آموزش الگوهای طراحی Qt 5

Qt 5 Design Patterns

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: Qt 5 الگوهای طراحی با C++ برای توسعه‌دهنده پیشرفته الگوهای طراحی با استفاده از الگوهای خلاقیت Qt 5 و C++ الگوهای ساختاری الگوهای رفتاری الگوهای IO الگوهای حالت چارچوب ماشین حالت چکیده کارخانه سازنده روش کارخانه شیء استخر نمونه اولیه Magic Adapter Static Bridge در Composite Composite Weightmand Interpreter Iterator Mediator Memento استراتژی شی تهی الگوهای بازدیدکننده ساخت کلاس مدیریت حافظه نشانگرهای هوشمند کپسوله سازی Qt سیستم ویژگی SOLID - اصل تک مسئولیتی SOLID - اصل باز-بسته SOLID - اصل جایگزینی Liskov SOLID - اصل واسط جداسازی RYD - Inversion SOLID' خود را تکرار کنید KIS - آن را ساده نگه دارید RAII - اکتساب منابع اولیه سازی است. کنترل استثنایی برای اتصال خودکار سیگنال ها و شکاف ها Threading Thread Pools Qt Threading همزمان در ابزارک ها Threading در QML Templates کلاس های الگو Qt نشانگرها در الگوها QMake ترفندها کتابخانه های مشترک به صورت پویا ایجاد افزونه ها بارگیری افزونه ها جریان های متنی جریان های داده کلاس های داده ذخیره گذرواژه ها کنترل فرآیندها خدمات دسکتاپ QProcess در ویجت ها QProcess در QML انواع اتصال سیگنال قطع سیگنال ها سریال سازی اشیاء QML وضعیت پیش نیازها:Qt Core مبتدیان با Qt 5 Qt Core intermediat Core Advanced with Qt 5 Qt Widgets مبتدیان با Qt 5 QML مبتدیان با Qt 5 دانش و تجربه سطح پیشرفته با Qt دانش و تجربه سطح پیشرفته با C++

این یک دوره پیشرفته است که الگوهای طراحی را با استفاده از Qt 5 و C++ پوشش می دهد. اکیداً توصیه می شود که تا زمانی که همه پیش نیازها را کامل نکرده اید این دوره را امتحان نکنید - در صورت نیاز به تجدید نظر به دوره های دیگر من در Udemy مراجعه کنید.

جایزه خالق محتوا در جوایز قهرمان Qt 2020:

"برایان چند دوره آموزشی در Udmey دارد، به ویژه دوره آموزشی خود در مورد الگوهای طراحی Qt 5 و همچنین یک گروه محبوب در فیس بوک دارد که به دیگران در مورد سوالات Qt آنها نیز کمک می کند. تنها به خاطر کارش در ایجاد دوره آموزشی Qt 5 آنلاین برای همه برای بهره مندی از آن آسان بود که او را به خالق محتوای سال خود تبدیل کنیم."

در مهندسی نرم افزار، یک الگوی طراحی یک راه حل کلی قابل تکرار برای یک مشکل رایج در طراحی نرم افزار است - یک الگوی طراحی یک برنامه کاربردی تمام شده نیست، بلکه ابزاری است که توسعه دهنده می تواند در هر چارچوب نرم افزاری از آن استفاده کند. الگوهای طراحی می توانند با ارائه پارادایم های توسعه آزمایش شده و اثبات شده، روند توسعه را سرعت بخشند. طراحی موثر نرم افزار مستلزم در نظر گرفتن مسائلی است که ممکن است تا بعداً در پیاده سازی قابل مشاهده نباشند. استفاده مجدد از الگوهای طراحی به جلوگیری از مسائل ظریفی که می‌توانند باعث مشکلات عمده شوند کمک می‌کند و خوانایی کد را برای کدنویس‌ها و معمارانی که با الگوها آشنا هستند، بهبود می‌بخشد.

هدف این دوره آموزش نحوه استفاده از الگوهای طراحی در Qt 5 با C++ همراه با درک مسائل مربوط به Qt 5 است. ما از طیف گسترده ای از فناوری های Qt از ابزارک ها، QML، سوکت ها و سوکت ها استفاده خواهیم کرد. سرور، threading، io، استریم ها، فرآیندها و چارچوب ماشین دولتی. این دوره به الگوهای طراحی سنتی همراه با بررسی مشکلات رایج و راه حل های خاص برای Qt 5 می پردازد.

این ویدیوها به صورت زنده و بدون ویرایش فیلمبرداری می شوند، دانش آموز تک تک مراحل، اشتباهات و اصلاحات را می بیند - نتیجه مانند نشستن در کلاس درس و تماشای آنی است.


سرفصل ها و درس ها

به الگوهای طراحی Qt 5 خوش آمدید Welcome to Qt 5 Design Patterns

  • بخش 1 مقدمه Section 1 Intro

  • نسخه ها - Qt 5 در مقابل Qt 6 Versions - Qt 5 vs Qt 6

  • به دوره خوش آمدید Welcome to the course

  • پیش نیازهای دوره Course prerequisites

  • آنچه این دوره شامل می شود What this course covers

  • آنچه این دوره شامل نمی شود What this course does not cover

  • کنوانسیون ها و استانداردها Conventions and standards

  • اشتباهاتی صورت خواهد گرفت Mistakes will be made

  • خام و بدون فیلتر Raw and unfiltered

  • الگوهای طراحی چیست؟ What are design patterns

  • چرا از الگوهای طراحی استفاده کنیم؟ Why use design patterns

  • چالش با الگوهای طراحی Challenges with design patterns

  • از کجا کمک بگیریم Where to get help

  • بخش 1 - آزمون Section 1 - Quiz

  • بخش 1 - تکلیف Section 1 - Assignment

به الگوهای طراحی Qt 5 خوش آمدید Welcome to Qt 5 Design Patterns

الگوهای کلاس Class patterns

  • بخش 2 مقدمه Section 2 Intro

  • SOLID - اصل مسئولیت تک SOLID - Single responsibility principle

  • جامد - اصل بسته باز SOLID - Open closed principle

  • جامد - اصل جایگزینی لیسکوف SOLID - Liskov substitution principle

  • SOLID - اصل جداسازی رابط SOLID - Interface segregation principle

  • جامد - اصل وارونگی وابستگی SOLID - Dependency inversion principle

  • KIS - آن را ساده نگه دارید KIS - Keep it simple

  • خشک - خودت را تکرار نکن DRY - Don't repeat yourself

  • اصلاح کننده های دسترسی Access modifiers

  • کپسوله سازی Encapsulation

  • سیستم دارایی Qt Qt property system

  • منسوخ شدن کد Code deprecation

  • بخش 2 - آزمون Section 2 - Quiz

  • بخش 2 - تکلیف Section 2 - Assignment

الگوهای کلاس Class patterns

الگوهای استثنایی Exception patterns

  • بخش 3 مقدمه Section 3 Intro

  • ایمنی استثنا نیست No exception safety

  • ایمنی استثنای اساسی Basic exception safety

  • ایمنی استثنایی قوی Strong exception safety

  • بدون ضمانت پرتاب No throw guarantee

  • بخش 3 - آزمون Section 3 - Quiz

  • بند 3 - تکلیف Section 3 - Assignment

الگوهای استثنایی Exception patterns

الگوهای حافظه Memory patterns

  • مقدمه بخش 4 Section 4 intro

  • پشته The stack

  • پشته The heap

  • نشت و اشاره گر بد Leaks and bad pointers

  • فرزند پدر و مادر Parent child

  • RAII - اکتساب منابع مقداردهی اولیه است RAII - Resource acquisition is initialization

  • اشاره گرهای محدوده Scoped pointers

  • اشاره گرهای مشترک Shared pointers

  • اشاره گرهای هوشمند در کتابخانه استاندارد Smart pointers in the standard library

  • بخش 4 - آزمون Section 4 - Quiz

  • بخش 4 - تکلیف Section 4 - Assignment

الگوهای حافظه Memory patterns

سیگنال ها و اسلات ها Signals and slots

  • مقدمه بخش 5 Section 5 intro

  • اصول اولیه سیگنال ها و اسلات ها Signals and slots basics

  • قطع شدن Disconnecting

  • تشخیص رویدادهای کودک (مثال اتصال خودکار) Detecting child events (Auto connection example)

  • عملکرد فرستنده Sender function

  • انواع اتصال Connection types

  • سیگنال ها و شکاف ها در داخل یک lib Signals and slots inside a lib

  • بخش 5 - آزمون Section 5 - Quiz

  • بند 5 - تکلیف Section 5 - Assignment

سیگنال ها و اسلات ها Signals and slots

الگوهای نخ Thread patterns

  • مقدمه بخش 6 Section 6 intro

  • به ارث بردن QThread Inheriting QThread

  • QThread moveTo QThread moveTo

  • QThreadPool QThreadPool

  • Qt همزمان Qt Concurrent

  • رابط کاربری گرافیکی (ویجت ها) را از یک رشته به روز کنید Update a GUI (Widgets) from a thread

  • یک رابط کاربری گرافیکی (QML) را از یک رشته به روز کنید Update a GUI (QML) from a thread

  • بخش 6 - آزمون Section 6 - Quiz

  • بند 6 - تکلیف Section 6 - Assignment

الگوهای نخ Thread patterns

الگوهای الگو Template patterns

  • مقدمه بخش 7 Section 7 intro

  • با استفاده از قالب ها Using templates

  • قالب ها در QObjects Templates in QObjects

  • QObject ها در قالب QObjects in a template

  • کلاس های قالب Qt Qt template classes

  • اشاره گرهای هوشمند Qt در قالب ها Qt smart pointers in templates

  • بخش 7 - آزمون Section 7 - Quiz

  • بند 7 - تکلیف Section 7 - Assignment

الگوهای الگو Template patterns

الگوهای خلاقیت Creational patterns

  • مقدمه بخش 8 Section 8 intro

  • کارخانه انتزاعی Abstract factory

  • الگوی سازنده Builder pattern

  • روش کارخانه ای Factory method

  • استخر آبجکت Object pool

  • نمونه اولیه Prototype

  • استاتیک جادویی Magic statics

  • بخش 8 - آزمون Section 8 - Quiz

  • بند 8 - تکلیف Section 8 - Assignment

الگوهای خلاقیت Creational patterns

الگوهای ساختاری Structural patterns

  • مقدمه بخش 9 Section 9 intro

  • آداپتور Adapter

  • پل Bridge

  • کامپوزیت Composite

  • دکوراتور Decorator

  • نما Facade

  • وزن پرواز Flyweight

  • بخش 9 - آزمون Section 9 - Quiz

  • بند 9 - تکلیف Section 9 - Assignment

الگوهای ساختاری Structural patterns

الگوهای رفتاری Behavioral patterns

  • مقدمه بخش 10 Section 10 intro

  • زنجیره مسئولیت Chain of responsibility

  • فرمان Command

  • مترجم Interpreter

  • اشاره گر Iterator

  • میانجی Mediator

  • یادگاری Memento

  • شی پوچ Null object

  • یکی به بسیاری One to many

  • حالت State

  • استراتژی Strategy

  • قالب Template

  • بازدید کننده Visitor

  • بخش 10 - آزمون Section 10 - Quiz

  • بخش 10 - تکلیف Section 10 - Assignment

الگوهای رفتاری Behavioral patterns

چارچوب ماشین حالت Qt Qt State Machine Framework

  • مقدمه بخش 11 Section 11 intro

  • چارچوب ماشین حالت Qt Qt State Machine Framework

  • نمونه ماشین حالت State machine example

  • QFinalState QFinalState

  • گروه ایالت ها Groups of states

  • تاریخ دولت State history

  • ماشین حالت در QML State machine in QML

  • چراغ راهنمایی QML QML traffic light

  • چراغ های تعویض QML QML toggling lights

  • QHistoryState QHistoryState

  • بخش 11 - آزمون Section 11 - Quiz

  • بند 11 - تکلیف Section 11 - Assignment

چارچوب ماشین حالت Qt Qt State Machine Framework

Q ساخت الگوها QMake patterns

  • مقدمه بخش 12 Section 12 intro

  • QMake - شروع یک اسکریپت قبل از کامپایل QMake - starting a script before compiling

  • QMake - شروع یک اسکریپت پس از کامپایل QMake - starting a script after compiling

  • QMake - شروع یک اسکریپت قبل و بعد از پیوند QMake - starting a script before and after linking

  • QMake - subdir دستور داد QMake - subdir ordered

  • QMake - پروژه شامل فایل‌ها است QMake - project include files

  • بخش 12 - آزمون Section 12 - Quiz

  • بند 12 - تکلیف Section 12 - Assignment

Q ساخت الگوها QMake patterns

C الگوها بسازید CMake patterns

  • مقدمه بخش 13 Section 13 intro

  • C ایجاد نمای کلی CMake overview

  • CMake - شروع یک اسکریپت CMake - starting a script

  • بخش 13 - آزمون Section 13 - Quiz

  • بند 13 - تکلیف Section 13 - Assignment

C الگوها بسازید CMake patterns

الگوهای کتابخانه Library patterns

  • مقدمه بخش 14 Section 14 intro

  • ایجاد یک lib مشترک Creating a shared lib

  • استفاده از یک lib مشترک Using a shared lib

  • درخت وابستگی lib Lib dependency tree

  • بارگیری lib به صورت پویا Loading lib dynamically

  • QPluginLoader - ساخت پلاگین QPluginLoader - making plugins

  • بخش 14 - آزمون Section 14 - Quiz

  • بند 14 - تکلیف Section 14 - Assignment

الگوهای کتابخانه Library patterns

الگوهای IO IO Patterns

  • مقدمه بخش 15 Section 15 intro

  • IO سریع Fast IO

  • جریان های متنی Text streams

  • جریان های داده Data streams

  • سریال سازی اشیا Object serialization

  • سریال سازی اشیاء در یک برنامه ویجت Object serialization in a widgets app

  • سریال سازی اشیاء در یک برنامه qml Object serialization in a qml app

  • فایل های Temp Temp files

  • QSaveFile QSaveFile

  • ذخیره رمزهای عبور Storing passwords

  • بخش 15 - آزمون Section 15 - Quiz

  • بند 15 - تکلیف Section 15 - Assignment

الگوهای IO IO Patterns

الگوهای سیستم عامل Operating system patterns

  • بخش 16 به Section 16 into

  • با استفاده از QProcess Using QProcess

  • خدمات دسکتاپ Desktop services

  • اجرای کد بر اساس سیستم عامل Running code based on the OS

  • اجرای یک فرآیند از QML Running a process from QML

  • بخش 16 - آزمون Section 16 - Quiz

  • بند 16 - تکلیف Section 16 - Assignment

الگوهای سیستم عامل Operating system patterns

نمایش نظرات

آموزش الگوهای طراحی Qt 5
جزییات دوره
21 hours
126
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
13,136
4.6 از 5
ندارد
دارد
دارد
Bryan Cairns
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Bryan Cairns Bryan Cairns

کامپیوتر گورو من یک کامپیوتر حرفه ای بسیار آموزش دیده با مهارت های زیر هستم: زبانها - C ، C ++ ، دارت ، فلاتر ، QML ، جاوا ، پایتون ، ویژوال بیسیک ، C # ، ASP ، HTML ، Javascript ، VBScript چارچوب ها - جاوا ، .Net ، Yii ، Qt ، Flutter گواهینامه ها - CISSP ، CEH ، MCITP ، MCSE ، MCSA ، CCNA ، VCP ، A + ، شبکه + ، سرور + ، لینوکس + سیستم عامل ها - 2008 ، 2008R2 ، 2012 ، XP ، 7 ، 10 ، لینوکس نرم افزار - SQL ، IIS ، Cisco UCS ، NetApp ، HP Storageworks ، Vmware VCenter ، Ironport ، SolarWinds