آموزش 3ds حداکثر 2022

3ds Max 2022 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: 3ds Max بیشتر به دلیل مدل سازی و ارائه ابزار شناخته شده است. این نقاط قوت در معماری ، ساخت ، بازی سازی ، طراحی صنعتی و موشن گرافیک به چشم می خورند. ده ها ویژگی و تکنیک برای تسلط وجود دارد ، از مدل سازی و بافت تا نور و ارائه. در این دوره ، مدرس Aaron F. Ross یک نمای کلی از کل بسته ، و همچنین مهارت های اساسی را که هنرمندان 3D برای ایجاد مدل ها و انیمیشن های حرفه ای نیاز دارند ، ارائه می دهد. آرون به شما نشان می دهد که چگونه می توانید از رابط 3ds Max استفاده کرده و آن را متناسب با تنظیمات خود تنظیم کنید. وی نحوه مدلسازی اشیا different مختلف را با استفاده از خطوط شکسته ، چند ضلعی ها و سطوح تقسیم بندی شرح می دهد. آرون نحوه ساخت سلسله مراتب ، افزودن دوربین و چراغ و انیمیشن با فریم های کلیدی را توضیح می دهد. در پایان ، او نگاهی عمیق به نقشه برداری از مواد و بافت و همچنین گزینه هایی برای رندر موتورهایی مانند آرنولد و کوئیک سیلور می اندازد.

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • معرفی 3ds Max 2022 Introducing 3ds Max 2022

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. شروع کار 1. Getting Started

  • انتخاب فضای کاری Choosing a workspace

  • تنظیمات برگزیده Setting preferences

  • با استفاده از پوشه های پروژه Using project folders

2. رابط 3ds Max 2. 3ds Max Interface

  • آشنا شدن با رابط کاربری Getting familiar with the interface

  • سفارشی کردن یک فضای کاری Customizing a workspace

  • سفارشی کردن رنگ پس زمینه و شبکه Customizing background and grid colors

  • ایجاد اولیه با ورود صفحه کلید Creating primitives with keyboard entry

  • ایجاد اولیه با تعامل با ماوس Creating primitives interactively with the mouse

  • اشیا را با انتخاب و حرکت قرار دهید Position objects with Select and Move

  • اشیا را بچرخانید و مقیاس بزنید Rotate and scale objects

  • پیمایش در ویوپورت ها Navigating in viewports

  • چرخش و مشاهده را واگرد کنید Orbit and viewport Undo

  • صرفه جویی در وقت با کلیدهای میانبر میانبر صفحه کلید Saving time with keyboard shortcut hotkeys

  • کلیدهای میانبر شخصی سازی شده Customizing hotkeys

  • انتخاب حالت های سایه سازی viewport Choosing viewport shading modes

  • تنظیمات و ایستگاه از پیش تنظیم شده Viewport پیشرفته Advanced viewport settings and presets

  • پیکربندی طرح بندی های ویوپورت Configuring viewport layouts

3. چیدمان صحنه 3. Scene Layout

  • مشخص کردن واحدهای نمایشگر Specifying display units

  • مشخص کردن واحدهای سیستم Specifying system units

  • تعریف شبکه خانگی Defining the home grid

  • ذخیره صحنه الگوی maxstart.max Saving a maxstart.max template scene

  • ادغام صحنه ها Merging scenes

  • نمونه های شی object را با Array تکثیر می کنید Duplicating object instances with Array

  • اشیاone را با دگرگونی کلون کنید Clone objects with transforms

  • معرفی ضربه محکم و ناگهانی Introducing snap

  • تبدیل دقیق با Grid Snap Precision transforms with Grid Snap

  • طرح اسامی اشیا with با Scene Explorer Outlining object names with Scene Explorer

  • جمع آوری اشیا in به صورت گروهی Collecting objects in groups

  • مدیریت لایه های نمایش Managing display layers

  • کنترل خصوصیات نمایش شی و لایه Controlling object and layer display properties

  • درک منابع خارجی XRef Understanding XRef external references

  • ایجاد رکورد XRef Creating an XRef record

  • در حال حرکت اشیا in در سیستم های مختصات مرجع Moving objects in reference coordinate systems

  • چرخش اشیا در سیستم های مختصات مرجع Rotating objects in reference coordinate systems

  • دستکاری اشیا around در اطراف مرکز تبدیل Manipulating objects around a transform center

  • با استفاده از Isolate Selection و Lock Selection Using Isolate Selection and Lock Selection

  • انتخاب در حالت Window و Crossing Selecting in Window and Crossing modes

4. مدل سازی Spline 4. Spline Modeling

  • ایجاد اشکال Creating shapes

  • در حال ویرایش خطوط Bezier Editing Bezier splines

  • تنظیم جزئیات شکل با درون یابی Setting shape detail with interpolation

  • مدل سازی با اصلاح Extrude Modeling with the Extrude modifier

  • با اصلاح Sweep در یک مسیر اکسترود می شود Extruding along a path with the Sweep modifier

  • صادر کردن مسیرها از Adobe Illustrator Exporting paths from Adobe Illustrator

  • وارد کردن مسیرهای تصویرگر به 3ds max Importing Illustrator paths to 3ds Max

  • افزودن یک اصلاح کننده Bevel Adding a Bevel modifier

  • کنترل سطح جزئیات برای یک اصلاح کننده Bevel Controlling level of detail for a Bevel modifier

  • تایپوگرافی مدل سازی با TextPlus Modeling typography with TextPlus

  • دستکاری و تنظیم دقیق TextPlus Manipulating and fine-tuning TextPlus

5. مدل سازی پارامتریک 5. Parametric Modeling

  • تغییر شکل یک شی با یک اصلاح کننده Deforming an object with a modifier

  • Deformers لایه بندی در پشته اصلاح کننده Layering deformers in the modifier stack

  • تعریف سطح چند ضلعی جزئیات Defining polygon level of detail

  • عبور از یک انتخاب روی پشته Passing a selection up the stack

  • درک وابستگی توپولوژی Understanding topology dependence

  • در حال نسخه بندی و جمع کردن پشته Versioning and collapsing the stack

6. مدل سازی چند ضلعی 6. Polygon Modeling

  • آماده سازی عملوندهای بولی Preparing Boolean operands

  • حجم ها را با جسم مرکب بولی ترکیب کنید Combine volumes with Boolean compound object

  • اضافه کردن لبه ها با QuickSlice Adding edges with QuickSlice

  • افزودن لبه ها با Cut Adding edges with Cut

  • لبه های چند ضلعی را با اصلاح صاف سخت می کنید Hardening polygon edges with the Smooth modifier

  • با استفاده از روبان مدل سازی Using the Modeling ribbon

  • ساده سازی هندسه با حذف Simplifying geometry with Remove

  • شاخه ای با قابل ویرایش قابل ویرایش Branching with Editable Poly Extrude

  • جزئیات مش Detailing a mesh

  • گوشه های گرد با چمفر Rounding corners with Chamfer

7. مدل سازی سطح زیربخش 7. Subdivision Surface Modeling

  • درک سطوح تقسیم Understanding subdivision surfaces

  • بهترین روش ها برای مدل سازی سطوح تقسیم Best practices for modeling subdivision surfaces

  • مدل سازی جعبه برای سطوح تقسیم Box modeling for subdivision surfaces

  • مدل سازی با اصلاح کننده تقارن Modeling with the Symmetry modifier

  • انحنای مدلسازی با نرم انتخاب Modeling curvature with Soft Selection

  • تصفیه هندسه با SwiftLoop Refining geometry with SwiftLoop

  • محدود کردن شی. فرعی تبدیل می شود Constraining sub-object transforms

  • اصلاح یک درز با Align to View Correcting a seam with Align to View

  • گوشه ها را با چین لبه تیز کنید Sharpening corners with edge crease

  • زیربخش های پخت Baking subdivisions

8. تکنیک های دوربین 8. Camera Techniques

  • ایجاد یک دوربین و هدف فیزیکی Creating a physical camera and target

  • ناوبری دوربین اول شخص در نمایندگی First-person camera navigation in viewports

  • فعال کردن قاب های ایمن Enabling Safe Frames

  • تنظیم وضوح و نسبت ابعاد در Render Setup Setting resolution and aspect ratio in Render Setup

  • ایجاد یک دوربین رایگان Creating a free camera

  • چرخش در فضای مختصات گیمبال Rotating in Gimbal coordinate space

  • تنظیم جهت چرخش جهت تقلید از سه پایه Setting rotation axis order to emulate a tripod

9. روشنایی 9. Lighting

  • ارائه تعاملی تولید Interactive production rendering

  • ایجاد چراغ های نورسنجی Creating photometric lights

  • تنظیم شدت نور و رنگ Adjusting light intensity and color

  • تنظیم کنترل نوردهی Setting exposure control

  • تنظیم شکل نور Adjusting light shape

  • کنترل پارامترهای کانون توجه Controlling spotlight parameters

  • با استفاده از کاوشگر نور Using the light explorer

  • روشن با یک رنگ محیط Illuminating with an environment color

  • روشن کردن با یک محیط HDRI Illuminating with an HDRI environment

  • تفکیک محیط از پس زمینه Separating environment from background

  • ایجاد خورشید و آسمان Creating a sun and sky

10. مواد 10. Materials

  • با استفاده از Slate Material Editor Using the Slate Material Editor

  • اختصاص مواد به اشیاء Assigning materials to objects

  • مدیریت مواد صحنه Managing scene materials

  • مدیریت اسلات های نمونه Managing sample slots

  • ذخیره کتابخانه مواد Saving a material library

  • رنگ و زبری مواد فیزیکی Physical material color and roughness

  • پارامترهای انعکاس مواد فیزیکی Physical material reflection parameters

  • کنترل سایه اندازی ویوپورت Controlling viewport material shading

  • کنترل اندازه نمونه مواد Controlling material sample size

  • ایجاد نقشه رویه سه بعدی Creating a 3D procedural map

  • پارامترهای نقشه سه بعدی کارگردانی هنر Art directing 3D map parameters

  • نگاشت فایل های تصویری bitmap Mapping bitmap image files

  • طرح UV با نقشه UVW Projecting UVs with UVW Map

  • با استفاده از اندازه نقشه واقعی Using Real-World Map Size

  • بازیابی پیوندها با ردیابی دارایی Restoring links with Asset Tracking

11. انیمیشن 11. Animation

  • درک سلسله مراتب Understanding hierarchies

  • در حال حرکت نقاط محوری Moving pivot points

  • چرخش نقاط محوری Rotating pivot points

  • اولویت بندی محورهای چرخشی Prioritizing rotation axes

  • پیوند دادن اشیا Linking objects

  • قفل کردن تبدیل می شود Locking transforms

  • اصلاح و اجتناب از مسائل مقیاس Correcting and avoiding scale issues

  • انتخاب نرخ فریم و سرعت پخش Choosing frame rate and playback speed

  • انتخاب قسمت زمان فعال Choosing the active time segment

  • ایجاد فریم های کلیدی در حالت کلید خودکار Creating keyframes in Auto Key mode

  • ایجاد keyframes در حالت Set Key Creating keyframes in Set Key mode

  • ویرایش فریم های کلیدی در جدول زمانی Track Bar Editing keyframes in the Track Bar timeline

  • ویرایش فریم های کلیدی در Dope Sheet Editing keyframes in the Dope Sheet

  • ویرایش فریم های کلیدی در Curve Editor Editing keyframes in the Curve Editor

  • ویرایش درون یابی در Curve Editor Editing interpolation in the Curve Editor

  • دستکاری مماس در Curve Editor Manipulating tangents in the Curve Editor

  • ویرایش یک مسیر با مسیر حرکت Editing a trajectory with a motion path

12. رندر کردن 12. Rendering

  • انتخاب رندر Choosing a renderer

  • انتخاب گزینه های رندر Quicksilver Choosing Quicksilver render options

  • ارائه یک توالی تصویر Rendering an image sequence

  • پخش یک توالی تصویر با RAM Player Playing an image sequence with the RAM Player

  • Tonemapping یک رندر دامنه دینامیکی بالا Tonemapping a high dynamic range rendering

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

آموزش 3ds حداکثر 2022
جزییات دوره
11h 2m
132
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
464
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.