آموزش 3ds حداکثر 2022

3ds Max 2022 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: 3ds Max بیشتر به دلیل مدل سازی و ارائه ابزار شناخته شده است. این نقاط قوت در معماری ، ساخت ، بازی سازی ، طراحی صنعتی و موشن گرافیک به چشم می خورند. ده ها ویژگی و تکنیک برای تسلط وجود دارد ، از مدل سازی و بافت تا نور و ارائه. در این دوره ، مدرس Aaron F. Ross یک نمای کلی از کل بسته ، و همچنین مهارت های اساسی را که هنرمندان 3D برای ایجاد مدل ها و انیمیشن های حرفه ای نیاز دارند ، ارائه می دهد. آرون به شما نشان می دهد که چگونه می توانید از رابط 3ds Max استفاده کرده و آن را متناسب با تنظیمات خود تنظیم کنید. وی نحوه مدلسازی اشیا different مختلف را با استفاده از خطوط شکسته ، چند ضلعی ها و سطوح تقسیم بندی شرح می دهد. آرون نحوه ساخت سلسله مراتب ، افزودن دوربین و چراغ و انیمیشن با فریم های کلیدی را توضیح می دهد. در پایان ، او نگاهی عمیق به نقشه برداری از مواد و بافت و همچنین گزینه هایی برای رندر موتورهایی مانند آرنولد و کوئیک سیلور می اندازد.

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • معرفی 3ds Max 2022 Introducing 3ds Max 2022

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. شروع کار 1. Getting Started

  • انتخاب فضای کاری Choosing a workspace

  • تنظیمات برگزیده Setting preferences

  • با استفاده از پوشه های پروژه Using project folders

2. رابط 3ds Max 2. 3ds Max Interface

  • آشنا شدن با رابط کاربری Getting familiar with the interface

  • سفارشی کردن یک فضای کاری Customizing a workspace

  • سفارشی کردن رنگ پس زمینه و شبکه Customizing background and grid colors

  • ایجاد اولیه با ورود صفحه کلید Creating primitives with keyboard entry

  • ایجاد اولیه با تعامل با ماوس Creating primitives interactively with the mouse

  • اشیا را با انتخاب و حرکت قرار دهید Position objects with Select and Move

  • اشیا را بچرخانید و مقیاس بزنید Rotate and scale objects

  • پیمایش در ویوپورت ها Navigating in viewports

  • چرخش و مشاهده را واگرد کنید Orbit and viewport Undo

  • صرفه جویی در وقت با کلیدهای میانبر میانبر صفحه کلید Saving time with keyboard shortcut hotkeys

  • کلیدهای میانبر شخصی سازی شده Customizing hotkeys

  • انتخاب حالت های سایه سازی viewport Choosing viewport shading modes

  • تنظیمات و ایستگاه از پیش تنظیم شده Viewport پیشرفته Advanced viewport settings and presets

  • پیکربندی طرح بندی های ویوپورت Configuring viewport layouts

3. چیدمان صحنه 3. Scene Layout

  • مشخص کردن واحدهای نمایشگر Specifying display units

  • مشخص کردن واحدهای سیستم Specifying system units

  • تعریف شبکه خانگی Defining the home grid

  • ذخیره صحنه الگوی maxstart.max Saving a maxstart.max template scene

  • ادغام صحنه ها Merging scenes

  • نمونه های شی object را با Array تکثیر می کنید Duplicating object instances with Array

  • اشیاone را با دگرگونی کلون کنید Clone objects with transforms

  • معرفی ضربه محکم و ناگهانی Introducing snap

  • تبدیل دقیق با Grid Snap Precision transforms with Grid Snap

  • طرح اسامی اشیا with با Scene Explorer Outlining object names with Scene Explorer

  • جمع آوری اشیا in به صورت گروهی Collecting objects in groups

  • مدیریت لایه های نمایش Managing display layers

  • کنترل خصوصیات نمایش شی و لایه Controlling object and layer display properties

  • درک منابع خارجی XRef Understanding XRef external references

  • ایجاد رکورد XRef Creating an XRef record

  • در حال حرکت اشیا in در سیستم های مختصات مرجع Moving objects in reference coordinate systems

  • چرخش اشیا در سیستم های مختصات مرجع Rotating objects in reference coordinate systems

  • دستکاری اشیا around در اطراف مرکز تبدیل Manipulating objects around a transform center

  • با استفاده از Isolate Selection و Lock Selection Using Isolate Selection and Lock Selection

  • انتخاب در حالت Window و Crossing Selecting in Window and Crossing modes

4. مدل سازی Spline 4. Spline Modeling

  • ایجاد اشکال Creating shapes

  • در حال ویرایش خطوط Bezier Editing Bezier splines

  • تنظیم جزئیات شکل با درون یابی Setting shape detail with interpolation

  • مدل سازی با اصلاح Extrude Modeling with the Extrude modifier

  • با اصلاح Sweep در یک مسیر اکسترود می شود Extruding along a path with the Sweep modifier

  • صادر کردن مسیرها از Adobe Illustrator Exporting paths from Adobe Illustrator

  • وارد کردن مسیرهای تصویرگر به 3ds max Importing Illustrator paths to 3ds Max

  • افزودن یک اصلاح کننده Bevel Adding a Bevel modifier

  • کنترل سطح جزئیات برای یک اصلاح کننده Bevel Controlling level of detail for a Bevel modifier

  • تایپوگرافی مدل سازی با TextPlus Modeling typography with TextPlus

  • دستکاری و تنظیم دقیق TextPlus Manipulating and fine-tuning TextPlus

5. مدل سازی پارامتریک 5. Parametric Modeling

  • تغییر شکل یک شی با یک اصلاح کننده Deforming an object with a modifier

  • Deformers لایه بندی در پشته اصلاح کننده Layering deformers in the modifier stack

  • تعریف سطح چند ضلعی جزئیات Defining polygon level of detail

  • عبور از یک انتخاب روی پشته Passing a selection up the stack

  • درک وابستگی توپولوژی Understanding topology dependence

  • در حال نسخه بندی و جمع کردن پشته Versioning and collapsing the stack

6. مدل سازی چند ضلعی 6. Polygon Modeling

  • آماده سازی عملوندهای بولی Preparing Boolean operands

  • حجم ها را با جسم مرکب بولی ترکیب کنید Combine volumes with Boolean compound object

  • اضافه کردن لبه ها با QuickSlice Adding edges with QuickSlice

  • افزودن لبه ها با Cut Adding edges with Cut

  • لبه های چند ضلعی را با اصلاح صاف سخت می کنید Hardening polygon edges with the Smooth modifier

  • با استفاده از روبان مدل سازی Using the Modeling ribbon

  • ساده سازی هندسه با حذف Simplifying geometry with Remove

  • شاخه ای با قابل ویرایش قابل ویرایش Branching with Editable Poly Extrude

  • جزئیات مش Detailing a mesh

  • گوشه های گرد با چمفر Rounding corners with Chamfer

7. مدل سازی سطح زیربخش 7. Subdivision Surface Modeling

  • درک سطوح تقسیم Understanding subdivision surfaces

  • بهترین روش ها برای مدل سازی سطوح تقسیم Best practices for modeling subdivision surfaces

  • مدل سازی جعبه برای سطوح تقسیم Box modeling for subdivision surfaces

  • مدل سازی با اصلاح کننده تقارن Modeling with the Symmetry modifier

  • انحنای مدلسازی با نرم انتخاب Modeling curvature with Soft Selection

  • تصفیه هندسه با SwiftLoop Refining geometry with SwiftLoop

  • محدود کردن شی. فرعی تبدیل می شود Constraining sub-object transforms

  • اصلاح یک درز با Align to View Correcting a seam with Align to View

  • گوشه ها را با چین لبه تیز کنید Sharpening corners with edge crease

  • زیربخش های پخت Baking subdivisions

8. تکنیک های دوربین 8. Camera Techniques

  • ایجاد یک دوربین و هدف فیزیکی Creating a physical camera and target

  • ناوبری دوربین اول شخص در نمایندگی First-person camera navigation in viewports

  • فعال کردن قاب های ایمن Enabling Safe Frames

  • تنظیم وضوح و نسبت ابعاد در Render Setup Setting resolution and aspect ratio in Render Setup

  • ایجاد یک دوربین رایگان Creating a free camera

  • چرخش در فضای مختصات گیمبال Rotating in Gimbal coordinate space

  • تنظیم جهت چرخش جهت تقلید از سه پایه Setting rotation axis order to emulate a tripod

9. روشنایی 9. Lighting

  • ارائه تعاملی تولید Interactive production rendering

  • ایجاد چراغ های نورسنجی Creating photometric lights

  • تنظیم شدت نور و رنگ Adjusting light intensity and color

  • تنظیم کنترل نوردهی Setting exposure control

  • تنظیم شکل نور Adjusting light shape

  • کنترل پارامترهای کانون توجه Controlling spotlight parameters

  • با استفاده از کاوشگر نور Using the light explorer

  • روشن با یک رنگ محیط Illuminating with an environment color

  • روشن کردن با یک محیط HDRI Illuminating with an HDRI environment

  • تفکیک محیط از پس زمینه Separating environment from background

  • ایجاد خورشید و آسمان Creating a sun and sky

10. مواد 10. Materials

  • با استفاده از Slate Material Editor Using the Slate Material Editor

  • اختصاص مواد به اشیاء Assigning materials to objects

  • مدیریت مواد صحنه Managing scene materials

  • مدیریت اسلات های نمونه Managing sample slots

  • ذخیره کتابخانه مواد Saving a material library

  • رنگ و زبری مواد فیزیکی Physical material color and roughness

  • پارامترهای انعکاس مواد فیزیکی Physical material reflection parameters

  • کنترل سایه اندازی ویوپورت Controlling viewport material shading

  • کنترل اندازه نمونه مواد Controlling material sample size

  • ایجاد نقشه رویه سه بعدی Creating a 3D procedural map

  • پارامترهای نقشه سه بعدی کارگردانی هنر Art directing 3D map parameters

  • نگاشت فایل های تصویری bitmap Mapping bitmap image files

  • طرح UV با نقشه UVW Projecting UVs with UVW Map

  • با استفاده از اندازه نقشه واقعی Using Real-World Map Size

  • بازیابی پیوندها با ردیابی دارایی Restoring links with Asset Tracking

11. انیمیشن 11. Animation

  • درک سلسله مراتب Understanding hierarchies

  • در حال حرکت نقاط محوری Moving pivot points

  • چرخش نقاط محوری Rotating pivot points

  • اولویت بندی محورهای چرخشی Prioritizing rotation axes

  • پیوند دادن اشیا Linking objects

  • قفل کردن تبدیل می شود Locking transforms

  • اصلاح و اجتناب از مسائل مقیاس Correcting and avoiding scale issues

  • انتخاب نرخ فریم و سرعت پخش Choosing frame rate and playback speed

  • انتخاب قسمت زمان فعال Choosing the active time segment

  • ایجاد فریم های کلیدی در حالت کلید خودکار Creating keyframes in Auto Key mode

  • ایجاد keyframes در حالت Set Key Creating keyframes in Set Key mode

  • ویرایش فریم های کلیدی در جدول زمانی Track Bar Editing keyframes in the Track Bar timeline

  • ویرایش فریم های کلیدی در Dope Sheet Editing keyframes in the Dope Sheet

  • ویرایش فریم های کلیدی در Curve Editor Editing keyframes in the Curve Editor

  • ویرایش درون یابی در Curve Editor Editing interpolation in the Curve Editor

  • دستکاری مماس در Curve Editor Manipulating tangents in the Curve Editor

  • ویرایش یک مسیر با مسیر حرکت Editing a trajectory with a motion path

12. رندر کردن 12. Rendering

  • انتخاب رندر Choosing a renderer

  • انتخاب گزینه های رندر Quicksilver Choosing Quicksilver render options

  • ارائه یک توالی تصویر Rendering an image sequence

  • پخش یک توالی تصویر با RAM Player Playing an image sequence with the RAM Player

  • Tonemapping یک رندر دامنه دینامیکی بالا Tonemapping a high dynamic range rendering

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش 3ds حداکثر 2022
جزییات دوره
11h 2m
132
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
464
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.