آموزش یک کاراکتر متحرک در Blender 2.9 ایجاد کنید

Create an Animated Character in Blender 2.9

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

به "ایجاد یک شخصیت متحرک در Blender 2.9" خوش آمدید. این دوره فقط از نرم افزار متن باز، Blender و برنامه paint Krita، برای ایجاد یک شخصیت متحرک از اولین چند ضلعی تا انیمیشن رندر نهایی استفاده می کند.

ابتدا با آوردن تصاویر مرجع شخصیت شروع می کنیم. و از ابزارهای مدل سازی Blender برای ایجاد چهره با جریان لبه مناسب برای انیمیشن استفاده کنید. ما دست ها، پاها و لباس ها را می سازیم. و هنگامی که مدل سازی انجام شد، همه قسمت های کاراکتر را با UV نقشه برداری می کنیم و از آن نقشه UV برای بافت سازی خود استفاده می کنیم.

در مرحله بافت‌دهی، از Krita برای ایجاد بافت‌های لباس و ابزارهای Texture Paint خود Blender برای رنگ کردن جزئیات پوست استفاده می‌کنیم. نحوه استفاده از Blender’s Particle System برای ایجاد، برش و شانه کردن موهای شخصیت را یاد خواهید گرفت.

و سپس از سیستم ریگ‌سازی Blender’s Rigify برای تنظیم استخوان‌های شخصیت استفاده می‌کنیم. ما مش کاراکتر را به دکل متصل می کنیم و وزنه ها را برای بهبود تغییر شکل ها تنظیم می کنیم.

و وقتی همه این کارها انجام شد، ما انیمیشن سازی شخصیت را شروع می کنیم. شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک ویدیوی مرجع را در رابط بلندر تنظیم کنید، چگونه حرکات شخصیت ها را متحرک کنید، و چگونه انیمیشن همگام سازی لب برای یک تراک دیالوگ ایجاد کنید.

در پایان، موسیقی و جلوه‌های صوتی را اضافه می‌کنیم و سپس انیمیشن نهایی را به یک فایل ویدیویی ارائه می‌کنیم.

اگر تا به حال می خواهید شخصیت متحرک سه بعدی خود را بسازید، این دوره برای شما مناسب است. این دوره با استفاده از تمامی نرم افزارهای متن باز، تمامی مراحل را طی می کند. پس به من بپیوندید و یاد بگیرید که چگونه یک شخصیت متحرک با Blender 2.9 ایجاد کنید.

برای پروژه کلاس می توانید هر شخصیتی را که دوست دارید ایجاد و متحرک کنید. می توانید از تصاویر مرجع کاراکتر خود برای وارد کردن به بلندر استفاده کنید. اما اگر این اولین تلاش شما برای ایجاد یک کاراکتر سه بعدی است، پیشنهاد می کنم تصویر ارائه شده را دنبال کنید تا پروژه شما شبیه پروژه من باشد. سپس دوباره این فرآیند را با کاراکترهای خود امتحان کنید.

من از Blender و Krita برای ایجاد کاراکتر سه بعدی استفاده خواهم کرد. و من از تبلت گرافیکی Wacom در مرحله تکسچرینگ استفاده خواهم کرد. اگر تبلت گرافیکی ندارید، می توانید از ماوس کامپیوتر استفاده کنید.

پروژه کلاس خود را در این مراحل آسان تکمیل کنید:

  1. از طریق یک درس ویدیویی تماشا کنید
  2. روند نشان داده شده در ویدیو را تکرار کنید (و کار خود را ذخیره کنید)
  3. به ویدیوی بعدی بروید
  4. وقتی دوره را به پایان رساندید، انیمیشن شخصیت خود را در پروژه کلاس خود پست کنید

این یک پروژه طولانی است و ممکن است کمی طول بکشد. اما صبور باش فرآیند ایجاد یک شخصیت متحرک سه بعدی مراحل زیادی دارد. اما هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، سریعتر و آسان تر خواهد بود.

و با خیال راحت تصاویر و اسکرین شات های پیشرفت خود را در حین حرکت ارسال کنید. دیدن کار شما می تواند برای دیگران الهام بخش باشد.

از آن لذت ببرید! من مشتاقانه منتظر دیدن کار شما هستم! :)


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • انجام تنظیمات نهایی Making Final Adjustments

  • کشیدن چهره به صورت سه بعدی Pulling the Face into 3D

  • ایجاد پیراهن Creating the Shirt

  • نقشه برداری UV پاها و بازوها UV Mapping the Legs and Arms

  • سازماندهی نقشه UV Organizing the UV Map

  • اضافه کردن موسیقی و صدا FX Adding Music and Sound FX

  • مجسمه سازی جوراب Sculpting the Socks

  • نتیجه Conclusion

  • اصلاح اشیاء کنترل Modifying the Control Objects

  • تعیین وزنه برای بازو Assigning Weights for the Arm

  • شروع موهای شخصیت Beginning the Character's Hair

  • ایجاد یک رندر آزمایشی Creating a Test Render

  • شروع کفش Beginning the Shoes

  • تنظیم صورت و افزودن چشم ها Adjusting the Face and Adding the Eyes

  • مدل سازی دندان های بالا Modeling the Top Teeth

  • تست دکل و تنظیم وزن Testing the Rig and Adjusting Weights

  • اکسترود کردن دست Extruding the Hand

  • کوتاه کردن و شانه کردن مو Cutting and Combing the Hair

  • ادامه کفش Continuing the Shoes

  • ایجاد پشت و کنار سر Creating the Back and Side of the Head

  • تمام کردن وزنه های پا Finishing the Leg Weights

  • بازوها، انگشتان، شانه ها و سر Arms, Fingers, Shoulders, and Head

  • بالا و پایین و کاشت پا Ups and Downs and Planting the Feet

  • پایان دادن به پاها Finishing the Feet

  • تکمیل ماسک حلقه Completing the Loop Mask

  • ادامه مفاصل صورت Continuing the Face Joints

  • ایجاد بازوها Creating the Arms

  • شروع به رنگ آمیزی بافت Beginning to Texture Paint

  • شروع انیمیشن Lip Sync Beginning the Lip Sync Animation

  • رفع وزن شورت Fixing the Weights of the Shorts

  • اکسترود کردن گردن Extruding the Neck

  • رنگ آمیزی بافت جزئیات پوست Texture Painting the Skin Details

  • ایجاد مواد Establishing the Materials

  • شروع نقشه رنگی Beginning the Color Map

  • مدل سازی پلک ها Modeling the Eyelids

  • UV Mapping the Head UV Mapping the Head

  • مدل سازی پاها Modeling the Legs

  • با انیمیشن Lip Sync ادامه دهید Continuing with the Lip Sync Animation

  • با استفاده از ویرایشگر نمودار Using the Graph Editor

  • قرار دادن مفاصل صورت Placing the Joints of the Face

  • شروع پوزهای تماس Beginning the Contact Poses

  • ایجاد گوش Creating the Ears

  • اتصال شخصیت به ریگ Binding the Character to the Rig

  • UV نقشه برداری لباس UV Mapping the Clothes

  • UV نقشه برداری پیراهن UV Mapping the Shirt

  • نقاشی راه راه پیراهن Painting the Shirts Stripes

  • ایجاد یک نقشه معمولی در Krita Generating a Normal Map in Krita

  • اکسترود کردن پا Extruding the Foot

  • رندر کردن انیمیشن نهایی Rendering the Final Animation

  • ایجاد ابرو Creating the Eyebrows

  • لایه های ریگ و اشیاء کنترل Rig Layers and Control Objects

  • تعیین وزن به پا Assigning Weights to the Leg

  • قرار دادن مفاصل دکل Placing the Joints of the Rig

  • واردات تصاویر مرجع Importing Reference images

  • نقاشی کک و مک Painting the Freckles

  • تنظیم وزن صورت Adjusting the Weights of the Face

  • اتصال انگشت شست Connecting the Thumb

  • ادامه موقعیت های تماس Continuing the Contact Positions

  • متحرک سازی موج Animating the Wave

  • تنظیم مفاصل انگشتان Adjusting the Finger Joints

  • تنظیم وزن کاراکترها Adjusting the Character Weights

  • بافت چشم Texturing the Eyes

  • ایجاد یک انگشت Creating a Finger

  • تنظیم رابط برای انیمیشن Setting Up the Interface for Animation

  • کار بر روی نقشه رنگی Working on the Color Map

  • نقشه برداری UV چشم و دندان UV Mapping the Eyes and Teeth

  • ایجاد FaceCam و چشمک زدن Creating a FaceCam and Eye Blinks

  • تربیت چشم، مو و دندان Parenting the Eyes, Hair, and Teeth

  • موقعیت های تماس بیشتر More Contact Positions

  • تنظیم وزنه های بالاتنه Adjusting the Torso Weights

  • ایجاد یک کلید شکل برای پلک زدن چشم Creating a Shape Key for the Eye Blink

  • اکسترود کردن پیشانی و بالای سر Extruding the Forehead and Top of Head

  • ایجاد دهان درونی Creating the Inner Mouth

  • مدل سازی شورت Modeling the Shorts

  • ویدیوی تبلیغاتی دوره Course Promo Video

  • بافت دادن به مو Texturing the Hair

  • تنظیم لب ها و بیرون آوردن زبان Adjusting the Lips and Extruding the Tongue

  • تعیین وزن برای انگشتان Assigning Weights for the Fingers

  • تمام کردن دندان ها Finishing the Teeth

  • تکمیل MetaRig Completing the MetaRig

  • مرتب کردن مفاصل پلک ها Arranging the Joints of the Eyelids

  • آماده سازی مدل برای نقشه برداری UV Preparing the Model for UV Mapping

  • تنظیم تراز دکل Adjusting Alignment of the Rig

  • کار روی پا Working on the Feet

  • اکسترود کردن نیم تنه Extruding the Torso

  • تمام کردن کفش Finishing the Shoe

  • ایجاد بند کفش Creating the Shoelaces

  • آغاز لثه Beginning the Gums

  • شروع Loop Mask Beginning the Loop Mask

  • مقدمه Introduction

نمایش نظرات

آموزش یک کاراکتر متحرک در Blender 2.9 ایجاد کنید
جزییات دوره
14h 34m
90
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
913
4 از 5
دارد
دارد
دارد
Darrin Lile
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Darrin Lile Darrin Lile

مدرس معتبر Blender Foundation