آموزش گردش کار ترکیب پیشرفته در مایا و توکسیک

Advanced Compositing Workflows in Maya and Toxik

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این سری از درس‌ها، فرآیند رندر کردن صحنه مایا را به چند پاس و استفاده از تکنیک‌های پیشرفته برای ترکیب این پاس‌ها با استفاده از Toxik خواهیم آموخت. نرم‌افزار مورد نیاز: Maya. در این سری از درس‌ها، فرآیند رندر کردن صحنه مایا را به چند پاس و استفاده از تکنیک‌های پیشرفته برای ترکیب این پاس‌ها با استفاده از Toxik خواهیم آموخت. بخش اول این دوره را به استفاده از Render Passes در مایا برای جداسازی عناصر مختلف صحنه در زمان رندر اختصاص خواهیم داد. ما از پاس های رندر ذهنی، نقشه های مشارکت، فریم بافرهای سفارشی و لایه های رندر برای ایجاد پاس های رندر لازم برای صحنه خود استفاده خواهیم کرد. در بخش دوم این دوره، ما با چند ترکیب سریع مشابه با دوره آموزشی Compositing 3D Renders in Toxik شروع می کنیم، اما به سرعت وارد مباحث پیشرفته تری مانند عمق میدان، کار با HDR، کامپوزیت مبتنی بر عمق و تثبیت رنگ نقطه ای نرم افزار مورد نیاز: Maya.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

راه اندازی Render Passes در مایا Setting up Render Passes in Maya

  • آماده سازی صحنه مایا برای رندر چند گذر Preparing Maya Scene for Multi-pass Rendering

  • ایجاد نقشه های مشارکت برای رندر چند گذر Creating Contribution Maps for Multi-pass Rendering

  • راه اندازی Render Passes در منتال ری Setting up Render Passes in mental ray

  • استفاده از بافرهای رنگی سفارشی برای ارائه پاس های تخصصی Using Custom Color Buffers to Render Specialized Passes

  • ایجاد لایه های رندر جدید و استفاده از Override های لایه Creating New Render Layers and Using Layer Overrides

تکنیک های ترکیب بندی پیشرفته در افترافکت Advanced Compositing Techniques in After Effects

  • استفاده از اصلاح کننده نمایشگر و مقیاس پروکسی برای مشاهده تصاویر HDR Using a Display Modifier and Proxy Scale to View HDR Images

  • استفاده از Blend و Comps برای رندر سه بعدی ترکیبی Using Blend and Comps to Composite 3D Render Passes

  • تصحیح رنگ پاس های مختلف با ابزار Cc_basics Color-correcting Various Passes with the Cc_basics Tool

  • استفاده از Streams برای ترکیب انسداد محیطی Using Streams to Composite the Ambient Occlusion

  • استفاده از Set Alpha Node برای برش مورچه Using the Set Alpha Node to Cutout the Ant

  • ایجاد یک Lightwrap برای گره زدن پیش زمینه به پس زمینه Creating a Lightwrap to Tie the Foreground to the Background

  • استفاده از گروه ها برای سازماندهی پنجره شماتیک ما Using Groups to Organize Our Schematic Window

  • تنظیم یک افکت پایه عمق میدان با استفاده از Depth Pass Setting up a Basic Depth-of-field Effect Using the Depth Pass

  • افزودن و گسترش یک آلفا برای رفع مشکلات لبه Adding and Extending an Alpha to Fix Edge Issues

  • تصحیح رنگ پاس‌های عمقی برای دریافت بیشتر Dof Color Correcting the Depth Passes to Get More Dof

  • افزودن عمق میدان به پس زمینه Adding Depth-of-field to the Background

  • رفع مشکلات رایج HDR با رنگ گیره Fixing Common HDR Issues with Clamp Color

  • با استفاده از ابزار Paint برای رفع مشکلات در Depth Pass Using the Paint Tool to Fix Issues in the Depth Pass

  • استفاده از گره خارج از محدوده برای جداسازی آنتن ها Using an out of Range Node to Separate the Antennae

  • استفاده از تنظیم آلفا و کامپ آلفا برای ایجاد گره های رنگ و عمق Using Set Alpha and Comp Alpha to Create Color and Depth Nodes

  • ترکیب سر و بدن با لبه کنترل Compositing the Head and Body with Control Edge

  • رنگ آمیزی در رنگ و عمق پا با استفاده از کلونینگ Painting in the Body Leg Color and Depth Using Cloning

  • رنگ آمیزی آنتن برای رفع خونریزی رنگ Painting the Antenna to Fix Color Bleeding

  • اضافه کردن انحراف شعاعی به تصویر ما Adding Radial Aberration to Our Image

  • افزودن و تنظیم دانه برای آن سطح نهایی جزئیات Adding and Tweaking Grain for That Final Level of Detail

نمایش نظرات

آموزش گردش کار ترکیب پیشرفته در مایا و توکسیک
جزییات دوره
2h 32m
26
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Kyle Green Kyle Green

کایل یکی از اولین نویسندگان Digital-Tutor ها بود که اکنون یک شرکت Pluralsight است. و بیش از 10 سال عضوی از تیم بوده است. کایل کار خود را در زمینه آموزش گرافیک رایانه ای به عنوان مربی کالج آغاز کرد و از سال 2002 به عنوان مربی ارائه خدمات برنامه نویسی Digital-Tutor و مدیر برنامه درسی کار کرد. کایل در بسیاری از پروژه های معروف شرکت کرده و به تیم Digital-Tutor کمک کرده است تا در طول تاریخ شرکت جوایز کسب کند . کایل افتخار داشته است که هنر خود را در سالن علوم نیویورک برای پروژه الکسا ، یک اندروید زن ایجاد شده در مایا ، به نمایش بگذارد. با کمک تخصص رندر کایل ، دیگر هرگز بازتاب را با انکسار در مقابل همسران اشتباه نمی گیرید.

Chris Glick Chris Glick

همراه با آموزش و ضبط آموزش ، او همچنین برای مدیریت تیم پشتیبانی و همکاری نزدیک با تیم توسعه تولید در Digital-Tutor ها ، اکنون یک شرکت Pluralsight است. او کار خود را با کار آزاد شروع کرد و به سرعت متوجه شد که می خواهد شرکتی را پیدا کند که بتواند با استفاده از استعدادهای خود به افراد در صنعت CG کمک کند. کریس به احتمال زیاد بیشتر از هر کس روی کره زمین آموزشهای خلاقانه Pluralsight را تماشا کرده است و این امر توسط مغز او و دانش دائرlopالمعارف آنیشتین در مورد همه چیزهای گرافیکی رایانه اثبات شده است. یکی از پروژه های مورد علاقه کریس در Pluralsight مشارکت وی در مجموعه خطوط تولید "Infiltrator": آهنگسازی در NUKE بوده است. اشتیاق کریس به دنبال یافتن راه های جدید و بهتر برای درک و استفاده از گرافیک رایانه ای او و کارش را سوق می دهد.