آموزش چگونه یک بازی کلیکر در دو بعدی بسازیم - Unreal Engine Blueprint

How to Make a Clicker Game in 2D - Unreal Engine Blueprint

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

چگونه یک بازی کلیکی بسازیم - سفر دو بعدی خود را شروع کنید.

این دوره آموزشی Unreal Engine به شما یاد می دهد که چگونه یک بازی کلیکر در Unreal Engine 5 (UE5) از ابتدا بسازید، شبیه به بازی های نمادین Clicker Heroes و Cookie Clicker. شما اصول توسعه بازی دو بعدی در UE5 و همچنین موضوعات پیشرفته تری مانند مکانیک بازی و طراحی رابط کاربری را خواهید آموخت.

برای شرکت در این دوره نیازی به تجربه قبلی در ساخت بازی ندارید. گام به گام آن را طی خواهیم کرد. چه یک مبتدی یا یک توسعه دهنده باتجربه Unreal Engine باشید، این دوره آموزشی برای همه کسانی که می خواهند یاد بگیرند که چگونه یک بازی کلیکر در UE5 بسازند، دارد.

هدف اصلی این دوره این است که شما را در ساخت بازی های Unreal 2D مطمئن کند. این به شما این امکان را می دهد که درآمد کسب کنید و به عنوان یک توسعه دهنده بازی مستقل از خانه کار کنید. در واقع، من چند سالی است که یک توسعه‌دهنده بازی UE5 تمام وقت بوده‌ام و بازی‌ها را طراحی می‌کنم، دوره‌های آموزشی طراحی می‌کنم و دارایی‌های بازی را از طریق بازار Unreal Engine می‌فروشم.

از همین امروز سفر توسعه بازی دو بعدی خود را با یادگیری نحوه ساخت یک بازی کلیکر آغاز کنید!

بدون کدنویسی بازی بسازید.

طرح اولیه Unreal Engine زبان برنامه نویسی قدرتمند Unreal Engine است که در UE5 استفاده می شود. این به شما این امکان را می دهد که بدون نوشتن یک خط کد، بازی خود را از ابتدا تا انتها ایجاد کنید. این بدان معناست که شما به راحتی می توانید بازی خود را حتی اگر مبتدی، هنرمند یا طراح هستید بدون تجربه برنامه نویسی ایجاد کنید.

این دوره نیازی به برنامه نویسی یا تجربه Unreal Engine ندارد. ما اصول اولیه Unreal Engine را مرور خواهیم کرد و به آرامی به سمت توسعه مکانیک های پیچیده بازی پیش می رویم. شما یاد خواهید گرفت که چگونه بازی ها را از ابتدا تا انتها توسعه دهید.

می‌توانید به‌عنوان مبتدی وارد این دوره شوید زیرا گام به گام نحوه ساختن یک بازی کلیکی را از ابتدا یاد می‌گیرید.

آیا Unreal Engine می تواند بازی های دو بعدی بسازد؟

UE5 به خاطر گرافیک سه بعدی چشمگیرش بسیار شناخته شده است. با این حال، ممکن است برخی تعجب کنند که ایجاد بازی های دو بعدی در Unreal Engine نیز امکان پذیر است. من به عنوان فردی که بازی‌های دو بعدی متعددی را با استفاده از Unreal Engine ساخته‌ام، از آن لذت می‌برم و آن را به شدت توصیه می‌کنم.

در اینجا مزایای ساخت بازی های دو بعدی در Unreal Engine 5 آورده شده است:

  1. می‌توانید از طرح Unreal Engine برای کدگذاری بازی‌های دو بعدی استفاده کنید، که برای بازی‌های سه بعدی نیز استفاده می‌کنید. این بدان معناست که در صورت تغییر از توسعه بازی سه بعدی به دو بعدی، نیازی به یادگیری زبان جدیدی نخواهید داشت.
  2. با ادغام نور سه بعدی و پرتوهای خدا می توانید به بازی دو بعدی خود ظاهر سه بعدی منحصر به فردی بدهید.
  3. می توانید یک بازی دو بعدی در محیط سه بعدی بسازید.
  4. ایجاد یک سطح دو بعدی و افزودن دارایی ها و کاراکترها ساده است و در چند دقیقه انجام می شود.
  5. هنگام جابه‌جایی بین بازی‌های دوبعدی و سه بعدی نیازی نیست چیز جدیدی یاد بگیرید زیرا از ابزارهای موتور یکسانی استفاده می‌کنید.

در حین یادگیری نحوه ساخت یک بازی کلیکی، خواهید دید که ساخت بازی های دو بعدی غیرواقعی چقدر سرگرم کننده و آسان است. فرض کنید بیشتر به بازی چند نفره Unreal Engine 5 علاقه دارید. در آن صورت، می‌توانید دوره چند نفره من را در .

ببینید

همه جنبه‌های دو بعدی را در UE5 بیاموزید، نه فقط بازی‌های کلیکی.

این دوره به شما می آموزد که چگونه از Unreal Engine برای بازی های دو بعدی به طور کلی استفاده کنید، اگرچه تمرکز اصلی ایجاد یک بازی کلیکی است. در طول دوره، نحوه کار با دارایی های دو بعدی مختلف مانند sprites، flipbooks (امکانات دوبعدی متحرک)، کاراکترها، و محیط های دوبعدی و موارد دیگر را یاد خواهید گرفت.

هنگام کار با UE5، تمرکز بر ابزارهای مورد استفاده در طول توسعه بازی بسیار مهمتر از تمرکز بر نحوه ساخت یک بازی کلیکی است. با تسلط بر ابزارهای آموزش داده شده در این دوره، می توانید هر بازی دو بعدی را با استفاده از UE5 ایجاد کنید.

همه آنچه را که باید در مورد بازی های دو بعدی و کلیکر بدانید بیاموزید.

در حین یادگیری نحوه ساخت یک بازی کلیکی، این دوره به طور جامع جنبه های مختلف ساخت بازی های دو بعدی در Unreal Engine 5 را پوشش می دهد. در این دوره، یاد خواهید گرفت:

  • چگونه با استفاده از ویژگی های Unreal 2D یک بازی ویدیویی از ابتدا بسازیم.
  • نحوه ایجاد مجموعه‌های کاشی و نقشه‌های کاشی برای طراحی سطح دو بعدی.
  • نحوه ایجاد sprites و flipbooks برای دارایی های دو بعدی ثابت و متحرک.
  • نحوه تخم ریزی، آسیب رساندن و کشتن دشمنان با استفاده از نشانگر ماوس را بیاموزید
  • یک مکانیک کلیک خودکار ایجاد خواهید کرد تا به طور خودکار آسیب وارد شود
  • نحوه ایجاد متن رزمی شناور هنگام آسیب زدن را یاد خواهید گرفت
  • نحوه ایجاد یک فروشگاه اقلام با موارد قابل تخم ریزی را بیاموزید.
  • نحوه اضافه کردن قابلیت پخش مجدد (عروج) را به بازی بیاموزید
  • شما یاد خواهید گرفت که چگونه چندین سطح را به بازی اضافه کنید که می توانید بین آنها جابجا شوید.

شما همچنین جنبه‌های دیگری از توسعه بازی‌های دو بعدی مانند افزودن رابط‌های کاربری دو بعدی، جلوه‌های بصری و جلوه‌های صوتی را خواهید آموخت. هنگام تکمیل این دوره، می توانید با اطمینان بازی ویدیویی خود را طراحی کنید.

در این دوره شرکت کنید و گواهینامه بگیرید.

تکمیل دوره آموزش ساخت یک بازی کلیکی، گواهینامه Unreal Engine را برای شما به ارمغان می آورد. شما می توانید از آن برای تقویت پورتفولیوی خود به عنوان یک توسعه دهنده بازی مستقل استفاده کنید یا در هنگام درخواست برای مشاغل توسعه بازی از آن استفاده کنید. گواهینامه Unreal Engine را می توان به صورت محلی بارگیری و ذخیره کرد و به طور نامحدود معتبر است.

چه چیزی من را واجد شرایط آموزش به شما می کند؟

من یک توسعه دهنده بازی با تجربه با نه سال تجربه هستم. برای خلاصه کردن کارهایم بدون اینکه شما را خسته کنم:

  • من یک بازی Steam را منتشر کردم که از ابتدا تا انتها با یک تیم 8 نفره کارگردانی کردم.
  • من 11 دوره ساخت بازی با بیش از 40000 دانش آموز و میانگین امتیاز 4.8+ از 5 ستاره ایجاد کرده ام.
  • من در حال حاضر در حال توسعه انفرادی Farmtale 2 از ابتدا تا انتها هستم.
  • من همچنین به عنوان یک فریلنسر در پروژه های مختلف بازی، متخصص در برنامه نویسی، نورپردازی، بهینه سازی بازی و موارد دیگر کار می کنم.

من عمیقاً مشتاق توسعه بازی هستم و آن را به شغل تمام وقت خود تبدیل کرده ام. من دوست دارم همه چیز را در مورد Unreal Engine 5 با روش های خوب توسعه بازی به شما آموزش دهم و شما را با آخرین اطلاعات به روز نگه دارم.

اگر می‌خواهید یاد بگیرید، دوره‌ای را که در مورد این موضوع منتشر کرده‌ام بررسی کنید.

به انجمن حامی ما بپیوندید.

توسعه بازی Unreal Engine می تواند گاهی اوقات یک تجربه خسته کننده باشد. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد در جایی به دنبال یک کادر بدون علامت بگردید و ساعت‌ها احساس گم شدن کنید. از طرف دیگر، ممکن است به حمایت اخلاقی و ایده‌هایی از توسعه‌دهندگان بازی مانند خودتان نیاز داشته باشید. به همین دلیل است که با نوشتن در بخش پرسش و پاسخ در هر یک از دوره‌ها ، پشتیبانی زنده 24/7 را ارائه می‌کنیم. ما همیشه اینجا هستیم تا هر زمان که به آن نیاز داشتید به شما کمک کنیم.

بیایید با "چگونه یک بازی کلیکر بسازیم" بدون هیچ تاخیری شروع کنیم. من مشتاق دیدن شما در اولین درس هستم. بنابراین، بیایید شروع کنیم، و به سلامتی برای یک سفر یادگیری هیجان انگیز!


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • 8.07 نمایش اطلاعات صحیح کارت آیتم 8.07 Displaying the Correct Item Card Info

  • 2.07 قرار دادن نقشه کاشی در سطح 2.07 Placing the Tile Map in the Level

  • 4.06 مقدمه ای بر ساختارها 4.06 Introduction to Structures

  • 2.01 معرفی بازی 2.01 Game Introduction

  • 3.05 کلاس طرح والدین در مقابل کودک 3.05 Parent vs Child Blueprint Class

  • 6.04 به روز رسانی تایمر UI اصلی 6.04 Updating the Main UI Timer

  • 8.20 طراحی ابزارک ابزار آیتم 8.20 Designing the Item Tooltip Widget

  • 13.03 باز کردن پاپ آپ Ascension 13.03 Opening the Ascension Popup

  • بررسی اجمالی 1.04 Unreal Engine 5 1.04 Unreal Engine 5 Overview

  • 2.05 ایجاد نقشه کاشی 2.05 Creating a Tile Map

  • 9.04 رفع اثر ضربه 9.04 Fixing the Hit Effect

  • 11.06 افزودن ورودی کلیک ماوس 11.06 Adding the Mouse Click Input

  • 10.06 جلوگیری از تخم ریزی خودکار دشمن 10.06 Preventing Automatic Enemy Spawn

  • 8.08 تغییر رنگ متن خرید 8.08 Changing the Buy Text Color

  • 1.01 مقدمه 1.01 Introduction

  • 9.02 محاسبه کل DPS 9.02 Calculating the Total DPS

  • 13.08 نمایش ضریب صعود 13.08 Displaying the Ascension Multiplier

  • 13.05 نمایش Ascension در پایان بازی 13.05 Displaying Ascension at End Game

  • 10.05 تنظیم سطح فعلی 10.05 Setting the Current Level

  • 3.02 افزودن دوربین پخش کننده 3.02 Adding the Player Camera

  • 10.01 طراحی نمایشگر سطح 10.01 Designing the Level Display

  • 1.02 دانلود Unreal Engine 5 1.02 Downloading Unreal Engine 5

  • 4.14 تخم ریزی دشمن 4.14 Spawning the Enemy

  • 11.05 طراحی ویجت نشانگر ماوس 11.05 Designing the Mouse Cursor Widget

  • 5.16 انیمیشن متن شناور 5.16 Floating Text Animation

  • 8.16 منطق تخم ریزی - پیشرفته 8.16 Spawning Logic - Advanced

  • 9.03 اعمال میزان صحیح خسارت 9.03 Applying Correct Amount of Damage

  • 5.10 Enemy Hit Flipbook 5.10 Enemy Hit Flipbook

  • 2.03 واردات دارایی های محیطی 2.03 Importing the Environment Assets

  • 8.05 نمایش کارت های اقلام فروشگاه 8.05 Displaying the Shop Item Cards

  • 5.09 به روز رسانی نوار سلامت 5.09 Updating the Health Bar

  • 6.01 طراحی رابط کاربری تایمر 6.01 Designing the Timer UI

  • 5.07 طراحی نوار سلامت 5.07 Designing the Health Bar

  • 4.01 ایجاد نقطه تخم ریزی دشمن 4.01 Creating the Enemy Spawn Point

  • 5.15 طراحی رابط کاربری متن شناور 5.15 Designing the Floating Text UI

  • 10.07 افزودن نمادهای جمجمه به Bosses 10.07 Adding Skull Icons to Bosses

  • 12.01 طراحی نقشه نهایی 12.01 Designing the Final Map

  • 5.14 روی VFX کلیک کنید 5.14 Clicking Hit VFX

  • 5.01 طراحی رابط کاربری نام دشمن 5.01 Designing the Enemy Name UI

  • 5.13 تعمیر انیمیشن های مرگ دشمن 5.13 Fixing the Enemy Death Animations

  • 5.11 مرگ دشمن 5.11 Enemy Death

  • 2.08 حجم ارسال فرآیند 2.08 Post Process Volume

  • 7.03 متغیر مقدار سکه 7.03 Amount Of Coins Variable

  • 13.04 تنظیم مجدد رویداد بازی 13.04 Setting the Restart Game Event

  • 8.19 افزایش هزینه اقلام 8.19 Increasing Item Cost

  • 8.22 نمایش ابزارک راهنمای ابزار 8.22 Displaying the Tooltip Widget

  • 8.14 منطق تخم ریزی 8.14 Spawning Logic

  • 2.04 ایجاد یک مجموعه کاشی 2.04 Creating a Tile Set

  • 4.11 مقدمه ای بر کتابخانه ها 4.11 Introduction to Libraries

  • 11.04 ارتقاء آسیب مکان نما ماوس 11.04 Upgrading the Mouse Cursor Damage

  • 10.02 طراحی کارت سطح 10.02 Designing the Level Card

  • 4.12 ایجاد توابع کتابخانه 4.12 Creating the Library Functions

  • 4.10 جداول اطلاعات سطح و اطلاعات دشمن 4.10 Level Info & Enemy Info Data Tables

  • 7.02 انیمیشن UI ارز 7.02 Currency UI Animation

  • 11.02 اضافه کردن مکان نما ماوس، نقطه تخم ریزی 11.02 Adding the Mouse Cursor Spawn Point

  • 1.03 ایجاد یک پروژه جدید 1.03 Creating a New Project

  • 8.06 دادن اطلاعات صحیح به هر کارت اقلام 8.06 Giving Each Item Card the Correct Info

  • 4.13 افزودن نام های دشمن 4.13 Adding the Enemy Names

  • 8.13 تخم ریزی کالای خریداری شده 8.13 Spawning the Bought Item

  • 5.19 پخش انیمیشن متن شناور 5.19 Playing the Floating Text Animation

  • 10.04 باز کردن قفل سطح جدید 10.04 Unlocking the New Level

  • 8.21 به روز رسانی اطلاعات راهنمای ابزار 8.21 Updating the Tooltip Information

  • 11.03 نمایش صحیح متن آسیب 11.03 Displaying the Damage Text Correctly

  • 12.05 افزودن موسیقی 12.05 Adding Music

  • 6.02 نمایش رابط کاربری اصلی 6.02 Displaying the Main UI

  • 5.17 تخم ریزی متن شناور 5.17 Spawning the Floating Text

  • 14.01 پاکسازی پروژه 14.01 Cleaning the Project

  • 11.01 افزودن نشانگر ماوس به فروشگاه 11.01 Adding the Mouse Cursor to the Shop

  • 8.02 طراحی کارت اقلام فروشگاه 8.02 Designing the Shop Item Card

  • 13.01 طراحی رابط کاربری Ascension 13.01 Designing the Ascension UI

  • 4.07 اطلاعات سطح و ساختارهای اطلاعات دشمن 4.07 Level Info & Enemy Info Structures

  • 7.04 اضافه کردن سکه به دشمنان 7.04 Add Coins Drop To Enemies

  • 9.01 به طور خودکار اعمال خسارت 9.01 Automatically Applying Damage

  • 6.06 تنظیم مجدد تایمر در Enemy Death 6.06 Reset Timer on Enemy Death

  • 5.06 محاسبه سلامت 5.06 Calculating the Health

  • 12.04 افزودن SFX به دشمن 12.04 Adding SFX to the Enemy

  • 5.02 افزودن فونت سفارشی 5.02 Adding a Custom Font

  • 4.02 Spawn Actor of Class 4.02 Spawn Actor of Class

  • 8.15 منطق تخم ریزی - متوسط 8.15 Spawning Logic - Intermediate

  • 3.01 حالت بازی و کنترل کننده پخش 3.01 Game Mode & Player Controller

  • 8.09 بررسی اینکه آیا بازیکن به اندازه کافی سکه دارد یا خیر 8.09 Checking If Player Has Enough Coins

  • 8.03 اطلاعات مورد ساختار و جدول داده ها 8.03 Item Info Structure & Data Table

  • 8.18 تابع هزینه مورد را دریافت کنید 8.18 Get Item Cost Function

  • 8.11 به روز رسانی مقدار اقلام خریداری شده 8.11 Updating the Amount Of Items Bought

  • 6.03 تنظیم تایمر گرد 6.03 Setting the Round Timer

  • 8.17 ساختار هزینه آیتم و جدول داده ها 8.17 Item Cost Structure & Data Table

  • 10.08 افزودن آیکون به کارت های فروشگاه 10.08 Adding Icons to Shop Cards

  • 8.12 ایجاد نقاط تخم ریزی آیتم 8.12 Creating Item Spawn Points

  • 2.06 طراحی یک نقشه کاشی موقت 2.06 Designing a Temporary Tile Map

  • 3.03 استخراج جن های دشمن 3.03 Extracting the Enemy Sprites

  • 10.03 تنظیم سطح 10.03 Setting the Level

  • 6.05 بازیابی سلامت در پایان تایمر 6.05 Restore Health on Timer End

  • 13.02 طراحی پاپ آپ Ascension 13.02 Designing the Ascension Popup

  • 7.05 صفحه نمایش سکه ها را به روز کنید 7.05 Update the Coins Display

  • 7.01 طراحی رابط کاربری ارز 7.01 Designing the Currency UI

  • 4.05 دریافت مقادیر نقطه تخم ریزی 4.05 Getting the Spawn Point Values

  • 12.03 افزودن SFX به رابط کاربری 12.03 Adding SFX to the UI

  • 4.08 ایجاد Enum نوع دشمن 4.08 Creating the Enemy Type Enum

  • 2.09 تنظیمات پروژه را تنظیم کنید 2.09 Adjust the Project Settings

  • 5.03 افزودن رابط کاربری Enemy Name 5.03 Adding the Enemy Name UI

  • 4.03 ارتباط بلوپرینت - ریخته گری 4.03 Blueprint Communication - Casting

  • 3.07 استفاده از دوربین پخش کننده به عنوان پیش فرض 3.07 Applying the Player Camera as Default

  • 8.01 افزودن جعبه اسکرول فروشگاه 8.01 Adding the Shop Scroll Box

  • 8.10 خرید کالا 8.10 Purchasing the Item

  • 2.02 ایجاد یک سطح جدید 2.02 Creating a New Level

  • 5.04 برنامه نویسی Enemy Info UI 5.04 Programming the Enemy Info UI

  • 4.04 ارتباط بلوپرینت - رابط ها 4.04 Blueprint Communication - Interfaces

  • 13.07 افزودن ضریب صعود 13.07 Adding the Ascension Multiplier

  • 5.12 افزایش سطح 5.12 Incrementing the Level

  • 12.02 آماده سازی نشانه های صوتی 12.02 Preparing the Sound Cues

  • 5.18 به روز رسانی نمایشگر متن شناور 5.18 Updating the Floating Text Display

  • 8.04 ایجاد کارت های اقلام فروشگاه 8.04 Creating the Shop Item Cards

  • 4.09 مقدمه ای بر جداول داده 4.09 Introduction to Data Tables

  • 5.08 افزودن نوار سلامت 5.08 Adding the Health Bar

  • 3.06 نهایی کردن راه اندازی کلاس دشمن 3.06 Finalizing the Enemy Class Setup

  • 13.06 ایجاد ساختار صعود 13.06 Creating the Ascension Structure

  • 3.04 ایجاد Flipbooks 3.04 Creating Flipbooks

  • 5.05 اعمال خسارت به دشمن 5.05 Applying Damage to Enemy

  • 14.02 بسته بندی بازی 14.02 Packaging the Game

نمایش نظرات

آموزش چگونه یک بازی کلیکر در دو بعدی بسازیم - Unreal Engine Blueprint
جزییات دوره
12h 4m
119
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Pixel Helmet
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Pixel Helmet Pixel Helmet

توسعه دهنده و ناشر بازی

Pixel Helmet یک توسعه دهنده و ناشر بازی های ویدیویی است که در دانمارک قرار دارد. ما به تازگی اولین بازی خود را Farmtale بر روی پلتفرم Steam منتشر کرده ایم.

ما تصمیم گرفتیم برای ایجاد دوره‌های باکیفیت و به اشتراک گذاشتن دانش خود با انجمن توسعه بازی، در Skillshare شرکت کنیم. یادگیری ممکن است گاهی خسته کننده باشد و هدف ما ایجاد یک تجربه یادگیری سرگرم کننده است.

ما پیشنهاد می‌کنیم دوره‌هایی را در Modeling، Texturing، Unreal Engine، Blueprints، C++، طراحی بازی، و موارد دیگر ایجاد کنیم. اگر در طول دوره به کمک نیاز دارید، لطفاً از طریق Skillshare به ما اطلاع دهید یا در Discord، Twitter یا LinkedIn با ما در ارتباط باشید.