لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
یادگیری فلاتر و دارت برای ساخت برنامه های iOS و اندروید - نسخه دوم [ویدئو]
Learn Flutter and Dart to Build iOS and Android Apps - Second Edition [Video]
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
این دوره آموزشی Flutter فرصتی عالی برای کشف قدرت Flutter و Dart برای ایجاد برنامه های موبایلی خیره کننده و با کارایی بالا در هر دو سیستم عامل iOS و Android است. این دوره دستورالعمل های دقیق راه اندازی را برای macOS و Windows به شما ارائه می دهد. مقدمه ای کامل بر فلاتر، دارت و مفهوم پشت ویجت ها. و یک نمای کلی از ویجتهای داخلی به همراه دستورالعملهایی در مورد نحوه افزودن ابزارک خود.
این به شما درک قوی از اصول فلاتر و دارت، از جمله نحوه تجزیه و تحلیل پروژه فلاتر جدید، وارد کردن ویژگیها از بستهها، استفاده از اولین ویجت و ارسال مقادیر به توابع را به شما ارائه میدهد. علاوه بر این، نحوه کار با توابع سازنده را یاد خواهید گرفت. همچنین نکات و ترفندهای اشکال زدایی، پیمایش صفحه با زبانه ها، کشوهای جانبی، و ناوبری مبتنی بر پشته، راه حل های مدیریت وضعیت، مدیریت و اعتبارسنجی ورودی کاربر، اتصال برنامه Flutter خود به سرورهای پشتیبان با ارسال درخواست های HTTP، احراز هویت کاربر، افزودن Google را یاد خواهید گرفت. نقشه ها، با استفاده از ویژگی های دستگاه بومی مانند دوربین، افزودن انیمیشن های زیبا و انتقال صفحه، آپلود تصویر، و اعلان های فشار.
در طول دوره، چندین برنامه دمو خواهید ساخت که از ساده تا پیچیده تر را شامل می شود. در پایان دوره، شما مهارت های لازم برای ساخت اپلیکیشن های iOS و اندروید خود را با استفاده از Flutter خواهید داشت. فلاتر، دارت و مفهوم پشت ویجت ها را درک کنید
برنامه Flutter خود را با ارسال درخواست های HTTP به سرورهای پشتیبان متصل کنید
یاد بگیرید که از ویژگی های دستگاه بومی مانند دوربین استفاده کنید
یاد بگیرید که انیمیشن های زیبا و انتقال صفحه اضافه کنید
یاد بگیرید که تصاویر را آپلود کنید و اعلانهای فشاری دستی/خودکار ارسال کنید
آموزش اضافه کردن نقشه های گوگل به برنامه این دوره برای توسعه دهندگان مبتدی و با تجربه که می خواهند توسعه اپلیکیشن موبایل را با استفاده از یک زبان برای هر دو پلتفرم iOS و اندروید یاد بگیرند، مناسب است. همچنین برای توسعه دهندگان باتجربه iOS یا Android که به دنبال ساخت برنامه های چند پلتفرمی با استفاده از یک زبان برنامه نویسی هستند ایده آل است. اگرچه دانش اولیه برنامه نویسی مفید است، اما اجباری نیست و هیچ تجربه قبلی در فلاتر یا دارت لازم نیست. علاوه بر این، هیچ تجربه قبلی در توسعه iOS (Swift/ObjectiveC) یا Android (Java/Kotlin) لازم نیست. عمیقاً در فلاتر و دارت غوطه ور شوید و به یک توسعه دهنده پیشرفته تبدیل شوید * از ویژگی هایی مانند Google Maps، دوربین دستگاه، احراز هویت و موارد دیگر استفاده کنید * تجربه ای همه جانبه با مثال های عملی و برنامه های نمایشی برای کمک به توسعه مهارت های خود
سرفصل ها و درس ها
معرفی
Introduction
معرفی
Introduction
به این دوره خوش آمدید!
Welcome to This Course!
فلاتر چیست؟
What Is Flutter?
فلاتر از دارت استفاده می کند!
Flutter Uses Dart!
یک پایگاه کد، پلتفرم های متعدد
One Codebase, Multiple Platforms
Flutter Setup - نمای کلی
Flutter Setup - Overview
راه اندازی ویندوز
Windows Setup
راه اندازی macOS
macOS Setup
ایجاد پروژه و راه اندازی یک ویرایشگر کد برای توسعه Flutter
Project Creation and Setting Up a Code Editor for Flutter Development
اجرای اولین اپلیکیشن فلاتر
Running a First Flutter App
درک متریال طراحی
Understanding Material Design
درباره این دوره
About This Course
مبانی فلاتر و دارت I - گرفتن پایه محکم (برنامه Roll Dice)
Flutter and Dart Basics I - Getting a Solid Foundation (Roll Dice App)
معرفی ماژول
Module Introduction
تجزیه و تحلیل یک پروژه فلاتر جدید
Analyzing a New Flutter Project
کد Dart to Machine را فرم دهید
Form Dart to Machine Code
زبان های برنامه نویسی چگونه کار می کنند
How Programming Languages Work
شروع از ابتدا: درک توابع
Starting from Scratch: Understanding Functions
وارد کردن ویژگی ها از بسته ها
Importing Features from Packages
نحوه شروع برنامه های فلاتر
How Flutter Apps Start
درک ابزارک ها
Understanding Widgets
استفاده از اولین ویجت و ارسال مقادیر به توابع
Using a First Widget and Passing Values to Functions
استدلال های موضعی و نامی
Positional and Named Arguments
اضافه کردن انتقال چند صفحه
Adding Multi-Screen Transitions
خلاصه ماژول
Module Summary
مدیریت ورودی کاربر و کار با فرم ها (برنامه لیست خرید)
Handling User Input and Working with Forms (Shopping List App)
معرفی ماژول
Module Introduction
راه اندازی و یک چالش برای شما
Setup and a Challenge for You
راه حل چالش 1 - ساخت و استفاده از مدل ها
Challenge Solution 1 - Building and Using Models
راه حل چالش 2 - ایجاد رابط کاربری لیست
Challenge Solution 2 - Building the List UI
اضافه کردن یک صفحه "مورد جدید".
Adding a "New Item" Screen
ویجت های Form و TextFormField
The Form and TextFormField Widgets
دکمه کشویی Form-Aware
A Form-Aware Dropdown Button
اضافه کردن دکمه به فرم
Adding Buttons to a Form
اضافه کردن منطق اعتبارسنجی
Adding Validation Logic
دسترسی به فرم از طریق کلید جهانی
Getting Form Access Through a Global Key
استخراج مقادیر وارد شده
Extracting Entered Values
انتقال داده ها بین صفحه نمایش
Passing Data Between Screens
راه حل چالش نهایی
Final Challenge Solution
خلاصه ماژول
Module Summary
اتصال یک Backend و ارسال درخواست HTTP (برنامه لیست خرید)
Connecting a Backend and Sending HTTP Requests (Shopping List App)
معرفی ماژول
Module Introduction
Backend چیست؟ و چرا یکی را می خواهید؟
What's a Backend? And Why Would You Want One?
HTTP چیست و چگونه کار می کند؟
What Is HTTP and How Does It Work?
راه اندازی یک Backend ساختگی (Firebase)
Setting Up a Dummy Backend (Firebase)
افزودن بسته HTTP
Adding the HTTP Package
ارسال یک درخواست POST به Backend
Sending a POST Request to the Backend
کار با درخواست و انتظار برای پاسخ
Working with the Request and Waiting for the Response
واکشی و تبدیل داده ها
Fetching and Transforming Data
اجتناب از درخواست های غیر ضروری
Avoiding Unnecessary Requests
مدیریت وضعیت بارگیری
Managing the Loading State
رسیدگی به پاسخ به خطا
Error Response Handling
ارسال درخواست های DELETE
Sending DELETE Requests
رسیدگی به پرونده "بدون داده".
Handling the "No Data" Case
مدیریت بهتر خطا
Better Error Handling
خلاصه ماژول
Module Summary
با استفاده از ویجت FutureBuilder
Using the FutureBuilder Widget
استفاده از ویژگی های دستگاه بومی (به عنوان مثال، دوربین) (برنامه مکان های مورد علاقه)
Using Native Device Features (For Example, Camera) (Favorite Places App)
معرفی ماژول
Module Introduction
راه اندازی و یک چالش برای شما!
Setup and a Challenge for You!
افزودن یک مدل مکان (راه حل چالش 1/6)
Adding a Place Model (Challenge Solution 1/6)
افزودن یک صفحه نمایش "مکان ها" (راه حل چالش 2/6)
Adding a "Places" Screen (Challenge Solution 2/6)
افزودن یک صفحه "افزودن مکان" (راه حل چالش 3/6)
Adding an "Add Place" Screen (Challenge Solution 3/6)
افزودن "riverpod" و یک ارائه دهنده (راه حل چالش 4/6)
Adding "riverpod" and a Provider (Challenge Solution 4/6)
افزودن مکان ها با ارائه دهنده و نمایش مکان ها (راه حل چالش 5/6)
Adding Places with Provider and Displaying Places (Challenge Solution 5/6)
افزودن صفحه نمایش "جزئیات مکان" (راه حل چالش 6/6)
Adding a "Place Details" Screen (Challenge Solution 6/6)
افزودن یک ورودی "انتخاب تصویر".
Adding a "Pick an Image" Input
نصب بسته "Image Picker".
Installing the "Image Picker" Package
استفاده از دوربین دستگاه برای عکس گرفتن
Using the Device Camera for Taking Pictures
افزودن تصویر انتخاب شده به مدل و فرم "افزودن مکان".
Adding the Picked Image to the Model and "Add Place" Form
پیش نمایش تصویر انتخاب شده
Previewing the Picked Image
افزودن بسته "مکان" و شروع با ویجت ورودی "دریافت مکان".
Adding the "location" Package and Starting with the "Get Location" Input Widget
دریافت مکان فعلی کاربر
Getting the User's Current Location
با استفاده از Google Maps API -- راه اندازی
Using the Google Maps API – Setup
استفاده از API Geocoding گوگل
Using Google's Geocoding API
ذخیره اطلاعات مکان در مدل
Storing the Location Data in the Model
نمایش عکس فوری نقشه پیش نمایش موقعیت مکانی از طریق Google
Displaying a Location Preview Map Snapshot Through Google
استفاده از مکان انتخابی در فرم
Using the Picked Location in the Form
خروجی داده های موقعیت مکانی
Outputting the Location Data
نصب و پیکربندی بسته Google Maps
Installing and Configuring the Google Maps Package
اضافه کردن یک صفحه "نقشه".
Adding a "Map" Screen
نمایش مکان انتخاب شده در نقشه پویا
Displaying the Picked Place on a Dynamic Map
مدیریت ضربه های نقشه برای انتخاب مکان به صورت دستی
Handling Map Taps for Selecting a Location Manually
با استفاده از صفحه نقشه در فرم "افزودن مکان".
Using the Map Screen in the "Add Place" Form
نصب بستهها برای ذخیرهسازی دادههای محلی (روی دستگاه).
Installing Packages for Local (On-Device) Data Storage
ذخیره سازی تصویر انتخاب شده به صورت محلی
Storing the Picked Image Locally
ذخیره اطلاعات مکان در پایگاه داده SQL (روی دستگاه).
Storing Place Data in a (On-Device) SQL Database
بارگیری داده ها از پایگاه داده SQL
Loading Data from the SQL Database
استفاده از FutureBuilder برای بارگذاری داده ها
Using a FutureBuilder for Loading Data
خلاصه ماژول
Module Summary
Push Notifications و بیشتر: ساختن یک برنامه چت با Flutter و Firebase
Push Notifications and More: Building a Chat App with Flutter and Firebase
معرفی ماژول
Module Introduction
راه اندازی برنامه و Firebase
App and Firebase Setup
اضافه کردن یک صفحه تأیید هویت
Adding an Authentication Screen
اضافه کردن دکمه ها و حالت ها به صفحه تأیید هویت
Adding Buttons and Modes to the Authentication Screen
اعتبار سنجی ورودی کاربر
Validating User Input
Firebase CLI و SDK Setup 1/2
Firebase CLI and SDK Setup 1/2
Firebase CLI و SDK Setup 2/2
Firebase CLI and SDK Setup 2/2
ثبت نام کاربران
Signing Users Up
ورود کاربران به
Logging Users In
نمایش صفحه های مختلف بر اساس وضعیت احراز هویت
Showing Different Screens Based on the Authentication State
اضافه کردن یک صفحه نمایش اسپلش (صفحه بارگیری)
Adding a Splash Screen (Loading Screen)
افزودن خروج کاربر
Adding User Logout
آپلود تصویر: راه اندازی و مراحل اولیه
Image Upload: Setup and First Steps
افزودن ویجت انتخابگر تصویر کاربر
Adding a User Image Picker Widget
با استفاده از بسته ImagePicker
Using the ImagePicker Package
مدیریت تصویر انتخاب شده در فرم احراز هویت
Managing the Selected Image in the Authentication Form
آپلود تصاویر در Firebase
Uploading Images to Firebase
نمایش اسپینر در حال بارگذاری در حین آپلود
Showing a Loading Spinner Whilst Uploading
افزودن یک پایگاه داده از راه دور: راه اندازی Firestore
Adding a Remote Database: Firestore Setup
ارسال اطلاعات به Firestore
Sending Data to Firestore
ذخیره یک نام کاربری
Storing a Username
افزودن پیام های چت و ابزارک های ورودی
Adding ChatMessages and Input Widgets
ارسال و خواندن داده ها به و از Firestore
Sending and Reading Data to and from Firestore
بارگیری و نمایش پیام های چت به صورت جریانی
Loading and Displaying Chat Messages as a Stream
شکل دادن به حباب های پیام چت
Styling Chat Message Bubbles
Push Notifications - راه اندازی و مراحل اول
Push Notifications - Setup and First Steps
درخواست مجوز و دریافت رمز آدرس
Requesting Permissions and Getting an Address Token
تست Push Notifications
Testing Push Notifications
کار با موضوعات اعلان
Working with Notification Topics
ارسال اعلانهای فشاری به صورت خودکار از طریق توابع ابری
Sending Push Notifications Automatically Through Cloud Functions
نمایش نظرات