آموزش با جاوا اسکریپت بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل متحرک بسازید

Make Animated Retro Games with JavaScript

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

قدیمی طلاست. بیایید از بازی های کلاسیک دهه 80 الهام بگیریم و گرافیک و ویژگی های بازی خود را اضافه کنیم. در پروژه اول ما فضای خالی بین ستاره‌ای را بررسی می‌کنیم و از 3 نوع سلاح مختلف برای سوزاندن انبوهی از اشکالات فضایی از انواع مختلف استفاده می‌کنیم که برخی بزرگتر از بقیه هستند.

ما با یک بازی با الهام از بازی کلاسیک Space Invaders شروع خواهیم کرد و با ویژگی‌های اضافی مختلف مانند باس‌ها، سلاح‌های فوق‌العاده و انواع مختلف دشمن آزمایش خواهیم کرد.

بیایید شی گرا را بررسی کنیم. برنامه نویسی با جاوا اسکریپت و پیاده سازی یک مجموعه مفید از تکنیک های اساسی توسعه بازی دو بعدی مانند الگوی طراحی استخر اشیا، انیمیشن اسپرایت، زمان بندی و تکنیک های حیرت آور با استفاده از مهر زمانی و موارد دیگر.

فراموش نکنید که همه هدایای جایزه را دانلود کنید. دانش‌آموزان این دوره بسته‌ای از هنرهای بازی دوبعدی با کیفیت برتر را دریافت خواهند کرد، این بار در یک موضوع فضایی علمی تخیلی. همچنین می‌توانید کد منبع را از چند مرحله پروژه دانلود کنید، زیرا به تدریج ویژگی‌های بیشتری را اضافه می‌کنیم.

ما چندین نوع دشمن را پیاده سازی خواهیم کرد:

Beetlemorph - دشمن اصلی، 1 ضربه کافی است

Rhinomorph - دشمن زره پوش، زندگی های متعدد، حالت های آسیب متعدد

Mantismorph - دشمن بزرگ با اندازه رئیس، افزایش تعداد زندگی

Eaglemorph - وقتی ضربه می زند، قسمتی از بدن را قربانی می کند و آن را به عقب تف می دهد

Squidmorph - حشره بیگانه قابل باد کردن، می‌تواند سلاح‌های ما را جذب کند

Lobstermorph -  DNA ناپایدار، در هنگام ضربه به چندین کلون کوچکتر تقسیم می شود

خوش بگذرانید!

دوره را دنبال کنید و در پایان آخرین برگه جانور موجود را بردارید (من آن را squidmorph نامیدم) و نوع دشمن خود را با استفاده از همه چیزهایی که در این کلاس یاد گرفتیم طراحی کنید. می توانید از پروژه خود اسکرین شات بگیرید و در گالری با ما به اشتراک بگذارید. اسکویدمورف شما چه می کند؟ چگونه آن را طراحی کردید.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • پروژه 2: دشمن کرگدن Project 2: Rhinomorph Enemy

  • ویژگی های اضافی: دشمنان زره پوش Extra features: Armored enemies

  • معرفی Introduction

  • روش راه اندازی مجدد Restart method

  • پروژه 2: دشمن سیارکی Project 2: Asteroid Enemy

  • کلاس دشمن Eaglemorph Eaglemorph enemy class

  • انیمیشن پخش کننده Player animation

  • پروژه 2: Beetlemorph Enemy Project 2: Beetlemorph Enemy

  • کنترل های صفحه کلید Keyboard controls

  • استخر آبجکت Object pool

  • آسیب لیزر Laser damage

  • پروژه 2: بازیکن زندگی می کند Project 2: Player lives

  • کلاس رئیس Boss class

  • پروژه 2: کلاس سیاره و بازی Project 2: Planet and Game Class

  • متن امتیاز و وضعیت Score and status text

  • پروژه 2: تشخیص برخورد Project 2: Collision Detection

  • کلاس دشمن لابسترمورف Lobstermorph Enemy Class

  • فعل و انفعالات پرتابه Projectile interactions

  • پروژه 2: استخر دشمن Project 2: Enemy Pool

  • برخورد رئیس با بازیکن Boss vs player collision

  • کلاس دشمن Rhinomorph Rhinomorph enemy class

  • کلاس Squidmorph Enemy Squidmorph Enemy Class

  • جنبش رئیس Boss movement

  • تشخیص برخورد Collision detection

  • امواج دشمن Enemy Waves

  • پروژه 2: رویدادهای دوره ای Project 2: Periodic Events

  • پروژه 2: موقعیت ماوس Project 2: Mouse Position

  • راه اندازی پروژه Project setup

  • انیمیشن Sprite توضیح داده شده است Sprite animation explained

  • پروژه 2: متن بازی Project 2: Game Text

  • پروژه 2: حالت اشکال زدایی Project 2: Debug Mode

  • زمان بندی انیمیشن Animation timing

  • 2 کلاس لیزر 2 laser classes

  • پروژه 2: درک چرخش بوم Project 2: Understand Canvas Rotation

  • اشیاء بازی و بازیکن Game and player objects

  • پروژه 2: انیمیشن جن Project 2: Sprite Animation

  • ویژگی های اضافی: سلاح های فوق العاده Extra features: Super weapons

  • ویژگی های اضافی: نبردهای رئیس Extra features: Boss battles

  • پروژه 2: سفینه فضایی بازیکن Project 2: Player Spaceship

  • ویژگی های پروژه Project features

  • پروژه 2: جاوا اسکریپت دفاع سیاره Project 2: JavaScript Planet Defense

  • پروژه 2: پرتابه های بازیکن Project 2: Player Projectiles

  • پروژه 2: کمی ریاضی Project 2: A Little Bit of Math

  • مدیریت منابع Resource management

  • کلاس دشمن Beetlemorph Beetlemorph enemy class

  • پروژه 2: استخر آبجکت Project 2: Object Pool

  • پرتابه های دشمن Enemy projectiles

  • پروژه 2: دشمن لابسترمورف Project 2: Lobstermorph Enemy

نمایش نظرات

آموزش با جاوا اسکریپت بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل متحرک بسازید
جزییات دوره
5h 16m
48
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
19
- از 5
دارد
دارد
دارد
Frank Dvorak
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Frank Dvorak Frank Dvorak

توسعه دهنده وب فرانت اند و مدرس در آزمایشگاه فرانک سلام، من فرانک هستم! من یک توسعه‌دهنده وب مقدماتی، مالک کانال یوتیوب آزمایشگاه Frank هستم، که در کدنویسی خلاقانه با جاوا اسکریپت وانیلی و بوم HTML تخصص دارد. بیایید چند هنر، بازی و پروژه های بصری بسازیم و در مورد HTML، CSS، جاوا اسکریپت و توسعه وب جلویی بیاموزیم! در دوره هایم فقط از جاوا اسکریپت ساده وانیلی، بدون فریمورک و بدون کتابخانه استفاده می کنم. وقتی درک عمیقی از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت داشته باشید، انتخاب هر کتابخانه ای آسان است.