آموزش تکنیک های وزن دهی شخصیت در مایا

Character Skin-Weighting Techniques in Maya

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیویی برای نمایش وجود ندارد.
توضیحات دوره: در طول این آموزش ها ، ما یک اسکلت برای مدل شخصیت خود خواهیم ساخت ، در مورد جهت گیری های مشترک و تأثیر آنها در تغییر شکل ها ، و وزن پوست کل شخصیت از ابتدا تا انتها یاد خواهیم گرفت. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2015. در طول این درس ها ، ما یک اسکلت برای مدل شخصیت خود خواهیم ساخت ، در مورد جهت گیری های مشترک و تأثیر آنها بر تغییر شکل و وزن بدن کل شخصیت از ابتدا تا انتها یاد خواهیم گرفت. مواردی را که می خواهیم در مدل به جستجوی آنها بپردازیم را ایجاد خواهیم کرد که باعث تغییر شکل در جاده می شود. ما حتی برای اصلاح خطاهایی که مانع ما می شوند ، ویرایش مدل را انجام خواهیم داد. بسیاری از تکنیک ها و ابزارهای توزین پوست در طول دوره مورد بحث و استفاده قرار می گیرند. شما همچنین خواهید آموخت که چگونه وزنه ها را بین مش ها انتقال دهید ، چگونه پوست خود را روی مش های نامتقارن آینه کنید ، برای اطمینان از بهترین تغییر شکل ها به دنبال چه چیزی برای پوست زدن باشید ، و ما با ایجاد انیمیشن "محدوده حرکت" (ROM) و قرار دادن شخصیت ما در یک ژست ، که پوست پوستی ما را آزمایش می کند. در پایان دوره ، شما باید درک کاملی از تکنیک های مورد نیاز و استفاده شده برای تغییر شکل عالی شخصیت های خود داشته باشید. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2015.

سرفصل ها و درس ها

مقدمه و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • مقدمه و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

تکنیک های وزن سازی پوست شخصیت در مایا Character Skin-weighting Techniques in Maya

  • در حال بررسی مدل ما Checking Our Model

  • ایجاد اسکلت پایه Creating Base Skeleton

  • قرار دادن مفاصل پا Placing Leg Joints

  • ساخت اسکلت ستون فقرات Building the Spine Skeleton

  • تکمیل اسکلت بازو Completing the Arm Skeleton

  • ساخت اسکلت انگشت Building the Finger Skeleton

  • جمع کردن مکان مشترک ما Wrapping up Our Joint Placement

  • حذف هندسه غیر ضروری Removing Unneeded Geometry

  • شروع کت Beginning the Jacket

  • پوست کت به مفاصل ستون فقرات Skinning the Jacket to the Spine Joints

  • ویرایش ژاکت Editing the Jacket

  • ویرایش مدل و وزن های انتقال Editing Model and Transfer Weights

  • اضافه کردن وزن به اتصالات ستون فقرات Adding Weighting to Spine Joints

  • پرداختن به ستون فقرات Polishing the Spine

  • افزودن كلاویكول ها به وزن دهی Adding Clavicles to Weighting

  • پایان وزن کلاویکول Finishing the Clavicle Weighting

  • افزودن اتصالات Twist برای Arms Adding Twist Joints for Arms

  • پوست پیچاندن بازوی فوقانی Skinning Upper Arm Twists

  • پوست مفاصل بازو Skinning Upper Arm Joints

  • وزن استخوان های بازو پایین Weighting the Lower Arm Bones

  • بسته بندی وزن ژاکت ما Wrapping up Our Jacket Weighting

تکنیک های وزن سازی شخصیت در مایا - Pt. 2 Character Skin-weighting Techniques in Maya - Pt. 2

  • پوست کردن پیراهن Skinning the Shirt

  • وزن کراوات ، جیب ها و دکمه ها Weighting the Tie, Pockets, and Button

  • شروع دست ها Beginning the Hands

  • توزین شاخص و انگشتان میانی Weighting the Index and Middle Fingers

  • پایان انگشتان میانی و حلقه ای Finishing the Middle and Ring Fingers

  • توزین مفاصل Pinky و Thumb Weighting the Pinky and Thumb Joints

  • بسته بندی وزن و انگشت Wrapping up Hand and Finger Weighting

  • وزن سر Weighting the Head

  • پایان دادن به وزن سر Finishing the Head Weighting

  • پوست کردن قطعات اضافی Skinning the Additional Pieces

  • اضافه کردن اتصالات Twist Adding Twist Joints

  • پایان دادن به وزن ران Finishing the Thigh Weighting

  • وزنه برداری از پیچ و تاب و پا Weighting Calf-twists and Foot

  • وزن کردن کفش ها Weighting the Shoes

  • افزودن اتصالات یاور کت Adding Jacket Helper Joints

  • وزن جبهه کت Weighting the Jacket Front

  • پوست پشت یاور Skinning the Back Helper

  • آینه کاری و پاکسازی Mirroring and Cleanup

  • رفع آینه Fixing Mirroring

  • پرداخت مفاصل یاور ما Polishing Our Helper Joints

  • ایجاد دامنه حرکت Creating the Range of Motion

  • نهایی کردن محدوده حرکت Finalizing the Range of Motion

  • تست تنظیم نهایی Final Posing Test

نمایش نظرات

آموزش تکنیک های وزن دهی شخصیت در مایا
جزییات دوره
7h 12m
45
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
19
4.9 از 5
دارد
دارد
دارد
Jeremy Ernst
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Jeremy Ernst Jeremy Ernst

جرمی در حال حاضر در Riot Games به عنوان یک هنرمند اصلی کار می کند. او قبلاً به عنوان انیماتور اصلی فنی در Epic Games حضور داشت. او دکل هایی می سازد ، ابزارهای خط لوله انیمیشن را می نویسد ، و کارهای فنی دیگر مانند تغییر شکل شخصیت و شبیه سازی پارچه را انجام می دهد. او این فرصت عالی را داشته است که تاکنون در زندگی حرفه ای خود مانند برخی از بازی های سری Gears of War ، Paragon و Fortnite روی چند بازی شگفت انگیز کار کند. وی همچنین جعبه ابزار انیمیشن و ریگینگ را با Unreal Engine 4 منتشر کرده و هم اکنون در حال کار بر روی نسخه دوم آن است.