آموزش تجسم محصول Modo: مدل سازی کفش

Modo Product Visualization: Shoe Modeling

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این دوره ، اولین قسمت از یک مجموعه دو بخشی ، یاد بگیرید که چگونه یک کفش را از ابتدا با استفاده از Modo ، یک بستر قدرتمند برای مدل سازی ، رندر و بافت سه بعدی ، مدل سازی کنید.

Modo به هنرمندان یک پلت فرم سه بعدی قدرتمند برای مدل سازی ، رندر ، بافت و انیمیشن می دهد. در دو بخش تجسم محصول Modo ، مربی Richard Yot از روند ارائه یک کفش از ابتدا برای معرفی مفاهیم کلیدی استفاده می کند که Modo را از سایر ابزارهای 3D متفاوت می کند و همچنین گردش کار کلیدی برای مدل سازی ، روشنایی ، و ارائه اشیا 3D سه بعدی زیبا. در این دوره ، اولین قسمت از مجموعه ، ریچارد شما را از طریق نمونه سازی ، از وارد کردن طرح ها تا ارائه نمونه اولیه با سایه بان ، راهنمایی می کند. از آنجا که این پروژه به عنوان مثال یک کفش را مدل سازی می کند ، سپس او به شما نشان می دهد که چگونه کف پا را از جمله اختصاص مواد به آن ، مدل کنید. پس از مدل سازی کف ، او به سمت مدل سازی و ضخیم شدن اشکال اصلی و سپس پانل ها می رود. در مرحله بعدی ، ریچارد نحوه مدل سازی ، ویرایش و افزودن جزئیات به نگهدارنده های بند و بند بند را پوشش می دهد. به علاوه ، او نشان می دهد که چگونه آنچه را که با استفاده از نقشه برداری UV مدل سازی کرده اید ، باز کنید. برای قسمت بعدی این مجموعه تنظیم کنید تا یاد بگیرید چگونه پروژه ای را که در این دوره شروع کرده اید ارائه دهید.

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • طراحی کفش از مدل تا اتمام Shoe design from model to completion

1. نمونه سازی اولیه 1. Prototyping

  • وارد کردن طرح ها و ایجاد پس زمینه Importing sketches and creating backdrops

  • جلوگیری از شکل کفش اصلی Blocking out the main shoe shape

  • پالایش شکل اصلی Refining the main shape

  • مجسمه سازی شکل کفش اصلی Sculpting the form of the main shoe

  • مسدود کردن کف پا Blocking out the sole

  • نهایی کردن فرم ها Finalizing the forms

  • نقشه برداری اشعه ماورا بنفش از نمونه های اولیه مش UV mapping the prototype meshes

  • پروجکشن کفش و زیره را نقاشی می کند Projection painting the shoe and the sole

  • ارائه نمونه اولیه: با استفاده از سایه بان Prototype rendering: Using cel shading

2. مدل سازی زیره 2. Modeling the Sole

  • برنامه ریزی توپولوژی Planning the topology

  • مجدداً از قسمت زیرین استفاده کنید Retopologizing the underside

  • مجدداً از طرفین استفاده کنید Retopologizing the sides

  • ایجاد یک شیب رویه ای Creating a procedural bevel

  • تبدیل به subD و سخت شدن لبه ها Converting to subD and hardening edges

  • ایجاد سوراخ Creating the hole

  • اختصاص مواد Assigning materials

3. مدل سازی شکل اصلی 3. Modeling the Main Shape

  • رتوپولوژی Retopology

  • ایجاد آستین Creating the sleeves

  • ضخیم شدن Thickening

  • مدل سازی زبان Modeling the tongue

4. مدل سازی پانل ها 4. Modeling the Panels

  • سازمان صحنه Scene organization

  • پنل انگشتان پا Toe panel

  • صفحه پاشنه Heel panel

  • پانل های جانبی Side panels

5- مدل نگهدارنده های توری 5. Modeling the Lace Holders

  • ایجاد پایه نگهدارنده توری Creating the basic lace holder

  • کپی کردن شکل Duplicating the shape

  • نگهدارنده توری Extruding the lace holder

  • ایجاد چاله ها Creating the eyelets

  • کپی کردن چشمک ها Duplicating the eyelets

  • ایجاد حلقه هایی که سوراخ ها را به بندهای پایین متصل می کند Creating the loops that connect the eyelets to the bottom laces

6. مدلسازی بندها 6. Modeling the Laces

  • کشیدن بندها با ابزار Pen و ابزار Topology Drawing the laces with the Pen tool and the Topology tool

  • شکافها را برطرف کنید Bridging the gaps

  • مدل سازی انتها Modeling the ends

  • اکسترود کردن بندها از نظر رویه Extruding the laces procedurally

  • ویرایش بندها Editing the laces

7. مدل سازی جزئیات 7. Modeling the Details

  • ایجاد گیر عقب Creating the rear grip

  • ایجاد زبان گرفتن Creating the tongue grips

  • افزودن جزئیات دوخت Adding stitching detail

  • ایجاد دسته های توری چین دار Creating the crimped lace grips

  • حلقه های توری را کپی کنید Duplicating the lace loops

8. نقشه برداری UV 8. UV Mapping

  • نقشه برداری از کف UV UV mapping the sole

  • نگاشت UV از شکل اصلی UV mapping the main shape

  • نقشه برداری UV از سوراخ ها UV mapping the eyelets

  • نقشه برداری از بندها توسط UV UV mapping the laces

  • نقشه برداری UV از پانل ها UV mapping the panels

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش تجسم محصول Modo: مدل سازی کفش
جزییات دوره
3h 27m
47
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
292
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Richard Yot
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Richard Yot Richard Yot

ریچارد یوت تصویرگر ، طراح شخصیت و یک متخصص روشنایی و رندر است. ریچارد 20+ سال تجربه تصویرگری دارد. او با بسیاری از آژانس های تبلیغاتی همکاری داشته است. او به عنوان یک چراغ روشنایی روی فیلم انیمیشن جک و قلب ساعت فاخته کار کرده است. او یک متخصص در زمینه ارائه ، روشنایی ، سایه زنی و بافت در وزارت MODO است. ریچارد به خوبی در طراحی شخصیت ، مدل سازی سه بعدی و مجسمه سازی دیجیتال آشنا است. او در استفاده از ZBrush ، Substance Painter ، Substance Designer و Adobe Photoshop مهارت دارد. ریچارد همچنین مهارت های طراحی نقاشی سنتی دارد که طی سالها کار به عنوان یک صفحه داستانی و یک هنرمند مفهوم مورد افتخار قرار گرفت. او نویسنده کتاب «نور برای هنرهای تجسمی» است ، کتابی محبوب در زمینه نورپردازی با هدف افرادی که در زمینه های تصویری کار می کنند ، از عکاسی گرفته تا نقاشی و سه‌بعدی.