آموزش مبانی برنامه نویسی: الگوهای طراحی

Programming Foundations: Design Patterns

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: الگوهای طراحی راه حل های قابل استفاده مجددی هستند که چالش هایی را که توسعه دهندگان نرم افزار بارها و بارها با آن روبرو هستند حل می کنند. به جای اختراع مجدد چرخ، یاد بگیرید که چگونه از این الگوهای اثبات شده و آزمایش شده استفاده کنید که نرم افزار شما را در برابر تغییر انعطاف پذیرتر و انعطاف پذیرتر می کند. این دوره شما را با طراحی الگوها آشنا می کند و شما را با چندین مورد از پرکاربردترین الگوهای شی گرا آشنا می کند. الیزابت رابسون و اریک فریمن، نویسندگان همکارالگوهای طراحی اول سر، نیروها را به هم می پیوندند تا یک نمای کلی از هر الگو و نمونه هایی از الگوی در عمل ارائه دهند. الگوهای طراحی برجسته شامل الگوهای استراتژی، آداپتور، ناظر و دکوراتور است. الیزابت و اریک با ارائه دموهای کد در جاوا، با مثال گاه به گاه در پایتون و جاوا اسکریپت، به این مفاهیم یک زمینه دنیای واقعی می بخشند.

سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • آنچه شما باید بدانید What you should know

  • چرخ را دوباره اختراع نکنید Don't reinvent the wheel

1. الگوهای طراحی 1. Design Patterns

  • الگوهای طراحی چیست؟ What are design patterns?

  • تجربه طراحی شی گرا Object-oriented design experience

  • اصول طراحی چیست؟ What are design principles?

2. الگوی استراتژی 2. The Strategy Pattern

  • چالش: الگوی استراتژی Challenge: The Strategy pattern

  • برنامه نویسی به یک رابط Programming to an interface

  • راه حل: الگوی استراتژی Solution: The Strategy pattern

  • محدودیت های ارث Limitations of inheritance

  • از اصول طراحی الهام بگیرید Get inspiration from design principles

  • چرا HAS-A بهتر از IS-A است Why HAS-A is better than IS-A

  • بررسی الگوی استراتژی Exploring the strategy pattern

  • بازبینی ارث Revisiting inheritance

  • اعمال اصول Applying the principles

  • در حال امتحان رابط ها Trying interfaces

3. الگوی آداپتور 3. The Adapter Pattern

  • درک الگوی آداپتور Understanding the adapter pattern

  • راه حل: الگوی آداپتور Solution: The Adapter pattern

  • الگوی آداپتور تعریف شده است The Adapter pattern defined

  • با استفاده از الگوی آداپتور Using the Adapter pattern

  • چالش: الگوی آداپتور Challenge: The Adapter pattern

4. الگوی مشاهده گر 4. The Observer Pattern

  • الگوی Observer و کوپلینگ شل The Observer pattern and loose coupling

  • درک الگوی Observer Understanding the Observer pattern

  • راه حل: الگوی Observer Solution: The Observer pattern

  • الگوی Observer تعریف شده است The Observer pattern defined

  • با استفاده از الگوی Observer Using the Observer pattern

  • چالش: الگوی Observer Challenge: The Observer pattern

5. الگوی دکوراتور 5. The Decorator Pattern

  • بسط رفتار با ترکیب Extending behavior with composition

  • چالش: الگوی دکوراتور Challenge: The Decorator pattern

  • راه حل: الگوی دکوراتور Solution: The Decorator pattern

  • درک الگوی دکوراتور Understanding the decorator pattern

  • ایجاد هرج و مرج با ارث Creating chaos with inheritance

  • درک اصل باز-بسته Understanding the open-closed principle

  • با استفاده از الگوی دکوراتور Using the Decorator pattern

6. الگوی Iterator 6. The Iterator Pattern

  • اصل مسئولیت واحد The single responsibility principle

  • راه حل: الگوی Iterator Solution: The Iterator pattern

  • با استفاده از الگوی Iterator Using the Iterator pattern

  • تکرار محصور کننده Encapsulating iteration

  • درک الگوی Iterator Understanding the Iterator pattern

  • استفاده از تکرار کننده های داخلی Using built-in iterators

  • چالش: الگوی Iterator Challenge: The Iterator pattern

  • الگوی تکرار کننده به عنوان ویژگی زبان The iterator pattern as language feature

7. الگوهای کارخانه 7. The Factory Patterns

  • الگوی روش کارخانه The Factory Method pattern

  • با استفاده از الگوی Factory Method Using the Factory Method pattern

  • نیاز به الگوهای کارخانه The need for factory patterns

  • راه حل: الگوی ساده کارخانه Solution: The simple Factory pattern

  • چالش: الگوی ساده کارخانه Challenge: The simple Factory pattern

نتیجه Conclusion

  • از اینجا به کجا برویم Where to go from here

  • اعمال الگوها Applying patterns

نمایش نظرات

آموزش مبانی برنامه نویسی: الگوهای طراحی
جزییات دوره
1h 45m
48
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
86,220
- از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Elisabeth Robson Elisabeth Robson

الیزابت علاقه زیادی به ایجاد تجربه های یادگیری برای افراد دارد. او از نویسندگان Head First Design Patterns ، Head First HTML و CSS ، Head First JavaScript Programming و Head First HTML5 Programming است. کتاب های او به هشت زبان ترجمه شده است ، و توسط زبان آموزان در سراسر جهان خوانده می شود. اشتیاق دیگر وب است: او دانشجوی دائمی فن آوری های موجود در پشت آن و تحولات اجتماعی جذابی است که آن را امکان پذیر کرده است. او برای اولین بار شروع به ایجاد وب سایت در دوره تحصیلات تکمیلی کرد ، در حالی که مدرک کارشناسی ارشد خود را در علوم کامپیوتر گرفت و از آن زمان در مورد فن آوری های اینترنتی یاد می گیرد و آموزش می دهد. الیزابت در ایالت واشنگتن زندگی می کند ، جایی که از پیاده روی ، دوچرخه سواری و کایاک سواری لذت می برد.

Eric Freeman Eric Freeman

دکتر اریک فریمن نویسنده ، مربی و جانباز صنعت فناوری است. اریک به عنوان یک دانشمند رایانه آموزش دیده است که در رسانه ها (به عنوان CTO از Disney.com) ، نشر آنلاین (O'Reilly Media) و برنامه فضایی (ناسا) مقام های مختلفی در رسانه ها داشته است. اریک همچنین با داشتن بیش از نیم میلیون کتاب در دوره های چاپی و آنلاین در سکوهای برتر تدریس یکی از پرکاربردترین مدرسین صنعت فناوری است. اریک دارای مدرک دکترا از دانشگاه ییل است.