آموزش پروژکتور دوربین در مایا و NUKE

Camera Projection in Maya and NUKE

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این سری از آموزش ها، یاد می گیریم که چگونه با استفاده از پروژکتور دوربین در Maya و NUKE یک تصویر دو بعدی را به یک صحنه سه بعدی تبدیل کنیم. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2011، NUKE 6.1 و بالاتر. در این سری از آموزش ها، ما یاد می گیریم که چگونه یک تصویر دو بعدی را با استفاده از پروژکتور دوربین در Maya و NUKE به یک صحنه سه بعدی تبدیل کنیم. با استفاده از یک عکس مرجع در داخل مایا و استفاده از ابزارهای ترکیبی قدرتمند NUKE و محیط سه بعدی، می‌توانیم صحنه‌های واقعی را به سرعت و به راحتی ایجاد کنیم. ما آموزش را با یادگیری در مورد تئوری های پشت پرده دوربین که باعث می شود یک تصویر خوب ارائه شود، شروع می کنیم. سپس دوربین خود را در مایا برای حرکت کبریت تنظیم می کنیم و به تکنیکی نگاه می کنیم تا دوربین خود را در موقعیت صحیح قرار دهد. سپس ساختمان‌هایمان را مدل‌سازی می‌کنیم و دوربین جدیدی را متحرک می‌کنیم. سپس داده‌های مایا خود را صادر می‌کنیم و آن‌ها را به مجموعه ابزارهای 3D NUKE وارد می‌کنیم و پیش‌بینی‌های خود را تنظیم می‌کنیم. ما صحنه را در NUKE با ایجاد یک گنبد آسمانی و استفاده از ابزارهای دوبعدی آن برای ایجاد جلوه‌های جذاب به پایان می‌رسانیم. در نهایت، ما از رندر پرتو ذهنی مایا برای ایجاد انعکاس‌های واقعی و ترکیب آن‌ها در بالای پیش‌بینی‌های NUKE برای ایجاد ترکیب نهایی خود استفاده می‌کنیم. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2011، NUKE 6.1 و بالاتر.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

پروژکتور دوربین در مایا و NUKE Camera Projection in Maya and NUKE

  • پروژکتور دوربین چیست؟ What Is Camera Projection?

  • گرفتن عکس برای پروجکشن دوربین و مشکلات رایج Taking Photos for Camera Projection and Common Issues

  • پیدا کردن فاصله کانونی واقعی و تنظیم آن در مایا Finding the Actual Focal Length and Setting It in Maya

  • افزودن صفحه تصویر ما برای حرکت اولیه تطابق دوربین Adding Our Image Plane for Initial Camera Match Moving

  • تطبیق اولین نقطه از ساختمان ما Matching the First Point of Our Building

  • ایجاد یک دوربین اصلی برای چرخش در اطراف نقطه ما Creating a Basic Camera Rig to Rotate Around Our Point

  • چرخاندن دوربین ما برای تطبیق چرخش ما با ساختمان ما Rotating Our Camera to Match Our Rotation to Our Building

  • ایجاد سایه انداز پروجکشن ما Creating Our Projection Shader

  • استفاده از ترفندهای پرسپکتیو برای مدلسازی بقیه ساختمان Using Perspective Tricks to Model the Rest of the Building

  • تغییر جعبه کانال ما برای کنترل دقیق مقیاس Modifying Our Channel Box to Accurately Control Scaling

  • متحرک کردن جنبش دوربین جدید ما Animating Our New Camera Movement

  • ایجاد ساختمان های پس زمینه Creating Background Buildings

  • حفظ خط افق با کپی کردن پروجکشن ما Maintaining the Horizon Line by Duplicating Our Projection

  • صادرات هندسه و دوربین های ما از مایا به NUKE Exporting Our Geometry and Cameras from Maya into NUKE

  • ایجاد Setup Projection در داخل NUKE با استفاده از Project3d Creating Our Projection Setup Inside NUKE Using Project3d

  • ایجاد پروجکشن با استفاده از گره پروژه UV Creating Projections Using the UV Project Node

  • ایجاد یک گنبد آسمانی که با عکس پس زمینه ما مطابقت دارد Creating a Sky Dome That Matches Our Background Photo

  • افزودن Zblur و رندر آلفا از ساختمان اصلی ما Adding Zblur and an Alpha Render of Our Main Building

  • رفع کیفیت لبه با چند نمونه و تاری لبه Fixing Edge Quality with Multi Samples and Edge Blur

  • استخراج مناطق انعکاسی و شروع به سایه انداختن آنها Extracting Our Reflective Areas and Beginning to Shade Them

  • اصلاح مصالح معماری ما برای انعکاس Modifying Our Architectural Material to Reflect

  • ایجاد هندسه و تصاویر جدید برای بازتاب های ما Creating New Geometry and Images for Our Reflections

  • رندر نهایی و ترکیب انعکاس و پروجکشن ما Final Rendering and Compositing Our Reflection and Projection

نمایش نظرات

آموزش پروژکتور دوربین در مایا و NUKE
جزییات دوره
3h 13m
24
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
Chris Glick
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Chris Glick Chris Glick

همراه با آموزش و ضبط آموزش ، او همچنین برای مدیریت تیم پشتیبانی و همکاری نزدیک با تیم توسعه تولید در Digital-Tutor ها ، اکنون یک شرکت Pluralsight است. او کار خود را با کار آزاد شروع کرد و به سرعت متوجه شد که می خواهد شرکتی را پیدا کند که بتواند با استفاده از استعدادهای خود به افراد در صنعت CG کمک کند. کریس به احتمال زیاد بیشتر از هر کس روی کره زمین آموزشهای خلاقانه Pluralsight را تماشا کرده است و این امر توسط مغز او و دانش دائرlopالمعارف آنیشتین در مورد همه چیزهای گرافیکی رایانه اثبات شده است. یکی از پروژه های مورد علاقه کریس در Pluralsight مشارکت وی در مجموعه خطوط تولید "Infiltrator": آهنگسازی در NUKE بوده است. اشتیاق کریس به دنبال یافتن راه های جدید و بهتر برای درک و استفاده از گرافیک رایانه ای او و کارش را سوق می دهد.