نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیویی برای نمایش وجود ندارد.
توضیحات دوره:
مجموعه ابزارهای تقلبی مایا یکی از جنبه های قدرتمند مایا است. این دوره به شما ابزارهای اساسی و مهارت های اساسی برای تقلب در مایا 2017 را می آموزد. در حالی که مهارت های مختلفی مانند مدل سازی ، شما را قادر می سازد شکل فیزیکی یک شخصیت را ایجاد کنید ، داشتن توانایی تقلب در مایا شما را قادر می سازد تا این مدل ها را زنده کنید کنترل های انیمیشن قدرتمند و قوی به آنها می دهد. در این دوره ، Maya Rigging Fundamentals ، با اصول تقلب در Maya 2017 آشنا می شوید. ابتدا خط لوله تقلب شخصیت و مجموعه ابزارهای تقلب مایا را کشف خواهید کرد. در مرحله بعدی ، خواهید فهمید که چگونه شخصیت شخصی خود را با ایجاد سلسله مراتب مشترک ، پایه های مبتنی بر IK با تنظیم پایه معکوس ، تنظیم ستون فقرات IK spline و بازوهای تعویض IK/FK ، تنظیم کنید. سپس ، درک بهتری از چگونگی لگن زدن باسن ، سینه ، شانه ها ، گردن و سر خواهید داشت. سرانجام ، شما خواهید آموخت که چگونه می توان از ترکیب های مخلوط برای ایجاد حالت چهره استفاده کرد. با پایان این دوره ، شما دانش و ابزار لازم را برای تقلب در شخصیت های خود در مایا خواهید داشت. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2017.
سرفصل ها و درس ها
بررسی اجمالی دوره
Course Overview
-
بررسی اجمالی دوره
Course Overview
مقدمه ای بر تقلب و نمای کلی پروژه
Introduction to Rigging & Project Overview
-
دکل چیست؟
What Is a Rig?
-
چگونه دکل های اساسی ساخته می شوند
How the Basic Rigs Are Constructed
-
تحلیل دکل بازو
Analyzing the Arm Rig
-
خط لوله و اصطلاحات برای جعل یک شخصیت
The Pipeline and the Terminology for Rigging a Character
-
آماده سازی یک مدل برای تقلب
Preparing a Model for Rigging
مقدمه ای بر مفاصل در مایا و ایجاد اسکلت
Introduction to Joints in Maya & Creating the Skeleton
-
ایجاد اتصالات
Creating Joints
-
ویرایش زنجیرهای مشترک
Editing Joint Chains
-
محور چرخش محلی
Local Rotation Axis
-
سفارش چرخش و قفل گیمبال
Rotation Order and Gimbal Lock
-
شروع طرح مشترک
Starting the Joint Layout
-
ادامه طرح مشترک
Continuing the Joint Layout
-
کنوانسیون نامگذاری مشترک
Joint Naming Conventions
-
تنظیم LRA ها و اتصالات آینه ای
Adjusting LRAs and Mirroring Joints
-
ایجاد هندسه پروکسی
Creating Proxy Geometry
مقدمه ای بر FK/IK ، کنترلرها ، و تطبیق پا
Introduction to FK/IK, Controllers, and Rigging the Legs
-
ایجاد سلسله مراتب Rig
Creating a Rig Hierarchy
-
IK در مقابل FK
IK vs. FK
-
مبانی زنجیره ای IK
IK Chain Basics
-
ایجاد اتصالات معکوس پا
Creating the Reverse Foot Joints
-
اتصال دکل معکوس پا
Connecting the Reverse Foot Rig
-
ایجاد کنترل کننده های پا
Creating the Foot Controllers
-
ایجاد کنترل های پا و انگشت
Creating Toe and Ball Foot Controls
-
ایجاد کنترل های بانکی و پاشنه پا
Creating Banking and Heel Controls
-
ایجاد یک تنظیم زانو بدون تلنگر
Creating a No-flip Knee Setup
-
پاکسازی سکوی پا
Cleaning up the Foot Rig
Spline IK و ایجاد ستون فقرات
Spline IK and Creating the Spine Rig
-
مفاصل ستون فقرات را جدا کنید
Separating out the Spine Joints
-
مبانی Spline IK
Basics of Spline IK
-
افزودن Spline IK به ستون فقرات
Adding Spline IK to the Spine
-
ایجاد خوشه برای ستون فقرات
Creating Clusters for the Spine Rig
-
ایجاد کنترل های بالا و پایین بدن
Creating Upper and Lower Body Controls
-
اتصال کنترل کننده ها
Connecting the Controllers
-
ایجاد ستون فقرات کششی
Creating a Stretchy Spine
-
ایجاد کنترل های پیچش ستون فقرات
Creating Spine Twist Controls
-
ایجاد کنترل های هیپ
Creating Hip Controls
-
پاکسازی دکل ستون فقرات
Cleaning up the Spine Rig
ایجاد سکوهای بازویی IK & FK قابل تعویض
Creating Switchable IK & FK Arm Rigs
-
ایجاد 3 زنجیر جداگانه
Creating 3 Seperate Arm Chains
-
اضافه کردن اتصالات Bicep Twist
Adding in Bicep Twist Joints
-
ایجاد کنترل های FK
Creating the FK Controls
-
تکمیل کنترل های FK
Completing the FK Controls
-
ایجاد کنترل های IK
Creating the IK Controls
-
بستن IK FK به زنجیره نتیجه
Tying the IK & FK to the Result Chain
-
ایجاد ویژگی سوئیچ IK FK
Creating the IK FK Switch Attribute
-
تنظیم کنترل های مچ دست
Setting up the Wrist Controls
-
ایجاد کنترل های شانه
Creating the Shoulder Controls
-
تنظیم Arm Twist Controls
Setting up the Arm Twist Controls
-
تمیز کردن و ساده سازی دکل بازو
Cleaning and Simplifying the Arm Rig
چشم ها ، گردن ، سر و دستان را جعل کنید
Rigging the Eyes, Neck, Head, and Hands
-
ایجاد کنترل های سر و گردن
Creating the Head and Neck Controls
-
تقلب در کنترل گردن
Rigging the Neck Control
-
ایجاد کنترل فک
Creating the Jaw Control
-
ایجاد کنترل های چشم
Creating the Eye Controls
-
راه اندازی حلقه های پایه انگشتی
Setting up Basic Finger Curls
-
تنظیم Thumb Curls
Setting up the Thumb Curls
-
تنظیم ایستگاه از پیش تنظیم دست
Setting up Hand Presets
-
زمان بندی مجدد ایستگاه از پیش تنظیم دست
Re-timing Hand Presets
-
پاک کردن کنترل های جدید
Cleaning up the New Controls
صحافی پوست و نقاشی با وزن
Skin Binding and Weight Painting
-
مبانی اتصال پوست
Fundamentals of Skin Binding
-
مروری بر روشهای مختلف صحافی
Overview of Different Bind Methods
-
مروری بر روشهای مختلف پوست اندازی
Overview of Different Skinning Methods
-
اتصال پوستی تعاملی
Interactive Skin Binding
-
ایجاد صحافی اولیه برای شخصیت
Creating the Initial Bind for the Character
-
نرمال سازی وزن رابط رنگ وزن
The Weight Paint Interface & Weight Normalization
-
نقاشی وزن پوست - فک
Painting Skin Weights - The Jaw
-
نقاشی وزنه های دوتایی کواترن و نقاشی شانه
Painting Dual Quaternian Weights and Painting the Shoulder
-
وزن کشیدن روی پا
Painting Weights on the Leg
-
استفاده از Mirror Weights و Weight Hammer
Using Mirror Weights and Weight Hammer
ایجاد شکل های ترکیبی و جمع بندی دوره
Creating Blend-shapes and Course Wrap-up
-
مبانی ترکیب اشکال
The Basics of Blend-shapes
-
چگونه از مشکلات مخلوط شکل خودداری کنیم
How to Avoid Blend-shape Problems
-
ایجاد فرم های ترکیبی صورت
Creating Facial Blend-shapes
-
پیوند دادن شکلهای ترکیبی به Rig
Attaching Blend-shapes to the Rig
-
ایجاد اشکال اصلاحی
Creating Corrective Shapes
-
ایجاد کنترل والدین برای IK Arms
Creating a Parent Control for the IK Arms
-
ساخت دکل کاملاً مقیاس پذیر
Making the Rig Fully Scalable
-
ایجاد گره TRS
Creating a TRS Node
-
تمیز کردن کنترل های دکل
Cleaning up the Rig Controls
-
جمع بندی دوره
Course Wrap-up
نمایش نظرات