آموزش Unreal Engine 5 (UE5): طرح های اولیه برای مبتدیان

Unreal Engine 5 (UE5): Blueprints for Beginners

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

بازی های با کیفیت بالا را بدون یک خط کد ایجاد کنید

اگر به دنبال یک سیستم اسکریپت بصری سریع و قدرتمند هستید که بتواند هر بازی را که می خواهید بسازد، Unreal Engine Blueprints به سراغ زبان برنامه نویسی می رود. از همان ابزارها و اصولی که استودیوهای AAA در پروژه های Blueprint خود استفاده می کنند برای ایجاد بازی های با کیفیت بالا استفاده کنید. همه چیز رایگان است.

با Blueprints مستقیماً به ساخت بازی بروید

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، برنامه‌نویس یا هنرمند مبتدی، ممکن است C++ یا سایر زبان‌های سطح بالا را امتحان کرده باشید و منصرف شوید. آنها به سادگی برای مبتدیان نیستند و ممکن است اصلاً به آنها نیاز نداشته باشید. زیبایی Blueprints این است که به شما امکان می دهد مستقیماً به سمت ساخت بازی بپرید و ورود عالی به توسعه بازی را به شما می دهد، اما در عین حال می تواند مانند مورد بسیاری از حرفه ای ها مستقل باشد. طراحان از Blueprints برای نمایش انیمیشن ها، رابط های کاربری و صداهای خود استفاده می کنند. برنامه نویسان و توسعه دهندگان از Blueprints برای کدنویسی کامل بازی ها یا نمونه های اولیه استفاده می کنند، اما می توانند علاوه بر C++ برای پروژه های پیشرفته تر نیز استفاده شوند.

در پایان این دوره، اصول اولیه Blueprints را یاد خواهید گرفت و یک پلتفرمر کوچک را با ویدیوهای آسان دنباله دار کدنویسی می کنید. شما می توانید از همان منطق ها در ایجاد شخصیت، حرکت، برخورد، نقاط تخم ریزی و تغییرات سطح در پروژه های خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید به منطق طرح‌های پیشرفته‌تر بروید.

اسم من مصطفی است و کارگردان و توسعه دهنده Farmtale در Steam هستم که فقط در Blueprints انجام می شود. با سالها تجربه در زمینه توسعه بازی، در هر مرحله از راه برای شما اینجا خواهم بود.

این دوره تمام آنچه را که برای کدنویسی اولین بازی خود باید در مورد Blueprints بدانید را پوشش می دهد، از جمله:

  • متغیرها

  • رویدادها، توابع و ماکروها

  • آرایه ها

  • جریان اجرا

  • شمارش

  • بازیگران بلوپرینت، کلاس‌ها و ارتباطات

بهترین روش کدنویسی را از یک توسعه دهنده منتشر شده بیاموزید

همه کدها برابر نیستند. راه‌های زیادی برای توسعه بازی‌ها وجود دارد که برخی از آنها برای عملکرد بهتر از بقیه هستند. حتی ممکن است برخی از کدها خراب شوند. من به شما نشان خواهم داد که چگونه از ابزارهای مختلف بهینه سازی برای دستیابی به عملکرد آماده بازی استفاده کنید.

به انجمن حمایتی و اشتراک‌گذاری ما در Discord بپیوندید.

شما را در درس 1 می بینم!

برای شما بهترین ها را آرزو می کنم،

مصطفی نافعی

پروژه کلاس شما دنبال کردن و یادگیری اصول اولیه Blueprints است. سپس به صورت عملی یک بازی کوچک را ایجاد و کدنویسی می‌کنید تا آنچه را که آموخته‌اید به نمایش بگذارید.

برای الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه، می توانید پیشرفت خود را در هر مرحله به اشتراک بگذارید.

از دیدن کارهای همه هیجان زده هستم!

منابع

پروژه Unreal Engine Deathcollector: 


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • اجزای صحنه Scene Components

  • دریافت و تنظیم کنید Get & Set

  • کلاس های بلوپرینت چیست؟ What are Blueprint Classes?

  • بردار Vector

  • مناسبت ها Events

  • همه بازیگران را دریافت کنید Get All Actors

  • ایجاد Enumeration Creating an Enumeration

  • دانلود پروژه Downloading the Project

  • یک بار انجام دهید و N را انجام دهید Do Once & Do N

  • اپراتورهای متغیر Variable Operators

  • نهایی شدن بازی Finalizing the Game

  • دروازه و دروازه چندگانه Gate & Multi Gate

  • تغییر سطوح Changing Levels

  • بازیگر Actor

  • Enumerations چیست؟ What are Enumerations?

  • حرکت شخصیت Character Movement

  • حالا چی؟ What Now?

  • بازیگران بلوپرینت چیست؟ What are Blueprint Actors?

  • حالت بازی Game Mode

  • Blueprint Communication چیست؟ What is Blueprint Communication?

  • مثال متغیرها Variables Example

  • رویدادها، توابع و ماکروها چیست؟ What are Events, Functions & Macros?

  • بلوپرینت چیست؟ What are Blueprints?

  • تبدیل Transform

  • ساختن اسکرول قابل غارت Making the Scroll Lootable

  • دمپایی صندل لا انگشتی Flip Flop

  • توزیع کننده رویداد Event Dispatcher

  • متغیر قابل ویرایش و نمایش در Spawn Editable Variable & Expose on Spawn

  • دانلود موتور Downloading the Engine

  • آرایه ها چیست؟ What are Arrays?

  • گرو Pawn

  • عدد صحیح، شناور و بایت Integer, Float & Byte

  • مقایسه شمارش Compare Enumeration

  • رابط بلوپرینت Blueprint Interface

  • کارکرد Functions

  • کنترلر پخش کننده Player Controller

  • راه اندازی پلتفرم Setting up the Platform

  • Spawn & Destroy Actor Spawn & Destroy Actor

  • متن، رشته و نام Text, String & Name

  • رویدادها، تابع ها و ماکروها مثال Events, Functons & Macros Example

  • در حالی که حلقه While Loop

  • Enumeration را روشن کنید Switch on Enumeration

  • ایجاد یک بازیگر طرح اولیه Creating a Blueprint Actor

  • ایجاد یک آرایه Creating an Array

  • توالی Sequence

  • راه اندازی و طرح بندی طرح Setup & Blueprint Layout

  • تابع و کتابخانه ماکرو Function & Macro Library

  • مقدمه Introduction

  • حالت بازی و کنترلر پخش کننده Game Mode & Player Controller

  • خلق شخصیت Creating the Character

  • ایجاد پروژه Creating the Project

  • جوایز پاداش Reward Trophies

  • شاخه ها و تهویه Branches & Conditioning

  • متغیرها چیست؟ What are Variables?

  • حکم اعدام Execution Order

  • رویدادهای همپوشانی Overlap Events

  • مثال شمارش Enumeration Example

  • روتاتور Rotator

  • برای حلقه For Loop

  • بازیگر دارای تگ Actor Has Tag

  • ریخته گری Casting

  • معرفی بازی Game Introduction

  • توابع جریان اجرا چیست؟ What are Execution Flow Functions?

  • بولی Boolean

  • ایجاد اسکرول Creating the Scroll

  • ماکروها Macros

  • اولین قدم ها در Unreal Engine First Steps in Unreal Engine

  • توابع آرایه Array Functions

  • چک معتبر است Is Valid Check

  • شخصیت Character

نمایش نظرات

آموزش Unreal Engine 5 (UE5): طرح های اولیه برای مبتدیان
جزییات دوره
6h 51m
70
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
841
4 از 5
ندارد
دارد
دارد
Pixel Helmet
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Pixel Helmet Pixel Helmet

توسعه دهنده و ناشر بازی

Pixel Helmet یک توسعه دهنده و ناشر بازی های ویدیویی است که در دانمارک قرار دارد. ما به تازگی اولین بازی خود را Farmtale بر روی پلتفرم Steam منتشر کرده ایم.

ما تصمیم گرفتیم برای ایجاد دوره‌های باکیفیت و به اشتراک گذاشتن دانش خود با انجمن توسعه بازی، در Skillshare شرکت کنیم. یادگیری ممکن است گاهی خسته کننده باشد و هدف ما ایجاد یک تجربه یادگیری سرگرم کننده است.

ما پیشنهاد می‌کنیم دوره‌هایی را در Modeling، Texturing، Unreal Engine، Blueprints، C++، طراحی بازی، و موارد دیگر ایجاد کنیم. اگر در طول دوره به کمک نیاز دارید، لطفاً از طریق Skillshare به ما اطلاع دهید یا در Discord، Twitter یا LinkedIn با ما در ارتباط باشید.