آموزش F# 6 اصول

F# 6 Fundamentals

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: این دوره اصول برنامه نویسی با F#، زبان برنامه نویسی کاربردی پلت فرم دات نت را به شما آموزش می دهد که به شما امکان می دهد به جای جزئیات برنامه نویسی، روی دامنه مشکل خود تمرکز کنید.

سرفصل ها و درس ها

بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

شروع کار با F# 6 و NET 6 Getting Started with F# 6 and .NET 6

  • معرفی ماژول Module Introduction

  • سلام F# Hello F#

  • F# ابزار F# Tools

  • نسخه ی نمایشی: یک محیط توسعه Windows F# را پیکربندی کنید Demo: Configure a Windows F# Development Environment

  • نسخه ی نمایشی: یک محیط توسعه Ubuntu F# را پیکربندی کنید Demo: Configure an Ubuntu F# Development Environment

  • F# و NET CLI F# and the .NET CLI

  • نسخه ی نمایشی: با استفاده از NET CLI یک برنامه F# کنسول ایجاد و اجرا کنید Demo: Create and Run an F# Console App Using the .NET CLI

  • نسخه ی نمایشی: با استفاده از کد ویژوال استودیو یک برنامه کنسول F# ایجاد و اجرا کنید Demo: Create and Run an F# Console App Using Visual Studio Code

  • نسخه ی نمایشی: یک برنامه کنسول F# را با استفاده از کد ویژوال استودیو اشکال زدایی کنید Demo: Debug an F# Console App Using Visual Studio Code

  • نسخه ی نمایشی: استفاده از F# Interactive در کد ویژوال استودیو Demo: Using F# Interactive within Visual Studio Code

  • خلاصه Summary

F# مبانی F# Basics

  • معرفی ماژول Module Introduction

  • چهار مفهوم کلیدی F# Four Key Concepts of F#

  • نقاط ورودی و آرگومان های خط فرمان Entry Points and Command Line Arguments

  • ورودی و خروجی کنسول Console Input and Output

  • دستور F# ضروری Essential F# Syntax

  • انواع داده های F# و NET F# and .NET Data Types

  • رشته های Strings

  • واحد Unit

  • ژنریک ها Generics

  • نوع استنتاج Type Inference

  • تبدیل نوع Type Conversion

  • اصطلاحات Expressions

  • اجازه دهید Bindings Let Bindings

  • نسخه ی نمایشی: ایجاد پایه برنامه Demo: Creating the Base of the Application

  • محدوده ها Scopes

  • استفاده و انجام Bindings Use and Do Bindings

  • خلاصه Summary

کنترل جریان و سازمان Control Flow and Organization

  • معرفی ماژول Module Introduction

  • تکرار Iteration

  • عبارات شرطی Conditional Expressions

  • نسخه ی نمایشی: حلقه های ورودی کاربر و پردازش فرمان Demo: User Input Loops and Command Processing

  • نسخه ی نمایشی: اضافه کردن موجودی حساب Demo: Adding an Account Balance

  • مطابقت عبارات Match Expressions

  • استثناها Exceptions

  • ماژول ها Modules

  • فضاهای نام Namespaces

  • الگوهای طراحی ماژول Module Design Patterns

  • ترتیب کدها و فایل ها Ordering of Code and Files

  • نسخه ی نمایشی: اضافه کردن مدولاریت تعامل Demo: Adding Interaction Modularity

  • کنترل دسترسی Access Control

  • دسترسی به ماژول Module Access

  • خلاصه Summary

کارکرد Functions

  • معرفی ماژول Module Introduction

  • توابع چیست؟ What Are Functions?

  • ایجاد و استفاده از توابع Creating and Using Functions

  • توابع پیشوند و Infix Prefix and Infix Functions

  • عبارات لامبدا Lambda Expressions

  • برنامه کاربردی Function Application

  • کاری کردن Currying

  • کاربرد جزئی Partial Application

  • ترکیب تابع Function Composition

  • خطوط لوله Pipelines

  • بازگشت Recursion

  • بازگشت دم Tail Recursion

  • نسخه ی نمایشی: حذف حالت تغییرپذیر و حلقه های امری Demo: Removing Mutable State and Imperative Loops

  • توابع مرتبه بالاتر Higher Order Functions

  • خلاصه Summary

انواع Types

  • معرفی ماژول Module Introduction

  • تاپل ها Tuples

  • سوابق Records

  • نسخه ی نمایشی: ایجاد مدل و ماژول دامنه Demo: Creating a Domain Model and Module

  • نسخه ی نمایشی: اضافه کردن یک ماژول قوانین کسب و کار Demo: Adding a Business Rules Module

  • اتحادیه های تبعیض آمیز Discriminated Unions

  • گزینه ها Options

  • گزینه ها انگیزه Options Motivation

  • نتایج Results

  • نسخه ی نمایشی: مدیریت خطاهای تجزیه با گزینه های نتیجه Demo: Handling Parsing Errors with Result Options

  • نسخه ی نمایشی: پایداری با یک مخزن مبتنی بر JSON Demo: Persistence with a JSON Based Repository

  • واحدهای اندازه گیری Units of Measure

  • کلاس ها Classes

  • رابط ها Interfaces

  • عبارات شی Object Expressions

  • خلاصه Summary

مجموعه ها Collections

  • معرفی ماژول Module Introduction

  • لیست ها Lists

  • ماژول لیست List Module

  • نسخه ی نمایشی: افزودن تراکنش ها به دامنه Demo: Adding Transactions to the Domain

  • دنباله ها Sequences

  • آرایه ها Arrays

  • نسخه ی نمایشی: محاسبه موجودی با استفاده از بازپخش تراکنش Demo: Calculating Balance Using Transaction Replay

  • دیکشنری ها، نقشه ها و مجموعه ها Dictionaries, Maps, and Sets

  • نسخه ی نمایشی: اضافه کردن راه آهن Demo: Adding a Railway

  • خلاصه Summary

مراحل بعدی در F# Next Steps in F#

  • آشنایی بیشتر با F# Learning More About F#

نمایش نظرات

آموزش F# 6 اصول
جزییات دوره
7h 35m
86
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
Michael Heydt
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Michael Heydt Michael Heydt

مایک یک توسعه دهنده فصلی نرم افزار ، مرد IT ، معمار ابر ، متعصب اینترنت اشیا و به طور کلی اسباب بازی است. او در حال حاضر یک توسعه دهنده مستقل ، مهندس DevOps ، نویسنده ، مربی و سخنران است. مایک در بسیاری از صنایع از جمله سیستم های مالی/بازرگانی ، تلویزیون کابلی/تلویزیون تعاملی ، GIS ، مراقبت های بهداشتی ، رسانه های اجتماعی و ژنومیک کار کرده است. سابقه مایک در طول تاریخ در راه حل های مایکروسافت بوده است ، زیرا این سیستم ها را از روزهای DOS تاکنون از طریق NET و Azure ساخته است. وی دارای بیش از 17 گواهینامه فعال مایکروسافت در Azure ، C # ، توسعه ، و همچنین چندین گواهینامه AWS در حال توسعه است. مایک همچنین طرفدار لینوکس است و تقریباً در 5 سال گذشته همه چیز را با استفاده از C # یا Python در Linux ساخته است. هنگامی که از رایانه استفاده نمی کند ، مایک وقت خود را صرف کمک به پسرش در درجه نجوم (و انجام نجوم آماتور) ، تشویق همسر خود که برای مدرک رسانه خود کار می کند ، و با Braque D'Auvergn خود در مناطق وحشی مونتانا گشت و گذار می کند " بلو ”