پایتون برای برنامه نویسی بازی - Pygame از A تا Z [ویدئو]

Python for Game Programming - Pygame from A to Z [Video]

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: با دوره عمیق ما، سفری جامع به توسعه بازی را آغاز کنید، که همه چیز را از اصول اولیه تا تکنیک های پیشرفته با استفاده از پایتون و کتابخانه قدرتمند Pygame پوشش می دهد. با درک قابلیت های Pygame شروع کنید و یاد بگیرید که چگونه یک محیط توسعه برای کدنویسی یکپارچه راه اندازی کنید. با کشیدن اشکال بر روی یک سطح، جنبه هنری را کاوش کنید و بر پیچیدگی های مدیریت رویدادهای صفحه کلید و نرخ فریم تسلط پیدا کنید. همانطور که پیشرفت می کنید، با پیاده سازی مرزها، منطق پرش و تصاویر پس زمینه جذاب به بازی های خود عمق دهید. در کار با sprites مهارت کسب کنید و در برنامه نویسی شی گرا برای ساختار بازی کارآمد باشید. معرفی پرتابه ها، دشمنان و تشخیص برخورد را بیاموزید و ماهیت تعاملی خلاقیت های خود را تقویت کنید. شما همچنین به موضوعات پیشرفته ای مانند پس زمینه های اسکرول، سطوح دشواری بازی و عناصر پویا مانند نوارهای سلامت و سیستم های امتیازدهی خواهید پرداخت. این دوره همچنین تجربه عملی را در پرداختن به چالش‌های رایج، از رفع اشکال‌ها تا ساخت دکمه‌های تعاملی، ارائه می‌کند. در پایان، نه تنها مجموعه‌ای متنوع از بازی‌های دوبعدی خواهید داشت، بلکه مجموعه‌ای از مهارت‌های قوی در Python و Pygame خواهید داشت که شما را به عنوان یک توسعه‌دهنده بازی ماهر و آماده برای زنده کردن دیدگاه‌های خلاقانه خود قرار می‌دهد. انواع بازی های دو بعدی، از جمله پلتفرمر، پازل و بازی های سبک آرکید را از ابتدا توسعه دهید. از ویژگی های Pygame برای گرافیک، جلوه های صوتی و ورودی کاربر برای ایجاد تجربه های بازی تعاملی و جذاب استفاده کنید. کد Pygame را اشکال زدایی و بهینه سازی کنید تا بازی و عملکرد روانی داشته باشید و حالت ها و رویدادهای مختلف بازی را به طور موثر مدیریت کنید فیزیک و کنترل های بازی را اجرا کنید و جنبه هایی مانند تشخیص برخورد، حرکت جن و انیمیشن شخصیت ها را در Pygame پوشش دهید. تغییر حالت بازی و صفحه نمایش مانند شروع، توقف و پایان بازی را با ساختارهای کد کارآمد مدیریت کنید آموزش استقرار برنامه های تکمیل شده Pygame برای توزیع گسترده این دوره برای توسعه دهندگان مشتاق بازی، برنامه نویسان پایتون که به دنبال افزایش مهارت هستند، علاقه مندان مشتاق به ساخت بازی های جذاب و مترجمان آزاد یا کارآفرینانی که به دنبال کسب درآمد از خلاقیت های خود هستند طراحی شده است. چه در حال شروع سفر توسعه بازی خود باشید و چه قصد دارید مجموعه مهارت های خود را متنوع کنید، این دوره بینش های متناسب را ارائه می دهد. این دوره که برای پذیرایی از مبتدیان و در عین حال به اندازه کافی جامع برای برنامه نویسان متوسط ​​طراحی شده است، شما را از اصول اساسی توسعه بازی تا ایجاد بازی های خود را از ابتدا راهنمایی می کند. آموزش طراحی و توسعه بازی های دو بعدی مختلف * تسلط بر هنر اشکال زدایی و بهینه سازی کد Pygame برای بازی روان و کارآمد * کسب بینش در مورد بهترین شیوه ها برای سازماندهی و ساختار پروژه های بازی، بهبود خوانایی و نگهداری کد

سرفصل ها و درس ها

مقدمه ای بر Pygame Introduction to Pygame

  • مقدمه ای بر Pygame و قابلیت های آن Introduction to Pygame and Its Capabilities

  • راه اندازی یک محیط توسعه Pygame Setting Up a Pygame Development Environment

  • ایجاد یک پنجره Pygame و حلقه بازی اصلی Creating a Pygame Window and Basic Game Loop

شروع با Pygame Getting Started with Pygame

  • ترسیم اشکال بر روی یک سطح Drawing Shapes on a Surface

  • مدیریت رویدادهای صفحه کلید و نرخ فریم Handling Keyboard Events and Frame Rates

  • اضافه کردن مرزها Adding Boundaries

  • اضافه کردن منطق پرش Adding Jump Logic

  • افزودن تصویر پس زمینه Adding a Background Image

بازی تیراندازهای شارپ Sharp Shooters Game

  • مقدمه ای بر Sprites Introduction to Sprites

  • حرکت و متحرک کردن جن ها Moving and Animating Sprites

  • برنامه نویسی شی گرا Object-Oriented Programming

  • پرتابه ها Projectiles

  • افزودن دشمن Adding Enemy

  • برخورد: Hitbox دستی Collision: Manual Hitbox

  • پیاده سازی تشخیص برخورد با استفاده از .Rect() Implementing Collision Detection Using .Rect()

  • نمایش متن و اضافه کردن امتیاز Displaying Text and Adding Scores

  • افزودن نوارهای سلامت Adding Health Bars

  • پیاده سازی جلوه های صوتی و موسیقی پس زمینه Implementing Sound Effects and Background Music

  • رفع اشکالات Fixing Bugs

بازی مار Snake Game

  • طراحی بازی Game Design

  • ایجاد یک مار Creating a Snake

  • حرکت مار Moving the Snake

  • اضافه کردن مرزها به مار Adding Boundaries to the Snake

  • اضافه شدن اپل Adding Apple

  • تشخیص زمانی که مار سیب را می خورد Detect When Snake Eats Apple

  • امتیازات و بازی به پایان رسید Scores and Game Over

  • رفع خطاها Errors Fixing

بازی سفینه فضایی Spaceship Game

  • مقدمه ای بر بازی Introduction to the Game

  • ایجاد سفینه فضایی Creating Spaceship

  • تیراندازی با سفینه فضایی Shooting with Spaceship

  • افزودن دشمنان Adding Enemies

  • تیراندازی را به دشمنان اضافه کنید Add Shooting to Enemies

  • افزودن برخورد گلوله ها Adding Bullets Collisions

  • اضافه کردن جلوه های صوتی، امتیازات و بازی به پایان رسید Adding Sound Effects, Scores, and Game Over

پروژه نهایی: مسابقه اتومبیل رانی Final Project: Car Race

  • معرفی و طراحی بازی Introduction and Game Design

  • اضافه کردن ماشین Adding a Car

  • ترسیم تصاویر پس زمینه و بررسی خرابی Drawing Background Images and Crash Check

  • اضافه کردن ماشین های دشمن و برخورد ماشین Adding Enemy Cars and Car Collisions

  • مقدمه ای بر اسکرول پس زمینه Introduction to Scrolling Background

  • اضافه کردن سطوح دشواری بازی Adding Game Difficulty Levels

  • اضافه کردن صفحه منوی اصلی و دکمه های منو Adding Main Menu Page and Menu Buttons

  • رفع خطاها و تعاملی کردن دکمه ها Fixing Errors and Making Buttons Interactive

  • نتیجه گیری Conclusion

نمایش نظرات

پایتون برای برنامه نویسی بازی - Pygame از A تا Z [ویدئو]
جزییات دوره
3h 46m
43
Packtpub Packtpub
(آخرین آپدیت)
از 5
ندارد
دارد
دارد
Meta Brains
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Meta Brains Meta Brains

بیایید با هم ابر جهان را کدنویسی و بسازیم! Meta Brains یک برند آموزشی حرفه ای است که توسط تیمی از توسعه دهندگان نرم افزار و متخصصان امور مالی که به امور مالی، کدنویسی و اکسل علاقه دارند، توسعه یافته است. ما تجارب حرفه‌ای و آموزشی را برای ایجاد برنامه‌های آموزشی در سطح جهانی که برای همه قابل دسترسی است، گرد هم می‌آوریم. در حال حاضر، ما بر انقلاب بزرگ بعدی در محاسبات متمرکز هستیم: متاورس. هدف نهایی ما این است که نسل بعدی استعدادها را آموزش دهیم تا بتوانیم با هم متاورز را کدنویسی و بسازیم!