آموزش رایانش ابری - تست تمرین

Cloud Computing - Practice Test

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد. این دوره صرفا آزمون یا تمرین می باشد و ویدیو ندارد.
نمونه ویدیویی برای نمایش وجود ندارد.
توضیحات دوره: Cloud Computing - Practice Test درک درباره Cloud Computing درباره رایانش ابری مانند فناوری های معماری، زیرساخت مجازی سازی، ذخیره سازی داده ها و غیره بیاموزید پیش نیازها: الزامات اصلی برای یکپارچه سازی ابری چیست؟ به منظور یافتن راه حل مناسب یکپارچه سازی ابری برای کسب و کار خود، الزامات زیر را در نظر بگیرید: باید داده ها و برنامه ها را در زمان واقعی متصل کند. باید به داده ها دسترسی پیدا کند، پاکسازی کند، تبدیل و به اشتراک بگذارد. باید بدون توجه به اندازه یا سرعت، همه گزینه های ذخیره سازی داده را مدیریت و توزیع کند.

سوالات MCQ را با پاسخ تمرین کنید تا دانش خود را در مورد رایانش ابری آزمایش کنید، مانند فناوری‌ها، معماری، زیرساخت‌ها، مجازی‌سازی، ذخیره‌سازی داده‌ها و غیره. دانش خود را آزمایش کنید و روی سؤالاتی که اغلب اشتباه می‌کنید کار کنید.

از این دوره آموزشی با رایانش ابری آشنا خواهید شد. در زیر می توانید برخی از این موارد را مشاهده کنید:

رایانش ابری چیست؟

رایانش ابری: به عبارت ساده، رایانش ابری ارائه خدمات محاسباتی - از جمله سرورها، ذخیره‌سازی، پایگاه‌های داده، شبکه‌ها، نرم‌افزارها، تجزیه و تحلیل‌ها و اطلاعات هوشمند- از طریق اینترنت ("ابر") برای ارائه نوآوری سریع‌تر و منابع انعطاف‌پذیر است. ، و صرفه جویی در مقیاس. شما معمولاً فقط برای سرویس‌های ابری که استفاده می‌کنید، پرداخت می‌کنید، که به کاهش هزینه‌های عملیاتی‌تان کمک می‌کند، زیرساخت‌هایتان را کارآمدتر اجرا می‌کنند و با تغییر نیازهای کسب‌وکارتان مقیاس می‌شوند.

انواع رایانش ابری

همه ابرها یکسان نیستند و یک نوع از محاسبات ابری برای همه مناسب نیست. چندین مدل، نوع و خدمات مختلف برای کمک به ارائه راه حل مناسب برای نیازهای شما تکامل یافته اند.

ابتدا، باید نوع استقرار ابر یا معماری رایانش ابری را که خدمات ابری شما بر روی آن پیاده‌سازی می‌شوند، تعیین کنید. سه روش مختلف برای استقرار خدمات ابری وجود دارد: در یک ابر عمومی، ابر خصوصی یا ابر ترکیبی. درباره ابرهای عمومی، خصوصی و ترکیبی بیشتر بیاموزید.

ابر عمومی

کلادهای عمومی متعلق به ارائه‌دهندگان خدمات ابری شخص ثالث هستند که منابع محاسباتی خود را مانند سرورها و فضای ذخیره‌سازی را از طریق اینترنت ارائه می‌دهند. Microsoft Azure نمونه ای از ابر عمومی است. با یک ابر عمومی، تمام سخت‌افزار، نرم‌افزار و سایر زیرساخت‌های پشتیبانی تحت مالکیت و مدیریت ارائه‌دهنده ابر است. شما به این خدمات دسترسی دارید و حساب خود را با استفاده از یک مرورگر وب مدیریت می کنید. درباره ابر عمومی بیشتر بیاموزید.

ابر خصوصی

یک ابر خصوصی به منابع رایانش ابری اطلاق می‌شود که منحصراً توسط یک کسب‌وکار یا سازمان استفاده می‌شود. یک ابر خصوصی را می توان به صورت فیزیکی در مرکز داده شرکت قرار داد. برخی از شرکت ها همچنین به ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث برای میزبانی ابر خصوصی خود پول می پردازند. ابر خصوصی ابری است که در آن خدمات و زیرساخت ها در یک شبکه خصوصی نگهداری می شوند. درباره ابر خصوصی بیشتر بیاموزید.

ابر ترکیبی

ابرهای ترکیبی، ابرهای عمومی و خصوصی را با هم ترکیب می‌کنند که توسط فناوری به هم متصل شده‌اند که اجازه می‌دهد داده‌ها و برنامه‌ها بین آنها به اشتراک گذاشته شود. با اجازه دادن به داده‌ها و برنامه‌ها برای جابه‌جایی بین ابرهای خصوصی و عمومی، یک ابر ترکیبی به کسب‌وکار شما انعطاف‌پذیری بیشتر، گزینه‌های استقرار بیشتری می‌دهد و به بهینه‌سازی زیرساخت‌های موجود، امنیت و انطباق شما کمک می‌کند. درباره ابر هیبریدی بیشتر بیاموزید.

انواع خدمات ابری: IaaS، PaaS، بدون سرور و SaaS

اکثر خدمات رایانش ابری به چهار دسته کلی تقسیم می شوند: زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS)، پلت فرم به عنوان سرویس (PaaS)، بدون سرور و نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS). اینها گاهی اوقات پشته محاسبات ابری نامیده می شوند زیرا روی یکدیگر ساخته می شوند. دانستن اینکه آنها چیست و چگونه متفاوت هستند، دستیابی به اهداف تجاری شما را آسان تر می کند.

زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS)

اصلی ترین دسته خدمات رایانش ابری. با IaaS، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات - سرورها و ماشین‌های مجازی (VM)، فضای ذخیره‌سازی، شبکه‌ها، سیستم‌های عامل - را از یک ارائه‌دهنده ابری به‌صورت پرداختی اجاره می‌کنید.

درباره IaaS بیشتر بیاموزید

پلت فرم به عنوان یک سرویس (PaaS)

پلتفرم به عنوان یک سرویس به خدمات رایانش ابری اطلاق می‌شود که محیطی بر اساس تقاضا برای توسعه، آزمایش، ارائه و مدیریت برنامه‌های نرم‌افزاری فراهم می‌کند. PaaS به گونه‌ای طراحی شده است که توسعه‌دهندگان را برای ایجاد سریع برنامه‌های وب یا تلفن همراه، بدون نگرانی در مورد راه‌اندازی یا مدیریت زیرساخت‌های زیربنایی سرورها، فضای ذخیره‌سازی، شبکه و پایگاه‌های داده مورد نیاز برای توسعه، آسان‌تر کند.

درباره PaaS بیشتر بیاموزید

محاسبات بدون سرور

همپوشانی با PaaS، محاسبات بدون سرور بر ایجاد عملکرد برنامه بدون صرف زمان برای مدیریت مداوم سرورها و زیرساخت های مورد نیاز برای انجام این کار تمرکز می کند. ارائه دهنده ابر تنظیمات، برنامه ریزی ظرفیت و مدیریت سرور را برای شما انجام می دهد. معماری‌های بدون سرور بسیار مقیاس‌پذیر و رویداد محور هستند و تنها زمانی از منابع استفاده می‌کنند که عملکرد یا تریگر خاصی رخ دهد.

درباره محاسبات بدون سرور بیشتر بیاموزید

نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS)

نرم‌افزار به‌عنوان یک سرویس روشی برای ارائه برنامه‌های کاربردی نرم‌افزار از طریق اینترنت، بر اساس تقاضا و معمولاً بر اساس اشتراک است. با SaaS، ارائه‌دهندگان ابری برنامه نرم‌افزاری و زیرساخت‌های زیربنایی را میزبانی و مدیریت می‌کنند و هر گونه تعمیر و نگهداری، مانند ارتقای نرم‌افزار و وصله‌های امنیتی را مدیریت می‌کنند. کاربران از طریق اینترنت، معمولاً با یک مرورگر وب در تلفن، رایانه لوحی یا رایانه شخصی خود به برنامه متصل می شوند.

درباره SaaS بیشتر بیاموزید

فرهنگ اصطلاحات رایج رایانش ابری را مرور کنید

موارد استفاده از رایانش ابری

شما احتمالاً در حال حاضر از محاسبات ابری استفاده می کنید، حتی اگر متوجه آن نباشید. اگر از یک سرویس آنلاین برای ارسال ایمیل، ویرایش اسناد، تماشای فیلم یا تلویزیون، گوش دادن به موسیقی، بازی یا ذخیره تصاویر و فایل‌های دیگر استفاده می‌کنید، احتمالاً محاسبات ابری همه اینها را در پشت صحنه ممکن می‌سازد. اولین سرویس‌های رایانش ابری تقریباً یک دهه از عمرشان نمی‌گذرد، اما در حال حاضر سازمان‌های مختلفی - از استارت‌آپ‌های کوچک گرفته تا شرکت‌های جهانی، سازمان‌های دولتی گرفته تا سازمان‌های غیرانتفاعی- به دلایل مختلفی از این فناوری استقبال می‌کنند.

در اینجا چند نمونه از آنچه امروزه با خدمات ابری از یک ارائه دهنده ابر امکان پذیر است آورده شده است:

برنامه های کاربردی ابری را ایجاد کنید

به سرعت برنامه‌ها را بسازید، استقرار و مقیاس دهید—وب، موبایل و API. از فناوری‌ها و رویکردهای بومی ابری مانند کانتینرها، Kubernetes، معماری میکروسرویس‌ها، ارتباطات مبتنی بر API و DevOps بهره ببرید.


ذخیره، پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات

با انتقال داده‌های خود از طریق اینترنت به یک سیستم ذخیره‌سازی ابری خارج از سایت که از هر مکان و هر دستگاهی قابل دسترسی است، از داده‌های خود به طور مقرون به صرفه‌تر و در مقیاس وسیع محافظت کنید.

پخش جریانی صدا و تصویر

در هر مکان، هر زمان و در هر دستگاهی با ویدیو و صدای با کیفیت بالا با توزیع جهانی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

تحویل نرم افزار در صورت تقاضا

نرم‌افزار برحسب تقاضا که به عنوان نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) نیز شناخته می‌شود، به شما امکان می‌دهد آخرین نسخه‌ها و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را در هر زمان که نیاز داشته باشند، در هر کجا که هستند، ارائه دهید.

برنامه های کاربردی را آزمایش و بسازید

هزینه و زمان توسعه برنامه را با استفاده از زیرساخت‌های ابری که به راحتی می‌توان آن‌ها را افزایش یا کاهش داد، کاهش دهید.

تجزیه و تحلیل داده ها

داده‌های خود را در میان تیم‌ها، بخش‌ها و مکان‌ها در فضای ابری متحد کنید. سپس از خدمات ابری، مانند یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، برای کشف بینش برای تصمیم گیری آگاهانه تر استفاده کنید.

جاسازی هوشمندی

از مدل‌های هوشمند برای کمک به جذب مشتریان و ارائه اطلاعات با ارزش از داده‌های جمع‌آوری‌شده استفاده کنید.


تمرین ها و آزمونها

تست های تمرینی Practice Tests

  • تست تمرینی - 1 Practice Test - 1

  • تست تمرینی - 2 Practice Test - 2

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش رایانش ابری - تست تمرین
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
آزمون یا تمرین
40
Udemy (یودمی) udemy-small
03 آبان 1401 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
4,085
3.6 از 5
ندارد
ندارد
ندارد
MOHNAS IT

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

MOHNAS IT MOHNAS IT

ما سازمان ارائه دهنده خدمات اطلاعات و فناوری حل مشکل هستیم. نمایه شرکت ما یک شرکت توسعه نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات هستیم. ما در سراسر جهان خدمت کرده ایم. ما راه حل های نرم افزاری و توسعه برنامه، طراحی وب و گرافیک، خدمات مخابراتی و شبکه، خدمات میزبانی و فناوری اطلاعات، بازاریابی آنلاین و برون سپاری فرآیندهای تجاری را ارائه می دهیم. رضایت مشتریان بالاترین اولویت و تعهد ماست. ما در تلاش هستیم تا قابل اعتماد و کارآمد باشیم. عنصر کلیدی موفقیت ما راضی نگه داشتن مشتریان از کیفیت کار و ارائه خدمات حرفه ای است. MOHNAS IT به عنوان یک همراه قابل اعتماد در سفر شما، اطمینان حاصل کنید که راه حل های نوآورانه، موثر و آسان ما از نیازهای فعلی و آینده شما فراتر می رود. تیم ما ما فقط بهترین متخصصان را استخدام می کنیم. تیم توسعه ما برنامه نویسان و طراحان بزرگی را جمع آوری کرده است که هر کدام دارای کیفیت ثابت در زمینه های مسئولیت و همچنین 2 تا 3 سال تجربه حرفه ای هستند. ما خوشحالیم که ایده های خلاقانه خود را در راه حل های بهینه برای مشتریان خود با استفاده از مرتبط ترین فناوری های اطلاعاتی تجسم می دهیم.

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.