آموزش کلاس کارشناسی ارشد فیلمنامه نویسی - قالب بندی استاندارد صنعت مدرن و درس های فیلم جایزه

Screenwriting Masterclass - Modern Industry Standard Formatting & Bonus Film Lessons

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

اگر می‌خواهید بفهمید که چه سبکی از قالب‌بندی در یک فیلمنامه به کار می‌رود، به خصوص Spec Script مهم (فیلمنامه گمانه‌زنی)، زیرا هر فیلمنامه‌ای که می‌خوانید متفاوت به نظر می‌رسد، این استاد کلاس فیلم‌نامه‌نویسی جامع و به‌روز است. برای شما!

اتخاذ رویکردی جامع به هنر فیلمنامه نویسی باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود، زیرا به شما اطلاع می دهد که کار شما برای سایر حرفه ای های سینما چگونه به نظر می رسد. این صنعت می تواند هزارتوی گیج کننده از اطلاعات غلط و تغییرات دائمی "قوانین" باشد. من اینجا هستم تا به شما کمک کنم در زمینه‌های خاکستری قالب‌بندی صنعت فیلمنامه‌نویسی و موارد دیگر تسلط پیدا کنید.

مثل یک درامر که ضربان آهنگ های صوتی را در دست دارد، فیلمنامه نویس در پس زمینه صنعت فیلم قرار دارد و کار مهمی برای انجام دادن دارد. فیلمنامه نویسان بازیکنان تیم هستند و متخصصان صنعت صفحه نمایش به آنها وابسته هستند تا نمایش را زنده نگه دارند و سایر اعضای خدمه را به حالت تولید کامل سوق دهند.

برای یک فیلمنامه نویس مهم است که به خلاقان دیگر اجازه دهد کار خود را انجام دهند و بیش از حد به دستورالعمل های دقیق در مورد نحوه فیلمبرداری فنی فیلمنامه پرداخته نشود. یک فیلمنامه نویس فردی رویایی است که باید به فرآیند استانداردهای قالب بندی فیلمنامه صنعتی، از جمله حوزه های انتخابی به جای "باید" اعتماد کند.

وقتی سال ها پیش به عنوان دانش آموز مدرسه فیلم را شروع کردم، فیلمنامه هایی را درست مانند رمان هایی که نوشتم نوشتم. توضیح این و آن بدون در نظر گرفتن ابزارهای پیش روی من در نرم افزار فیلمنامه نویسی و عدم استفاده از آنها به نفع خود برای افزایش تجربه فیلمنامه خوانی.

مدرس من از کار من به عنوان نمونه ای از کارهایی که نباید در کلاس انجام داد استفاده کرد، اما وقتی تمام اطلاعات غلطی را که در این صنعت (و سرم) در حال پخش بود را حذف کردم، به سرعت تغییر کرد. من برای اجرای جدیدم نمره های بالایی گرفتم، زمانی که متوجه شدم تنها یکی از اعضای گروه داستان نویسی هستم.

این یکی از اولین درس‌های من برای آگاهی از رشته‌های فیلمنامه‌نویسی در مقایسه با رمان‌نویسی بود.

این طبیعی است که فیلمنامه نویسان سفر خود را با طبل زدن به ضرب آهنگ خودشان آغاز کنند. در نهایت، متوجه می‌شویم که این سبک در صنعت فیلم به رسمیت شناخته نمی‌شود، و در بین سهامداران مورد احترام یا قدردانی قرار نمی‌گیرد.

در این کلاس اصلی فیلمنامه نویسی، بیشتر از استانداردهای قالب بندی یاد خواهید گرفت. امیدواریم چیزی در مورد خود و رویاپرداز خلاقی که در درون شما زندگی می کند، کشف کنید. کسی که شایسته شنیده شدن و جدی گرفتن است.

در این دوره فیلمنامه نویسی یاد خواهید گرفت:

  • تفاوت بین "فیلمنامه مشخصات" (فیلمنامه گمانه زنی) و "فیلمنامه تیراندازی"
  • تفاوت بین آثار مستند و داستانی که شبیه داستان های غیرداستانی هستند
  • عناصر مهمی که یک فیلم بلند (یا کوتاه) را از یک سریال تلویزیونی جدا می‌کند
  • ابزارها و تکنیک های ضروری نرم افزار فیلمنامه برای شروع کار
  • شیوه های استاندارد قالب بندی فیلمنامه صنعت
  • چگونه یک صفحه عنوان بنویسیم
  • بهترین شیوه ها برای فیلمنامه نویسانی که یک فیلمنامه مشخصات را برای خواندن به کارگردان پیشنهاد می کنند
  • تکنیک هایی که قالب بندی فیلمنامه شما را بهبود می بخشد
  • دستورالعمل‌ها و شیوه‌های حق نسخه‌برداری و مالکیت معنوی
  • بیان واقعیت ها و روش ها
  • ساختار و سایر گردش‌های کاری، و خیلی بیشتر!

تا پایان این دوره فیلمنامه نویسی:

  • شما با اطمینان در سبک قالب بندی فیلمنامه جلو خواهید رفت
  • تفاوت‌های بین یک اثر تخیلی و یک مستند واقعی را تشخیص خواهید داد
  • شما از ابزارهای موجود در نرم افزار فیلمنامه نویسی برای گردش کار سریعتر و سازنده تر استفاده خواهید کرد
  • شما توانایی کار در چارچوب استانداردهای فیلمنامه صنعتی را خواهید داشت
  • شما این اعتماد به نفس را خواهید داشت که با سایر زمینه های سبک های قالب بندی فیلمنامه نویسی مقابله کنید
  • می‌دانید که چه مستنداتی برای ارائه نیاز است
  • شما می توانید شروع به نوشتن یک اپیزود آزمایشی برای یک سریال کنید
  • بهترین گزینه را برای سبک خلاقانه خود خواهید یافت.

تکالیف کوتاه:

  1. 3 نسخه از لاگین لاگین را برای مفهوم اصلی فیلم یا TV Pilot خود بنویسید. از درس‌ها و مهارت‌های فیلمنامه‌نویسی جدیدتان به‌عنوان راهنما، به‌علاوه تحقیقات بیشتر (راهنمای PDF پیوست شده) استفاده کنید.
  2. یک  خلاصه کوتاه از مفهوم فیلم یا TV Pilot خود بنویسید. از درس ها و اعتماد به نفس فیلمنامه نویسی که در طول دوره ایجاد کردید، به علاوه تحقیقات بیشتر استفاده کنید.

تکالیف اصلی:

  1. با استفاده از درس‌ها به‌عنوان راهنما، به‌علاوه تحقیقات بیشتر، یک «پیچینگ» 7 صفحه‌ای برای مفهوم آزمایشی فیلم یا تلویزیون خود بنویسید.
  2. اولین پیش نویس یک فیلم کوتاه یا اولین اقدام یک فیلم بلند یا تلویزیونی (تیزر و اکت 1) را بنویسید! این کار با استفاده از قالب‌بندی فیلمنامه صنعتی در هر ژانری، با استفاده از راهنماهای ذکر شده در این دوره، از جمله ساختار Acts انجام می‌شود.

مواد:

از هر نرم افزار فیلمنامه نویسی که در دسترس دارید استفاده کنید. نمونه لیستی از برنامه های رایگان را در یکی از درس های کلاس پیدا خواهید کرد:

شروع به کار:

درس‌های 1 تا 35 را برای دستورالعمل‌های قالب‌بندی و مثال‌هایی از نحوه استفاده از ابزارها در برنامه‌های فیلمنامه‌نویسی مرور کنید.

در زیر فهرست نمونه‌ای از ابزارهای قالب‌بندی از درس‌های دوره آمده است که به شما کمک می‌کند قالب‌بندی فیلمنامه خود را ساده کنید. همچنین می‌توانید «برگ‌های تقلب» مرجع PDF را با مثال‌هایی دانلود کنید که شامل این عناصر و موارد دیگر می‌شود:

  1. ابزار عنوان صحنه و برنامه های افزودنی
  2. ابزار اقدام
  3. ابزار کاراکتر و برنامه های افزودنی
  4. ابزار پرانتزی (Wryly)
  5. ابزار گفتگو
  6. ابزار انتقال
  7. ابزار عکس
  8. ابزار Acts
  9. روی هم قرار دادن طرح
  10. چیدمان نمونه فلش بک
  11. چیدمان نمونه مونتاژ
  12. چیدمان نمونه Chyrons
  13. پایان طرح نمونه
  14. ابزار صفحه عنوان
  15. ...

برای جزئیات بیشتر درباره ساختار، توسعه بیشتر فرآیندهای فیلمنامه نویسی، و توسعه خلاقیت شخصی، از جمله ایمن سازی مالکیت معنوی و دستورالعمل های ارائه، درس های ۳۶ به بعد را مرور کنید.

لطفاً با ما همراه باشید - به زودی دارایی های بیشتری برای فیلمنامه نویسی ارائه می شود تا بتوانید تلفیق بیشتری بین یادگیری و کاربرد ایجاد کنید!

اشتراک گذاری کار شما:

با آپلود کردن آن در بخش " پروژه فیلمنامه عالی من" لاگین، خلاصه کوتاه یا هر بخش از کار خود را به اشتراک بگذارید. مشارکت داشته باشید و از همتایان خود در سفر به همان اندازه مهم فیلمنامه نویسی آنها حمایت کنید و بازخورد دلپذیر و سازنده ارائه دهید.

اگر سؤالی دارید یا به نکات بیشتری نیاز دارید، لطفاً به من اطلاع دهید! خوشحال می شوم کمک کنم!


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • فیلمنامه در مقابل طرح فیلمنامه مستند - با مثال توضیح داده شده است Screenplay vs Documentary Script Layout - Explained with Examples

  • ابزار گفتگو - با مثال توضیح داده شده است Dialogue Tool - Explained with Examples

  • میزانسن، ژانر و لحن - با مثال توضیح داده شده است Mise-en-scène, Genre and Tone - Explained with Examples

  • ©Copyright و Paper Trails + NDA Forms - توضیح داده شده با مثال ©Copyright and Paper Trails + NDA Forms - Explained with Examples

  • Chyrons - مانند حباب‌های گفتار و پیام‌های متنی - توضیح داده شده با مثال Chyrons - Such as Speech Bubbles & Text Messages - Explained with Examples

  • نام کاراکترها تلفن، تلویزیون و سایر برنامه های افزودنی - با مثال توضیح داده شده است Character Names Telephone, TV and Other Extensions - Explained with Examples

  • دنبال کردن عمل در یک صحنه - با مثال توضیح داده شده است Following the Action Within a Scene - Explained with Examples

  • ابزار پرانتزی (Wryly) - با مثال توضیح داده شده است Parenthetical Tool (Wryly) - Explained with Examples

  • اخلاق و مسئولیت در حین حفظ یک پیام قوی Ethics and Responsibility While Maintaining a Strong Message

  • سرفصل‌های صحنه اصلی - روز، شب یا زمانی دیگر، با مثال توضیح داده شده است Master Scene Headings - DAY, NIGHT, or Another Time, Explained with Examples

  • آیا "FADE IN:" هنوز یک چیز است؟ Is "FADE IN:" still a thing?

  • بهترین برنامه های فیلمنامه نویسی - از جمله گزینه های رایگان Best Screenwriting Programs - Including FREE Options

  • پایان دادن به یک فیلمنامه و پایان اعتبار - با مثال توضیح داده شده است Ending a Screenplay & End Credits - Explained with Examples

  • بیت ها و فرمول ها - چگونه آنها را در یک اسکریپت مدیریت کنیم - با مثال توضیح داده شده است Beats and Formulas - How to Handle Them in a Script - Explained with Examples

  • سرفصل های صحنه اصلی - داخلی، خارجی و I/E. با مثال توضیح داده شده است Master Scene Headings - Interior, Exterior, and I/E. Explained with Examples

  • سرفصل های صحنه، با نام مستعار Sluglines، توضیح داده شده است Scene Headings, aka Sluglines, Explained

  • مجموعه تلویزیونی کتاب مقدس و ساختمان جهان The TV Series Bible & World Building

  • TITLE PAGE در آن چه اتفاقی می افتد؟ چرا؟ با مثال توضیح داده شده است TITLE PAGE What goes on it? Why? Explained with Examples

  • سرفصل های صحنه اصلی - سایر برنامه های افزودنی که با مثال توضیح داده شده اند Master Scene Headings - Other Extensions Explained with Examples

  • تغییر قوانین قالب بندی Changing formatting rules

  • معرفی شخصیت - سن و شخصیت - با مثال توضیح داده شده است Character Introduction - Age and Personality - Explained with Examples

  • ساختار سه عملی - با مثال توضیح داده شده است Three-Act Structure - Explained with Example

  • کاراکترها، صداها و وسایل در عمل - با مثال توضیح داده شده است Characters, Sounds & Props Within Action - Explained with Examples

  • کارگردانی دوربین بدون هدایت کارگردان - با مثال توضیح داده شده است Directing the Camera Without Directing the Director - Explained with Examples

  • استفاده از "ACTS" و نوشتن تلویزیون تجاری "ACTS" Usage and Commercial TV Writing

  • مفهوم، لاگ لاین و خلاصه - با مثال توضیح داده شده است Concept, Logline and Synopsis - Explained with Examples

  • انتقال - با مثال توضیح داده شده است Transitions - Explained with Examples

  • سرفصل های صحنه اصلی - مکان توضیح داده شده است Master Scene Headings - Location Explained

  • عناوین اصلی صحنه که ممکن است متفاوت به نظر برسند - با مثال توضیح داده شده است Master Scene Headings that Might Look Different - Explained with Example

  • "SUPERIMPOSE" و عناوین دیگر - با مثال توضیح داده شده است "SUPERIMPOSE" & Other Titles - Explained with Examples

  • ابزار پرانتزی "(CONT'D)" "(V.O.)" "(O.S.)" تغییرات - توضیح داده شده با مثال Parenthetical Tool “(CONT’D)” “(V.O.)” “(O.S.)” Variations - Explained with Examples

  • فلش بک و مونتاژ - برنامه ها و قالب بندی با مثال توضیح داده شده است FLASHBACK & MONTAGE - Applications and Formatting Explained with Examples

  • Character Driven vs Plot Driven with "Eye Candy" - با مثال توضیح داده شده است Character Driven vs Plot Driven with "Eye Candy" - Explained with Examples

  • طرح های فرعی - با مثال توضیح داده شده است Subplots - Explained with Examples

  • یادداشت های ویژه و اطلاع رسانی به خواننده - با مثال توضیح داده شده است Special Notes & Informing the Reader - Explained with Examples

  • قراردادهای نوشتن املا، نقطه گذاری و سبک Writing Conventions Spelling, Punctuation and Style

  • ذخیره و پشتیبان گیری - با مثال توضیح داده شده است Save and Back Up - Explained with Examples

  • اندازه صفحه اسکریپت و سبک قلم Script Page Size and Font Style

  • کلمات پایانی و حرکت بعدی شما به عنوان یک رویاپرداز سینمایی Closing Words and Your Next Move as a Cinematic Visionary

  • خطوط اکشن با مثال فلش بک Action Lines with Flashback Example

  • "فضای سفید" - فیلمنامه ها رمان نیستند - با مثال توضیح داده شده است "White Space" - Screenplays Are Not Novels - Explained with Examples

  • نام شخصیت با پرانتز - توضیح داده شده با مثال Character Names with Parenthetical - Explained with Examples

  • قالب بندی گذر زمان در صحنه ها - با مثال توضیح داده شده است Formatting Passages of Time in Scenes - Explained with Examples

  • معرفی دوره و معلم شما در کلاس مستر Masterclass Introduction to the Course & Your Teacher

  • اسکریپت حیوانات و کودکان - با مثال توضیح داده شده است Scripting Animals & Children - Explained with Examples

نمایش نظرات

آموزش کلاس کارشناسی ارشد فیلمنامه نویسی - قالب بندی استاندارد صنعت مدرن و درس های فیلم جایزه
جزییات دوره
2h 16m
45
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
6
از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Goran Zivanovic Goran Zivanovic

مدیر خلاق استودیو Gothic Zen®

سلام، من گوران هستم.

رویکرد من به‌عنوان یک مدرس فیلمنامه‌نویسی و فیلم‌ساز واجد شرایط، بر داستان‌سرایی اصیل بدون جریان تمرکز دارد. در تجربه من، این مورد در صنعت بسیار مورد نظر است، اما در مدارس سنتی صفحه نمایش و رسانه به ندرت مورد توجه قرار می گیرد.

وقتی در یک کالج بین‌المللی فیلم و بازیگری در استرالیا سخنرانی می‌کردم، دیدم که چگونه سیستم آموزشی رسمی گسترش خلاقیت فردی را سرکوب می‌کند. دانش‌آموزانی که می‌خواستند پرچم‌های عجیب خود را به اهتزاز درآورند، اغلب تحت الشعاع قوانین محدودکننده و فرمول‌های وانیلی قرار می‌گرفتند.

فرآیند فیلمنامه نویسی یک شکل هنری است که شبیه هیچ چیز دیگری نیست. این امر مستلزم رویکردی ذهنی و راهنمایی‌هایی فراتر از آموزش رسمی یا قوانین سخت‌گیرانه است.

بخش عمده ای از انرژی خلاقانه، زمان و پول من برای تحقیق و تمرین حقیقت در مورد بازار فیلمنامه نویسی استفاده شده است، بنابراین بهتر می توانم دانش آموزانم و مشتریانمان در استودیو Gothic Zen® را از بهترین شیوه ها آگاه کنم و در عین حال به آنها احترام بگذارم. فردیت خلاق.

من همچنان با برقراری ارتباط با همتایان و متخصصان صنعت از سراسر جهان، خود را در جایگاه داغ یادگیری قرار می‌دهم. من درگیر طرح‌های مهم دولتی برای حمایت از فیلمسازان بوده‌ام، در رادیو و پادکست‌ها به عنوان مهمان حضور داشته‌ام، و مفتخرم که در دو جشنواره کامیک کان در کنار گروه کوچکی از نویسندگان شرکت کنم، جایی که اهمیت سلامت روان و آزادی خلاق مورد بحث قرار گرفت./p>

از هر دانش آموزی که به من کمک کرد به عنوان یک مربی، فیلمنامه نویس، فیلمساز و فردی رشد کنم سپاسگزارم. دوره هایی که من به ایجاد آنها ادامه می دهم مجموعه ای از سال ها بازخورد و احترام متقابل بین دانش آموز، معلم و همسالان است.

رویکرد خام و صادقانه من به زندگی و هنر بخشی از تجربه داستان گویی معتبر و روش های تدریس من است. این سبک معتبر من است.

اصیل بودن کلید ارتباط با صدای نویسنده شماست. امیدوارم بتوانید در کلاس های من به من بپیوندید تا روابط بیشتری با افراد همفکر ایجاد کنید.

به سلامتی