«راهنمای بقای رنگ» مجموعهای از تئوریهای رنگ و اصول رنگ را دارد که من تقریباً هر روز به عنوان یک هنرمند تجاری از آنها استفاده میکنم. من مواردی را که کار می کنند و مفید و قابل اعتماد هستند، بارها و بارها انتخاب کرده ام.
در شش (6) فصل، اصول متمایز به طور عمیق توضیح داده خواهد شد. در هر فصل شما ارائه ای دریافت خواهید کرد که شامل تئوری رنگ پس زمینه اصل مورد بحث است، و همچنین یک نمایش نقاشی از اینکه چگونه از آن در کارم استفاده می کنم و چگونه می توانید خودتان آن را به کار ببرید!
فهرست مطالب:
فصل 1: پالت مکمل:
با کاهش پالت خود به دو رنگ مکمل ساده، نحوه حرکت رنگ را بیاموزید. شما درس های ارزشمندی از نحوه عبور رنگ ها از یک طرف چرخه رنگ به طرف دیگر و اینکه چقدر این انتقال اهمیت دارد، یاد خواهید گرفت. این اصول را می توان در پالت های پیچیده تر به کار برد.
فصل 2: دمای رنگ: گرم در مقابل سرد
مادر همه تئوری های رنگ! اگر نمی دانید دمای رنگ چگونه کار می کند، احتمالاً رنگ قابل اعتماد یا قابل باوری در هنر خود نخواهید داشت. این فصل از طریق مطالعات عکس و مطالعات نقاشی، اصول چگونگی حرکت گرم برای خنک کردن (و بالعکس) را تجزیه می کند.
فصل 3: دمای رنگ: حرکت در سراسر طیف
با گرم در مقابل سرد در زیر ما ما اکنون به روشهای بیشتری نگاه میکنیم که طبیعت بین این دو حالت حرکت میکند. در این مرحله از کلاس، اکنون ابزارهایی برای درک طبیعت، رنگ آمیزی صادقانه آن، و همچنین ابزارهایی برای کاریکاتور کردن آن برای مطابقت با زیبایی شناسی خود داریم!
فصل 4 : رنگ ارتعاشات
اغلب اوقات ما مجبوریم با عناصری که به نظر میرسد رنگهای محلی ثابتی دارند سر و کار داشته باشیم. برای مثال یک سیب قرمز اما طبیعت واقعاً چگونه با رنگهای «تخت» رفتار میکند؟ این فصل به شما مدلهای مهمی را برای درک چگونگی فعال نگه داشتن رنگها و جالب نگه داشتن رنگها، در عین حال خواندن بهعنوان رنگهای ساده و منحصر به فرد ارائه میدهد.
فصل 5: پالتهای رنگی
اکنون که تئوری رنگها و تئوریها را در اختیار داریم. تمرین، ما می توانیم از آن برای اعمال انواع پالت های مختلف استفاده کنیم. ما این کلاس را با یک پالت مکمل ساده شروع کردیم، اما اکنون به خیلی بیشتر دسترسی داریم! ما به چگونگی تاثیر پالت های مختلف بر حال و هوای یک قطعه و همچنین نحوه جفت کردن پالت های خاص با شرایط نوری خاص خواهیم پرداخت.
فصل 6: توصیه های مطالعه
تماشای کلاس نقاشی یکی از این موارد است. چیزی است، اما برای اینکه شما این اطلاعات را بگیرید و اجازه دهید در طول زمان شکوفا شود، باید عادات تمرینی خوب را القا کنیم. این فصل ایده های ساده ای را برای تمرین روزانه پیشنهاد می کند. شما می توانید از این روش ها برای ساده کردن مطالعه تمام ایده ها و نظریه های ارائه شده در کلاس استفاده کنید. این فصل به ویژه برای کسانی مفید خواهد بود که هنوز پاهای خود را با این تئوری های رنگ خیس می کنند و به راهی برای تمرین بدون تعهد بیش از حد به نقاشی های تمام شده فوراً نیاز دارند.
...
این کلاس برای هنرمندان متوسط در نظر گرفته شده است. به طور خاص - کسانی که در زمینه طراحی اولیه و سایهزنی تجربه دارند. این یک مبنای کافی برای شروع به کارگیری، یادگیری و آزمایش این تئوری ها و کاربردهای رنگی را فراهم می کند. تجربه نقاشی عالی است، اگرچه لزوماً لازم نیست.
توجه: هیچ نرم افزاری برای این کلاس وجود ندارد، به غیر از برنامه نقاشی دیجیتال انتخابی شما. Adobe Photoshop در ویدیوها استفاده میشود، اما درسها برای هر نرمافزار نقاشی دیجیتال قابل اجرا هستند. خود تئوریهای رنگ به طور کامل برای رسانههای سنتی نیز قابل اجرا هستند - اگرچه این تظاهرات بیشتر متوجه نقاشان دیجیتالی است.
از آنجایی که هر فصل کاربرد تئوری رنگ خاص خود را ارائه میکند، اجازه دهید تکالیف را بر اساس هر فصل تفکیک کنیم.
توجه: آثار هنری را از این کلاس در فایلهای پیوست پیدا کنید. اینها ممکن است به عنوان مرجع برای تکالیف شما نیز استفاده شوند.
تکلیف فصل 1:
یک پالت مکمل را انتخاب کنید، با استفاده از هر 2 رنگ مقابل یکدیگر در چرخه رنگ. با خیال راحت از چرخه رنگ ارائه شده با این کلاس به عنوان مرجع استفاده کنید. سپس فایل "Temple Line Art.png" ارائه شده را بردارید و همان نوری را که در نسخه نمایشی انجام دادم اعمال کنید. سعی کنید قسمتهای روشن را بیشتر با رنگ گرم و سایهها را با رنگ سرد خود بزنید. با هر رنگ نسبتاً خنثی (یعنی در محدوده خاکستری) شروع کنید و در حین کار به سمت اشباع - به دور از خاکستری - حرکت کنید. این به شما این حس را می دهد که چگونه رنگ در چرخه رنگ حرکت می کند. البته در اینجا فقط به دو رنگ محدود می شود، اما ما در تکالیف بعدی به آن اضافه خواهیم کرد.
تکالیف فصل 2:
1) مطالعه نمونه
عکسی با نور واضح پیدا کنید (می توانید از فایل "LightShadow_Photoref.jpg" ارائه شده استفاده کنید) و رنگ ها را هم در نور و هم در سایه نمونه برداری کنید، نمونه های کوچکی از آنها را در یک جدول سازماندهی شده قرار دهید، همانطور که در نیمه اول فصل 2 مشاهده می شود. این راهنمای بصری شما است. روابط رنگی که در آن شرایط نوری خاص اتفاق می افتد. درک کنید که چگونه همان ماده (به عنوان مثال سنگ سفید پل) زمانی که توسط نور خورشید "قلدر" روشن می شود در مقابل زمانی که با نور ملایم تر محیط در سایه روشن می شود، ظاهر می شود. با استفاده از ابزار نمونه، به سرعت از بین خانواده های نور و سایه نمونه برداری کنید و به نحوه حرکت چرخ رنگ و همچنین نحوه تأثیر خاکستری ها در داخل آن حرکات توجه داشته باشید.
2) مطالعات عکس
با استفاده از مطالعات پالت به عنوان پایه، اکنون سعی کنید یک مطالعه کوچک و سریع از عکس انجام دهید. سعی کنید از عکس یا مطالعه پالت خود نمونه برداری نکنید. به سادگی از آن به عنوان یک کمک بصری استفاده کنید، همانطور که اکنون رنگ های خود را انتخاب و ترکیب می کنید. دانش و حافظه بصری خود را با مشاهده اینکه آیا می توانید روابط رنگ/اشباع را که در اولین تکلیف فصل 2 تجزیه و تحلیل کردید، به خاطر بسپارید یا خیر! هم سناریوی نور گرم (مانند نور خورشید) و هم سناریوی نور سرد (مانند آسمان ابری) را امتحان کنید
تکالیف فصل 3:
1) نمودار حرکت رنگ خود را ایجاد کنید
بخش اول از فصل 3 شامل 4 ردیف است که حرکت رنگ ممکن را از گرم- سرد نشان می دهد. بازآفرینی این نمودار به عنوان راهی برای درک حرکت دمای رنگ مفید است. سپس می توانید از آن به عنوان یادآور/مرجع در نقاشی های آینده خود استفاده کنید!
2) Advanced Swatch Study
اکنون یک نقاشی را که دوست دارید بارگذاری کنید و ببینید که آیا می توانید نوع حرکت رنگی (یا ترکیبی از حرکات!) را تعیین کنید که اثر هنری استفاده می کند. معمولاً نمودارها را ترکیب می کند. به عنوان مثال، نمودار شماره 4 هم تغییر رنگ و هم تغییر اشباع را در حین حرکت از گرم- سرد نشان می دهد. با ترسیم حداکثر رنگ های اشباع شده در نمودار خود شروع کنید، سپس ببینید آیا می توانید رنگ ها را نمونه برداری کنید و وسط را پر کنید.
نکته: من دوست دارم این کار را در قسمتی از بوم خالی در زیر نقاشی واقعی انجام دهم.
3) رنگ کاربردی دما
یک سوژه ساده انتخاب کنید و یک سناریوی نورپردازی بسازید که نشان دهد آن سوژه هم تحت تأثیر نور خورشید و هم سایه ایجاد شده قرار می گیرد. من توصیه میکنم یک رنگ محلی کلی برای شخصیت (مثلاً هیولای سبز من) انتخاب کنید تا بتوانید حرکت کردن یک رنگ منحصر به فرد را در طیف تمرین کنید.
نکته: به خاطر داشته باشید که نور برگشتی در سایهها انواع دمای ظریف ایجاد میکند. تغییر می کند، اما هنوز یک تغییر دمای کلی از نور خورشید به سایه باید مشهود باشد!
تکالیف فصل 4:
1) نمونه رنگ مواد
عکسی از مواد مختلف را بارگذاری کنید: چمن، چوب، فلز، زنگ و غیره. از رنگ های مختلف آن نمونه برداری کنید و نواری از نمونه های رنگی بسازید که تنوع بسیار زیادی را که به طور اجتناب ناپذیر وجود دارد را نشان می دهد. هر "تک رنگ" در طبیعت. هدف در اینجا این است که بفهمید چقدر میتوانید رنگ را جابهجا کنید و در عین حال ظاهر کلی یک رنگ «محلی» منحصر به فرد را حفظ کنید!
2) مطالعه عکس
عکسی را پیدا کنید که موضوع آن مقداری داشته باشد. رنگ های محلی قوی در آن و همچنین انواع مواد فیزیکی وجود دارد. با استفاده از چند مدل ارتعاش رنگ که در درس نشان داده شده است، از آن عکس مطالعه کنید.
نکته: اگر یک ماده اشباع شده را رنگ می کنید، سعی کنید به صورت غیراشباع شروع کنید و در حین حرکت آن را افزایش دهید. این اغلب یک راه عالی برای ایجاد یک رنگ بسیار اشباع شده به مابقی پالت است!
تکالیف فصل 5:
1) شناسایی پالت
چند اثر هنری را که دوست دارید انتخاب کنید و ببینید آیا می توانید تعیین کنید که آیا هنرمند از انتخاب محدودی از رنگ ها برای رسیدن به رنگ خود استفاده کرده است یا خیر. بسیاری از نقاشیها از پالتهای محدودی استفاده میکنند و اینکه بتوانیم برخی از انواع آنها را فقط با چشم شناسایی کنیم، به خودی خود یک مهارت بزرگ است. به راحتی از نقاشی ها نمونه بگیرید تا ببینید رنگ های واقعی آن کجاست. یک پالت مکمل، یک پالت مکمل تقسیم شده، یک پالت آنالاگ، یک پالت سه گانه و موارد دیگر را امتحان کنید.
نکته: همه نقاشیها از یک پالت محدود استفاده نمیکنند و همه نقاشیها به طور تمیز به یک پالت نمیچسبند، بنابراین مطمئن شوید که فضایی را برای انحراف در نظر بگیرید!
2) مطالعه کارشناسی ارشد
نقاشی را که دوست دارید انتخاب کنید که از پالت محدودی استفاده می کند و یک مطالعه "کلید رنگ" روی آن انجام دهید. کلیدهای رنگی نسخه های بسیار کوچکی از نقاشی هستند که اغلب بدون جزئیات نقاشی می شوند. این به شما امکان می دهد تا روی استفاده از رنگ خود تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که در هر رنگ مشخصی، میتوانید به تمام سطوح خاکستری/اشباع آن دسترسی داشته باشید. و همچنین محدوده ارزش کامل.
نکته: من دوست دارم بومهای رنگی خود را در طولانیترین ابعاد آن حدود 600 پیکسل نگه دارم.
3) اعمال یک پالت محدود به قطعه خودتان
پالت محدودی را انتخاب کنید که برای شما جذاب باشد و سعی کنید آن را در هنر خود اعمال کنید! یکی از راههای عالی برای انجام این کار این است که نقاشیای را که قبلاً انجام دادهاید انتخاب کنید و اکنون آن را با این پالت جدید دوباره رنگ کنید. این بینش های زیادی را در مورد اینکه چگونه خلق و خوی تحت تأثیر رنگ قرار می گیرد، ارائه می دهد. ایده عالی دیگر این است که آن کلید رنگی را بردارید و با استفاده از پالت یکسان، آن را دوباره کلید بزنید، اما سلسله مراتب متفاوت مربوط به اینکه کدام رنگ ها بیشترین یا کمترین اشباع را دارند.
نکته: سعی کنید ابتدا بوم را با اشباع ترین رنگ خود پر کنید. اغلب می تواند بر نحوه درک هر رنگ دیگر در زمینه تأثیر بگذارد.
فصل 6 تکلیف:
فصل 6 در واقع ارائه تکالیف خودش است. لطفاً هر تمرین را همانطور که در این فصل نشان داده شده است تکرار کنید!
تصویرگر و معلم حرفه ای
سلام، من مارکو هستم.
من یک هنرمند حرفه ای با 15 سال تجربه در صنعت فیلم، تلویزیون، بازی و چاپ هستم - در درجه اول به عنوان یک هنرمند مفهومی و تصویرگر. من همچنین بر این باورم که این وظیفه هنرمندان باتجربه است که آموخته های خود را بدون لیسانس و با کمترین هزینه ممکن منتقل کنند. به همین دلیل است که من یک معلم پرشور هستم. من در حال حاضر در CGMA تدریس می کنم و قبلاً در آکادمی دانشگاه هنر، کالج سنتنیال و موارد دیگر تدریس کرده ام.
نمایش نظرات