لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش محاسبات GPU در Vulkan
دانلود GPU computing in Vulkan
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
راه نهایی برای محاسبات موازی با استفاده از Vulkan API. کتابخانه Vulkan را نصب کنید و از آن در یک پروژه C استفاده کنید ایجاد Makefile برای یک پروژه شمارش پردازندههای گرافیکی در سیستم تخصیص یک GPU و منابع آن تهیه و ارسال یک بافر فرمان به صفی در GPU یک حافظه در GPU اختصاص داده و در آن خواندن/نوشتن . یک برنامه برای GPU (یعنی سایه زن) بنویسید و آن را در هزاران نمونه به طور همزمان اجرا کنید. تولید تصویر فراکتال در پردازنده گرافیکی پیش نیازها:تجربه برنامه نویسی علاقه به اجرای موازی علاقه به اجرای سریع روتین های کوچک
این دوره سادهترین راه ممکن را برای ایجاد یک پروژه با استفاده از کتابخانه Vulkan برای اجرای یک سایهزن محاسباتی نشان میدهد: از Makefile تا برنامهای که محاسبات موازی بسیار سریع را در GPU انجام میدهد. انتظار تئوری زیادی نداشته باشید، این دوره برای توسعه دهندگانی است که ترجیح می دهند کد را ببینند تا "چگونه ..." را بیاموزند.
Vulkan یک کتابخانه گرافیکی و محاسباتی سه بعدی متقابل پلتفرم است که جانشین OpenGL است. این اولین بار در سال 2016 منتشر شد و امروزه در اکثر سیستم عامل های مدرن موجود است.
همه توابع و عملیات با کتابخانه Vulkan با استفاده از زبان C به روشی بسیار قابل درک و همچنین مناسب برای توسعه دهندگان متخصص در سایر زبان ها نشان داده شده است. برای درک کامل این دوره، کمی تجربه در برنامه نویسی و استفاده از کتابخانه های ثابت لازم است.
این دوره سعی می کند شما را در اسرع وقت به نتایج قابل مشاهده هدایت کند. کتابخانه Vulkan معمولاً به نوشتن صدها (حداکثر هزار) خط نیاز دارد تا نتایج اولیه را دریافت کند و بفهمد که در داخل چه اتفاقی میافتد، اما در اینجا، پروژه رشد میکند و در عین حال توجه شما را به همه وابستگیها حفظ میکند.
این دوره نحوه انجام این موارد را شرح می دهد:
مشخصات و محدودیت های آداپتورهای گرافیکی در سیستم را بخوانید
دستگاه منطقی GPU و صف های اجرای آن را اختصاص دهید
حافظه GPU را اختصاص دهید، داده ها را از/روی آن بخوانید و بنویسید
یک بافر فرمان ایجاد کنید، اقدامات را در آن ثبت کنید و برای اجرا به صف GPU ارسال کنید
پردازش داده ها را در سایه زن اجرا کنید و به صورت موازی اجرا کنید
یک تصویر فراکتال در GPU ایجاد کنید
نتایج محاسبات GPU و CPU را مقایسه کنید
سرعت محاسبات GPU و CPU را مقایسه کنید
در پایان، شما آماده خواهید بود که با استفاده از کتابخانه Vulkan، شیدر محاسباتی خود را بنویسید و اجرا کنید. یا، شروع بسیار خوبی برای پیادهسازی گرافیکهای سه بعدی در Vulkan میکند، زیرا از قبل اصول و مبانی Vulkan API را درک کردهاید.
سرفصل ها و درس ها
برای پروژه Vulkan آماده شوید،
Prepare for Vulkan project,
مقدمه
Introduction
نصب کتابخانه Vulkan
Vulkan library installation
یک پروژه Vulkan ایجاد کنید
Create a Vulkan project
دستگاه و منابع آن
Device and its resources.
بافر فرمان
Command buffer
دستگاه منطقی و صف اجرا
Logical device and execution queue
استخر فرمان و دستگاه فیزیکی
Command Pool and Physical Device
نمونه Vulkan را ایجاد کنید
Create Vulkan instance
اجرای اول (بدون سایه زن)
First run (without shader)
دنباله ای برای ایجاد دستگیره های Vulkan
Sequence to create Vulkan handles
مجموعه خط لوله و توصیفگر
Pipeline and descriptor set
خط لوله
Pipeline
GPU Shader
GPU Shader
طرح بندی خط لوله
Pipeline Layout
چیدمان مجموعه توصیفگر
Descriptor set layout
مجموعه توصیفگر
Descriptor set
خط لوله، چیدمان، مجموعه توصیفگر...
Pipeline, layout, descriptor sets...
بافرهای داده
Data buffers
تخصیص بافرهای GPU
GPU buffers allocation
اتصال بافرهای GPU
GPU buffers binding
نقشه برداری بافرهای GPU
GPU buffers mapping
تخصیص بافر و نقشه برداری
Buffers allocation and mapping
نمونه های سایه زن
Shader examples
نسل فراکتال
Fractal generation
پیدا کردن بهترین محصول
Finding the greatest product
حافظه محلی GPU
GPU local memory
بافرهای یکنواخت
Uniform buffers
متغیرها و موانع مشترک
Shared variables and barriers
نمایش نظرات