لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش یک کاراکتر متحرک در Blender 2.9 ایجاد کنید
Create an Animated Character in Blender 2.9
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
اگر تا به حال می خواهید شخصیت متحرک سه بعدی خود را بسازید، این دوره برای شما مناسب است. مدرس دارین لیل با استفاده از نرمافزار منبع باز - Blender و برنامه paint Krita - تمام مراحل این فرآیند را طی میکند. او با خلق ظاهر شخصیت شروع میکند، نشان میدهد که چگونه میتوان تصاویر مرجع را وارد کرد، بافتهایی برای لباسها ایجاد کرد، استخوانهای شخصیت را درست کرد، و موهای شخصیتتان را خلق کرد، کوتاه کرد و حالت داد. Darrin سپس وارد فرآیند انیمیشن می شود و نحوه تنظیم یک ویدیوی مرجع در رابط Blender، انیمیشن حرکات شخصیت ها و ایجاد انیمیشن همگام سازی لب برای یک تراک دیالوگ را نشان می دهد. او دوره را با افزودن موسیقی و جلوههای صوتی به پایان میرساند، سپس انیمیشن نهایی را در یک فایل ویدیویی رندر میکند تا بتوانید ساخته جدید خود را به اشتراک بگذارید.
سرفصل ها و درس ها
معرفی
Introduction
چه چیزی میخواهید بدانید
What you need to know
واردات تصاویر مرجع
Importing reference images
یک شخصیت متحرک در Blender 2.9 ایجاد کنید
Create an animated character in Blender 2.9
1. مدل سازی شخصیت
1. Modeling the Character
اکسترود کردن پیشانی و بالای سر
Extruding the forehead and top of head
شروع لثه
Beginning the gums
ایجاد انگشت
Creating a finger
تکمیل ماسک حلقه
Completing the Loop mask
اتصال انگشت شست
Connecting the thumb
کشیدن صورت به صورت سه بعدی
Pulling the face into 3D
ایجاد پشت و کنار سر
Creating the back and side of the head
اکسترود کردن گردن
Extruding the neck
مدل سازی دندان های بالا
Modeling the top teeth
اکسترود کردن دست
Extruding the hand
ایجاد دهان درونی
Creating the inner mouth
تمام کردن دندان ها
Finishing the teeth
اکسترود کردن تنه
Extruding the torso
مدل سازی پاها
Modeling the legs
ایجاد بازوها
Creating the arms
تمام کردن پاها
Finishing the feet
شروع Loop mask
Beginning the Loop mask
ایجاد گوش
Creating the ears
تنظیم صورت و افزودن چشم ها
Adjusting the face and adding the eyes
تنظیم لب و اکسترود کردن زبان
Adjusting the lips and extruding the tongue
اکسترود کردن پا
Extruding the foot
2. مدل سازی لباس
2. Modeling the Clothes
شروع کفش
Beginning the shoes
ایجاد پیراهن
Creating the shirt
تمام کردن کفش
Finishing the shoe
ایجاد بند کفش
Creating the shoelaces
مدل سازی شورت
Modeling the shorts
ادامه کفش
Continuing the shoes
مجسمه سازی جوراب
Sculpting the socks
3. UV Mapping
3. UV Mapping
نقشه برداری UV چشم و دندان
UV mapping the eyes and teeth
نقشه برداری UV از پاها و بازوها
UV mapping the legs and arms
نقشه برداری UV پیراهن
UV mapping the shirt
نقشه برداری UV لباس ها
UV mapping the clothes
نقشه برداری UV سر
UV mapping the head
سازماندهی نقشه UV
Organizing the UV map
آماده سازی مدل برای نقشه برداری UV
Preparing the model for UV mapping
4. مواد و بافت
4. Materials and Textures
شروع رنگ آمیزی بافت
Beginning to texture paint
بافت چشم
Texturing the eyes
رنگ آمیزی راه راه پیراهن
Painting the shirts stripes
رنگ آمیزی کک و مک
Painting the freckles
شروع نقشه رنگی
Beginning the color map
رنگ آمیزی بافت جزئیات پوست
Texture painting the skin details
کار بر روی نقشه رنگی
Working on the color map
ایجاد یک نقشه معمولی در Krita
Generating a normal map in Krita
استقرار مواد
Establishing the materials
5. ایجاد مو
5. Creating Hair
ایجاد ابرو
Creating the eyebrows
کوتاه کردن و شانه کردن موها
Cutting and combing the hair
بافت دادن به مو
Texturing the hair
شروع موهای شخصیت
Beginning the character's hair
6. تقلب شخصیت
6. Rigging the Character
مرتب کردن مفاصل پلک ها
Arranging the joints of the eyelids
تکمیل MetaRig
Completing the MetaRig
اصلاح اشیاء کنترلی
Modifying the control objects
تعیین وزن برای انگشتان
Assigning weights for the fingers
تعیین وزنه برای بازو
Assigning weights for the arm
تنظیم وزن کاراکترها
Adjusting the character weights
ایجاد یک کلید شکل برای پلک زدن چشم
Creating a shape key for eye blinks
بستن دکل
Binding the rig
قرار دادن اتصالات دکل
Placing the joints of the rig
تمام کردن وزنه های پا
Finishing the leg weights
قرار دادن مفاصل صورت
Placing the joints of the face
تنظیم وزن صورت
Adjusting the weights of the face
تنظیم وزنه های بالاتنه
Adjusting the torso weights
تست دکل
Testing the rig
تنظیم مفاصل انگشت
Adjusting the finger joints
تعیین وزن به پا
Assigning weights to the leg
ادامه مفاصل صورت
Continuing the face joints
لایه های ریگ و کنترل اشیاء
Rig layers and control objects
پرورش چشم، مو و دندان
Parenting the eyes, hair, and teeth
تنظیم تراز دکل
Adjusting alignment of the rig
مدل سازی پلک ها
Modeling the eyelids
7. متحرک سازی شخصیت
7. Animating the Character
اضافه کردن موسیقی و صدا FX
Adding music and sound FX
رفع وزن شورت
Fixing the weights of the shorts
ایجاد FaceCam و چشمک زدن
Creating a FaceCam and eye blinks
شروع انیمیشن لب سینک
Beginning the lip-sync animation
بالا و پایین و کاشت پا
Ups, downs, and planting the feet
نتیجه
Conclusion
با استفاده از ویرایشگر نمودار
Using the graph editor
انجام تنظیمات نهایی
Making final adjustments
شروع پوزهای تماسی
Beginning the contact poses
ایجاد رندر آزمایشی
Creating a test render
با انیمیشن همگام سازی لب ادامه دهید
Continuing with lip-sync animation
تنظیم رابط برای انیمیشن
Setting up the interface for animation
ادامه موقعیت های تماس
Continuing the contact positions
متحرک کردن موج
Animating the wave
رندر کردن انیمیشن نهایی
Rendering the final animation
موقعیت های تماس بیشتر
More contact positions
کار روی پا
Working on the feet
بازوها، انگشتان، شانه ها و سر
Arms, fingers, shoulders, and head
نمایش نظرات