آموزش مبانی تسلط SketchUp: قسمت دوم

SketchUp Mastery Foundations: Part Two

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

این    سری مقدماتی  برای افرادی که کاملاً در نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی تازه کار هستند یا افرادی که می‌خواهند اصول پایه را دنبال کنند، عالی است.

در این دوره ما بر روی ابزارها و تکنیک هایی که در من به اشتراک گذاشتم، خواهیم ساخت. در حالی که قطعاً می‌توانید بدون گذراندن قسمت اول در این مجموعه در این کلاس شرکت کنید، من به شدت توصیه می‌کنم ابتدا آن را انجام دهید. در این کلاس می‌توانم ابزارهای طراحی و ویرایش را که در قسمت اول مجموعه‌های SketchUp Mastery Foundations توضیح داده‌ام، توضیح دهم. بنابراین اگر در مورد برخی از این ابزارها کمی احساس گمراهی می کنید، ممکن است رفتن به کلاس قسمت اول و سپس بازگشت به این کلاس قسمت دوم مفید باشد.

از آنجایی که ما در حال ساخت پایه های SketchUp شما هستیم، چند ابزار، نکات و تکنیک های جدید را به مجموعه اضافه خواهیم کرد. با این حال، در نهایت به شما بستگی دارد که از این برنامه مفید استفاده کنید. این بدان معناست که آیا شما به دنبال استفاده از SketchUp برای ساختن مدل‌هایی از خانه‌ها و دکوراسیون داخلی مانند من هستید، یا می‌خواهید مبلمان خود را برای ساختن طراحی کنید، یا شخصیت‌های دقیق خلق کنید، یا هر چیز دیگری که می‌توانید تصور کنید، این دوره به شما این امکان را می‌دهد. مبانی لازم برای ایجاد و گسترش آن مجموعه دانش و مهارت.

ما مواردی مانند نگاه کردن به نماهای متفاوت از مدل شما، استفاده از ابزارها و راهنماهای ساخت و ساز، کار با گروه ها و اجزاء، افزودن مواد، سازماندهی مدل شما با لایه ها (برچسب ها)، همراه با ایجاد صحنه ها و برش های بخش را لمس خواهیم کرد. درست مانند اولین کلاس در این سری، همه چیز در مورد پایه هایی است که شما برای کار سریع و کارآمد نیاز دارید بدون توجه به اینکه برای چه چیزی از نرم افزار استفاده می کنید. من تجربیات خود را که در طول سال‌ها ساختن مدل‌های خانه‌ها و فضاهای داخلی به دست آورده‌ام به اشتراک می‌گذارم تا به شما کمک کنم در زمان صرفه‌جویی در یافتن تمام نکات، ترفندها و میانبرها برای ساده‌تر و سازمان‌دهی‌تر کردن فرآیند مدل‌سازی‌تان صرفه‌جویی کنید. من حتی چند نمونه از مدل های دنیای واقعی را با شما به اشتراک می گذارم تا آنچه را که می آموزیم نشان دهیم.

اهداف دوره:

  • برای آشنایی با ابزارهایی مانند ابعاد، متن، راهنماها، مؤلفه‌ها، گروه‌ها، مواد، برچسب‌ها، صحنه‌ها و بخش‌ها، راه خود را از طریق نوارهای ابزار بیشتری ادامه دهیم.
  • برخی از تفاوت‌های بین گروه‌ها و مؤلفه‌ها و همچنین زمانی که ممکن است یکی از دیگری مفیدتر باشد، بیاموزید.
  • یک سیستم برای سازماندهی مدل خود با استفاده از گروه ها و لایه ها (که به عنوان برچسب نیز شناخته می شود) ایجاد کنید
  • انواع صحنه های مختلف مدل خود را برای پیمایش سریع و برای دستیابی به ظاهر متفاوت تنظیم کنید
  • بیاموزید که چگونه دیدگاه های مدل خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید یا نمونه کارهای طراحی خود را بسازید
  • استفاده از ابزارهای SketchUp بومی را با ایجاد مؤلفه‌ها و عناصر مدلی که می‌توانند در دوره‌ها و پروژه‌های بعدی برای صرفه‌جویی در وقت و انرژی استفاده شوند، بیاموزید

من بسیار هیجان‌زده‌ام برای ادامه این سفر در پایه‌های    با شما!

این برنامه یک ابزار مفید برای طراحان است. این یک راه سریع و آسان برای بردن طرح های خود از قالب دو بعدی به دنیای سه بعدی است. این به شما امکان می دهد طرح های خود را بهتر برای مشتریان خود توضیح دهید که ممکن است نتوانند خطوط ساده پروژه خود را تجسم کنند.

یکی از بهترین چیزها در مورد     این است که می‌توانید مدل‌هایی ایجاد کنید که از جنبه‌های اساسی‌تر ایجاد یک مبلمان ساده و منفرد متفاوت است. راه برای ایجاد یک خانه چند طبقه و فراتر از آن. اینکه چقدر پیچیده طراحی و بسازید واقعاً به شما بستگی دارد.

یکی دیگر از جنبه های عالی کار در     این است که راه های بسیار متفاوتی برای رسیدن به یک نتیجه نهایی وجود دارد. هر کس روش خودش را برای انجام کارها دارد. هنگامی که اصول اولیه را یاد گرفتید، می توانید تصمیم بگیرید که بهترین روش برای شما چیست و چگونه طراحی و کار می کنید.

روش‌هایی که در اینجا در کلاس‌های من یاد می‌گیرید، برخی از روش‌هایی هستند که در طول سال‌ها طراحی کامل خانه‌ها و فضاهای داخلی بهترین کار را برای من پیدا کرده‌ام. روش‌های من در طول سال‌ها با آزمایش روش‌هایی برای آسان‌تر کردن این فرآیند تکامل یافته و تغییر کرده‌اند. حتی اگر این به معنای سازگاری با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار و یافتن تکنیک‌های جدید صرفه‌جویی در زمان باشد.

پس بیایید وارد ماجرا شویم و شروع کنیم!

***

فراموش نکنید اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید،  من را در این مجموعه بررسی کنید.

شروع به کار:

اگر هنوز     را دانلود نکرده‌اید، وب‌سایت را اینجا ببینید -   https://sketchup. com/

این پیوند را برای طرح‌ها و قیمت‌های مختلف SketchUp دنبال کنید -  

لطفاً توجه داشته باشید که برای این دوره من از SketchUp Pro در رایانه شخصی استفاده خواهم کرد.

****

پروژه کلاس شما:

برای پروژه کلاسی ما، می‌خواهم از آنچه در این کلاس یاد می‌گیرید (و در کلاس قسمت اول) برای ساختن برخی اشکال اولیه یا پیچیده، بازی با مواد اضافه کردن، سازماندهی مدل خود استفاده کنید. (لایه ها) را تگ کنید و با ما به اشتراک بگذارید. من یک مدل اولیه SketchUp را به شما داده ام تا شروع کنید. می توانید از آن استفاده کنید و بر روی آن بسازید یا از ابتدا شروع کنید تا چیزی کاملاً جدید ایجاد کنید.

روی موارد زیر کار کنید:

  1. به سفارشی سازی نوار ابزارها و سینی های رابط کاربری ادامه دهید تا چیزی فراتر از تنظیمات اولیه اولیه شروع به کار باشد. نوار ابزارهایی را که می خواهید استفاده کنید روشن کنید و آنها را به اطراف حرکت دهید تا طرح مورد نظر خود را به دست آورید. ابزارهای نمایش داده شده در سینی را سفارشی کنید و در صورت تمایل از آن فیلم بگیرید.
  2. چند شکل و اشکال اساسی ایجاد کنید.
  3. مواد اضافه کنید
  4. مدل خود را با چند برچسب (لایه) سازماندهی کنید
  5. چند صحنه را برای نمایش مدل خود تنظیم کنید
  6. از نکاتی که در این کلاس به شما می‌دهم استفاده کنید تا نماهای مدل خود را صادر کنید تا در گالری پروژه به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید اسکرین‌شات‌های بگیرید تا نحوه استفاده از صحنه‌ها و برچسب‌ها را به ما نشان دهید.

*****

منابع مفید:

  • ماوس سه بعدی که من استفاده می کنم - Space Navigator توسط 3Dconnexion
    • در آمازون -  
    • وب سایت 3Dconnexion -  
    • به روز رسانی درایور -  
  • برای یافتن بسیاری از مؤلفه‌های مفید، به قسمت مراجعه کنید
    • فقط حتماً توصیه‌های من را از این کلاس در مورد بهترین روش‌ها برای استفاده از مدل‌هایی که در آنجا پیدا می‌کنید، در نظر بگیرید.

سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • معرفی و تیزر کلاس Introduction & Class Teaser

  • استفاده از اجزای SketchUp و Warehouse Using Components from SketchUp and the Warehouse

  • صادرات صحنه ها به عنوان تصاویر و انیمیشن Exporting Scenes as Images and Animations

  • کار با مواد Working with Materials

  • ایجاد و استفاده از برچسب ها Creating and Using Tags

  • گروه ها در مقابل مولفه ها Groups vs Components

  • ابزار و راهنماهای ساخت و ساز Construction Tools and Guides

  • نماهای استاندارد Standard Views

  • ایجاد و استفاده از Section Planes Creating and Using Section Planes

  • ایجاد و استفاده از صحنه ها Creating and Using Scenes

  • پروژه کلاس شما Your Class Project

  • نقد و بررسی و آنچه بعد است Review and What's Next

  • یادآوری ها Reminders

درس ها Lessons

  • ایجاد و استفاده از صحنه ها Creating and Using Scenes

  • پروژه کلاس شما Your Class Project

  • ایجاد و استفاده از Section Planes Creating and Using Section Planes

  • معرفی و تیزر کلاس Introduction & Class Teaser

  • یادآوری ها Reminders

  • کار با مواد Working with Materials

  • نقد و بررسی و آنچه بعد است Review and What's Next

  • ابزار و راهنماهای ساخت و ساز Construction Tools and Guides

  • استفاده از اجزای SketchUp و Warehouse Using Components from SketchUp and the Warehouse

  • نماهای استاندارد Standard Views

  • ایجاد و استفاده از برچسب ها Creating and Using Tags

  • گروه ها در مقابل مولفه ها Groups vs Components

  • صادرات صحنه ها به عنوان تصاویر و انیمیشن Exporting Scenes as Images and Animations

نمایش نظرات

آموزش مبانی تسلط SketchUp: قسمت دوم
جزییات دوره
2h 19m
13
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
33
از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Victoria Wilson Victoria Wilson

طراح و خالق دیجیتال

من ویکتوریا ویلسون هستم و طراح، خالق دیجیتال و مربی SketchUp هستم.

بزرگترین علاقه من در طراحی، ساختن خانه و فضاهای داخلی در SketchUp، طراحی نقشه ها در اتوکد، و آموزش این مهارت ها به طراحان و دانشجویان طراحی است.

می توان گفت که اکثر مردم این روزها بسیار بصری هستند. ما در حال حاضر در دنیای بسیار بصری زندگی می کنیم. به همین دلیل است که مدل سازی سه بعدی واقعاً یکی از مفیدترین ابزارهایی است که یک طراح می تواند برای رساندن نظر خود به مشتریان خود از آن استفاده کند. یک طراح ممکن است به راحتی نقشه های خطی یک پلان طبقه یا ارتفاع دیوار کابینت آشپزخانه را درک کند. با این حال، اکثر مشتریان یک نمایش سه بعدی را بهتر درک می کنند.

نشان دادن یک خط صاف از دیوار کابینت آشپزخانه جدید به مشتری، تأثیری مشابه قرار دادن مشتری در اتاق قبل از ساختن آن نخواهد داشت. اگر آنها بتوانند جلوی سینک آشپزخانه جدید خود بایستند و نگاهی به اطراف بیندازند، به راحتی می توان تصور کرد که آشپزخانه جدیدشان چگونه خواهد بود.

این جایی است که وارد می‌شوم... می‌خواهم به شما کمک کنم از آن منحنی یادگیری بزرگ که همراه با پیدا کردن یک نرم‌افزار جدید است، بگذرید. از آزمون و خطا بگذرید و به جای آن از من بیاموزید. سیستم من را که به دقت توسعه داده شده است بیاموزید تا به سرعت بخشیدن به فرآیند شما کمک کند و سریعتر به آن ارائه مشتری برسید.

- @calypsodesignstudio

- استودیوی طراحی Calypso

- برای ویدیوهای پشت صحنه و نکات سریع

- @calypsocreativeplanning

- برنامه ریزی خلاقانه Calypso

- برای برنامه ریزی ویدیوها