لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش بلندر موشن گرافیک برای مبتدیان: قسمت 1 - مدل سازی و بافت
Blender Motion Graphics for Beginners : Part 1 – Modeling & Texturing
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
قفل تخیل خود را باز کنید و یک حرکت گرافیکی چشم نواز در Blender طراحی کنید.
خوش آمدید! در بخش اول این کلاس، من به شما یاد خواهم داد که چگونه از ابتدا یک موشن گرافیک «MEGA FLASH SALE» ایجاد کنید.
آنچه خواهید آموخت
تنظیم تنظیمات برگزیده و افزونه های Blender
کار با ویرایشگرهای بلندر
کار با مراجع تصویر
مدلسازی داراییها از ابتدا با استفاده از اشیاء ساده
استفاده از اصلاحکنندهها هنگام ایجاد مدلها
کار با متن در بلندر
درک گره های هندسه و استفاده از آنها برای تکرار مدل های ما
ایجاد مواد با اعمال آنها بر روی اشیاء صحنه
کار با چراغ ها و تصاویر با محدوده دینامیکی بالا (HDRI)
ایجاد دوربین و کار با آنها در فضای سه بعدی
نحوه خروجی گرفتن تصویر از Blender
هدف من از این کلاس این است که مفاهیم پیچیده را به درس هایی که به راحتی دنبال می شوند تجزیه کنم. هدف این درسها ایجاد یک پایه قوی در مدلسازی و بافتسازی قبل از انجام هر گونه انیمیشن برای پروژه است. امید من این است که اعتماد به نفس برای شروع ایجاد پروژه های خود را به دست آورید و پتانسیل خلاقانه خود را در دنیای انیمیشن های سه بعدی و گرافیک های متحرک باز کنید.
این کلاس برای افراد مبتدی بدون تجربه قبلی در Blender یا کار در یک نرم افزار سه بعدی و همچنین علاقمندان و متخصصان در زمینه های مرتبط مانند طراحی گرافیک است.
من نمی توانم صبر کنم تا شما را در کلاس ببینم!
سرفصل ها و درس ها
درس ها
Lessons
پاکسازی جعبه ها
Boxes Clean Up
تبدیل رئوس مطالب فلش نئون به مش
Converting the Flash Neon Outlines to a Mesh
ایجاد قفسه ها
Creating the Shelves
ایجاد مش نقطه چین
Creating the Dotted Mesh
جهت یابی
Navigation
ایجاد مواد برای چهره لوگو و ربات
Creating Materials for the Logo Face and Robot
بررسی نرمال های مش
Checking the Mesh Normals
تنظیم دقیق حرف S
Fine tuning the letter S
در حال بارگذاری تصویر مرجع چهره لوگو
Loading Up the Logo Face Reference Image
زوم به تنظیمات برگزیده موقعیت ماوس
Zoom to Mouse Positon Preferences
بازوی ربات پالایشی 2
Refining Robot Arm 2
ایجاد آیکون فلش چپ
Creating the Left Flash Icon
ایجاد و استفاده از نور منطقه ای
Creating and Using an Area Light
اصلاح نماد فلش چپ
Refining the Left Flash Icon
نتیجه
Conclusion
افزودنی های مش اضافی
Extra Mesh Add Ons
ایجاد چهره لوگو
Creating the Logo Face
پر کردن قفسههای انبار با جعبههای Geo Nodes
Populating the Warehouse Shelves with Geo Nodes Boxes
نسخه مخلوط کن در حال استفاده
Blender Version In Use
ایجاد نمای کلی فلش
Creating the Flash Outline
تنظیم منابع پروژه
Setting Up the Project References
راه اندازی پایگاه رباتیک
Setting Up the Robotic Base
ایجاد رئوس مطالب فلش نئون
Creating the Flash Neon Outlines
رفع MEGA Text Mesh
Fixing the MEGA Text Mesh
منوی Extra Shading Pie
Extra Shading Pie Menu
تصادفی کردن چرخش جعبه و اندازه
Randomizing Individual Box Rotation & Size
پالایش بازوی ربات 1
Refining the Robot Arm 1
اولویت جستجوی Spacebar
Spacebar Search Preference
ایجاد پایگاه ربات گرد
Creating the Rounded Robot Base
ایجاد یک اکستروژن برای رئوس مطالب فلش نئون
Creating An Extrusion for the Flash Neon Outlines
ایجاد جعبه های بیشتر
Creating More Boxes
ایجاد پایه برای بازوی ربات دوم
Creating the Base for the Second Robot Arm
خروجی تصویر
Image Output
مقدمه گره های هندسه
Geometry Nodes Introduction
اتمام حفره بازوی ربات
Finishing Up the Robot Arm One Cavity
استفاده از Own HDRI
Using Own HDRI
ایجاد اولین جعبه
Creating the First Box
ایجاد نگهدارنده صورت لوگو
Creating the Logo Face Holder
ایجاد لوگو Face Ouline با استفاده از Curves
Creating the Logo Face Ouline using Curves
تکمیل طرح نمای لوگو
Finishing the Logo Face Outline
تنظیم اندازه انبار و قفسه ها
Adjusting the Size of the Warehouse and Shelves
ایجاد حفره در ربات بازوی 1
Creating the Cavity in Robot Arm 1
در حال تکمیل بازوی رباتیک
Finishing up the Robotic Arm
توزیع پیچ ها در اطراف پایه ربات
Distribiuting the Screws Around the Robot Base
ایجاد متن فروش
Creating the SALE Text
ایجاد بازوی صورت لوگو
Creating the Logo Face Arm
ایجاد سوکت های کنترل
Creating Control Sockets
ایجاد متن MEGA
Creating the MEGA Text
اتمام کابل ها
Finishing Up the Cables
ایجاد کابل
Creating the Cable
ایجاد ورودی های نئون
Creating The NEON INLETS
ویرایشگرهای بلندر
Blender Editors
تحولات جهانی و محلی
Global and Local Transforms
ایجاد ورودی کابل
Creating the Cable Inlets
ایجاد پیچ
Creating the Screw
تنظیم نور حجمی
Volumetric Lighting Set Up
چرخش و مقیاس
Rotation and Scale
شی و حالت ویرایش
Object and Edit Mode
اصلاح کابل های ربات و ایجاد ورودی کابل
Modifying the Robot Cables and Creating Cable Inlets
معرفی
Introduction
ایجاد مواد برای جعبه ها
Creating Materials For the Boxes
اجسام متحرک
Moving Objects
اکسترود کردن صورت بازوی ربات
Extruding the Robot Arm Faces
ایجاد متن FLASH
Creating the FLASH Text
پر کردن حفره بازوی ربات 2
Filling in the Robot Arm 2 Cavity
ایجاد انبار
Creating the Warehouse
تنظیم نمای دوربین
Setting Up the Camera View
تصادفی سازی قرار دادن نمونه جعبه
Randomizing Box Instance Placement
ایجاد حفره بازوی ربات 2
Creating the Robot Arm 2 Cavity
ویرایش بازوی ربات با استفاده از ویرایش متناسب
Editing the Robot Arm using Proportional Editing
ایجاد پیچ برای پایه بازوی لوگو
Creating the Screws For the Logo Arm Stand
ایجاد چهره برای بازوی ربات 1
Creating the Face for Robot Arm 1
قرار دادن پیچ در اطراف پایه بازوی ربات
Placing Screws Around the Robot Arm Stand
نقطه شروع جمعیت جعبه
Box Population Starting Point
تکمیل مواد برای اشیاء صحنه
Finishing Up Materials For Scene Objects
ایجاد اشیاء جدید و استفاده از مجموعه ها
Creating New Objects & Using Collections
ساخت پایه بازوی ربات
Creation of the Robot Arm Stand
من یک متخصص انیمیشن سه بعدی با تمرکز بر روی گرافیک متحرک سه بعدی و انیمیشن هستم. من به عنوان مربی در یک دانشکده فنی کار می کنم. بیش از 8 سال سابقه تدریس دارم. من از تدریس به دیگران لذت می برم و از دیدن دانش آموزان از مبتدی بودن کامل در انیمیشن های سه بعدی به آنها که می توانند پروژه های شخصی خود را از ابتدا ایجاد کنند، لذت زیادی می برم. امیدوارم در این پلتفرم هم همین را تجربه کنم.
نمایش نظرات