لطفا جهت پرداخت (ورود به درگاه بانک) فیلترشکن خود را خاموش نمایید.
لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش مایا 2022
Maya 2022 Essential Training
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
یادگیری برای ایجاد مدل های با کیفیت بالا 3D و انیمیشن ها در مایا 2022. این دوره شامل مدل های اصلی Maya مدل سازی، بافت، رندر، و انیمیشن - در یک گردش کار مبتنی بر پروژه واقعی است که به همان اندازه به خوبی به فیلم، گرافیک حرکت، و طراحی بازی یادگیری اصول مانند انتخاب و دستکاری اشیاء، سازماندهی صحنه ها، و سفارشی کردن رابط. بعد، بررسی مدل سازی چند ضلعی، ایجاد و پالایش شبکه ها، مجسمه سازی و مدل سازی Nurbs. کشف نحوه ایجاد و اعمال مواد به سطوح - اضافه کردن رنگ، بافت، و بازتاب. سپس یکپارچه سازی دوربین ها، نورپردازی و اثرات عمق میدان با استفاده از آرنولد برای رندر مایا. آخرین، اما نه کم، مربی جورج Maestri نشان می دهد که چگونه حرکت و زندگی را به کار خود را با ابزار انیمیشن مایا اضافه کنید.
سرفصل ها و درس ها
مقدمه
Introduction
مدل های 3D با کیفیت بالا و انیمیشن ها را با مایا ایجاد کنید
Create high-quality 3D models and animations with Maya
سیستم مایا مورد نیاز
Maya system requirements
بیشتر از فایل های ورزشی استفاده کنید
Make the most of the exercise files
رندر آرنولد را فعال کنید
Enable Arnold rendering
1. رابط مایا
1. The Maya Interface
مرور کلی از رابط مایا
Overview of the Maya interface
کار با پروژه های فایل و مایا
Work with files and Maya projects
ناوبری در مایا
Navigation in Maya
پیکربندی مشاهده
Configure viewports
استفاده از hotbox و منوهای مارک
Use the Hotbox and Marking menus
تنظیمات سفارشی
Customize preferences
از فضاهای کاری مایا استفاده کنید
Use Maya Workspaces
2. اشیاء را انتخاب کنید و دستکاری کنید
2. Select and Manipulate Objects
اشیاء را انتخاب کنید
Select objects
از ابزار حرکت استفاده کنید
Use the Move tool
چرخش و مقیاس
Rotate and scale
دستکاری کردن محور
Manipulate pivots
اشیاء تکراری
Duplicate objects
درک جعبه کانال
Understanding the Channel Box
با ویرایشگر ویژگی کار کنید
Work with the Attribute editor
تنظیم مجدد و انجماد
Reset and freeze transformations
اشیاء تکان دهنده
Snapping objects
3. سازماندهی صحنه های مایا
3. Organize Maya Scenes
کار با Outliner
Work with the Outliner
ایجاد سلسله مراتب
Create hierarchies
اشیاء گروهی
Group objects
درک هیپرگراف
Understanding the Hypergraph
ایجاد لایه ها
Create layers
پنهان کردن و نمایش اشیاء
Hide and show objects
کار با ماسک انتخاب
Work with selection masks
ایجاد مجموعه ای در غلطک
Create Sets in the Outliner
4. ایجاد مدل های چند ضلعی
4. Create Polygonal Models
ایجاد اشیاء چند ضلعی
Create polygonal objects
گسترش اشیاء چند ضلعی
Extend polygonal objects
اجزای چند ضلعی را انتخاب کنید
Select polygonal components
استفاده از نرم افزار و تقارن نرم
Use Soft Select and Symmetry
از ابزارهای قلم مو برای جمع آوری مشبک استفاده کنید
Use Brush tools to sculpt meshes
از ابزار مدل سازی استفاده کنید
Use the Modeling Toolkit
5. مدل سازی مشبک چند ضلعی
5. Modeling Polygonal Meshes
مرجع را تنظیم کنید
Set up reference
مدل سازی در برابر مرجع
Modeling against reference
از ابزارهای فوق العاده استفاده کنید
Use the Extrude tools
کار با حلقه های لبه
Work with edge loops
ترکیب و جدا کردن
Combine and separate
قطعات جوشکاری
Welding components
آینه و ادغام قطعات
Mirror and merge components
استفاده از پل چند ضلعی
Use Polygon Bridge
از ابزار Bevel استفاده کنید
Use the Bevel tools
6. تکنیک های مدل سازی اضافی
6. Additional Modeling Techniques
درک قرص قرعه کشی
Understanding Quad Draw
سطوح صاف
Smoothing surfaces
کار با سطوح زیر بخش
Work with subdivision surfaces
اضافه کردن چارچوب به سطوح صاف
Add creases to smooth surfaces
ابزارهای بولی
Boolean tools
مدیریت سابقه تاریخ
Manage object history
7. کار با منحنی
7. Work with Curves
مبانی منحنی NURBS
Basics of NURBS curves
ایجاد منحنی
Create curves
اصلاح منحنی ها
Modify curves
در طول مسیر بیرون می آید
Extrude along a path
8. ایجاد مواد
8. Create Materials
نمای کلی از رندر مایا
Overview of Maya rendering
درک انواع سایه دار پایه
Understanding the basic shader types
کار با مواد آرنولد
Work with Arnold materials
Opacity و refraction در آرنولد
Opacity and refraction in Arnold
ایجاد و اعمال نقشه ها
Create and apply maps
با استفاده از bitmaps به عنوان بافت
Using bitmaps as texture
کار با پنجره Hypersshade
Work with the Hypershade window
ایجاد مواد در Hypersshade
Create materials in Hypershade
9. مواد و بافت را اعمال کنید
9. Apply Materials and Textures
مواد مختلف را به اشیاء اعمال کنید
Apply multiple materials to objects
UV نقشه برداری چند ضلعی
UV mapping polygonal objects
درک ویرایشگر UV
Understanding the UV Editor
UV نقشه های پیچیده
UV mapping complex objects
حفظ مقیاس UV
Maintain UV scale
10. رندر در آرنولد
10. Render in Arnold
تنظیمات رندر
Render settings
چراغ های پایه مایا برای آرنولد
Basic Maya lights for Arnold
چراغ های نقطه مایا
Maya point lights
استفاده از چراغ های منطقه Arnold
Use Arnold area lights
استفاده از اشیاء به عنوان چراغ
Use objects as lights
روشنایی مبتنی بر تصویر و Skydomes
Image-based lighting and skydomes
اضافه کردن دوربین ها
Add cameras
اضافه کردن عمق میدان در آرنولد
Add depth of field in Arnold
ایجاد حرکات تاری در آرنولد
Create motion blur in Arnold
نمایش نمایش و خروجی نهایی
Render view and final output
11. تحریک در مایا
11. Animate in Maya
درک رابط انیمیشن
Understanding the animation interface
اشیاء متحرک با استفاده از کلید تنظیم
Animate objects using Set Key
کلید ها را در جدول زمانی تغییر دهید
Modify keys on the Timeline
کلید ها را در ویرایشگر گراف تغییر دهید
Modify keys in the Graph Editor
کلید را تغییر دهید
Modify keys in the Dope Sheet
کار با ویرایشگر زمان
Work with the Time Editor
اشیاء تحریک آمیز در امتداد مسیرهای اسپلین
Animate objects along spline paths
ایجاد چرخه انیمیشن
Create animation cycles
تجسم انیمیشن
Visualize animation
پخش انیمیشن با استفاده از PlayBlast
Animation playback using Playblast
لینکدین: شبکه اجتماعی حرفهای برای ارتباط و کارآفرینی
لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی حرفهای، به میلیونها افراد در سراسر جهان این امکان را میدهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفهای خود را به اشتراک بگذارند و فرصتهای شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان میدهد تا رزومه حرفهای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمنها و گروههای حرفهای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهرهمند شوند.
لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان میدهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفهای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصتهای شغلی و گسترش شبکه حرفهای خود، نقش مهمی را ایفا میکند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفهای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.
کارگردان و تهیه کننده انیمیشن
جورج مائستری کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است. مشتریان او شامل دیزنی و کمدی مرکزی هستند.
جورج مائستری یک کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است که در لس آنجلس مستقر است. او تعدادی کتاب درباره انیمیشن شخصیت های سه بعدی نوشته است ، از جمله انیمیشن شخصیت های دیجیتال (جدید سواران) و مایا با یک نگاه (کتاب های Sybex). اعتبار وی شامل کار در استودیوهایی مانند Nickelodeon ، Disney ، Warner Brothers و Comedy Central است.
نمایش نظرات