آموزش خط لوله Shader با XSI و XNA

Shader Pipeline with XSI and XNA

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: یک نمای کلی از خطوط لوله سایه زن به دست آورید و یک گردش کار صرفه جویی در زمان برای ساخت و ادغام سایه زن های بلادرنگ با استفاده از XSI و XNA بیاموزید. نرم افزار مورد نیاز: ابزار XSI Mod یا نسخه تجاری XSI، افزونه XNA برای XSI، XNA Game Studio 2.0. یک نمای کلی از خطوط لوله سایه زن به دست آورید و یک گردش کار صرفه جویی در زمان برای ساخت و ادغام سایه زن های بلادرنگ با استفاده از XSI و XNA بیاموزید. . شامل بیش از 5 ساعت آموزش مبتنی بر پروژه برای هنرمندان تکنیکی که روش‌های سایه‌زنی بلادرنگ را برای استفاده در بازی‌ها و پیش تجسم می‌آموزند. نکات برجسته محبوب عبارتند از: کار با شیدرهای بلادرنگ. راه اندازی مدل ها و مدل های پوستی. استفاده از تنظیمات از پیش تنظیم شده XSI FX Shader. استفاده از SAS Bindings. نوشتن سایه‌زنان رأس و پیکسل. سایه زنی ثابت و بافت؛ مدل سایه پراکنده لامبرتین; مدل سایه زنی Blinn-Phong; استفاده از نقشه های معمولی؛ رندر به بافت؛ طراحی با دسته Sprite. استفاده از Pixel Shader برای Post Effects. رویکردهای حل مسئله؛ تحلیل سایه زن. کار با بافت ها و خوشه ها؛ انتشار مدل های XNA از XSI. تکنیک های تلفیق؛ ایجاد کلیپ های انیمیشن؛ تنظیم دقیق انیمیشن حلقه. تاری گاوسی؛ طرح سایه; برنامه نویسی و تکنیک های انتخاب؛ ویرایش/حذف پیام نرم افزار مورد نیاز: ابزار XSI Mod یا نسخه تجاری XSI، XNA Addon برای XSI، XNA Game Studio 2.0.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • راه اندازی پروژه برای XNA Project Setup for XNA

خط لوله Shader با Xsi و XNA Shader Pipeline with Xsi and XNA

  • راه اندازی پروژه برای Xsi Project Setup for Xsi

  • ساخت و صادرات مش های استاتیک Building and Exporting Static Meshes

  • بارگیری مش های استاتیک در XNA (قسمت 1) Loading Static Meshes into XNA (Part 1)

  • بارگیری مش های استاتیک در XNA (قسمت 2) Loading Static Meshes into XNA (Part 2)

  • دنیای ساختمان؛ مشاهده و ماتریس های طرح ریزی Building World; View and Projection Matrices

  • Fx Shader Assignment Fx Shader Assignment

  • تنظیم بافت چندگانه Multiple Texture Setup

  • صادرات کاراکترهای متحرک Exporting Animated Characters

  • بارگیری و ترسیم کاراکتر صادر شده Loading and Drawing the Exported Character

  • استفاده از داده های انیمیشن برای شخصیت ما Applying Animation Data to Our Character

  • استفاده از ظروف Xsi Sas Using Xsi Sas Containers

  • حل مسئله Looping Solving the Looping Issue

  • تنظیم دقیق پارامترهای سایه زن Fine-tuning Shader Parameters

  • محاسبه موقعیت دوربین Calculating the Camera Position

  • راه اندازی خط لوله Fx سفارشی ما Starting Our Custom Fx Pipeline

  • ایجاد یک سایه زن ثابت پایه Creating a Basic Constant Shader

  • افشای پارامترهای PPG با Sas Bindings Exposing Ppg Parameters with Sas Bindings

  • تست Custom_demo Testing the Custom_demo

  • پیاده سازی بافت ها و سازه ها Implementing Textures and Structs

  • پشتیبانی از انیمیشن در سایه بان سفارشی ما Supporting Animation in Our Custom Shader

  • تست پخش انیمیشن Testing the Animation Playback

  • ذخیره سازی کلیپ های انیمیشن Storing Animation Clips

  • محاسبه پراکنده (قسمت 1) - جهت عادی Diffuse Calculation (Part 1) - Normal Direction

  • محاسبه پراکنده (قسمت 2) - جهت نور Diffuse Calculation (Part 2) - Light Direction

  • محاسبه نقاط برجسته Specular Calculating Specular Highlights

  • نماها و لغزنده ها Exponents and Sliders

  • ساخت ماتریس مماس-دونرمال-نرمال Composing the Tangent-binormal-normal Matrix

  • استفاده از Normal Maps برای محاسبه Diffuse Using Normal Maps to Calculate Diffuse

  • تکمیل Bump Shader Completing the Bump Shader

  • تست شیدر ما در XNA (قسمت 1) Testing Our Shader in XNA (Part 1)

  • تست شیدر ما در XNA (قسمت 2) Testing Our Shader in XNA (Part 2)

  • بارگیری و ترسیم آسان (قسمت 1) Loading and Drawing Easily (Part 1)

  • بارگیری و ترسیم آسان (قسمت 2) Loading and Drawing Easily (Part 2)

  • صادرات سلاح Exporting the Weapon

  • ایجاد تکنیک Shadowmap Creating the Shadowmap Technique

  • ترسیم و ذخیره نقشه سایه Drawing and Saving the Shadowmap

  • ترسیم گذر سایه Drawing the Shadow Pass

  • اضافه کردن یک اتاق و ایجاد سایه روی آن Adding a Room and Casting Shadows on It

  • نرم کردن سایه ها Softening the Shadows

  • ذخیره سازی Shadow Pass Storing the Shadow Pass

  • ترکیب رنگ و سایه Compositing Color and Shadow

  • تست سایه ها Testing the Shadows

  • اضافه کردن Glow Pass Adding a Glow Pass

  • پیاده‌سازی Blur در ما در Glow Pass Implementing Blur on Our Glow Pass

نمایش نظرات

آموزش خط لوله Shader با XSI و XNA
جزییات دوره
5h 16m
45
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
Sunder Iyer
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Sunder Iyer Sunder Iyer

ساندر که اصالتاً اهل لاگوس، نیجریه است، هم در طراحی بازی های تعاملی و هم در دنیای انیمیشن های سه بعدی پیشرفت زیادی داشته است. ساندر در طول زندگی حرفه‌ای خود مدرک‌هایی را در زمینه علوم اطلاعات رایانه، طراحی چند رسانه‌ای و بازی و همچنین انیمیشن سه بعدی شخصیت‌ها کسب کرده است. او به طور کامل وقف ارائه تجربیات نفس گیر و خارج از هنجار به بیشترین تعداد ممکن است. هدف ساندر با مهارت قدرتمند در هودینی و سال‌ها نفوذ آموزشی، ارائه راه‌حل‌های قابل فهم برای موضوعات پیچیده است.