آموزش راهنمای Blender 4 Ultimate [ویدئو]

The Blender 4 Ultimate Guide [Video]

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: این دوره با مقدمه ای جذاب بر Blender و نقش محوری آن در مدیریت دارایی آغاز می شود و زمینه را برای هنرمندان مشتاق سه بعدی فراهم می کند تا پیچیدگی های مدل سازی دیجیتال را دنبال کنند. از همان ابتدا، فراگیران غوطه ور در Blender Basics Overview، همراه با یک بسته منبع غنی، می شوند تا سریعاً با قابلیت های نرم افزار سرعت بگیرند. راه اندازی پروژه های جدید به ماهیت دوم تبدیل می شود زیرا شرکت کنندگان در Blender Asset Manager کاوش می کنند و یاد می گیرند که فایل ها را به طور کارآمد ذخیره کنند و منابع را با دقت مدیریت کنند. این دوره از طریق ایجاد محیط های سه بعدی دقیق، استفاده از تکنیک های greyboxing و استفاده از بافت ها و مواد واقعی برای زنده کردن صحنه ها ادامه می یابد. تاکید ویژه بر ایجاد مراجع خلاق با استفاده از هوش مصنوعی، ایجاد عناصر طبیعی با گره‌های هندسی، و طراحی ویژگی‌های پیچیده معماری که در هر نمونه کار برجسته است، قرار می‌گیرد. همانطور که دوره پیشرفت می کند، زبان آموزان به مدل سازی پیشرفته، نورپردازی و هنر استفاده از بافت می پردازند، که در بخشی به تکنیک های رندر اختصاص داده شده است که پروژه های خود را در بهترین نور به نمایش می گذارد. در پایان، شرکت کنندگان فقط در Blender مهارت ندارند. آنها مجهز به دیدی جامع از طراحی سه بعدی هستند که به آنها امکان می دهد دیدگاه های خلاقانه خود را به ثمر برسانند. در رابط کاربری و ابزارهای Blender حرکت کنید گردش کار مدیریت دارایی کارآمد ایجاد کنید طراحی محیط های سه بعدی با greyboxing پیشرفته از بافت ها و متریال ها برای واقع گرایی استفاده کنید ساخت عناصر معماری در بلندر شاخ و برگ های سه بعدی پویا مدل و بافت این دوره برای هنرمندان سه بعدی، طراحان و علاقه مندانی است که به دنبال افزایش مهارت های بلندر خود هستند. دانش اولیه اولیه مفاهیم سه بعدی مفید است اما لازم نیست. این دوره برای کسانی که به دنبال ایجاد مدل ها و محیط های حرفه ای سه بعدی هستند عالی است. ویژگی های اصلی Blender را بیاموزید * محیط های سه بعدی دقیق طراحی کنید * پروژه ها را با واقع گرایی بالا رندر کنید

سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

مقدمه ای بر بلندر و مدیریت دارایی Introduction to Blender and Asset Management

  • بررسی اجمالی مبانی بلندر [بسته منابع] Blender Basics Overview [Resource Pack]

  • راه اندازی پروژه های جدید در بلندر Setting Up New Projects in Blender

  • تسلط بر تنظیم مدیریت دارایی Blender Mastering Blender Asset Manager Setup

  • ذخیره کارآمد فایل ها در مدیریت دارایی Blender Efficiently Storing Files in Blender's Asset Manager

مدیریت منابع و مراجع در بلندر Resource and Reference Management in Blender

  • پیکربندی بسته منابع برای دوره های بلندر Resource Pack Configuration for Blender Courses

  • تنظیم مرجع کارآمد برای طراحی محیط سه بعدی Efficient Reference Setup for 3D Environment Design

  • ایجاد مراجع خلاق با ChatGPT AI Generating Creative References with ChatGPT AI

  • تکنیک هایی برای مسدود کردن صحنه های سه بعدی با استفاده از اصول اولیه Techniques for Blocking Out 3D Scenes Using Primitives

  • تسلط بر Greyboxing برای طراحی محیطی سه بعدی Mastering Greyboxing for 3D Environmental Design

مدل سازی و نورپردازی پیشرفته Greybox Advanced Greybox Modeling and Lighting

  • تکنیک های ارتفاع برای صحنه های سه بعدی Greybox Elevation Techniques for Greybox 3D Scenes

  • طراحی پله های سه بعدی Greybox Designing 3D Greybox Staircases

  • اجرای نورپردازی Skyboxes برای محیط های Greybox Implementing Lighting Skyboxes for Greybox Environments

عناصر ساختاری و Greyboxing Structural Elements and Greyboxing

  • طراحی پنجره و بالکن در مدل های سه بعدی Planning Windows and Balconies in 3D Models

  • برنامه ریزی شکل سقف در بلندر Roof Shape Planning in Blender

  • ملاحظات پشتیبانی ساختاری در صحنه های بلندر Structural Support Considerations in Blender Scenes

  • تکنیک های طراحی Arcway برای Greyboxing Arcway Design Techniques for Greyboxing

ایجاد عناصر طبیعی با گره هندسی Creating Natural Elements with Geometry Node

  • ساختن درخت نخل با استفاده از گره های هندسی Crafting Palm Trees Using Geometry Nodes

  • تنظیم درختان نخل سه بعدی سبک برای یکپارچگی صحنه Adjusting Stylized 3D Palm Trees for Scene Integration

طراحی ستون و کاربرد بافت Pillar Design and Texture Application

  • ساخت ستون های سبک در بلندر Crafting Stylized Pillars in Blender

  • آشنایی با درزها و تیزها در بلندر Introduction to Seams and Sharps in Blender

  • تکنیک‌هایی برای باز کردن ستون‌های UV Techniques for UV Unwrapping Pillars

  • مبانی واردات بافت و تنظیم متریال Basics of Texture Import and Material Setup

  • استفاده از بافت ها در ستون ها برای واقع گرایی پیشرفته Applying Textures to Pillars for Enhanced Realism

ویژگی های معماری و مدیریت دارایی Architectural Features and Asset Management

  • طراحی قوس در بلندر Designing Archways in Blender

  • ایجاد عناصر تیرهای تزئینی Creating Decorative Beam Elements

  • تغییرات در تیرهای سبک Variations in Stylized Beams

  • سازماندهی ستون ها و راهروها با استفاده از کتابخانه دارایی Organizing Pillars and Archways Using the Asset Library

  • ادغام ستون ها و پشتیبانی های Archway در صحنه ها Integrating Pillars and Archway Supports into Scenes

طراحی درب و ایجاد دارایی Door Design and Asset Creation

  • مدل سازی اولین دارایی درب خود به صورت سه بعدی Modeling Your First Door Asset in 3D

  • شیک کردن درب ها برای مطابقت با زیبایی شناسی محیطی Stylizing Doors to Match Environmental Aesthetics

  • ایجاد لولاهای فلزی واقعی Creating Realistic Metal Hinges

  • تنظیم درب ها و تبدیل آنها به دارایی های سه بعدی Adjusting Doors and Converting them into 3D Assets

طراحی پنجره و استفاده از بافت Window Design and Texture Utilization

  • ساخت یک پنجره سبک در بلندر Crafting a Stylized Window in Blender

  • استفاده از Atlased Textures برای روشن کردن ویندوز Using Atlased Textures to Illuminate Windows

طراحی پشت بام و راه پله به صورت سه بعدی Rooftop and Staircase Design in 3D

  • مدل سازی یک پشت بام زیبایی شناختی Modeling an Aesthetic Rooftop

  • ساخت راه پله با سیستم های اندازه گیری دقیق Constructing Staircases with Precision Measurement Systems

  • اضافه کردن سبک به پله ها Adding Style to Staircases

  • استفاده از Array Modifier برای مدلسازی پلکان Utilizing the Array Modifier for Staircase Modeling

  • طراحی کاشی های سبک برای راه پله Designing Stylized Tiles for Staircases

طراحی درگاه و بافت چوب Doorway Design and Wood Texturing

  • آشنایی با نرمال ها و مدل سازی درها Understanding Normals and Doorway Modeling

  • تکنیک‌هایی برای باز کردن قاب درب برای تقویت دانه‌های چوب Techniques for Unwrapping Door Frames to Enhance Wood Grain

  • تکمیل ورودی های درب Finalizing Doorway Entrances

  • تزئین ورودی های درب با تیرآهن Decorating Doorway Entrances with Beams

زیباسازی ورودی با شاخ و برگ و سفال Entrance Beautification with Foliage and Pottery

  • افزودن سرخس های شاخ و برگ برای افزایش جذابیت ورودی Adding Foliage Ferns to Enhance Entrance Appeal

  • مدل سازی سه بعدی گلدان های گیاهی 3D Modeling of Plant Pots

  • تکنیک های مدل سازی و بازکردن سقف های کروی Techniques for Modeling and Unwrapping Spherical Roofs

طراحی پیشرفته درب و کاربرد بافت Advanced Door Design and Texture Application

  • مدل سازی یک درب استیلیزه دیگر در بلندر Modeling Another Stylized Door in Blender

  • تکنیک های اعمال بافت در درب Techniques for Applying Textures to Doors

تقویت ویندوز با اصلاح کننده های آینه و فیزیک پارچه Enhancing Windows with Mirror Modifiers and Cloth Physics

  • مدل سازی ویندوز دو قاب با استفاده از اصلاح کننده های آینه و ابزار حلقه Modeling Double-Framed Windows Using Mirror Modifiers and Loop Tools

  • ایجاد پرده با شبیه سازی فیزیک پارچه Creating Curtains with Cloth Physics Simulation

  • تکنیک‌هایی برای تمیز کردن و سبک‌سازی مش پنجره Techniques for Window Mesh Cleanup and Stylization

  • استفاده از گره های هندسی برای تخته های پایه بالکن Using Geometry Nodes for Balcony Base Planks

  • مدل سازی سازه های پشتیبانی برای بالکن Modeling Support Structures for Balconies

طراحی بالکن و نقشه برداری UV Balcony Design and UV Mapping

  • اتصال بالکن به دیوار با گره های هندسی زنجیره ای Attaching Balconies to Walls with Chain Geometry Nodes

  • مدل سازی ضمائم برای پشت بام بالکن Modeling Attachments for Balcony Rooftops

  • تکیه گاه های باز کردن و صاف کردن چوب UV UV Unwrapping and Straightening Wood Supports

تقویت ورودی های پشتی و پله ها Enhancing Back Entrances and Staircases

  • کار بر روی طراحی ورودی پشتی Working on the Backside Entrance Design

  • ایجاد پله های منحنی برای ورودی های پشتی با استفاده از تغییر شکل ساده Creating Curved Staircases for Back Entrances Using Simple Deform

مدل سازی و تکسچرینگ پنجره پیشرفته Advanced Window Modeling and Texturing

  • مدل سازی یک دارایی پنجره 3 قاب با ادغام اشکال اولیه Modeling a 3-Framed Window Asset by Merging Primitive Shapes

  • رفع شکاف های مش در قاب های پنجره Fixing Mesh Gaps in Window Frames

  • تکسچرینگ ویندوز سه تکه Texturing Three-Piece Windows

ایجاد انواع پنجره و محل قرارگیری صحنه Creating Window Variants and Scene Placement

  • ایجاد انواع پنجره برای طراحی متنوع Creating Window Variants for Diverse Design

  • قرار دادن استراتژیک درها و پنجره ها در صحنه Strategically Placing Doors and Windows in the Scene

سایه های پارچه و جزئیات مجسمه سازی Cloth Shades and Sculpting Details

  • کار با شبیه سازی پارچه برای سایه ها Working with Cloth Simulations for Shades

  • مجسمه سازی جزئیات اضافی با استفاده از حالت Sculpt Sculpting Additional Details Using Sculpt Mode

  • بافت سایه های پارچه برای رئالیسم Texturing Cloth Shades for Realism

بافت و پشتیبانی از سازه های اصلی ساختمان Texturing and Supporting Main Building Structures

  • افزودن بافت به سازه های اصلی ساختمان Adding Texture to Main Building Structures

  • سنگ بسته بندی در اطراف سازه های اصلی ساختمان Wrapping Stone Supports Around Main Building Structures

تنظیم قاب دوربین و رندر Camera Framing and Render Setup

  • تنظیم ترکیب اصلی برای کادربندی و رندر دوربین Setting Up Main Composition for Camera Framing and Rendering

  • حل مشکلات بافت در شیدرهای متریال رندر شده Resolving Texturing Issues in Rendered Material Shaders

عناصر معماری تلطیف شده و کاربرد مصالح Stylized Architectural Elements and Material Application

  • مدل سازی یک طاق تلطیف شده Modeling a Stylized Archway

  • ایجاد نرده های بالکن شیک شده فانتزی Creating Fancy Stylized Balcony Railings

  • افزودن مواد به نرده های مرمر Adding Materials to Marble Railings

  • ایجاد دکوراسیون سبک برای نرده ها Creating Stylized Décor for Railings

طراحی کف بالکن و کاشی Balcony Flooring and Tile Design

  • کار بر روی طرح های کفپوش بالکن Working on Balcony Flooring Designs

  • ایجاد کاشی های سبک با استفاده از اطلس مواد Creating Stylized Tiles Using a Material Atlas

  • استفاده از کاشی های فانتزی در بالکن های مرمر و استفاده مجدد در فضاهای دیگر Applying Fancy Tiles to Marble Balconies and Reusing in Other Spaces

طراحی سقف و ملحقات بالکن Roof Design and Balcony Attachments

  • ایجاد یک سقف مدور سبک Creating a Stylized Rounded Roof

  • افزودن اتصالات سقف به بالکن های سبک Adding Roof Attachments to Stylized Balconies

عناصر تزئینی و مدل سازی پایه Decorative Elements and Prop Modeling

  • مدل سازی گلدان های گیاهی برای زیبایی شناسی پیشرفته Modeling Plant Vases for Enhanced Aesthetics

  • ایجاد یک بشکه سبک Creating a Stylized Barrel

  • نهایی کردن و بافت دهی بشکه تلطیف شده Finalizing and Texturing the Stylized Barrel

  • ساخت یک سبد بافته شده برای جزئیات صحنه Crafting a Woven Basket for Scene Detailing

مدل سازی و باز کردن لوازم منحصر به فرد Modeling and Unwrapping Unique Props

  • مدل سازی کیف های پارچه ای برای بهبود صحنه Modeling Fabric Bags for Scene Enhancement

  • با ابزار Bisect Tool مش های جدا شده را باز کنید Unwrapping Decimated Mesh with the Bisect Tool

  • تزیینات سازه ای جدید برای تقارن Recentering Structural Decorations for Symmetry

  • افزودن تکیه گاه های سازه ای به بالکن ها Adding Structural Supports to Balconies

طراحی بالکن و جزئیات تزئینی Balcony Design and Decorative Detailing

  • ایجاد نرده های شعاعی بالکن برای طرح های منحصر به فرد Creating Radial Balcony Railings for Unique Designs

  • افزودن عناصر پشتیبانی به نرده ها برای پایداری Adding Support Elements to Railings for Stability

  • ایجاد دکوراسیون سایه بالکن برای جذابیت بصری Creating Balcony Shade Decorations for Visual Appeal

برنامه یکپارچه سازی شاخ و برگ و گره های هندسی Foliage Integration and Geometry Nodes Application

  • ساخت یک قاب چوبی برای بخش های شاخ و برگ انگور Crafting a Wood Frame for Grape Foliage Sections

  • اضافه کردن توت انگور برای جزئیات واقعی Adding Grape Berries for Realistic Detail

  • استفاده از گره های هندسی پیچک برای شاخ و برگ پویا Utilizing Ivy Geometry Nodes for Dynamic Foliage

جایگزینی درخت نخل و تنظیم بافت Palm Tree Replacement and Texture Adjustment

  • جایگزینی مش درخت نخل برای بهبود کیفیت Replacing Palm Tree Mesh for Improved Quality

  • تغییر بافت برگ درخت نخل برای ظاهری شیک تر Altering Palm Tree Leaf Textures for a More Stylized Look

مدل سازی و کاربرد بافت Prop Modeling and Texture Application

  • مدل‌سازی لوازم جعبه با استفاده از Solidify Modifier Modeling Crate Props Using the Solidify Modifier

  • مجسمه سازی صخره ها با افزودنی «اشیاء اضافی». Sculpting Rocks with the 'Extra Object' Add-On

  • تکنیک‌هایی برای باز کردن سنگ‌های UV Techniques for UV Unwrapping Rocks

  • مدل سازی دارایی های فرش با مارپیچ منحنی Modeling Carpet Assets with Curve Spirals

  • استفاده از بافت ها در فرش برای رئالیسم Applying Textures to Carpet for Realism

طراحی چاه و ایجاد لوازم تکمیلی Well Design and Complementary Prop Creation

  • مدل سازی یک سطل برای چاه Modeling a Bucket for the Well

  • ساخت یک چاه سبک Crafting a Stylized Well

  • ایجاد یک طناب با استفاده از Curve Nurbs Creating a Rope Using Curve Nurbs

  • بافت چاه تلطیف شده برای رئالیسم Texturing the Stylized Well for Realism

تنظیم و تنظیم کامپوزیتور رندر Render Compositor Setup and Adjustment

  • راه اندازی لایه های رندر کامپوزیتور برای تصاویر پیشرفته Setting Up Render Compositor Layers for Enhanced Visuals

  • تنظیم لایه های کامپوزیتور برای نتایج بهینه Adjusting Compositor Layers for Optimal Results

مدل سازی منبع نور و بهینه سازی صحنه Light Source Modeling and Scene Optimization

  • مدلسازی منابع نور اضافی برای روشنایی صحنه Modeling Additional Light Sources for Scene Illumination

  • تنظیم دارایی فانوس و افزودن بافت ها Adjusting the Lantern Asset and Adding Textures

  • تغییر قدرت نور برای تعادل صحنه Tweaking Light Strength for Scene Balance

  • تمیز کردن صحنه برای افزایش عملکرد Cleaning Up the Scene to Enhance Performance

  • نصب فانوس های اضافی برای روشنایی محیط Attaching Additional Lanterns for Ambient Lighting

تکنیک‌های دقیق‌سازی و بافت‌سازی زمین Terrain Detailing and Texturing Techniques

  • افزودن جزئیات به زمین برای رئالیسم Adding Detail to Terrain for Realism

  • اعمال بافت زمین با استفاده از Vertex Painting Applying Terrain Texture Using Vertex Painting

  • ایجاد ماسک تیرگی برای لبه های اصلاح شده Creating Opacity Masks for Refined Edges

  • تمیز کردن کاشی ها در زمین برای ثبات Cleaning Up Tiles on Terrain for Consistency

نهایی کردن ترکیب و رندر Finalizing Composition and Rendering

  • نهایی کردن ترکیب و آماده سازی برای رندر Finalizing the Composition and Preparing for Rendering

  • نظرات نهایی و بررسی کار تکمیل شده ما Final Thoughts and Reviewing Our Completed Work

نمایش نظرات

Packtpub یک ناشر دیجیتالی کتاب‌ها و منابع آموزشی در زمینه فناوری اطلاعات و توسعه نرم‌افزار است. این شرکت از سال 2004 فعالیت خود را آغاز کرده و به تولید و انتشار کتاب‌ها، ویدیوها و دوره‌های آموزشی می‌پردازد که به توسعه‌دهندگان و متخصصان فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را ارتقا دهند. منابع آموزشی Packtpub موضوعات متنوعی از جمله برنامه‌نویسی، توسعه وب، داده‌کاوی، امنیت سایبری و هوش مصنوعی را پوشش می‌دهد. محتوای این منابع به صورت کاربردی و به‌روز ارائه می‌شود تا کاربران بتوانند دانش و توانایی‌های لازم برای موفقیت در پروژه‌های عملی و حرفه‌ای خود را کسب کنند.

آموزش راهنمای Blender 4 Ultimate [ویدئو]
جزییات دوره
21 h 30 m
118
Packtpub Packtpub
(آخرین آپدیت)
از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

3D Tudor By Neil Bettison 3D Tudor By Neil Bettison

3D Tudor Limited توسط Neil Ian Bettison: Neil Bettison یک هنرمند حرفه ای سه بعدی با 9 سال تجربه مدل سازی، از جمله دارایی ها، شخصیت ها و محیط ها است. نیل پس از حضور در دانشگاه هنرهای خلاق (UCA) برای مدرک کارشناسی هنرهای بازی های رایانه ای (Hons)، شروع به کار آزاد کرد. در سال 2019، نیل بتیسون 3D Tudor، یک کانال YouTube را برای کمک به دیگر توسعه دهندگان بازی به دلیل علاقه اش به مدل سازی سه بعدی، تأسیس کرد. نیل یک معلم عالی است که به خاطر دستورالعمل‌های مختصر و تخصصش در Blender، Unreal Engine 5 و Unity شناخته شده است. راهنمایی های دقیق و سال ها تجربه او را به منبعی ارزشمند برای یادگیری جلوه های ذرات، انیمیشن دارایی های پیچیده و توسعه بازی تبدیل کرده است.