آموزش گرافیک های سه بعدی در وب با Three.js

Learning 3D Graphics on the Web with Three.js

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: گرافیک های سه بعدی بخشی اصلی از تجسم داده ها ، واقعیت مجازی ، واقعیت افزوده و بازی ها هستند - همه زمینه هایی که در حال رشد سریع هستند! بیاموزید که از کتابخانه JavaScript three.js برای ایجاد گرافیک های سه بعدی برای وب استفاده کنید. نحوه ایجاد اشیا 3D سه بعدی و شخصی سازی خصوصیات آنها را کشف کنید ، با انواع مختلف نور کار کنید ، صحنه خود را متحرک کنید ، مواد و بافت اضافه کنید و سیستم های ذرات بسازید. نویسنده Engin Arslan همچنین به دانش آموزان می آموزد که چگونه صحنه را رندر کنند و به آنها اثرات و سایه اندازهای پس از پردازش اضافه می کند. این دوره به شما درک فنی و مفهومی برای ایجاد تصاویری پیشرفته با three.js و کار با گرافیک های سه بعدی را می دهد.
موضوعات شامل:
  • ساختن یک صحنه ساده
  • ایجاد اشیا 3D سه بعدی three.js
  • افزودن سایه و نور
  • متحرک سازی با Tween.js
  • کار با مواد و بافت
  • ویرایش و وارد کردن هندسه ها
  • ایجاد سیستم ذرات
  • پردازش پس از کار با افکت ها و سایه اندازها

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید بدانید What you should know

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. ساختن یک صحنه ساده 1. Building a Simple Scene

  • آشنایی با three.js Introduction to three.js

  • محیط را تنظیم کنید Set up the environment

  • ملزومات صحنه Scene essentials

  • صحنه را جمع کنید Populate the scene

  • یک هواپیمای زمینی بسازید Create a ground plane

2. Three.js Scene Scene 2. Three.js Scene Object

  • اشیاء سه.js Three.js objects

  • تابع درخواستAnimationFrame () requestAnimationFrame() function

  • سایر خصوصیات Object3D Other Object3D properties

  • اضافه کردن مه به صحنه Adding fog to the scene

3. چراغ 3. Lights

  • نورپردازی در three.js Lighting in three.js

  • انواع نور Light types

  • dat.GUI dat.GUI

  • کنترل مدار Orbit controls

  • سایه ها Shadows

  • اشیاء بیشتری را به صحنه اضافه کنید Add more objects to the scene

  • نور افکن SpotLight

  • DirectionalLight DirectionalLight

  • نور محیط AmbientLight

  • RectAreaLight RectAreaLight

4. انیمیشن 4. Animation

  • عملکرد تصادفی () Random() function

  • Math.sin () و Math.cos () Math.sin() and Math.cos()

  • اضافه کردن سر و صدا Add noise

  • دوربین Camera

  • دکل انیمیشن Animation rig

  • دکل انیمیشن ، قسمت 2 Animation rig, part 2

  • Tween.js Tween.js

5- مواد و بافت ها 5. Materials and Textures

  • MeshBasicMaterial MeshBasicMaterial

  • MeshLambertMaterial و MeshPhongMaterial MeshLambertMaterial and MeshPhongMaterial

  • MeshStandardMaterial MeshStandardMaterial

  • نقشه های بافت Texture maps

  • نقشه های زبر Roughness maps

  • نقشه های محیط Environment maps

6. هندسه 6. Geometries

  • هندسه های ابتدایی Primitive geometries

  • دستکاری راسها Manipulating vertices

  • هندسه های خارجی External geometries

7. ذرات 7. Particles

  • ایجاد سیستم ذرات Creating a particle system

  • متحرک سازی سیستم ذرات Animating the particle system

  • سیستم ذرات از هندسه Particle system from geometry

  • Stats.js Stats.js

8. پردازش پس از 8. Post-Processing

  • پردازش بعد از Post-processing

  • EffectComposer EffectComposer

  • سایه بانهای دیگر Other shaders

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش گرافیک های سه بعدی در وب با Three.js
جزییات دوره
2h 51m
46
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
92,649
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Engin Arslan
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Engin Arslan Engin Arslan

Engin Arslan یک توسعه دهنده مقدماتی با لیسانس علوم مهندسی مواد و یک درجه تحصیلات تکمیلی در جلوه های بصری است. او قبل از اینکه به عنوان یک توسعه دهنده جلویی تبدیل شود ، به عنوان یک هنرمند جلوه های بصری/کارگردان فنی در فیلم ها و نمایش های تلویزیونی از جمله Resident Evil ، Tron ، Mama ، Pompeii ، Vikings و Strain کار می کرد. وی برای کار جلوه های بصری در نمایش تلویزیونی وایکینگ ها نامزدی امی را دریافت کرد و برنده جایزه صفحه کانادایی شد. در طول مدت حضور در VFX ، او عاشق پایتون و به طور کلی برنامه نویسی شد. در نتیجه او شغل خود را تغییر داد تا بتواند خود را کاملاً درگیر توسعه نرم افزار کند. Engin در حال حاضر در Myplanet ، یک شرکت خدمات دیجیتال مستقر در تورنتو کار می کند ، جایی که او به توسعه راه حل هایی برای مشتریان مختلف از 500 شرکت Fortune تا مارک های برتر فناوری کمک می کند. او همچنین در کالج Seneca به عنوان استاد نیمه وقت کار می کند.