آموزش مقدمه ای بر اسکریپت نویسی پایتون در NUKE

Introduction to Python Scripting in NUKE

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: پایتون یک زبان برنامه نویسی پرکاربرد است که در NUKE ادغام شده است تا به ما هنرمندان اجازه می دهد رابط کاربری را کنترل کنند، بسیاری از گره ها را به سرعت تغییر دهند و با برنامه های خارجی ادغام شوند. نرم افزار مورد نیاز: NUKE 6.3v6.Python یک زبان برنامه نویسی پرکاربرد است که در NUKE ادغام شده است تا به ما هنرمندان اجازه می دهد رابط کاربری را کنترل کنند، بسیاری از گره ها را به سرعت تغییر دهند و با برنامه های کاربردی خارجی یکپارچه شوند. با یادگیری برخی از دستورات و گردش‌های کاری پایتون، می‌توانیم NUKE را گسترش دهیم و اسکریپت‌هایی بنویسیم که به ما اجازه می‌دهد روی خلق هنر تمرکز کنیم. ما این آموزش NUKE را با تکرار دستورات Python که NUKE به صورت داخلی استفاده می‌کند شروع می‌کنیم و شروع به نوشتن کد خود می‌کنیم. از آنجا ما یاد خواهیم گرفت که چگونه به درستی گره ها را ایجاد کنیم، خصوصیات را در ایجاد گره تنظیم کنیم و هر زمان که NUKE راه اندازی می شود، اسکریپت های ما به طور خودکار اجرا شوند. از آنجا، می‌توانیم روی برخی از پروژه‌ها کار کنیم، مانند یک اسکریپت که همه گره‌های یک کلاس خاص را بر اساس ورودی کاربر انتخاب می‌کند و یک اسکریپت برای شکستن خودکار یک EXR چند کاناله به گره‌های تصادفی با برش خودکار جداگانه، بنابراین ما می‌توانیم ترکیب را سریع‌تر شروع کنیم. . نرم افزار مورد نیاز: NOKE 6.3v6.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

مقدمه ای بر اسکریپت نویسی پایتون در NUKE Introduction to Python Scripting in NUKE

  • دسترسی به ویرایشگر اسکریپت ما و نوشتن یک اسکریپت پایتون Accessing Our Script Editor and Writing a Python Script

  • اجرای و یافتن راهنما در دستورات پایتون Running and Finding Help on Python Commands

  • ایجاد گره های جدید و تنظیم مقادیر دستگیره Creating New Nodes and Setting Knob Values

  • استفاده از متغیرها برای ذخیره اطلاعات و گره ها برای ویرایش های بعدی Using Variables to Store Information and Nodes for Later Edits

  • چاپ اعداد با رشته ها در پایتون Printing Numbers with Strings in Python

  • تنظیم پیش‌فرض Node و Knob و ذخیره آن‌ها در menu.py Setting Node and Knob Defaults and Saving Them in menu.py

  • گردش کار کدگذاری عمومی برای صرفه جویی در زمان و سردرد General Coding Workflows to Save Time and Headache

  • دریافت گره های انتخابی برای اصلاح در پایتون Getting Selected Nodes to Modify in Python

  • استفاده و کار با لیست ها برای ذخیره چندین گره Using and Working with Lists to Store Multiple Nodes

  • اصلاح هر آیتم در یک لیست با یک for در حلقه Modifying Each Item in a List with a for in Loop

  • کنترل جریان اسکریپت با استفاده از دستورات if Controlling Script Flow Using if Statements

  • انجام عملیات مشترک با استفاده از اسکریپت های پایتون موجود Doing Common Operations Using the Included Python Scripts

  • دریافت ورودی از کاربر برای سفارشی کردن دستورات ما Getting Input from the User to Customize Our Commands

  • انتخاب همه گره ها از یک نوع خاص با بررسی کلاس آنها Selecting All Nodes of a Certain Type by Checking Their Class

  • ایجاد یک پیام سریع برای کاربر ما با نتایج Creating a Quick Message to Our User with the Results

  • کار با لایه ها و کانال ها در پایتون Working with Layers and Channels in Python

  • استفاده از String Splits و Sets برای جمع آوری نام های منحصر به فرد لایه کانال Using String Splits and Sets to Gather Unique Channel Layer Names

  • اتصال ورودی های گره برای به هم زدن کانال های ما Connecting Node Inputs to Shuffle Our Channels Out

  • اجرای دستورات و کپی انیمیشن در پایتون Executing Commands and Copying Animation in Python

  • بسته بندی قطعات کد در توابع برای استفاده مجدد و سادگی Packaging Pieces of Code in Functions for Reuse and Simplicity

  • افزودن دستورات به رابط کاربری NUKE برای استفاده بعدی Adding Commands to the NUKE User Interface for Later Use

نمایش نظرات

آموزش مقدمه ای بر اسکریپت نویسی پایتون در NUKE
جزییات دوره
2h 53m
22
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
Chris Glick
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Chris Glick Chris Glick

همراه با آموزش و ضبط آموزش ، او همچنین برای مدیریت تیم پشتیبانی و همکاری نزدیک با تیم توسعه تولید در Digital-Tutor ها ، اکنون یک شرکت Pluralsight است. او کار خود را با کار آزاد شروع کرد و به سرعت متوجه شد که می خواهد شرکتی را پیدا کند که بتواند با استفاده از استعدادهای خود به افراد در صنعت CG کمک کند. کریس به احتمال زیاد بیشتر از هر کس روی کره زمین آموزشهای خلاقانه Pluralsight را تماشا کرده است و این امر توسط مغز او و دانش دائرlopالمعارف آنیشتین در مورد همه چیزهای گرافیکی رایانه اثبات شده است. یکی از پروژه های مورد علاقه کریس در Pluralsight مشارکت وی در مجموعه خطوط تولید "Infiltrator": آهنگسازی در NUKE بوده است. اشتیاق کریس به دنبال یافتن راه های جدید و بهتر برای درک و استفاده از گرافیک رایانه ای او و کارش را سوق می دهد.