آموزش طراحی سایه ها: از اصول اولیه تا تنظیمات پیشرفته تر

Drawing Shadows: from Basics to More Advanced Settings

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

سلام به همه،

خوشحالم که اینجا هستید! من یک تصویرگر و طراح مفهومی با مدرک کارشناسی ارشد معماری هستم.

همانطور که از عنوان پیداست، این دوره در مورد ترسیم سایه است. این موضوع کمی فنی است، اما سایه‌زنی تأثیر زیادی بر ارزش‌های زیبایی‌شناختی و فضای یک اثر هنری دارد. جلوه‌ای از سه بعدی بودن و حتی واقعیت را به نقاشی‌های مسطح می‌دهد... البته اگر به درستی قرار داده شود.  

متوجه شده‌ام که بسیاری از آموزش‌های سایه‌زنی این پدیده را در نمونه‌هایی از سیب و سایر میوه‌ها به طور مبهم توضیح می‌دهند. خوب، این کلاس ها روی اشکال هندسی و جامدات متمرکز هستند. نگران نباشید، این درس ها واقعا کوتاه و مختصر هستند.

درک سایه‌زنی با کمک جامدادی‌های اولیه، راهی است که دانشجویان معماری این دانش را یاد می‌گیرند (من در آن روزها بازمی‌گشتم!).  

ما خیلی سریع با برخی از نظریه‌های پایه شروع می‌کنیم، فقط برای اینکه مطمئن شویم همه در یک صفحه هستند.  

سپس مجموعه ای از تمرینات سریع را مرور می کنیم که با سایه زدن انواع مختلف جامدات هندسی شروع می شود. باور کنید، شما می توانید جنبه هنری خود را حتی در هنگام سایه زدن به مخروط نشان دهید!  

درس‌های بعدی بر روی سایه‌های ریخته‌شده متمرکز خواهند بود (در آن زمان هندسه شروع می‌شود!). ما با هواپیماها شروع می‌کنیم و سپس سعی می‌کنیم تا انتقال نرم را به اشیاء پیشرفته‌تر انجام دهیم.

یکی از آخرین درس‌ها به تنظیم نور غیرعادی، هرچند کاملاً مفید اختصاص خواهد یافت: نور پس‌زمینه چشمگیر.  

و در نهایت، یک مطالعه موردی: ترکیبی از جامدات قبلاً دیده شده در شکلی از یک خانه ویکتوریایی.

این کلاس ها به دانش آموزان مبتدی و نیمه پیشرفته اختصاص دارد.

هیچ تجربه قبلی لازم نیست، اگرچه خوب است که بتوانید برخی از جامدات اولیه را ترسیم کنید (کمتر یا بیشتر، لازم نیست در این مورد برتر باشید :) .

این کلاس‌ها بر تکنیک سایه‌زنی متمرکز هستند. اگر علاقه مند به یادگیری نحوه ترسیم ساختمان هستید، اینجا کلاس های قبلی من است. شاید آنها را مفید و جالب بیابید:

به بخش "کلاس پروژه" خوش آمدید! در اینجا می توانید آثار مربوط به این کلاس را ارسال کنید و بازخورد فردی و دوستانه کسب کنید.

برای انجام این کار شما به سادگی به یک مداد و یک کاغذ نیاز دارید (در نهایت می توانید از یک خط کش استفاده کنید، هرچند خوب است هر زمان که ممکن است طراحی با دست آزاد را تمرین کنید :) ). اگر ترجیح می دهید از یک تبلت گرافیکی استفاده کنید، ادامه دهید!

در اینجا نحوه انجام کار، مرحله به مرحله آمده است:   

  1. ویدیوها را با دقت تماشا کنید (البته!)
  2. یکی از این جامدات را انتخاب کنید:  یک مخروط، یک هرم، یک مکعب یک منشور هشت ضلعی (این یکی مشکل است!)
  3. جامدادی انتخابی خود را دو بار بکشید.
  4. اولین جامد به روش کلاسیک با منبع نور در بالای آن روشن می شود (مانند درس: 6 و 7).
  5. جامد دوم به صورت "دراماتیک" با منبع نور در پشت جسم و پایین بالای آن (مانند درس 11) روشن می شود.
  6. در مورد هر دو سایه خود و ایجاد شده به یاد داشته باشید.

موفق باشید!   


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • 06 Cast Shadows Pyramids 06 Cast Shadows Pyramids

  • 10 اشیاء معلق 10 Suspended Objects

  • 14 خلاصه 14 Summary

  • 01 Shadows ایده اولیه 01 Shadows Basic Idea

  • 08 Cast Shadows Levitating 08 Cast Shadows Levitating

  • 02 چند وجهی سایه های خود 02 Own Shadows Polyhedrons

  • 00 معرفی 00 Intro

  • 13 مطالعه موردی خانه ویکتوریایی 2 13 Case Study Victorian House 2

  • 04 Cast Shadows Planes 04 Cast Shadows Planes

  • 09 Shadows Casted on a Hinder 09 Shadows Casted on a Hinder

  • 12 مطالعه موردی خانه ویکتوریایی 1 12 Case Study Victorian House 1

  • 07 Cast Shadows Cuboids 07 Cast Shadows Cuboids

  • 03 انقلاب سایه های خود 03 Own Shadows Revolution

  • 11 نور پس زمینه 11 Back Light

  • 05 Cast Shadow Levitating 05 Cast Shadow Levitating

نمایش نظرات

آموزش طراحی سایه ها: از اصول اولیه تا تنظیمات پیشرفته تر
جزییات دوره
48m
15
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
152
4 از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Elwira Pawlikowska Elwira Pawlikowska

تصویرگر/طراح در Grim Dream

سلام! من الویرا هستم - یک تصویرگر و طراح مفهوم. پس از گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در معماری، GRIM DREAM را راه اندازی کردم - برندی که بر روی تصاویر طراحی شده با دست در سبک قدیمی و قدیمی متمرکز بود. من با شرکت های بازی، ناشران کتاب و نوازندگان همکاری می کنم.

من الهاماتم را در آثار استادان قدیمی، کتابهای فانتزی، موسیقی سنگین و ملودیک و پیاده روی طولانی در جنگل پیدا می کنم. تم های مورد علاقه من مربوط به استیمپانک، قرون وسطی و به طور کلی معماری است.

در سال 2017 من نقره "A' Design Award" را برای طرح های مفهومی از .

دریافت کردم.

در اینجا، در Skillshare، دانش و تجربیاتم را که در طول تحصیلات دانشگاهی و حرفه حرفه‌ای خود در رابطه با طراحی و طراحی اشیاء معماری به دست آورده‌ام به اشتراک می‌گذارم.

با من تماس بگیرید: elwira.pawlikowska@gmail.com

همچنین می‌توانید از اینستاگرام من دیدن کنید یا با آثاری که قدم به قدم ایجاد شده‌اند و ویدیوهایی درباره تاریخچه معماری (در طرح‌های طراحی شده با دست) نگاهی بیندازید.