آموزش اصول مدل سازی سه بعدی بلندر

Blender 3D modeling fundamentals

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

این دوره ادامه دوره قبلی است. بنابراین اگر تازه وارد Blender هستید، پیشنهاد می‌کنم قبل از شروع این دوره، ابتدا آن دوره را بگذرانید. در این دوره ما با اصول و در عین حال موارد بسیار مهم در مورد مدل سازی سه بعدی آشنا می شویم. ما می خواهیم روش های پیشرفته انتخاب مش و روش های پیشرفته را نیز در مورد بهینه سازی انتخاب بیاموزیم. نحوه تنظیم سریع میانبرهای سفارشی در دستورات مدلسازی را بیاموزید. یاد بگیرید که چگونه مدل سه بعدی را با استفاده از ابزارهای زیادی مانند ابزار چاقو، داخل، اکسترود، اریب، برش حلقه و موارد دیگر تغییر دهید. تفاوت بین حذف، انحلال، فرو ریختن و نحوه وصله کردن سوراخ ها در هندسه با استفاده از تکنیک های مختلف را بیاموزید. ما به طور عمیق در مورد استانداردهای صنعت در مورد آنچه به عنوان عملکرد بد در مقابل بهترین روش در مدل سازی سه بعدی در نظر گرفته می شود، بحث خواهیم کرد. ما همچنین جهت عادی در مقابل جهت پشتی را پوشش می‌دهیم، سپس به تکنیک‌های هموارسازی چهره می‌پردازیم تا مدل سه بعدی ما عالی به نظر برسد و در عین حال تعداد چند ضلعی را حفظ کنیم. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه اشیا را تقسیم کنیم، جدا کنیم و به هم بپیوندیم. با نحوه استفاده صحیح از Matcap و انسداد محیط برای واقع گرایی بیشتر در ویوپورت آشنا شوید. همچنین در مورد سیستم undo در Blender بحث خواهیم کرد که در مقایسه با سایر نرم افزارها بسیار منحصر به فرد است.

علاوه بر دانش اولیه مدل سازی سه بعدی، این دوره همچنین پروژه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. ما دو پروژه قبلی که صندلی مهدکودک و میز ساده هستند را دوباره بررسی می کنیم. سپس با استفاده از واحد اندازه گیری واقعی، کمد لباس را ایجاد می کنیم. سپس یک شی میز قهوه را مدل سازی می کنیم. پس از آن می‌خواهیم یک پاسگاه امنیتی از ابتدا ایجاد کنیم، همچنین با واحد اندازه‌گیری واقعی دقیق. و در آخرین پروژه ما از واقعیت به شیء فانتزی فرار خواهیم کرد. ما می‌خواهیم یک مدل زیردریایی ماهی از یک جسم کروی، استوانه‌ها و چندین جسم صفحه تا پایان بسازیم.

پس از اتمام این دوره، به شما توصیه می کنم به سایر دوره های پیشرفته من در Blender بپیوندید، مانند مدل سازی سه بعدی پیشرفته Blender، رندرینگ Blender با Cycles، دارایی های بازی Blender 3D به Unity و غیره. هم اکنون بپیوندید و اولین قدم خود را در مدل سازی سه بعدی بردارید. با استفاده از Blender!

زیردریایی ماهی خود را مدل کنید. شما می توانید دقیقاً مانند چیزی که من در 2 درس گذشته ایجاد کردم، بسازید، اما اگر خلاقیت خود را با ساخت سبک/طراحی شیء زیردریایی ماهی نشان دهید، بهتر است.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • پروژه: پاسگاه امنیتی قسمت 2 Project : Security outpost part 2

  • اضافه کردن لبه ها Adding edges

  • روش های انتخاب مش Mesh selection methods

  • مقدمه Introduction

  • پروژه: کمد لباس Project : Wardrobe

  • MatCap و AO MatCap and AO

  • Inset، Extrude و Bevel Inset, Extrude and Bevel

  • هندسه خوب در مقابل بد Good vs bad geometry

  • جهت عادی Normal direction

  • روش انتخاب پیشرفته Advanced selection method

  • سیستم لغو The undo system

  • شکافتن و جداسازی جسم Splitting and separating object

  • اصلاح انتخاب مش Modifying mesh selection

  • پروژه: جدول ساده Project : Simple table

  • پروژه: قسمت 1 زیردریایی ماهی Project : Fish submarine part 1

  • صاف کردن صورت Face smoothing

  • پروژه: زیردریایی ماهی قسمت 2 Project : Fish submarine part 2

  • حذف و وصله Deleting and patching

  • گام بعدی Next step

  • پروژه : میز قهوه خوری Project : Coffee table

  • ادغام رئوس Merging vertices

  • پروژه: پاسگاه امنیتی قسمت 1 Project : Security outpost part 1

  • میانبر سفارشی حالت انتخاب Selection mode custom shortcut

  • پروژه: صندلی مهد کودک Project : Kindergarten chair

نمایش نظرات

آموزش اصول مدل سازی سه بعدی بلندر
جزییات دوره
3h 1m
24
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
2,482
4 از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Widhi Muttaqien Widhi Muttaqien

کارشناس و کارآفرین CG

Widhi یک کارآفرین در صنعت خلاق است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و مدیریت بازرگانی از دانشگاه بینا نوسانترا است. او علاوه بر کسب و کار، مدرس رشته های مرتبط با گرافیک کامپیوتری در دانشگاه پرزیدنت اندونزی و کالج بین المللی لاسال است.

در بیش از 20 سال تجربه خود در صنعت CG، صدها پروژه را با مشتریانی از سراسر جهان به پایان رساند. جهان . او هزاران تصویر و انیمیشن CG تولید کرده است. علاقه عمیق او به گرافیک کامپیوتری او را به سمت تجسم سه بعدی، انیمیشن، توسعه بازی، ویدئو و گرافیک حرکتی سوق می دهد.