آموزش ترکیب سه بعدی به ویدیو در مایا و توکسیک

Compositing 3D into Video in Maya and Toxik

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این سری از درس‌ها، یاد می‌گیریم که چگونه خروجی یک برنامه ردیاب حرکت را به مایا ببریم، یک مدل سه‌بعدی را به نور وارد کنیم و رندر کنیم، سپس به Toxik برویم تا آن را با فیلم اصلی خود ترکیب کنیم. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2010 و Toxik 2010 و... در این سری از درس ها یاد می گیریم که چگونه خروجی یک برنامه ردیاب حرکت را به مایا ببریم، یک مدل سه بعدی را به نور وارد کنیم و رندر کنیم و سپس به Toxik پرش کنیم تا آن را با آن ترکیب کنیم. فیلم اصلی ما ما این پروژه را با تنظیم صحنه ردیابی حرکتی خود با افزودن فیلم اصلی و تراز کردن همه چیز برای آسان‌تر کردن کار آغاز می‌کنیم. سپس شی 3 بعدی خود را وارد می کنیم و یاد می گیریم که چگونه آن را در صحنه خود قرار دهیم. سپس یاد خواهیم گرفت که چگونه هندسه زمین را ایجاد کنیم و نور را در عکس اصلی خود مطابقت دهیم. سپس صحنه خود را با چندین پاس رندر و لایه تنظیم می کنیم تا ترکیب بندی را بسیار آسان تر کنیم. پس از رندر کردن، به Toxik می‌رویم و در مورد موضوعاتی مانند تطبیق سایه، استفاده از رنگ‌های مات و تکنیک‌های مختلف برای تطبیق رندر سه بعدی خود با بک پلیت لایو اکشن خود یاد می‌گیریم. نتیجه نهایی این دوره یک عکس نهایی تصحیح شده رنگی از شی سه بعدی ما در زندگی واقعی خواهد بود. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2010 و Toxik 2010 به بالا برای فایل های پروژه.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

ترکیب سه بعدی به ویدیو در مایا و توکسیک Compositing 3D into Video in Maya and Toxik

  • تنظیم صفحه تصویر ما برای آزمایش ابر نقطه ردیابی شده ما Setting Our Image Plane to Test Our Tracked Point Cloud

  • قفل کردن دوربین و مکان یاب ما روی شبکه Locking Our Camera and Locators to the Grid

  • وارد کردن شی ما و ادغام آن در صحنه Importing Our Object and Integrating It into the Scene

  • ایجاد هندسه سطح زمین برای ایجاد سایه Creating Ground Plane Geometry to Cast Shadows On

  • محیط HDR و روشنایی منطبق را وارد می کنیم Bringing in Our HDR Environment and Matching Lighting

  • گسترش هواپیمای زمینی و اضافه کردن یک محدودیت Extending Our Ground Plane and Adding a Curb

  • راه‌اندازی لایه رنگ پایه و پاس‌های ما Setting up Our Basic Color Layer and Passes

  • ایجاد یک لایه انسداد محیطی زمین و شی Creating a Ground and Object Ambient Occlusion Layer

  • ساختن دو لایه رندر سایه ما برای کنترل Building Our Two Shadow Render Layers for Control

  • ایجاد یک لایه مات رنگی برای گرفتن قطعات مختلف Creating a Color Matte Layer to Capture Different Pieces

  • ایجاد یک لایه برداری حرکتی و خروجی صحیح آن Creating a Motion Vector Layer and Outputting It Correctly

  • ایجاد تغییرات نهایی در تنظیمات رندر و رندر ما Making Final Changes to Our Render Settings and Rendering

  • وارد کردن فیلم ما و سازماندهی تصاویر ما Importing Our Footage and Organizing Our Images

  • تطبیق سایه های فوتیج ما با استفاده از مات های سایه ما Matching Our Footage Shadows Using Our Shadow Mattes

  • افزودن سایه ها به علامت با استفاده از ابزارهای زمینی ما Adding Shadows to the Sign Using Our Ground Tools

  • اعمال انسداد محیطی با تکنیک های تصحیح رنگ Applying Ambient Occlusion with Color Correction Techniques

  • ترکیب رنگ علامت ما عبور می کند Compositing Our Sign Color Passes

  • با استفاده از Color Matte Pass برای بهینه سازی علامت Using the Color Matte Pass to Tweak the Sign

  • اصلاح رنگ پاها در محدوده رنگ مناسب Color Correcting the Legs into the Right Hue Range

  • اصلاح رنگ پایه زنگ زده Color Correcting the Rusty Base

  • تعمیر کیسه های شن با اضافه کردن نویز و تصحیح رنگ سنگین Fixing the Sandbags by Adding Noise and Heavy Color Correcting

  • استفاده از بردارهای حرکتی ما برای افزودن تاری حرکت Using Our Motion Vectors to Add Motion Blur

  • ایجاد یک نگاه فیلم و رندر کردن سکانس پایانی ما Creating a Film Look and Rendering Our Final Sequence

نمایش نظرات

آموزش ترکیب سه بعدی به ویدیو در مایا و توکسیک
جزییات دوره
2h 16m
24
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
Chris Glick
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Chris Glick Chris Glick

همراه با آموزش و ضبط آموزش ، او همچنین برای مدیریت تیم پشتیبانی و همکاری نزدیک با تیم توسعه تولید در Digital-Tutor ها ، اکنون یک شرکت Pluralsight است. او کار خود را با کار آزاد شروع کرد و به سرعت متوجه شد که می خواهد شرکتی را پیدا کند که بتواند با استفاده از استعدادهای خود به افراد در صنعت CG کمک کند. کریس به احتمال زیاد بیشتر از هر کس روی کره زمین آموزشهای خلاقانه Pluralsight را تماشا کرده است و این امر توسط مغز او و دانش دائرlopالمعارف آنیشتین در مورد همه چیزهای گرافیکی رایانه اثبات شده است. یکی از پروژه های مورد علاقه کریس در Pluralsight مشارکت وی در مجموعه خطوط تولید "Infiltrator": آهنگسازی در NUKE بوده است. اشتیاق کریس به دنبال یافتن راه های جدید و بهتر برای درک و استفاده از گرافیک رایانه ای او و کارش را سوق می دهد.