لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش مخلوط کن به موتور غیرواقعی - گیاهان و گیاهان سه بعدی [ویدئو]
Blender to Unreal Engine - 3D Plants and Vegetation [Video]
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
آیا تا به حال خواسته اید از طریق شاخ و برگ هایی مانند گیاهان، علف ها، نیلوفرهای آبی و نیزارها جانی به دنیای بازی خود بدهید؟ پس این دوره برای شما مناسب است.
در این دوره یاد خواهید گرفت که چگونه از یک هواپیمای ساده پوشش گیاهی ایجاد کرده و آن را به شاخ و برگ های سه بعدی تبدیل کنید. سپس یاد خواهید گرفت که چگونه از سیستم ذرات بلندر برای مدلسازی شاخ و برگ از جمله گل استفاده کنید. همچنین در مورد بهینهسازی و اهمیت مدلسازی کم پلی برای به دست آوردن بهترین عملکرد از چیدمان شاخ و برگ متراکم در هر صحنه و همزمان با حفظ جلوههای بصری سبک شده شاخ و برگهای رنگشده سفارشی، یاد خواهید گرفت.
شما یاد خواهید گرفت که چگونه از تکنیک های نقاشی با وزنه برای کنترل بهتر موقعیت شاخ و برگ استفاده کنید. سپس با استفاده از سفارشی سازی بافت UE5 و سیستم باد، موادی را برای شاخ و برگ ایجاد کنید. در مرحله بعد، یاد خواهید گرفت که چگونه شاخ و برگ آب را در یک صحنه رنگ آمیزی کنید و چگونه از حجم آن عمق بیشتری بگیرید، گیاهان را روی آب، داخل آب و زیر آب نقاشی کنید.
هنگامی که تمام دارایی ها در Blender آماده شدند، نحوه صادرات و وارد کردن آنها را به Unreal Engine خواهید آموخت. بخش Unreal Engine 5 (UE5) این دوره شامل یک راهنمای ترکیب صحنه کامل محیطی است تا محیط ما را بدون به هم ریختن زمین بهبود بخشد.
در پایان این دوره، ما قادر خواهیم بود به راحتی در بلندر شاخ و برگ ایجاد کنیم.
تمام منابع این دوره در دسترس است: https://github.com/PacktPublishing/Blender-to-Unreal-Engine---3D-Plants-and-Vegetation از Blender 3 استفاده کنید و رابط و میانبرهای جدید آن را درک کنید.
برس های آلفای سفارشی را برای نقاشی بافت وارد و تنظیم کنید
از سیستم ذرات بلندر برای مدلسازی شاخ و برگ از جمله گل استفاده کنید
برای کنترل بهتر موقعیت شاخ و برگ از تکنیک های نقاشی با وزن استفاده کنید
خوشه هایی از شاخ و برگ ایجاد کنید تا بهترین نتایج را در یک محیط به دست آورید
یک بسته دارایی شاخ و برگ راه اندازی کنید که می تواند به راحتی در هر پروژه UE5 وارد شود این دوره برای مدلسازان سه بعدی مبتدی طراحی شده است که مشتاق یادگیری نحوه ساخت شاخ و برگ های سه بعدی مانند گیاهان، پدهای سوسن، گیاهان زیر آب، نیزارها، درختچه ها، چمن و ... هستند. خیلی بیشتر، یا برای مدلسازهای سه بعدی سطح متوسط که میخواهند مدلسازی خود را به سطح جدیدی برسانند و گردش کار خود را با نکات و ترفندها بهبود بخشند.
طراحان بازی که مایلند مجموعه ای از بیش از 12 نوع مختلف شاخ و برگ و 30 تنوع را برای محیط های بی شمار بازی برای بازی ها در Unreal Engine 5 یا Fantasy و طرفداران محیط های بازی جهان باز طراحی کنند که می خواهند قدم بزنند و یک تجربه واقعی را تجربه کنند. محیط زیست نیز می توانند از این دوره بهره مند شوند. از مدلسازی شاخ و برگ به انتقال محیط بازی از Blender به Unreal Engine 5 لذت ببرید * به حداکثر رساندن پتانسیل منابع خود برای توسعه مفاهیم دارایی قوی بازی با استفاده از Pureref * کاوش در مواد شفاف مختلف برای تنظیم برگردانها، برگردانهای نیمه شفاف با مقادیر PBR، و دو بافت رو به پهلو
سرفصل ها و درس ها
مقدمه و راه اندازی بلندر
Introduction and Blender Setup
معرفی
Introduction
تنظیم بلندر و بسته منابع
Blender Setup and Resource Pack
اصول اولیه مخلوط کن
Blender Basics
نورپردازی HDRI
HDRI Lighting
مدل سازی سه بعدی بوته
Shrub Plant 3D Modelling
راه اندازی فرم گیاهی به صورت دو بعدی
Setting Up Vegetation Form in 2D
ایجاد ضخامت سه بعدی برای گیاهان
Creating 3D Thickness for Plants
بافت شاخ و برگ درختچه ای
Shrub Foliage Texturing
راه اندازی UV برای اولین پوشش گیاهی سه بعدی ما
Setting Up UV for Our First 3D Vegetation
رنگ آمیزی بافت سه بعدی شاخ و برگ
Texture Painting 3D Foliage
نقاشی بافت سبک سه بعدی در لبه دارایی سه بعدی
Painting 3D Stylized Texture on 3D Asset Edge
ایجاد بافت زبری برای مواد PBR
Creating Roughness Texture for PBR Material
ایجاد تنوع شاخ و برگ درختچه
Creating Shrub Foliage Variations
ایجاد خوشه های گیاهی سه بعدی درختچه ای
Creating Shrub 3D Vegetation Clusters
مدلسازی سه بعدی شاخ و برگ چمن
3D Modelling Grass Foliage
ایجاد ساقه چمن سه بعدی از مکعب
Creating 3D Grass Stem from Cube
ایجاد تنوع سه بعدی چمن
Creating 3D Grass Variation
ایجاد جزئیات بافت برای چمن
Creating Texture Detail for Grass
نقاشی سه بعدی چمن
Painting 3D Grass
اضافه کردن جزئیات بافت چمن
Adding Grass Texture Detail
ایجاد واریانس خوشه چمن
Creating Grass Cluster Variance
تبدیل چمن دیجیتال به اشکال ارگانیک
Turning Digital Grass into Organic Shapes
نیل بتیسون یک هنرمند حرفه ای سه بعدی با نه سال تجربه مدل سازی، از جمله دارایی ها، شخصیت ها و محیط ها است. نیل پس از حضور در دانشگاه هنرهای خلاق (UCA) برای مدرک کارشناسی هنرهای بازی های رایانه ای (Hons)، شروع به کار آزاد کرد. در سال 2019، نیل بتیسون 3D Tudor، یک کانال YouTube را برای کمک به دیگر توسعه دهندگان بازی به دلیل علاقه اش به مدل سازی سه بعدی، تأسیس کرد.
نیل یک معلم عالی است که به خاطر دستورالعملهای مختصر و تخصصش در Blender، Unreal Engine 5 و Unity شناخته شده است. راهنمایی های دقیق و سال ها تجربه او را به منبعی ارزشمند برای یادگیری جلوه های ذرات، انیمیشن دارایی های پیچیده و توسعه بازی تبدیل کرده است.
نمایش نظرات