آموزش ساخت صحنه با بلندر و نقاش مواد

Scene Creation with Blender and Substance Painter

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

آیا می‌خواهید محیط‌های واقعی برای انیمیشن، تجسم معماری یا بازی ایجاد کنید؟ سپس «Scene Creation with Blender and Substance Painter» را بررسی کنید.

در این دوره آموزشی یاد خواهید گرفت که چگونه:

  • ابزارها و اصلاح‌کننده‌های مدل‌سازی User Blender

  • نقشه اشیاء سه بعدی UV در Blender

  • مدل های سه بعدی را برای صادرات به Substance Painter آماده کنید

  • تکسچرهای واقعی PBR را برای مدل های سه بعدی در Substance Painter ایجاد کنید

  • یک الگوی صادراتی در Substance Painter ایجاد کنید تا برای Blender استفاده شود

  • تکسچرهای PBR را در Blender اعمال کنید

  • نورها را به یک صحنه در Blender اضافه کنید

  • یک صحنه را با استفاده از موتورهای رندر Cycles و Eevee در Blender ارائه دهید

همه فایل های پروژه و همچنین تمامی تصاویر مرجع برای دانلود در دسترس هستند.

شروع به ایجاد محیط های سه بعدی خود در Blender کنید. "ساخت صحنه با بلندر و نقاش مواد" را از امروز شروع کنید!

برای پروژه کلاس می توانید هر صحنه ای را که دوست دارید ایجاد کنید. می توانید از تصاویر مرجع خود برای وارد کردن به بلندر استفاده کنید. اما اگر این اولین تلاش شما برای ایجاد یک محیط سه بعدی است، پیشنهاد می کنم تصاویر ارائه شده را دنبال کنید تا پروژه شما شبیه پروژه من باشد. سپس این فرآیند را دوباره با صحنه خود امتحان کنید.

پروژه کلاس خود را در این مراحل آسان تکمیل کنید:

  1. از طریق یک درس ویدیویی تماشا کنید
  2. روند نشان داده شده در ویدیو را تکرار کنید (و کار خود را ذخیره کنید)
  3. به ویدیوی بعدی بروید
  4. وقتی دوره را کامل کردید، صحنه خود را در پروژه کلاس خود پست کنید

این یک پروژه طولانی است و ممکن است کمی طول بکشد. فرآیند ایجاد یک محیط سه بعدی مراحل زیادی دارد. اما هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، سریعتر و آسان تر می شود.

و با خیال راحت تصاویر و اسکرین شات های پیشرفت خود را در حین حرکت ارسال کنید. دیدن کار شما می تواند برای دیگران الهام بخش باشد.

از آن لذت ببرید! من مشتاقانه منتظر دیدن کار شما هستم! :)


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • 093 صادرات بافت برای چندین شی 093 Exporting Textures for Multiple Objects

  • 028 رفع خطاهای صاف کردن 028 Fixing Smoothing Errors

  • 070 ایجاد UV برای جداول انتهایی 070 Creating the UVs for the End Tables

  • 005 ایجاد دیوارهای داخلی 005 Creating the Interior Walls

  • 074 UV نقشه برداری آشپزخانه 074 UV Mapping the Kitchen

  • 023 آغاز جزیره آشپزخانه 023 Beginning the Kitchen Island

  • 051 تنظیم تناسب صندلی 051 Adjusting Proportions of the Chair

  • 045 کار بر روی چرخ های صندلی 045 Working on the Wheels of the Chair

  • 096 کپی و چسباندن لایه ها در Substance Painter 096 Copy and Paste Layers in Substance Painter

  • 035 مدل سازی صندلی اول 035 Modeling the First Chair

  • 105 نتیجه گیری 105 Conclusion

  • 043 مدل سازی بازوهای صندلی 043 Modeling the Chair Arms

  • 001 مقدمه 001 Introduction

  • 103 با استفاده از گره Denoise 103 Using the Denoise Node

  • 075 اتمام نقشه برداری UV 075 Finishing the UV Mapping

  • 086 بحث مختصری درباره جهت هنجارها 086 A Brief Discussion of the Direction of Normals

  • 101 افزودن یک ماده شیشه ای 101 Adding a Glass Material

  • 064 قرار دادن چراغ های کنسرو 064 Placing the Cannister Lights

  • 037 بیشتر روی صندلی کار کنید 037 More Work on the Chair

  • 055 اتمام یخچال 055 Finishing the Refrigerator

  • 097 استفاده از Node Wrangler Add on در Blender 097 Using the Node Wrangler Add on in Blender

  • 053 پر کردن دفاتر 053 Populating the Offices

  • 067 نقشه برداری UV از میزهای اداری 067 UV Mapping the Office Desks

  • 061 مدل سازی چراغ های آویز آشپزخانه 061 Modeling the Kitchen Hanging Lights

  • 090 نمونه برداری از رنگ ها در مواد نقاش 090 Sampling Colors in Substance Painter

  • 009 ایجاد منافذ برای درها 009 Creating the Openings for the Doors

  • 088 استفاده از کانال آلفا در بلندر 088 Using an Alpha Channel in Blender

  • 092 بافت کانتر آشپزخانه 092 Texturing the Kitchen Countertop

  • 025 شروع پیشخوان آشپزخانه 025 Beginning the Kitchen Counter

  • 085 ایجاد و به کارگیری یک بافت تابشی 085 Creating and Applying an Emissive Texture

  • 036 ادامه صندلی 036 Continuing the Chair

  • 087 استفاده از کانال Opacity در Substance Painter 087 Using an Opacity Channel in Substance Painter

  • 030 مدلسازی جداول انتهایی 030 Modeling the End Tables

  • 021 ایجاد درب کمد 021 Creating the Closet Doors

  • 013 راه اندازی فریم های اداری 013 Starting the Office Frames

  • 099 بافت طبقات 099 Texturing the Floors

  • 060 ایجاد سقف های ریزشی 060 Creating the Drop Ceilings

  • 065 مدل سازی شیشه اتاق کنفرانس 065 Modeling the Conference Room Glass

  • 071 کار روی صندلی و مبل 071 Working on the Chair and Sofa

  • 027 ساخت دستگیره های آشپزخانه 027 Creating the Kitchen Handles

  • 019 ایجاد قفل در 019 Creating the Door Lock

  • 104 رندر با ایو 104 Rendering with Eevee

  • 073 چراغ آشپزخانه و چراغ قوطی 073 Kitchen Lights and Cannister Lights

  • 102 رندر با چرخه ها 102 Rendering with Cycles

  • 002 وارد کردن تصویر مرجع 002 Importing a Reference Image

  • 091 صادرات چند شیء به عنوان یک FBX جدید 091 Exporting Multiple Objects as a Single FBX new

  • 026 افزودن کابینت و کشوهای آشپزخانه 026 Adding the Kitchen Cabinets and Drawers

  • 083 افزودن بافت تصویر در Substance Painter 083 Adding an Image Texture in Substance Painter

  • 029 سازماندهی صحنه 029 Organizing the Scene

  • 076 صادرات به مواد نقاش 076 Exporting to Substance Painter

  • 041 شروع صندلی دوم 041 Beginning the Second Chair

  • 011 شروع قاب های پنجره 011 Beginning the Window Frames

  • 034 اتمام مدفوع 034 Finishing the Stools

  • 068 UV نقشه برداری مدفوع 068 UV Mapping the Stools

  • 020 قرار دادن درها و سازماندهی صحنه 020 Placing Doors and Organizing the Scene

  • 066 افزودن شیشه برای دفاتر 066 Adding the Glass for the Offices

  • 058 شروع ماشین قهوه 058 Beginning the Coffee Machine

  • 106 سخنرانی پاداش: انعکاس Cubmaps در Eevee 106 Bonus Lecture: Reflection Cubmaps in Eevee

  • 082 بافت ماشین قهوه 082 Texturing the Coffee Machine

  • 079 پایان میز پایان و شروع صندلی 079 Finishing the End Table and Beginning the Chair

  • 012 اتمام فریم های پنجره 012 Finishing the Window Frames

  • 044 ایجاد پایه های صندلی 044 Creating the Legs of the Chair

  • 084 ایجاد رنگ های راس برای چراغ های آویزان 084 Creating the Vertex Colors for Hanging Lights

  • 042 ادامه صندلی 042 Continuing the Chair

  • 098 آماده سازی کف ها برای بافت 098 Preparing the Floors for Texturing

  • 100 افزودن نور به صحنه 100 Adding Lights to the Scene

  • 047 تغییر نام دسته ای چندین شی 047 Batch Renaming Multiple Objects

  • 062 ایجاد چراغ های آویز بزرگ 062 Creating the Large Hanging Lights

  • 069 نقشه برداری UV صندلی های اتاق کنفرانس 069 UV Mapping the Conference Room Chairs

  • 010 اتمام باز شدن پنجره 010 Finishing the Window Openings

  • 024 مدل سازی دستگیره های کابینت 024 Modeling the Cabinet Handles

  • 080 تکسچرینگ صندلی 080 Texturing the Chair

  • 033 ادامه مدفوع 033 Continuing the Stools

  • 032 شروع مدفوع 032 Beginning the Stools

  • 078 صادرات بافت خارج از مواد نقاش 078 Exporting Textures Out of Substance Painter

  • 014 تکمیل فریم های اداری 014 Finishing the Office Frames

  • 077 واردات در مواد نقاش 077 Importing in Substance Painter

  • 003 تنظیم مقیاس مناسب 003 Setting the Proper Scale

  • 049 ایجاد پایه های بازو و پشت 049 Creating the Arm Rests and Back

  • 016 قرار دادن چارچوب های در 016 Inserting the Door Frames

  • 007 ادامه با دیوارها 007 Continuing with the Walls

  • 050 مدل سازی قاب پشت و پاها 050 Modelng the Back Frame and Legs

  • 022 تکمیل درب کمد 022 Finishing the Closet Doors

  • 063 مدلسازی دریچه های هوا 063 Modeling the Air Vents

  • 056 Extrude Along a Path 056 Extrude Along a Path

  • 089 تنظیم تحمل‌های ماسک در نقاش مواد 089 Adjusting Mask Tolerances in Substance Painter

  • 008 با استفاده از Boolean Modifier 008 Using the Boolean Modifier

  • 018 ایجاد دستگیره در 018 Creating the Door Handle

  • 038 اتمام صندلی 038 Finishing the Chair

  • 017 شروع درها 017 Beginning the Doors

  • 081 آماده سازی قهوه ساز برای صادرات 081 Preparing the Coffee Machine for Export

  • 107 سخنرانی پاداش: Auto UV Unwrap in Substance Painter 107 Bonus Lecture: Auto UV Unwrap in Substance Painter

  • 059 اتمام ماشین قهوه 059 Finishing the Coffee Machine

  • 015 ایجاد چارچوب در 015 Creating the Door Frame

  • 094 استفاده از بافت ها در اشیاء آشپزخانه 094 Applying the Textures to the Kitchen Objects

  • 057 اتمام شیر آب 057 Finishing the Faucet

  • 039 آغاز جدول 039 Beginning the Table

  • 006 ترفند برای تراز کردن دیوارها 006 Tricks for Aligning the Walls

  • 054 شروع یخچال 054 Beginning the Refrigerator

  • 048 شروع صندلی سوم 048 Beginning the Third Chair

  • 031 مدل سازی مبل 031 Modeling the Sofa

  • 052 اتمام صندلی سوم 052 Finishing the Third Chair

  • 040 اتمام میز و فرش 040 Finishing the Table and Rug

  • 046 اتمام صندلی دوم 046 Finishing the Second Chair

  • 072 صندلی، چراغ و سقف کشویی 072 Chair, Lights, and Drop Ceiling

  • 004 آغاز دیوارها 004 Beginning the Walls

  • 095 ترفندهای انتخاب هنگام استفاده از رنگ های راس 095 Selection Tricks When Appying Vertex Colors

نمایش نظرات

آموزش ساخت صحنه با بلندر و نقاش مواد
جزییات دوره
16h 30m
107
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
510
4 از 5
دارد
دارد
دارد
Darrin Lile
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Darrin Lile Darrin Lile

مدرس معتبر Blender Foundation