3ds Max 2021 آموزش

3ds Max 2021 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: 3ds Max بیشتر به دلیل مدل سازی و ارائه ابزار شناخته شده است. این نقاط قوت در معماری ، ساخت ، بازی سازی ، طراحی صنعتی و موشن گرافیک به چشم می خورند. ده ها ویژگی و تکنیک برای تسلط وجود دارد ، از مدل سازی و بافت تا نور و ارائه. این دوره 3ds Max را از ابتدا تحت پوشش قرار می دهد ، و نمای کلی از کل بسته و همچنین مهارت های اساسی را که هنرمندان 3D برای ایجاد مدل ها و انیمیشن های حرفه ای نیاز دارند ، فراهم می کند.

بیاموزید که چگونه از رابط 3ds Max استفاده کرده و خود را شخصی سازی کنید متناسب با ترجیحات شماست. نحوه مدل سازی اشیا مختلف را با استفاده از خطوط شکسته ، چند ضلعی ها و سطوح تقسیم کشف کنید. سپس ، ساخت سلسله مراتب ، افزودن دوربین و چراغ و انیمیشن با فریم های کلیدی را بیاموزید. مربی آرون اف راس همچنین نگاهی عمیق به نقشه برداری از مواد و بافت و همچنین گزینه هایی برای ارائه موتورهایی مانند آرنولد و کوئیک سیلور می اندازد.

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • معرفی 3ds Max 2021 Introducing 3ds Max 2021

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. شروع کار 1. Getting Started

  • انتخاب یک فضای کاری Choosing a workspace

  • تنظیم تنظیمات برگزیده Setting preferences

  • با استفاده از پوشه های پروژه Using project folders

2. 3ds حداکثر رابط 2. 3ds Max Interface

  • آشنایی با رابط Getting familiar with the interface

  • شخصی سازی فضای کاری Customizing a workspace

  • سفارشی کردن رنگ های پس زمینه و شبکه Customizing background and grid colors

  • ایجاد اولیه با ورود صفحه کلید Creating primitives with keyboard entry

  • ایجاد اولیه با تعامل با ماوس Creating primitives interactively with the mouse

  • اشیاء را با Select and Move موقعیت دهید Position objects with Select and Move

  • چرخش و مقیاس اشیاء Rotate and scale objects

  • پیمایش در منظره ها Navigating in viewports

  • مدار و نمای واگرد واگرد Orbit and viewport Undo

  • صرفه جویی در وقت با کلیدهای میانبر صفحه کلید Saving time with keyboard shortcut hotkeys

  • سفارشی کردن کلیدهای میانبر Customizing hotkeys

  • انتخاب حالت سایه نمای Choosing viewport shading modes

  • تنظیمات پیش نمایش و تنظیمات پیش نمایش پیشرفته Advanced viewport settings and presets

  • پیکربندی طرح بندی های مشاهده Configuring viewport layouts

3. چیدمان صحنه 3. Scene Layout

  • مشخص کردن واحدهای نمایشگر Specifying display units

  • تعیین واحدهای سیستم Specifying system units

  • تعیین شبکه خانگی Defining the home grid

  • در حال ذخیره یک صحنه قالب maxstart.max Saving a maxstart.max template scene

  • صحنه های ادغام Merging scenes

  • کپی کردن موارد شی با Array Duplicating object instances with Array

  • اشیاء کلون با تبدیل Clone objects with transforms

  • معرفی اسنپ Introducing snap

  • دقيق با Grid و Snap متحول مي شود Precision transforms with Grid and Snap

  • ترسیم اسامی اشیاء با Scene Explorer Outlining object names with Scene Explorer

  • جمع آوری اشیاء در گروه ها Collecting objects in groups

  • مدیریت لایه های نمایشگر Managing display layers

  • کنترل ویژگی های نمایش شی و لایه Controlling object and layer display properties

  • درک منابع خارجی XREF Understanding XREF external references

  • ایجاد XREFrecord Creating an XREFrecord

  • جابجایی اشیاء در سیستم های مختصات مرجع Moving objects in reference coordinate systems

  • چرخش اشیاء در سیستم های مختصات مرجع Rotating objects in reference coordinate systems

  • دستکاری اشیاء در اطراف مرکز هماهنگی تبدیل Manipulating objects around a Transform Coordinate Center

  • با استفاده از انتخاب ایزوله و انتخاب قفل Using Isolate Selection and Lock Selection

  • انتخاب در حالت های پنجره و عبور Selecting in Window and Crossing modes

4- مدل سازی اسپلین 4. Spline Modeling

  • ایجاد اشکال Creating shapes

  • ویرایش خطوط بیضه Editing Bezier splines

  • تنظیم جزئیات شکل با درون یابی Setting shape detail with interpolation

  • مدل سازی با اصلاح کننده Extrude Modeling with the Extrude modifier

  • اکسترود در طول یک مسیر با اصلاح Sweep Extruding along a path with the Sweep modifier

  • صادرات مسیرها از Adobe Illustrator Exporting paths from Adobe Illustrator

  • وارد کردن مسیرهای Illustrator به 3ds Max Importing Illustrator paths to 3ds Max

  • اضافه کردن یک اصلاح کننده Bevel Adding a Bevel modifier

  • کنترل سطح جزئیات برای اصلاح کننده Bevel Controlling level of detail for a Bevel modifier

  • مدل سازی تایپوگرافی با TextPlus Modeling typography with TextPlus

  • TextPlus دستکاری و تنظیم دقیق Manipulating and fine-tuning TextPlus

5- مدل سازی پارامتری 5. Parametric Modeling

  • تغییر شکل یک شی با اصلاح Deforming an object with a modifier

  • تغییر شکل دهندگان در پشته اصلاح کننده Layering deformers in the modifier stack

  • تعیین سطح چند ضلعی از جزئیات Defining polygon level of detail

  • عبور از یک انتخاب بالا از پشته Passing a selection up the stack

  • درک وابستگی توپولوژی Understanding topology dependence

  • نسخه سازی و فروپاشی پشته Versioning and collapsing the stack

6. مدل سازی چند ضلعی 6. Polygon Modeling

  • تهیه اپراتورهای بولی Preparing Boolean operands

  • حجم ها را با اشیاء مرکب بولی ترکیب کنید Combine volumes with Boolean Compound Objects

  • افزودن لبه ها با QuickSlice Adding edges with QuickSlice

  • اضافه کردن لبه ها با Cut Adding edges with Cut

  • لبه های چند ضلعی را با اصلاح Smooth اصلاح کنید Hardening polygon edges with the Smooth modifier

  • با استفاده از روبان Modeling Using the Modeling ribbon

  • هندسه ساده با حذف Simplifying geometry with Remove

  • شعبه با Editing Poly Extrude Branching with Editable Poly Extrude

  • مشبک Detailing a mesh

  • گوشه های گرد با شفاف Rounding corners with chamfer

7. مدل سازی سطح زیربخش 7. Subdivision Surface Modeling

  • درک سطوح زیربخش Understanding subdivision surfaces

  • بهترین روشها برای مدل سازی سطوح زیر مجموعه Best practices for modeling subdivision surfaces

  • مدل سازی جعبه برای سطوح فرعی Box modeling for subdivision surfaces

  • مدل سازی با اصلاح کننده Symmetry Modeling with the Symmetry modifier

  • انحنای مدل سازی با انتخاب نرم Modeling curvature with Soft Selection

  • پالایش هندسه با SwiftLoop Refining geometry with SwiftLoop

  • محدود کردن تبدیلهای فرعی Constraining sub-object transforms

  • اصلاح درز با جبران مقیاس غیر یکنواخت Correcting a seam with Non-Uniform Scale offset

  • گوشه های تیز با چین و چروک لبه Sharpening corners with edge crease

  • واحدهای پخت Baking subdivisions

8. تکنیک های دوربین 8. Camera Techniques

  • ایجاد یک دوربین فیزیکی و هدف Creating a physical camera and target

  • ناوبری دوربین اول شخص در منظره ها First-person camera navigation in viewports

  • قابهای ایمن را فعال کنید Enabling Safe Frames

  • تنظیم وضوح و نسبت ابعاد در Render Setup Setting resolution and aspect ratio in Render Setup

  • ایجاد یک دوربین رایگان Creating a free camera

  • چرخش در فضای مختصات گیمبال Rotating in Gimbal coordinate space

  • تنظیم محور چرخش سفارش برای شبیه سازی یک سه پایه Setting rotation Axis Order to emulate a tripod

9. روشنایی 9. Lighting

  • پیش نمایش رندرها با ActiveShade Previewing renders with ActiveShade

  • ایجاد چراغ های فتومتریک Creating photometric lights

  • تنظیم شدت نور و رنگ Adjusting light intensity and color

  • تنظیم شکل نور Adjusting light shape

  • کنترل پارامترهای نورافکن Controlling spotlight parameters

  • با استفاده از Explorer Light Using the Light Explorer

  • روشنایی با رنگ محیط Illuminating with an environment color

  • درخشان با یک محیط HDRI Illuminating with an HDRI environment

  • متعادل کردن یک محیط White balancing an environment

  • جدا کردن محیط از پس زمینه Separating environment from background

  • ایجاد آفتاب و آسمان Creating a sun and sky

10. مواد 10. Materials

  • با استفاده از ویرایشگر Slate Material Using the Slate Material Editor

  • اختصاص مواد به اشیاء Assigning materials to objects

  • مدیریت مواد صحنه Managing scene materials

  • مدیریت شیارهای نمونه Managing sample slots

  • ذخیره یک کتابخانه مواد Saving a material library

  • رنگ فیزیکی و زبری مواد فیزیکی Physical Material color and roughness

  • پارامترهای بازتاب مواد فیزیکی Physical Material reflection parameters

  • کنترل سایه مواد مشاهده Controlling viewport material shading

  • شرکت Controlling material sample size

  • ایجاد نقشه رویه ای سه بعدی Creating a 3D procedural map

  • کارگردانی پارامترهای نقشه 3D Art directing 3D map parameters

  • نقشه برداری از فایل های تصویری bitmap Mapping bitmap image files

  • پیش بینی UV با نقشه UVW Projecting UVs with UVW Map

  • با استفاده از اندازه نقشه در دنیای واقعی Using Real-World Map Size

  • بازیابی پیوندها با Asset Tracking Restoring links with Asset Tracking

11. انیمیشن 11. Animation

  • درک سلسله مراتب Understanding hierarchies

  • حرکت نقاط محوری Moving pivot points

  • چرخش نقاط محوری Rotating pivot points

  • اولویت بندی محورهای چرخش Prioritizing rotation axes

  • پیوند دادن اشیاء Linking objects

  • قفل تبدیل می شود Locking transforms

  • تصحیح و جلوگیری از مسائل مقیاس Correcting and avoiding scale issues

  • انتخاب نرخ فریم و سرعت پخش Choosing frame rate and playback speed

  • انتخاب بخش زمانی فعال Choosing the active time segment

  • ایجاد کلیدهای کلیدی در حالت کلید اصلی Creating keyframes in Auto Key mode

  • ایجاد کلیدهای کلیدی در حالت تنظیم کلید Creating keyframes in Set Key mode

  • ویرایش keyframes در جدول زمانی نوار آهنگ Editing keyframes in the Track Bar Timeline

  • در حال ویرایش صفحات کلید در Dope Sheet Editing keyframes in the Dope Sheet

  • ویرایش keyframes در ویرایشگر Curve Editing keyframes in the Curve Editor

  • ویرایش درون یابی در ویرایشگر Curve Editing interpolation in the Curve Editor

  • دستکاری tangents در ویرایشگر منحنی Manipulating tangents in the Curve Editor

  • ویرایش یک مسیر با یک مسیر حرکت Editing a trajectory with a motion path

12. ارائه 12. Rendering

  • انتخاب یک ارائه دهنده Choosing a renderer

  • انتخاب گزینه های رندر Choosing render options

  • ارائه دنباله تصویر Rendering an image sequence

  • پخش یک دنباله تصویر با RAM Player Playing an image sequence with the RAM Player

  • نمادبرداری از یک رندر دامنه پویا بالا Tonemapping a high dynamic range rendering

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

3ds Max 2021 آموزش
جزییات دوره
10h 41m
132
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
13,636
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.