3ds Max 2021 آموزش

3ds Max 2021 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: 3ds Max بیشتر به دلیل مدل سازی و ارائه ابزار شناخته شده است. این نقاط قوت در معماری ، ساخت ، بازی سازی ، طراحی صنعتی و موشن گرافیک به چشم می خورند. ده ها ویژگی و تکنیک برای تسلط وجود دارد ، از مدل سازی و بافت تا نور و ارائه. این دوره 3ds Max را از ابتدا تحت پوشش قرار می دهد ، و نمای کلی از کل بسته و همچنین مهارت های اساسی را که هنرمندان 3D برای ایجاد مدل ها و انیمیشن های حرفه ای نیاز دارند ، فراهم می کند.

بیاموزید که چگونه از رابط 3ds Max استفاده کرده و خود را شخصی سازی کنید متناسب با ترجیحات شماست. نحوه مدل سازی اشیا مختلف را با استفاده از خطوط شکسته ، چند ضلعی ها و سطوح تقسیم کشف کنید. سپس ، ساخت سلسله مراتب ، افزودن دوربین و چراغ و انیمیشن با فریم های کلیدی را بیاموزید. مربی آرون اف راس همچنین نگاهی عمیق به نقشه برداری از مواد و بافت و همچنین گزینه هایی برای ارائه موتورهایی مانند آرنولد و کوئیک سیلور می اندازد.

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • معرفی 3ds Max 2021 Introducing 3ds Max 2021

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. شروع کار 1. Getting Started

  • انتخاب یک فضای کاری Choosing a workspace

  • تنظیم تنظیمات برگزیده Setting preferences

  • با استفاده از پوشه های پروژه Using project folders

2. 3ds حداکثر رابط 2. 3ds Max Interface

  • آشنایی با رابط Getting familiar with the interface

  • شخصی سازی فضای کاری Customizing a workspace

  • سفارشی کردن رنگ های پس زمینه و شبکه Customizing background and grid colors

  • ایجاد اولیه با ورود صفحه کلید Creating primitives with keyboard entry

  • ایجاد اولیه با تعامل با ماوس Creating primitives interactively with the mouse

  • اشیاء را با Select and Move موقعیت دهید Position objects with Select and Move

  • چرخش و مقیاس اشیاء Rotate and scale objects

  • پیمایش در منظره ها Navigating in viewports

  • مدار و نمای واگرد واگرد Orbit and viewport Undo

  • صرفه جویی در وقت با کلیدهای میانبر صفحه کلید Saving time with keyboard shortcut hotkeys

  • سفارشی کردن کلیدهای میانبر Customizing hotkeys

  • انتخاب حالت سایه نمای Choosing viewport shading modes

  • تنظیمات پیش نمایش و تنظیمات پیش نمایش پیشرفته Advanced viewport settings and presets

  • پیکربندی طرح بندی های مشاهده Configuring viewport layouts

3. چیدمان صحنه 3. Scene Layout

  • مشخص کردن واحدهای نمایشگر Specifying display units

  • تعیین واحدهای سیستم Specifying system units

  • تعیین شبکه خانگی Defining the home grid

  • در حال ذخیره یک صحنه قالب maxstart.max Saving a maxstart.max template scene

  • صحنه های ادغام Merging scenes

  • کپی کردن موارد شی با Array Duplicating object instances with Array

  • اشیاء کلون با تبدیل Clone objects with transforms

  • معرفی اسنپ Introducing snap

  • دقيق با Grid و Snap متحول مي شود Precision transforms with Grid and Snap

  • ترسیم اسامی اشیاء با Scene Explorer Outlining object names with Scene Explorer

  • جمع آوری اشیاء در گروه ها Collecting objects in groups

  • مدیریت لایه های نمایشگر Managing display layers

  • کنترل ویژگی های نمایش شی و لایه Controlling object and layer display properties

  • درک منابع خارجی XREF Understanding XREF external references

  • ایجاد XREFrecord Creating an XREFrecord

  • جابجایی اشیاء در سیستم های مختصات مرجع Moving objects in reference coordinate systems

  • چرخش اشیاء در سیستم های مختصات مرجع Rotating objects in reference coordinate systems

  • دستکاری اشیاء در اطراف مرکز هماهنگی تبدیل Manipulating objects around a Transform Coordinate Center

  • با استفاده از انتخاب ایزوله و انتخاب قفل Using Isolate Selection and Lock Selection

  • انتخاب در حالت های پنجره و عبور Selecting in Window and Crossing modes

4- مدل سازی اسپلین 4. Spline Modeling

  • ایجاد اشکال Creating shapes

  • ویرایش خطوط بیضه Editing Bezier splines

  • تنظیم جزئیات شکل با درون یابی Setting shape detail with interpolation

  • مدل سازی با اصلاح کننده Extrude Modeling with the Extrude modifier

  • اکسترود در طول یک مسیر با اصلاح Sweep Extruding along a path with the Sweep modifier

  • صادرات مسیرها از Adobe Illustrator Exporting paths from Adobe Illustrator

  • وارد کردن مسیرهای Illustrator به 3ds Max Importing Illustrator paths to 3ds Max

  • اضافه کردن یک اصلاح کننده Bevel Adding a Bevel modifier

  • کنترل سطح جزئیات برای اصلاح کننده Bevel Controlling level of detail for a Bevel modifier

  • مدل سازی تایپوگرافی با TextPlus Modeling typography with TextPlus

  • TextPlus دستکاری و تنظیم دقیق Manipulating and fine-tuning TextPlus

5- مدل سازی پارامتری 5. Parametric Modeling

  • تغییر شکل یک شی با اصلاح Deforming an object with a modifier

  • تغییر شکل دهندگان در پشته اصلاح کننده Layering deformers in the modifier stack

  • تعیین سطح چند ضلعی از جزئیات Defining polygon level of detail

  • عبور از یک انتخاب بالا از پشته Passing a selection up the stack

  • درک وابستگی توپولوژی Understanding topology dependence

  • نسخه سازی و فروپاشی پشته Versioning and collapsing the stack

6. مدل سازی چند ضلعی 6. Polygon Modeling

  • تهیه اپراتورهای بولی Preparing Boolean operands

  • حجم ها را با اشیاء مرکب بولی ترکیب کنید Combine volumes with Boolean Compound Objects

  • افزودن لبه ها با QuickSlice Adding edges with QuickSlice

  • اضافه کردن لبه ها با Cut Adding edges with Cut

  • لبه های چند ضلعی را با اصلاح Smooth اصلاح کنید Hardening polygon edges with the Smooth modifier

  • با استفاده از روبان Modeling Using the Modeling ribbon

  • هندسه ساده با حذف Simplifying geometry with Remove

  • شعبه با Editing Poly Extrude Branching with Editable Poly Extrude

  • مشبک Detailing a mesh

  • گوشه های گرد با شفاف Rounding corners with chamfer

7. مدل سازی سطح زیربخش 7. Subdivision Surface Modeling

  • درک سطوح زیربخش Understanding subdivision surfaces

  • بهترین روشها برای مدل سازی سطوح زیر مجموعه Best practices for modeling subdivision surfaces

  • مدل سازی جعبه برای سطوح فرعی Box modeling for subdivision surfaces

  • مدل سازی با اصلاح کننده Symmetry Modeling with the Symmetry modifier

  • انحنای مدل سازی با انتخاب نرم Modeling curvature with Soft Selection

  • پالایش هندسه با SwiftLoop Refining geometry with SwiftLoop

  • محدود کردن تبدیلهای فرعی Constraining sub-object transforms

  • اصلاح درز با جبران مقیاس غیر یکنواخت Correcting a seam with Non-Uniform Scale offset

  • گوشه های تیز با چین و چروک لبه Sharpening corners with edge crease

  • واحدهای پخت Baking subdivisions

8. تکنیک های دوربین 8. Camera Techniques

  • ایجاد یک دوربین فیزیکی و هدف Creating a physical camera and target

  • ناوبری دوربین اول شخص در منظره ها First-person camera navigation in viewports

  • قابهای ایمن را فعال کنید Enabling Safe Frames

  • تنظیم وضوح و نسبت ابعاد در Render Setup Setting resolution and aspect ratio in Render Setup

  • ایجاد یک دوربین رایگان Creating a free camera

  • چرخش در فضای مختصات گیمبال Rotating in Gimbal coordinate space

  • تنظیم محور چرخش سفارش برای شبیه سازی یک سه پایه Setting rotation Axis Order to emulate a tripod

9. روشنایی 9. Lighting

  • پیش نمایش رندرها با ActiveShade Previewing renders with ActiveShade

  • ایجاد چراغ های فتومتریک Creating photometric lights

  • تنظیم شدت نور و رنگ Adjusting light intensity and color

  • تنظیم شکل نور Adjusting light shape

  • کنترل پارامترهای نورافکن Controlling spotlight parameters

  • با استفاده از Explorer Light Using the Light Explorer

  • روشنایی با رنگ محیط Illuminating with an environment color

  • درخشان با یک محیط HDRI Illuminating with an HDRI environment

  • متعادل کردن یک محیط White balancing an environment

  • جدا کردن محیط از پس زمینه Separating environment from background

  • ایجاد آفتاب و آسمان Creating a sun and sky

10. مواد 10. Materials

  • با استفاده از ویرایشگر Slate Material Using the Slate Material Editor

  • اختصاص مواد به اشیاء Assigning materials to objects

  • مدیریت مواد صحنه Managing scene materials

  • مدیریت شیارهای نمونه Managing sample slots

  • ذخیره یک کتابخانه مواد Saving a material library

  • رنگ فیزیکی و زبری مواد فیزیکی Physical Material color and roughness

  • پارامترهای بازتاب مواد فیزیکی Physical Material reflection parameters

  • کنترل سایه مواد مشاهده Controlling viewport material shading

  • شرکت Controlling material sample size

  • ایجاد نقشه رویه ای سه بعدی Creating a 3D procedural map

  • کارگردانی پارامترهای نقشه 3D Art directing 3D map parameters

  • نقشه برداری از فایل های تصویری bitmap Mapping bitmap image files

  • پیش بینی UV با نقشه UVW Projecting UVs with UVW Map

  • با استفاده از اندازه نقشه در دنیای واقعی Using Real-World Map Size

  • بازیابی پیوندها با Asset Tracking Restoring links with Asset Tracking

11. انیمیشن 11. Animation

  • درک سلسله مراتب Understanding hierarchies

  • حرکت نقاط محوری Moving pivot points

  • چرخش نقاط محوری Rotating pivot points

  • اولویت بندی محورهای چرخش Prioritizing rotation axes

  • پیوند دادن اشیاء Linking objects

  • قفل تبدیل می شود Locking transforms

  • تصحیح و جلوگیری از مسائل مقیاس Correcting and avoiding scale issues

  • انتخاب نرخ فریم و سرعت پخش Choosing frame rate and playback speed

  • انتخاب بخش زمانی فعال Choosing the active time segment

  • ایجاد کلیدهای کلیدی در حالت کلید اصلی Creating keyframes in Auto Key mode

  • ایجاد کلیدهای کلیدی در حالت تنظیم کلید Creating keyframes in Set Key mode

  • ویرایش keyframes در جدول زمانی نوار آهنگ Editing keyframes in the Track Bar Timeline

  • در حال ویرایش صفحات کلید در Dope Sheet Editing keyframes in the Dope Sheet

  • ویرایش keyframes در ویرایشگر Curve Editing keyframes in the Curve Editor

  • ویرایش درون یابی در ویرایشگر Curve Editing interpolation in the Curve Editor

  • دستکاری tangents در ویرایشگر منحنی Manipulating tangents in the Curve Editor

  • ویرایش یک مسیر با یک مسیر حرکت Editing a trajectory with a motion path

12. ارائه 12. Rendering

  • انتخاب یک ارائه دهنده Choosing a renderer

  • انتخاب گزینه های رندر Choosing render options

  • ارائه دنباله تصویر Rendering an image sequence

  • پخش یک دنباله تصویر با RAM Player Playing an image sequence with the RAM Player

  • نمادبرداری از یک رندر دامنه پویا بالا Tonemapping a high dynamic range rendering

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

3ds Max 2021 آموزش
جزییات دوره
10h 41m
132
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
13,636
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.