لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش یاد بگیرید که چگونه موسیقی را با گوروی جوان ترکیب کنید
Learn How to Mix Music with Young Guru
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
از سازماندهی میکس گرفته تا افزودن جلوه ها، از بهترین ها یاد بگیرید. به نامزد، تهیهکننده و دیجی یانگ گورو افسانهای جایزه گرمی بپیوندید تا اصول مهندسی صدا را بیاموزید — بنابراین میتوانید صدایی را که میخواهید در موسیقی خود بشنوید ایجاد کنید.
یادداشتی از گورو جوان
بیش از همه رسانههای دیگر، به نظر میرسد که ما موسیقی را شخصیترین و حیاتیترین رسانه برای وجود خود میدانیم. همانطور که تأثیر و اهمیت آن در نحوه تعامل انسان ها، ارتباط و جشن گرفتن زندگی مشترک افزایش می یابد، اهمیت درک هنر مهندسی صدا نیز افزایش می یابد. دقیقاً به همین دلیل است که تصمیم گرفتم وارد آموزش شوم و این کلاس را با Skillshare بسازم.
من از کار با افرادی مانند جی زی، امینم، بیانسه و تعداد بیشماری هنرمندان درخشان دیگر در طول زندگی حرفهای خود لذت بردهام. در حالی که من همچنان مهارتهای خود را حتی تا این حد در بازی تقویت میکنم، هیجانزده هستم که برخی از دانش و تکنیکهایی را که در طول سالها به دست آوردهام با همه شما به اشتراک بگذارم.
این کلاس آنلاین Skillshare از چهار بخش تشکیل شده است که شامل ویدیوها و مطالب اختصاصی است که به دروس زیر تقسیم می شوند:
سازماندهی یک میکس - کار با اجزای اصلی یک ترکیب DIY، که شامل ایستگاه کاری صوتی دیجیتال [DAW]، آهنگها و کنترلها، و نحوه سازماندهی بهینه تمام اطلاعات و ابزارهای صوتی برای کار در دست
تعیین سطوح - نحوه مرتب کردن سطوح مطابق با دیدگاه هنرمند برای آهنگ
افزودن جلوهها - نحوه کار با افکتهای اساسی مانند فازرها، تقویتکنندهها، ریورب و تاخیرها، و همچنین ایجاد فضای منفی یا ترکیب/محو شدن در صورت لزوم
توازن تونال - چگونه تشخیص دهیم که تعادل تونال کامل به دست آمده است
من یک فایل صوتی خام قابل دانلود ارائه خواهم کرد تا همه در طول فرآیند با هم و در یک صفحه ترکیب شوند. با این حال، برای پروژه کلاس، می توانید از موسیقی ساخته شده خود استفاده کنید.
— گوروی جوان
آهنگ ضبط شده و میکس حرفه ای خود را ایجاد کنید.
سازماندهی میکس
دانلود: فایل های صوتی که در این کلاس استفاده خواهم کرد
من در کل کلاس با یک فایل صوتی کار خواهم کرد. اگر میخواهید با استفاده از همین فایلها همراه من باشید، میتوانید آنها را دانلود کنید:
اینها فایلهای خام هستند، بنابراین میتوانید از آنها در هر DAW که ترجیح میدهید استفاده کنید.
سازماندهی یک میکس: انتخاب DAW (ایستگاه کاری صوتی دیجیتال)
اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید از چه DAW می خواهید برای مخلوط کردن استفاده کنید. من از Logic Pro X برای این نمایش استفاده خواهم کرد، اما دیگران نیز کار خواهند کرد. برخی از آنها حتی به صورت آنلاین به صورت رایگان در دسترس هستند. راهنمایی برای کمک به شما در انتخاب DAW مناسب برای شما است:
سازماندهی یک ترکیب: برچسب گذاری فایل های شما
همه فایل هایی را که برای ترکیب خود استفاده می کنید برچسب بزنید. نیازی نیست هنگام نامگذاری این فایل ها شیک یا جذاب باشید، شما می خواهید بتوانید آنچه را که نیاز دارید به سرعت و کارآمد پیدا کنید.
فایل پروژه را در DAW که انتخاب کرده اید باز کنید. بسیاری از مردم وقتی DAW خود را باز میکنند میخواهند فوراً شروع به کار کنند، اما ابتدا باید با این برنامه آشنا شوید. چند ساعت آزمایش کنید و کنترلها و ویژگیها را یاد بگیرید. منابع و آموزشهای زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که به شما کمک میکند در DAW خود تسلط پیدا کنید.
یک الگوی سازمانی برای آهنگ های خود در DAW خود پیدا کنید که برای شما کار می کند. همه آهنگ ها را با نام هایی که به راحتی قابل شناسایی هستند برچسب بزنید. آهنگ های مشترک را با هم گروه بندی کنید (آواز، آهنگ درام، آهنگ هورن و غیره).
سازماندهی میکس: به آهنگ خود گوش دهید
در این جلسه خاص، برای "خرافات" استیوی واندر، می بینیم که بیشتر فایل های صوتی طول آهنگ هستند. مطمئن شوید که همه چیز ردیف شده است و سمت چپ ترین مسیر در نقطه 0:00 در DAW شما ردیف شده است.
برای اینکه بفهمید این ترکیب قرار است به چه چیزی نیاز داشته باشد، فیدر را برای هر آهنگ به حجم کامل بیاورید. مطمئن شوید که هیچ یک از آهنگ ها بی صدا نیستند و آهنگ را به طور کامل پخش کنید. این به شما کمک میکند تا تشخیص دهید که هنرمند با آهنگ خود چه چیزی را انجام میدهد.
نحوه نواختن سازها و آوازها و نحوه تنظیم آهنگ هنگام گوش دادن را یادداشت کنید. چگونه این ویژگی ها بر مضامین موجود در ملودی ها و اشعار تأثیر می گذارد و بر آن تأکید می کند؟
سازماندهی میکس: مرتب سازی آهنگ های خود
پس از گوش دادن به این آهنگ خاص، میتوان متوجه شد که دو قطعه آوازی (لید و پشتیبان)، گیتار، هورن، کلاو، بیس و درام وجود دارد. این یک راه اندازی کلاسیک Motown است. این آهنگها را به سبکی که برای شما منطقی است مرتب کنید.
من شخصاً دوست دارم شروع به میکس کردن با طبل ها کنم، بنابراین آنها را در سمت چپ قرار می دهم. این به این دلیل است که درام ها معمولاً بلندترین آهنگ در آهنگ هستند. از آنجایی که نمی خواهید اتوبوس استریو را زیاد کنید، خوب است ابتدا سطوحی را که برای درام ها استفاده می کنید تعیین کنید و سپس سازهای دیگر را از آنجا در ترکیب قرار دهید.
اگر درام ها به صورت زنده ضبط شده باشند، میکس آنها کمی رنگ و بوی بیشتری خواهد داشت، این به این دلیل است که در صدای ضبط شده از هر منبع ارگانیک خونریزی اجتناب ناپذیری وجود دارد. این خونریزی همیشه یک ویژگی منفی نیست، گاهی اوقات به کاملی یک آهنگ میافزاید. از صلاحدید خود برای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن یا نبودن خونریزی در یک آهنگ ارگانیک برای آهنگ استفاده کنید.
آهنگ را برای نمونه هایی از یک آهنگ آوازی یا ساز که فقط یک بار استفاده شده است اسکن کنید. اگر فایلهای صوتی را به گونهای برش دهید که فقط در بخشهایی قرار گیرند که در آهنگ استفاده میشوند، مطمئن میشوید که آهنگ شما با نویزهای اضافی مانند پاپ یا هیس پر نمیشود. همچنین به شما حس بصری بهتری از نحوه چیدمان عناصر مختلف آهنگ در آهنگ می دهد.
در این مرحله، شما باید درک داشته باشید که چگونه هر آهنگ جداگانه برای آهنگ اهمیت دارد، و ایده ای در مورد آنچه که باید در ترکیب خود مورد تاکید یا تاکید قرار نگیرد داشته باشید. اگر به طور موثر سازماندهی کرده باشید، میتوانید بقیه ترکیب را به راحتی مرور کنید!
تعیین سطوح
تعیین سطوح: تعادل درام ها
همانطور که در بخش آخر توضیح دادم، دوست دارم با درام شروع کنم. آنها بیشتر محدوده دینامیکی را در یک ترکیب اشغال می کنند. به عنوان یک مهندس، باید حواستان به اتوبوس استریو باشد، که اساساً سطح آهنگ زمانی است که همه صداها به هم دوخته شده اند. اگر یک اتوبوس استریو منفجر شود، صدای شما مخدوش می شود و برخی از آهنگ ها قطع می شوند. از آنجایی که ما در DAW کار می کنیم، حداکثر اتوبوس استریو ما "0" است.
من با فشار دادن سطح روی درام لگد شروع می کنم و صدا را تا زمانی که به نظرم برسد تغییر می دهم. سپس سطح تله را بالا می برم و تعادلی بین این دو ایجاد می کنم. من این کار را آزادانه انجام می دهم، بدون اینکه هنوز به اتوبوس استریو توجه کنم، تا بتوانم احساسی را که می خواهم به دست بیاورم. اگر بعداً اتوبوس استریو را قطع میکنند، میتوانم آهنگهای درام را ترکیب کنم و صدای کلی آنها را پایین بیاورم، اما در حال حاضر، ما فقط میخواهیم بین هر ساز در ترکیب رابطه برقرار کنیم.
دو رویکرد برای میکس درام وجود دارد، آیا می خواهید از دیدگاه درامر میکس کنید یا از دیدگاه مخاطب؟ اگر اولی، تله و کلاه بالا کمی در مخلوط قرار می گیرند. اگر دومی باشد، برعکس است. طبل ضربه از هر دو منظر در وسط باقی خواهد ماند.
در گوش دادن اولیه، واضح است که کلاو مهمترین ساز در این آهنگ است. از آنجایی که ما پنج کلاو ضبط شده مختلف داریم، میتوانیم آنها را در چندین مکان مختلف قرار دهیم تا صدای آن بسیار پر شود. مراقب باشید که آنها را در فضاهایی قرار دهید که قبلاً توسط آهنگ قبلی اشغال نشده است.
بعد از درامها، همین کار را با هر ساز انجام میدهم، آن را اضافه میکنم و سطح آن را با گوش تعیین میکنم، تا زمانی که آهنگها به گونهای با یکدیگر تعامل داشته باشند که طبیعی به نظر برسد.
تعیین سطوح: هنر پانینگ
در حالی که من این سطوح مقدماتی را تنظیم میکنم، "پنینگ" را نیز تعیین میکنم، جایی که هر آهنگ در ترکیب نهایی ما قرار میگیرد. صدا ما را در بر می گیرد، اما انسان آن را از طریق دو گوش ما پردازش می کند. در نتیجه، اگر آهنگی به صورت جهت دار در یک میکس قرار گیرد، آهنگی متفاوت به نظر می رسد. یک روش موثر برای تفکر در مورد پاننگ این است که تصور کنید ارکسترها چگونه بخش های مختلف ساز خود را روی صحنه سازماندهی می کنند. من به همین ترتیب ترکیب می کنم: کجا این ساز را روی صحنه بگذارم؟
نکته مهم دیگر در مورد متحرک سازی: بسیاری از مهندسان فکر می کنند که پانینگ صرفاً ترتیب دادن به چپ یا راست در طیف است. همچنین مهم است که به این فکر کنیم که چگونه صدا از جلو به عقب به ما برخورد می کند. در نظر گرفتن این موضوع به ترکیبات شما عمق و غنای بیشتری می بخشد. اما در حال حاضر، میتوانیم روی تصمیمگیری در مورد اینکه چه چیزی از چپ به راست قرار دهیم، تمرکز کنیم، در حالی که سطوح اولیه خود را تعیین میکنیم.
تعیین سطوح: متعادل کردن شاخ گیتار
برای اولین گیتار، من آن را به سمت راست منتقل می کنم. در برخی موارد، یک تکنیک خوب می تواند دوبل کردن گیتار و سپس قرار دادن آنها به صورت متقارن باشد، اما این بستگی به آهنگ دارد. از آنجایی که این آهنگ دارای یک گیتار دوم است که صدای آن کمی روشن تر است، من آن را به سمت چپ منتقل می کنم. این باعث می شود که شما بین این دو نشسته باشید.
شما می خواهید در نحوه قرار دادن هر ساز به تعادل برسید، همه آنها نباید در یک طرف یا خیلی سنگین با فرکانس در یک طرف باشند. شما می خواهید ترکیبی ایجاد کنید که شنونده را درگیر و علاقه مند کند.
هنگام تعیین سطوح و مکانی که بیس خود را قرار می دهید، می خواهید مطمئن شوید که رابطه بین آن و درام ها محکم است، زیرا آنها اساس آهنگ را تشکیل می دهند. بنابراین در حال حاضر، آهنگ باس را در کنار درام و تکنوازی هر سه را با هم قرار دهید. ما میخواهیم باس را احساس کنیم، اما نمیخواهیم که بر درامها غلبه کند.
اکنون میتوانیم هورنها را اضافه کنیم و مطمئن شویم که با ترکیبی که ساختهایم ارتباط دارند.
تعیین سطوح: متعادل کردن آوازها
با توجه به سازها، می توانیم روی آواز تمرکز کنیم. به شروع آهنگ برمی گردم و صدای اصلی را قطع می کنم تا ایده ای درباره نحوه قرار گرفتن آن بر روی سازهای پشتیبان پیدا کنم.
من به این آواز کمی حرکت می دهم تا مانند یک آهنگ دوگانه به نظر برسد.
در این مرحله ما به اندازه کافی به آهنگ گوش دادیم تا حس خوبی نسبت به آهنگ داشته باشیم، و ایده بسیار خوبی از جایی که هر تراک به آن تعلق دارد و صدای آنها در میکس چقدر است، داریم.
افزودن جلوهها
افزودن جلوهها 1: EQ
EQ -- Equalization (یا EQ) فرآیندی است که معمولاً برای تغییر پاسخ فرکانس یک سیستم صوتی با استفاده از فیلترهای خطی استفاده میشود. اکثر تجهیزات Hi-Fi از فیلترهای نسبتاً ساده برای تنظیم باس و سهبلند استفاده میکنند. اکولایزرهای گرافیکی و پارامتریک انعطاف پذیری بیشتری در تنظیم محتوای فرکانس سیگنال صوتی دارند. اکولایزر مدار یا تجهیزاتی است که برای دستیابی به یکسان سازی استفاده می شود. از آنجایی که اکولایزرها، «دامنه سیگنالهای صوتی را در فرکانسهای خاص تنظیم کنید»، «به عبارت دیگر، دکمههای صدا مخصوص فرکانس هستند».
من با استفاده از یکی از پلاگین های مورد علاقه خود شروع می کنم: افزونه SSL. این نوار کانال SSL را می گیرد و آن را برای هر آهنگ اعمال می کند، به طوری که من می توانم هر کدام را جداگانه EQ کنم.
یکسان سازی Kickdrum
با شروع با ضربهام، باید تصمیم بگیرم که آیا ضربهی مشت است یا ضربهای فرعی. اینها اصطلاحاتی هستند که به من کمک می کنند تعیین کنم که آهنگ را با چه فرکانسی ترکیب کنم. "Punchy" به معنای حدود 200 هرتز، "subby" به معنای حدود 50-60 هرتز است. تصمیمگیری برای میکس بستگی به حس کلی آهنگ و آهنگهایی دارد که آن را تشکیل میدهند.
یکسان کردن بقیه صداها
اکنون میتوانیم بقیه صداها را با پردازش SSL بر روی آنها لغو کنیم. EQ هر آهنگ تا سطوح مناسب، با در نظر گرفتن روابط بین ابزارهایی که در واحد 2 ایجاد و برنامه ریزی کرده اید.
فرکانس Kickdrum را تعیین کنید
همانطور که ضربه را بازی می کنم، متوجه می شوم که چه فرکانس هایی در ضربه رایج است. در این ضبط، میکروفن اندکی از انتهای تله را گرفت، بنابراین من ضربه را برای جدا کردن آن نگه میدارم. گیتینگ فیلتری ایجاد میکند که فقط به صداهای بالاتر از یک آستانه خاص اجازه میدهد از آن عبور کنند.
برای دروازه درست، آستانه را به اندازه ای بالا داشته باشید که ضربه وارد شود و نه چیز دیگری. گاهی اوقات برای پیدا کردن سطح مناسب باید به آن سمت بروید و سپس کمی عقب نشینی کنید. در این مثال، زمان انتشار را نیز افزایش دادم تا ضربه کامل را دریافت کنم.
"نقطه شیرین" را پیدا کنید
اکنون می توانیم EQ را شروع کنیم. من دوست دارم راه مثبت را به سمت بالا بچرخانم و فرکانس ها را جارو کنم. این باعث می شود که شنیدن "نقطه شیرین" جایی که در نهایت می خواهیم ضربه باشد را آسان تر می کند. تخمینی از جایی که فکر میکنید باید باشد را انتخاب کنید، و سپس چند بار دیگر به آن گوش دهید، کمی از EQ عقب نشینی کنید تا زمانی که به صدای مطلوب برسید.
اضافه کردن امواج سینوسی
از آنجایی که ما با درامهای زنده کار میکنیم، ممکن است بخواهید چیزی اضافه کنید تا حس مدرنتری به آن بدهید. برای مثال، میتوانیم ضربه را از طریق یک «موج سینوسی» ارسال کنیم.
آهنگ دیگری ایجاد کنید و ضربه را به آن "اتوبوس" (ارسال کنید). با ضربه زدن به اتوبوس 1، وارد «افکتهای صوتی» DAW خود شوید. من از "آزمایش نوسانگر" برای ایجاد صدایی با فرکانس پایین برای قرار دادن زیر درام ضربه استفاده می کنم.
اکنون، یک پلاگین "موج سینوسی" را در مسیر قرار دهید. سپس با استفاده از ضربه به عنوان "ورودی زنجیره جانبی" موج سینوسی را دروازه کنید. این فرکانس زیر این دروازه قرار میگیرد، که فقط با ضربه زدن باز میشود و صدایی کاملتر و سنگینتر به آن میدهد که میتوانیم آن را کنترل و ترکیب کنیم. آستانه روی دروازه را تا زمانی تنظیم کنید که ضربه ضربه و ساب همزمان باشد. هنگامی که به تعادل خوبی رسیدید، هر دو را گروه بندی کنید تا آنها را به عنوان یک صدا در حال حرکت به جلو در نظر بگیرید.
باس را یکسان کنید
با باس شروع کنید.
گاهی اوقات بیس و ضربه برای محدوده فرکانس با هم مبارزه می کنند. من دوست دارم زیر فرکانسی که برای ضربه (در این مورد 177 هرتز) برای باس (یعنی: 80 هرتز) انتخاب کردم، بروم تا به آهنگ احساسی کامل بدهم بدون اینکه صدایش زیاد شود.
میدرنج بیس را بالا ببرید تا ضربه بیشتری به آن بدهید و سپس سربار درام ها را با هم برابر کنید. من همچنین آن را در وسط این ترکیب نگه میدارم.
یکسان سازی سازها و آوازها
دوباره به clav و بقیه سازها اضافه کنید، آنها را به سطوح مناسبی که در واحد 2 تعیین کردید، EQ کنید.
پس از لایه بندی در تمام سازهای خود، آواز را اضافه کنید. من میخواهم صدا را در آواز اصلی و آگهی تبلیغاتیمان بالا ببرم.
افزودن افکت 2: Reverb
Reverb
افکت Reverb (Reverberation) یکی از رایج ترین افکت ها در تولید صدا است. این روشی است برای افزودن مصنوعی حس فضا به صداهای شما و همچنین می تواند برای ایجاد برخی جلوه های ویژه استفاده شود.
اکنون می توانیم Reverb را اضافه کنیم. تصمیم گیری در مورد اینکه چقدر یا کم ریورب اضافه شود بستگی به فضای آکوستیک آهنگ ضبط شده دارد. اگر اتاقی برای ضبط بهینه تنظیم نشده باشد، ممکن است "امواج ایستاده" ایجاد کند، جایی که امواج صوتی به یکدیگر منعکس می شوند و تغییر می کنند. آهنگ ضبط شده تنها کاری که Reverb انجام می دهد این است که صدا را نزدیک به شما یا دورتر قرار می دهد.
Reverb صوتی خود را تنظیم کنید
یکی از بهترین راهها برای راهاندازی Reverb از طریق سیستم گذرگاه ما است. یک Reverb را در یک کانال اتوبوس قرار دهید و سپس تمام کانالهایی را که میخواهید بر روی آنها ریورب قرار دهید، به آن کانال متصل کنید. برای این پروژه، ما با ریورب پیشفرض «کلیسا» شروع میکنیم و آواز اصلی را روی آن جابجا میکنیم. ریورب را به گونهای تنظیم کنید که فاصلهای روی آواز ایجاد کنیم، بدون اینکه آن را پاک کنیم.
آواز ad-lib را به ریورب نیز منتقل کنید تا با آواز اصلی مطابقت داشته باشد.
گیتار ریورب خود را تنظیم کنید
اکنون میتوانیم گیتارها را دوباره اضافه کنیم. ما "گیتار مستقیم" را خشک نگه خواهیم داشت. اما می توانید به راحتی در DAW ها را فیلتر کرده و به گیتار افکت اضافه کنید. به این افکتها «کابینت» میگویند. اگر از خودتان ضبط میکنید، میتوانید جلوههای طنین طبیعی را در راهرو یا حمام اضافه کنید.
افزودن جلوه های 3: فشرده سازی
فشردهسازی فرآیند کاهش دامنه دینامیکی بین بلندترین و بیصداترین بخشهای سیگنال صوتی است. این کار با تقویت سیگنالهای ساکتتر و تضعیف سیگنالهای بلندتر انجام میشود.
گاهی اوقات برای کنترل بهتر یک آواز، باید آن را فشرده کنیم. با کمپرسورها می توانیم صدا را فشرده کنیم. فشردن آواز به کاهش دامنه دینامیکی کمک میکند تا بتوانیم هم برای بخشهای بلند و هم برای بخشهای نرم صدای یک خواننده بهتر ترکیب کنیم.
ضروری ترین عنصر برای یک کمپرسور آستانه است. آستانه به کمپرسورها می گوید که چه زمانی کار کنند. نسبت تراکم، عنصر دیگر، به کمپرسور می گوید که چقدر سخت کار کند. به عنوان مثال: اگر نسبت فشرده سازی 3:1 داشته باشید، به این معنی است که به ازای هر 3 دسی بل که سیگنال صوتی شما از آستانه شما بالاتر یا پایین تر می رود، فقط به صورت 1 بیش از/کمتر خواهد بود. "رهاسازی" به ما می گوید پس از اتمام کار کمپرسور چه مدت طول می کشد تا به سطح عادی برگردد.
نمیخواهید کمپرسور شما صدای آواز را «له کند». شما فقط می خواهید روی قسمت هایی از سیگنال که کمتر یا بالاتر از سطح سیگنال متوسط هستند کنترل داشته باشید.
از آنجایی که کمپرسورها انتهای پایینی را نیز گرفته و به سمت بالا میکشند، توجه داشته باشید که صدای پسزمینه ضبط را نیز بالا میبرد. شما می خواهید مطمئن شوید که سیگنال فشرده شده شفاف است تا بهتر آن را در داخل یک مخلوط قرار دهید.
فشرده سازی سربار
گاهی اوقات ممکن است بخواهید سربار خود را با تکنیکی به نام "له کردن" فشرده کنید. به عنوان مثال، من نرخ فشرده سازی خود را بر روی 5 تنظیم می کنم و انتشار آن 0.2 است. سپس آستانه را پایین میآورم تا تمام صداهای بالای سر را بگیرم، که به من امکان میدهد احساس بهتری نسبت به درام داشته باشم. سنج ها را درخشان می کند و اثر چسبندگی روی لگد و دام دارد.
تعیین فرکانس ها
مردم اغلب می پرسند فرکانس آواز اصلی چقدر باید باشد. این بستگی به تفسیر شما دارد که چگونه آن را به بهترین وجه با میکس و ملزومات آهنگ تطبیق می دهد، اما یک قانون سرانگشتی خوب این است که آن را به جایی نزدیک به فرکانس دام تطبیق دهید. اغلب اوقات، شما میخواهید که نوازنده کمی بالاتر از بقیه سازها باشد، اما نباید آنقدر بلند باشد که ترکیب را "رانده شود".
سوارهای آوازی
اکنون که یک سطح پایه برای آواز خود داریم، باید از مسیر عبور کرده و «سوارهای آوازی» را اضافه کنیم، برای زمانی که پخش آواز سازگار نیست. ما این کار را از طریق اتوماسیون آهنگ انجام می دهیم، در صورت لزوم، آواز را بالا یا پایین می کنیم. این اجازه می دهد تا اتکای کمتری به کمپرسورها داشته باشید.
اتوبوس استریوی خود را بررسی کنید!
در این مرحله، شما باید گذرگاه استریو خود را بررسی کنید، برخی از سطوح شما ممکن است اتوبوس استریو را به حالت بیش از حد درایو یا نزدیکتر به رنگ قرمز از آنچه ما میخواهیم فشار دهند. اگر اینطور است، همه سازها را گروه بندی کنید و صدا را پایین بیاورید. این کار اتوبوس استریوی شما را ذخیره میکند، در حالی که روابط بین آهنگهای شما را به طور متناسب حفظ میکند. این ترکیب مشابه است، اما با فضای سر بیشتر و کیفیت صدای بهتر.
شایسته امتیاز خاص خود است: از قرمزها دور بمانید
افزودن جلوه ها: نتیجه گیری
اکنون بیشتر ترکیب را تکمیل کرده اید. به آن گوش فرا دهید و برای تصمیم گیری نهایی که یک مهندس صدا در فرآیند میکس می گیرد آماده شوید.
تکمیل ترکیب: تعادل تونال
EQ اتوبوس استاد
برای بررسی تراز تونال برای آخرین بار، یک EQ را روی گذرگاه اصلی قرار دادم که به من نموداری می دهد تا نشان دهد فرکانس های تون در کجا هستند. من میخواهم مسیر را در محدودههای 10k و 2k کمی بالا ببرم.
ما میخواهیم مطمئن شویم که از نظر تنی، همه فرکانسهای ما در داخل ترکیب ما نشان داده میشوند تا اطمینان حاصل کنیم که ترکیب یکنواخت است. هنگامی که به آن تعادل رسیدید، ترکیب را کامل کرده اید!
قالب بندی میکس نهایی شما
آخرین مرحله جلسه شما این است که تعیین کنید میخواهید ترکیب را در چه قالبی تحویل دهید. این بستگی به این دارد که پروژه برای چه چیزی استفاده میشود. به عنوان مثال، آهنگی که در یک فیلم استفاده میشود، در قالبی متفاوت از چیزی که در وب توزیع میشود، ذخیره میشود.
اکثر DAW ها می توانند در چندین فرمت و عمق بیت مختلف صادر کنند. عمق بیت معیاری است برای میزان اطلاعاتی که فایل صوتی حاوی آن خواهد بود. بیشتر اوقات، 16 یا 24 بیت خواهد بود. از آنجایی که فایل 24 بیتی بزرگتر است، صدای آن بهتر و پرتر از 16 بیت خواهد بود. تصمیم بگیرید که چه چیزی برای پروژه شما بهترین کار را می کند، صادر کنید و با موفقیت یک رکورد را با هم ترکیب کرده اید!
اتوبوس Master خود را فشرده کنید؟
بسیاری از مردم می پرسند که آیا باید یک کمپرسور یا یک EQ را روی گذرگاه "master" کلی قرار دهند، که به این میکس تکمیل شده شما گفته می شود. این یک تصمیم خلاقانه ذهنی است که بر اساس آنچه می خواهید پروژه به نظر برسد، است. سالهاست که من هرگز کمپرسور را روی اتوبوس اصلی قرار نداده ام. این بیشتر به این دلیل است که من به مهندس استاد خود اعتماد دارم، اما همچنین به این دلیل است که اگر میخواهم آن را به شخص دیگری برای آزمایش بدهم، همه آهنگها در فایل پروژهام وجود داشته باشد.
اگر میخواهید فشردهسازی گذرگاه اصلی خود را آزمایش کنید، قوانین فشردهسازی را که در واحد 3 توضیح دادیم، دنبال کنید.
به خاطر داشته باشید که در تجارت خدمات هستید
به عنوان یک مهندس، مهم است که به یاد داشته باشید که در کسب و کار خدمات هستید. تا حدودی شبیه آرایشگر بودن است. شما در حال انجام کار هستید، اما به دید هنری افراد دیگری غیر از خودتان نیز پی می برید. آنها ممکن است پیشنهاداتی را بخواهند، اما در پایان روز، این رکورد تولیدکننده است.
ممکن است از تهیه کننده بپرسید که آیا آهنگ محو می شود یا قطع می شود. این معمولاً تصمیم شما نیست، اما ممکن است چیزی باشد که به دستور تهیه کننده اجرا کنید.
مسابقه اشتراک مهارت گورو ایکس جوان
مسابقه گوروی جوان x Skillshare
مسابقه Young Guru x Skillshare که توسط AIIAI Headphones و
حمایت می شود، دانش آموزان این فرصت را خواهند داشت که آهنگ های خود را برای میکس کردن توسط من ارسال کنند!
قوانین:
1. یک ورودی برای هر دانش آموز.
2. آهنگ ارسالی باید یک آهنگ اصلی باشد که متعلق به شما یا هنرمند/تهیهکنندهای است که مستقیماً با آن کار میکنید (اگر آهنگ شما انتخاب شد، از شما مدرک خواسته میشود)
3. آهنگها (شما باید نسخههای غیر میکس و ترکیبی را ارسال کنید) باید در Soundcloud آپلود شوند و پیوند در صفحه پروژهها با موضوع به اشتراک گذاشته شود: Young Guru x Skillshare contest
3. لطفا آهنگ های خود را #YoungGuruMixContest تگ کنید تا بتوانیم آنها را به راحتی پیدا کنیم.
4. آخرین مهلت ارسال پنجشنبه 17 اکتبر است. برندگان انتخاب و به آنها اطلاع داده می شود
5. موفق باشید!
منابع اضافی
راهنمای Pro-Tools
برای همه شما کاربران Pro-Tools (مبتدی، متخصص، یا کسانی که به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد DAW هستند)، این یک راهنمای عالی برای شما است. راهنمای "Pro-Tools for Musicians" را در اینجا بررسی کنید:
نکات و ترفندهایی برای ضبط عالی
اطمینان از داشتن بهترین ضبط از زمانی که آهنگ بدون میکس خود را دریافت میکنید، برای اطمینان از داشتن سطوح مناسب ضروری است. برای دریافت نکات و ترفندهایی برای دریافت بهترین ضبط، این راهنمای جالب را بررسی کنید.
نکات اضافی در مورد استفاده از جلوه ها
منبع عالی برای استفاده از جلوه های Sound on Sound:
راهنمای ساخت یک استودیو خانگی عالی
برای اطمینان از داشتن تعادل تونال صحیح و میکسدان نهایی با کیفیت، باید محیطی را که در آن میکس میکنید در نظر بگیرید. دسترسی به استودیوهای بزرگ ممکن است برای مهندس مبتدی سخت باشد، و ثابت شده است که بیشتر موسیقیها ساخته و تکمیل شده در استودیوهای خانگی. این راهنمای عالی در مورد ساخت و نگهداری یک استودیوی خانگی عالی را بررسی کنید:
سرفصل ها و درس ها
درس ها
Lessons
افزودن جلوه ها: EQ
Adding Effects: EQ
تعیین سطوح
Determining Levels
سازماندهی یک میکس
Organizing a Mix
افزودن افکت ها: Reverb
Adding Effects: Reverb
معرفی
Introduction
افزودن جلوه ها: فشرده سازی
Adding Effects: Compression
جیمل "گورو جوان" کیتون در طول زندگی حرفه ای درخشان خود، با همکاری با هنرمندانی مانند جی زی، بیانسه، ریک راس، شهرت خود را به عنوان یکی از مشهورترین مهندسان ضبط و میکس در موسیقی امروز به دست آورده است. دریک، تی آی و امینم. گورو جوان که پس از سالها تلاش موفق (آلبومهای چند پلاتینیوم و چندین نوبت گرمی) بهوجود آمده است، اخیراً بهطور خستگیناپذیر برای ارتقای گفتمان فلسفه مهندسی صدا، علم و فناوری تلاش میکند و در مدار سخنرانی کالج به عنوان یکی از موضوعات مهم مطرح میشود. سخنرانان برجسته و با وقار، و بیشتر ثابت می کند که چرا او یکی از مهم ترین ذهن ها و صداهای ضروری است. در سفر به این کشور، هوش و فصاحت گورو توسط مکانهای بسیار چشمگیر مورد بهرهبرداری قرار گرفته است، و او را از رسانههایی مانند CNN، فاکس نیوز، بیلبورد و ویلج ویس به رسمیت میشناسند.
نمایش نظرات