آموزش Blender 3D Cycles ملزومات رندرینگ

Blender 3D Cycles rendering essentials

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

اسلاموالیکم. نام من Widhi Muttaqien از Expose Academy است. من یک کارآفرین و همچنین یک مدرس دانشگاهی در رشته های گرافیک کامپیوتری هستم.

در این دوره به تکنیک های ضروری رندر در بلندر با استفاده از Cycles خواهیم پرداخت. برای کسانی از شما که تازه وارد Blender شده‌اند، Cycles یک موتور رندر است که با V-Ray، Corona، Arnold، Octane و غیره قابل مقایسه است. اساسا Cycles می‌تواند شرایط نورپردازی دنیای واقعی را شبیه‌سازی کند، بنابراین ما را قادر می‌سازد تا تصاویر واقعی واقعی تولید کنیم. اما بر خلاف سایر موتورهای رندر، Cycles همراه با Blender ارائه می شود، بنابراین رایگان است و نیازی به دانلود یا نصب جداگانه ندارید. اساساً اگر از Blender استفاده می کنید، از قبل Cycles دارید.

آنچه می خواهیم پوشش دهیم

ابتدا به نحوه عملکرد رندر GI می پردازیم، سپس به بحث در مورد تفاوت های بین رندر GPU و CPU می پردازیم. در ادامه در مورد رندر نمونه ها و روش های مختلف رندر بحث خواهیم کرد. پس از آن، به طور عمیق در مورد مسیرهای نور و اینکه چگونه می تواند به ما در بهینه سازی زمان رندر کمک کند، خواهیم پرداخت. در ادامه به نحوه کنترل شفافیت و کاستیک در چرخه ها خواهیم پرداخت. و سپس نحوه کنترل محدوده نور و استفاده از نگاشت تون فیلمی را پوشش خواهیم داد. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه با استفاده از تصاویر HDRI نور محیط را ایجاد کنیم. سپس تکنیک‌های نورپردازی بیشتری را با استفاده از انواع مختلف شی لامپ پوشش می‌دهیم و سپس در مورد ایجاد نور سفارشی شکل با تبدیل هر نوع هندسه به منبع نور خواهیم آموخت.

بعد از اینکه تنظیمات رندر و نورپردازی را پوشش دادیم، سپس به سراغ مواد خواهیم رفت. ما جنبه های زیادی در مورد سایه زن اصولی مانند تفاوت بین مواد فلزی و دی الکتریک، ایجاد مواد انتقال دهنده، پراکندگی زیرسطحی، درخشش، ناهمسانگردی، پوشش شفاف، اسپکولار و غیره را پوشش خواهیم داد. هر ماده ای که می توانید به آن فکر کنید و سپس چگونه می توانید مواد را با ایجاد کتابخانه مواد خود مدیریت کنید. در قسمت آخر این دوره به نحوه انجام رندر نهایی، ایجاد دوربین و نحوه کنترل آن می پردازیم. ما پروژه نهایی ساخت این رندر ربات ماهی را خواهیم داشت. اساساً در این پروژه همه چیزهایی را که قبلاً یاد گرفته‌ایم اعمال می‌کنیم، به علاوه یاد می‌گیریم که چگونه نتیجه رندر خود را از Blender به Krita ببریم تا ترکیب نهایی را ایجاد کنیم.

اکنون، اگرچه می‌توانید مستقیماً در این دوره شرکت کنید. اگر خیلی تازه وارد Blender هستید. پیشنهاد می‌کنم قبل از شرکت در این دوره، ابتدا این دوره‌های مقدماتی Blender را بگذرانید:

این دوره‌ها شما را با پایه‌های قوی آماده می‌کنند، مطمئن شوید که می‌توانید تمام درس‌های این دوره فعلی را بدون هیچ مشکلی دنبال کنید. اگر شما آماده هستید. اکنون بپیوندید و مهارت های سه بعدی خود را به سطح بعدی ببرید. اونطرف می بینمت. واسلاموالیکم.

از مدل ربات زیردریایی ماهی برای ایجاد سبک مواد خود استفاده کنید و سپس رندر و پس‌زمینه خود را اضافه کنید.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • کتابخانه مواد Material library

  • نور محیطی Environment light

  • پروژه: راه اندازی زیردریایی ماهی Project: Fish submarine setup

  • انتقال Transmission

  • پروژه: زیردریایی ماهی پس پردازش Project: Fish submarine post-processing

  • مقدمه Introduction

  • سایه زن اصولی Principled shader

  • شین و ناهمسانگردی Sheen and Anisotropy

  • پروژه: مواد زیردریایی ماهی Project: Fish submarine materials

  • CPU در مقابل GPU CPU vs GPU

  • چراغ های مشبک Mesh lights

  • شفافیت و سوزاندن Ttransparency and caustics

  • معرفی چرخه ها Cycles introduction

  • اشیاء لامپ Lamp objects

  • مسیرهای نورانی Light paths

  • کار با دوربین Working with camera

  • نمونه های مادی Material examples

  • Clearcoat و Specular Clearcoat and Specular

  • دستگاه و نمونه ها Device and samples

  • گزینه های رندر بیشتر More rendering options

  • پراکندگی زیرسطحی Subsurface scattering

  • رندر اصول اولیه Rendering basics

  • نقشه برداری تن فیلمی Filmic tone mapping

  • گردش کار ایجاد مواد Material creation workflow

نمایش نظرات

آموزش Blender 3D Cycles ملزومات رندرینگ
جزییات دوره
3h 18m
24
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
667
4 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Widhi Muttaqien Widhi Muttaqien

کارشناس و کارآفرین CG

Widhi یک کارآفرین در صنعت خلاق است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و مدیریت بازرگانی از دانشگاه بینا نوسانترا است. او علاوه بر کسب و کار، مدرس رشته های مرتبط با گرافیک کامپیوتری در دانشگاه پرزیدنت اندونزی و کالج بین المللی لاسال است.

در بیش از 20 سال تجربه خود در صنعت CG، صدها پروژه را با مشتریانی از سراسر جهان به پایان رساند. جهان . او هزاران تصویر و انیمیشن CG تولید کرده است. علاقه عمیق او به گرافیک کامپیوتری او را به سمت تجسم سه بعدی، انیمیشن، توسعه بازی، ویدئو و گرافیک حرکتی سوق می دهد.