آموزش بیاموزید چگونه مهندسان گورو جوان برای Jay Z: مقدمه ای بر ضبط صدا

Learn How Young Guru Engineers for Jay Z: An Introduction to Audio Recording

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره:

از زمانی که گرامافون برلینر مفهوم آهنگ صوتی قابل پخش را به دنیا معرفی کرد، انسان ها شیفته صدای ضبط شده شده اند. در قرن‌های بعد، نوآوری‌های تکنولوژیکی و جادوگری استودیو این فرآیند را به طرز بی‌اندازه‌ای پیچیده‌تر کرده است، اما چندین اصل اساسی ضبط وجود دارد که هنوز هم اعمال می‌شوند. ضبط صدا، فرآیند بازتولید صدای زنده، همیشه یک عمل مشهور خواهد بود، زیرا به ما امکان می‌دهد داستان بگوییم، ایده‌ها را به اشتراک بگذاریم و صدای خود را در بین ملت‌ها و نسل‌ها حفظ کنیم.

من این بخت را داشتم که انواع مختلفی از ضروری ترین هنرمندان موسیقی از جی زی گرفته تا بیانسه و امینم را ضبط کنم، بنابراین آموخته ام که چه تکنیک های ضبط با بافت های مختلف شنیداری بهتر عمل می کند. با استفاده از تجربیات و درس‌های شخصی‌ام، ابزارهایی را که برای افزودن حس حرفه‌ای به ضبط‌های صوتی‌تان نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهم.

آنچه خواهید آموخت

من این کلاس Skillshare را ایجاد کرده‌ام تا به بهترین وجه به شما کمک کنم بدون در نظر گرفتن قیمت تجهیزاتتان، ضبط‌هایتان را با افکت‌هایی که می‌خواهید زنده کنید. همه اینها از طریق ویدیوهای اختصاصی و کارگردانی نوشتاری ارائه می شود. ما پوشش خواهیم داد:

  • درک فیزیک صوتی. این واحد علم صدا و نحوه واکنش آن را با توجه به محیط اطرافش پوشش می دهد.
  • انتخاب فضای ضبط. این واحد نحوه انتخاب فضای مناسب برای ضبط خود و نحوه بهینه سازی مناسب آن برای جلوه مورد نظرتان را پوشش می دهد.
  • مکان یابی میکروفون ها، ابزارها و صداها. این واحد نحوه تأثیرگذاری بر هر برداشت را بر اساس محل قرارگیری میکروفون در رابطه با منبع صوتی/فضای ضبط پوشش می‌دهد.
  • سطوح نظارت. این واحد نحوه اطمینان از تمیز بودن ضبط شما (یا درهم، اگر جلوه مورد نظر باشد) و در محدوده دینامیکی قابل قبولی را پوشش می دهد.
  • انجام تنظیمات و برداشت های متعدد. این واحد نحوه تغییر متغیرهای ضبط (جایگاه میکروفون، تنظیمات فضای ضبط، افزونه‌های میکروفون، افزونه‌های ابزار) را برای ایجاد چندین آهنگ، که در نهایت لایه‌بندی می‌شوند تا کل پروژه صوتی را تکمیل کند، پوشش می‌دهد.
  • در حال اتمام. چگونه به درستی هر برداشت را برچسب گذاری کنیم، چگونه هر آهنگ را سازماندهی کنیم و پس از اتمام ضبط همه چیز را برای چه کسی ارسال کنیم.

آنچه خواهید ساخت

پروژه کلاس شما با استفاده از اصولی که در مورد آن صحبت کردیم، ضبط فایل صوتی شما خواهد بود.

تراک صوتی با کیفیت حرفه ای خود را ضبط کنید

درک فیزیک صوتی

  1. صدا چیست؟

    صدا چیست؟

    1. صدا جابجایی مولکول های هوا است. این یک  است که به صورت موج مکانیکی  و جابجایی، از طریق برخی   (مانند هوا یا ) منتشر می‌شود. گاهی اوقات صدا فقط به آن دسته از ارتعاشات با  فرکانس‌ها اشاره می‌کند که در   انسان است.
    2. مبدل چیزی است که یک شکل از انرژی را به دیگری تبدیل می کند. برای این کلاس، مبدل های مهم درام گوش انسان و میکروفون ها هستند.
    3. هنگامی که اختلاف در سطح فشار صدا (SPL) به مبدل برخورد می کند، به انرژی تبدیل می شود که توسط گیرنده به عنوان "صدا" درک می شود. برای درام گوش، گیرنده مغز، برای میکروفون، گیرنده رسانه ضبط است (نوار مغناطیسی، سیگنال دیجیتال و غیره)
  2. فرکانس چیست؟

    فرکانس چیست؟

    1. صدا به صورت امواج ارتعاشی فشار و جابجایی در هوا یا مواد دیگر منتشر می‌شود. این امواج با همان سرعت صوت (1130 فوت بر ثانیه) حرکت می‌کنند، اما طول موج‌های متفاوتی دارند (فاصله اوج به قله یا دره به دره در یک موج). ما تعداد طول موج هایی را که در یک ثانیه می گذرند با عبارتی به نام فرکانس اندازه گیری می کنیم که آن را با هرتز (هرتز) اندازه می گیریم.

    2. فرکانس موج صوتی ویژگی صدا است که تن را تعیین می‌کند. هر چه طول موج موج صوتی بیشتر باشد فرکانس (Hz) کمتر و تون تولید شده کمتر می شود. هر چه طول موج کوتاهتر باشد، فرکانس (هرتز) بیشتر و تون بالاتر است.

    3. فرکانس‌هایی که گوش می‌تواند بشنود به محدوده خاصی از فرکانس‌ها محدود می‌شود. محدوده فرکانس شنیداری برای انسان بین 20 هرتز (هرتز) تا 20 هزار هرتز (20 کیلوهرتز) است، اگرچه محدودیت فرکانس بالا معمولاً با افزایش سن کاهش می‌یابد.
    4. سایر گونه های جانوری دامنه شنوایی متفاوتی دارند. برای مثال، برخی از نژادهای سگ می توانند ارتعاشات تا 60000 هرتز را درک کنند.

     

    توضیحات فرکانس

    16-31 Hx -- آستانه شنوایی انسان و پایین‌ترین نت‌های پدال یک اندام لوله.

    32 – 512 هرتز -- فرکانس‌های ریتم، جایی که نت‌های باس پایین و بالایی قرار دارند.

    512 – 2048 هرتز -- درک گفتار انسان را تعریف می‌کند، کیفیتی شبیه بوق یا ریز به صدا می‌دهد.

    2048 – 8192 هرتز -- به گفتار، جایی که صداهای اصطکاک‌آمیز لبی و لبی نهفته است، حضور می‌دهد.

    8192 – 16384 هرتز -- درخشندگی، صدای زنگ‌ها و زنگ‌های سنج و صدا در گفتار.

  3. محدوده دینامیک چیست؟
    1. فرکانس‌های متوسط ​​برای ضبط‌کننده‌ها چالش‌برانگیزترین هستند، زیرا تقریباً تمام سازها و آوازهایی که ضبط می‌شوند در آن محدوده اتفاق می‌افتند.

    2. محدوده دینامیکی  نسبت دامنه امواج بالاترین فرکانس در قطعه ضبط شده در مقایسه با امواج با کمترین فرکانس قطعه است. ضبط کننده ها باید محدوده دینامیکی را تا حد امکان محدود کنند تا بتوانند به امواج متوسط ​​زندگی بهتری بدهند.

    3. محدوده دینامیکی شنوایی انسان تقریباً 140 دسی بل است. محدوده دینامیکی موسیقی که به طور معمول در یک سالن کنسرت درک می شود، از 80 دسی بل تجاوز نمی کند و گفتار انسان معمولاً بیش از محدوده 40 دسی بل درک می شود.

    4. محدوده دینامیکی نیز بر اساس محدودیت‌های نسبت دستگاه ضبط (مبدل) متفاوت خواهد بود، زیرا یک دستگاه ضبط به‌خوبی می‌تواند سیگنال‌ها را بسیار زیر دامنه نویز ریشه (RMS) (RMS) ضبط کند.
  4. درک آکوستیک
    1. آکوستیک ویژگی یا کیفیت یک اتاق یا سازه است که بر امواج صوتی در حال اجرا یا ضبط تأثیر می گذارد.

    2. سطوح سخت تمایل به انعکاس صدا دارند و سطوح نرم تمایل به جذب صدا دارند. هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین اتاق برای ضبط، باید آکوستیک و نحوه تاثیر امواج صوتی تولید شده توسط سطوح در فضای اطراف را در نظر بگیرید.

    3. امواج ایستاده امواج صوتی هستند که بین دو یا چند سطح جهش می‌کنند و در نتیجه فرکانس‌های خاصی را در امواج صوتی دیگر با ورود به مبدل تغییر می‌دهند. به عنوان مثال، ناحیه بین دو دیوار مسطح و کاملاً موازی در فرکانس های خاصی طنین انداز می شود که مستقیماً با یکدیگر تداخل دارند و یک پاسخ فرکانسی صاف ایجاد می کنند.

    4. امواج ایستاده زمانی ایجاد می شوند که فاصله بین دیوارها مضربی از طول موج موج صوتی باشد و در نتیجه آن موج را تقویت می کند.

    5. هنگامی که امواج بین تمام سطوح در یک اتاق محصور (دیوارها، کف، سقف، اشیاء اضافی) پرش می کنند، امواج ایستاده می توانند تولید شوند.

    6. پاسخ فرکانس نحوه تأثیر اتاق یا تجهیزات بر صدا است. هنگام ضبط، می‌خواهید مطمئن شوید که پاسخ فرکانسی اتاق با نوع صدایی که می‌خواهید ضبط کنید، همسو باشد. هرچه فضا مرده تر باشد، می توانید پاسخ فرکانسی را بیشتر کنترل کنید.

    7. Reverb مدت زمانی است که طول می کشد تا یک موج صوتی از سطحی پریده و به مبدل بازگردد. هر چه اتاق بزرگتر باشد، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا صدا برگردد.

    8. فاز رابطه پیش رونده بین دو شکل موج است. فاز نشان‌دهنده نقطه خاصی در چرخه شکل موج است که به صورت زاویه بر حسب درجه اندازه‌گیری می‌شود. معمولاً این یک ویژگی قابل شنیدن برای یک موج نیست (اما می تواند در هنگام استفاده از امواج با فرکانس بسیار پایین به عنوان کنترل در سنتز باشد). این یک عامل بسیار مهم در تعامل یک موج با موج دیگر، چه به صورت صوتی یا الکترونیکی است.

    9. دسی بل نحوه اندازه گیری بلندی قابل شنیدن یک صدا است. این نسبت بین آستانه شنوایی (شدت) و فشار صوتی (قدرت) تولید شده در یک لحظه خاص را بیان می کند. گوش انسان دارای دامنه دینامیکی بزرگی در درک صدا است. نسبت شدت صدا که باعث آسیب دائمی در طی قرار گرفتن کوتاه مدت در برابر آرام ترین صدایی که گوش می تواند بشنود، بیشتر یا برابر با 1 تریلیون است.

انتخاب میکروفون و تنظیم فضای خود

  1. درک سطح فشار صدا
    1. سطح فشار صوت (SPL) اندازه‌گیری لگاریتمی فشار صوت مؤثر یک صدا نسبت به مقدار مرجع است. در دسی بل (dB) بالاتر از سطح مرجع استاندارد اندازه گیری می شود. فشار صدای مرجع استاندارد در هوا یا سایر گازها 20 μPa است که معمولاً آستانه شنوایی انسان (در 1 کیلوهرتز) در نظر گرفته می‌شود.
    2. SPL می تواند مستقیماً نوع میکروفونی را که برای ضبط استفاده می کنید تعیین کند.
  2. انواع میکروفون
    1. میکروفون پویا - با سطح SPL بالاتر (سطح فشار صدا) سروکار دارد. هر چه SPL بالاتر باشد، صدا بلندتر است. عالی برای آواز، درام یا هر ساز دیگری که می تواند SPL بالاتری را در خود نگه دارد.



    2. میکروفون های خازنی دارای SPL کمتری هستند. دو صفحه وجود دارد، یکی ثابت و دیگری متحرک، که امکان پیکربندی یا الگوهای قطبی مختلف را فراهم می کند. میکروفون کندانسور دیافراگم به عنوان یک صفحه خازن عمل می کند و ارتعاشات باعث ایجاد تغییراتی در فاصله بین صفحات می شود.



    3. میکروفون های لوله ای یک میکروفون خازنی است که از مدار لوله ای در پری امپ استفاده می کند. میکروفون های لوله ای صدای گرم تری را ایجاد می کنند و معمولا برای خواننده ها بهترین هستند.

  3. تنظیمات الگوی قطبی
    1. شکل 8 - "شکل 8" یا میکروفون های دو جهته صدا را به طور مساوی از جلو و پشت عنصر دریافت می کنند. اکثر میکروفون های ریبون از این الگو هستند. در اصل آنها به هیچ وجه به فشار صدا پاسخ نمی دهند، فقط به تغییر فشار بین جلو و عقب پاسخ نمی دهند. از آنجایی که صدایی که از کنار می رسد به طور مساوی به جلو و عقب می رسد، هیچ تفاوتی در فشار وجود ندارد و بنابراین حساسیتی به صدا از آن جهت وجود ندارد.

    2. Omnidirectional - پاسخ میکروفون همه جهته (یا غیر جهت دار) به طور کلی به عنوان یک کره کامل در سه بعدی در نظر گرفته می شود. در دنیای واقعی اینطور نیست. همانند میکروفن های جهت دار، الگوی قطبی یک میکروفون "همه جهتی" تابعی از فرکانس است.

    3. یک جهته - یک میکروفون یک جهته فقط به صداها از یک جهت حساس است.

    4. کاردیود - رایج‌ترین میکروفون یک طرفه، میکروفون کاردیوئید است که به این دلیل نامگذاری شده است که الگوی حساسیت یک کاردیوئید است. میکروفون های خانواده کاردیوید معمولاً به عنوان میکروفن های صوتی یا گفتاری استفاده می شوند، زیرا در رد صداها از جهات دیگر خوب هستند. در سه بعد، کاردیوئید به شکل یک سیب است که در مرکز میکروفون قرار دارد که "ساقه" سیب است. پاسخ کاردیوید دریافت از کنار و عقب را کاهش می‌دهد و به جلوگیری از بازخورد مانیتورها کمک می‌کند.

      از آنجایی که میکروفون‌های مبدل گرادیان فشار جهت‌دار هستند، آنها را بسیار نزدیک به منبع صدا (در فواصل چند سانتی‌متری) قرار می‌دهند. در تقویت باس این به عنوان اثر مجاورت شناخته می‌شود.
  4. درک Phantom Power
    1. فانتوم پاور، در زمینه تجهیزات صوتی حرفه‌ای، روشی برای انتقال برق DC از طریق کابل‌های میکروفون برای کارکرد میکروفون‌هایی است که دارای مدارهای الکترونیکی فعال هستند. این به عنوان منبع تغذیه مناسب برای میکروفون های خازنی شناخته می شود، اگرچه بسیاری از جعبه های مستقیم فعال نیز از آن استفاده می کنند. این تکنیک همچنین در برنامه های کاربردی دیگری که منبع تغذیه و ارتباط سیگنال از طریق یک سیم انجام می شود، استفاده می شود.

    2. منابع تغذیه فانتوم اغلب در میزهای میکس، پیش تقویت‌کننده‌های میکروفون و تجهیزات مشابه تعبیه می‌شوند. میکروفون‌های خازنی سنتی علاوه بر تغذیه مدار میکروفون، از برق فانتوم برای پلاریزه کردن عنصر مبدل میکروفون نیز استفاده می‌کنند.
  5. امواج ایستاده را از بین ببرید
    1. برای ایجاد یک پاسخ فرکانسی مسطح در اتاقی که ضبط شما در آن است، مهم است که تمام دیوارهای موازی را حذف کنید.

    2. امواج ایستاده در اتاق‌ها می‌توانند باعث شوند که فرکانس‌های تشدید خاصی یا به طور نامناسب افزایش یابند (گره‌ها) یا به طور کامل ناپدید شوند (آنتی‌نود). به همین دلیل، همیشه ایده خوبی است که به کار خود از چند نقطه مختلف در استودیو گوش دهید تا پتانسیل موج ایستاده را از بین ببرید.

    3. ما می توانیم امواج ایستاده را با اطمینان از عدم وجود دیوارهای موازی در اتاق حذف کنیم. استفاده از گوبو، فوم یا مواد دیگر برای از بین بردن امواج ایستاده با تابش سیگنال در اطراف فضای ضبط خود.

  6. کنترل سطح هدفون
    1. سطح هدفون باید به اندازه‌ای بلند باشد که هنرمند بتواند موسیقی را بشنود، اما به اندازه‌ای کم صدا باشد که هنگام ضبط به میکروفون نریزد.

تنظیم یک جلسه

  1. تنظیم سطوح
    1.  به آهنگ خود گوش دهید تا مطمئن شوید فضای مناسبی برای قسمت خود دارید. "Headroom" مقداری است که در آن قابلیت های کنترل سیگنال یک سیستم صوتی از یک سطح طراحی شده به عنوان حداکثر مجاز بیشتر می شود. Headroom را می توان به عنوان یک منطقه ایمنی در نظر گرفت که به پیک های صوتی گذرا اجازه می دهد تا از PML بدون تجاوز از قابلیت های سیگنال یک سیستم صوتی تجاوز کنند. هدف این است که از رفتن به قرمز یا اوج گرفتن آهنگ صوتی جلوگیری شود.

    2. اگر آهنگ در حال اوج گرفتن است، جایی برای هنرمند وجود ندارد که خواننده آواز خود را در بالای صفحه قرار دهد که می‌تواند منجر به یک میکس بد شود.
  2. راه اندازی آهنگ های کمکی

    1. مسیرهای کمکی مسیرهایی هستند که می‌توانید اتوبوس را به آن‌ها بفرستید.

    2.در داخل DAW شما، یک سیستم گذرگاهی وجود دارد (شما می توانید عنوان آنها را هر چه می خواهید عنوان کنید، به عنوان مثال: اتوبوس 1، اتوبوس 2، اتوبوس 3، و غیره). این به شما امکان می دهد چندین کانال را به یک اتوبوس هدایت کنید، که اساساً به عنوان حامل برای یک جلوه عمل می کند (به بخش بعدی مراجعه کنید). استفاده از سیستم گذرگاه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی DSP می شود (در مقایسه با اعمال جلوه های جداگانه برای هر آهنگ).

    3. سه آهنگ کمکی استریو ایجاد کنید. سپس ورودی های اتوبوس را برای هر مسیر اختصاص دهید. اکنون جلسه خود را تنظیم کنید تا همه آهنگ های ضبط شده شما به این اتوبوس ها بروند.

  3. افزودن جلوه ها

    1. جلوه‌ها تغییراتی هستند که می‌توانید پس از انجام ضبط، از طریق سیستم گذرگاه آخرین بخش، به آهنگ اضافه کنید. نمونه‌هایی از افکت‌ها Reverb و Delay هستند.

    2. چرا از Delay یا Reverb استفاده کنیم؟ به احتمال زیاد به ترجیح خواننده یا مجری بستگی دارد. بسته به روش‌ها و تکنیک‌هایشان، برخی از خواننده‌ها دوست دارند خود را با جلوه‌ای خاص بشنوند، زیرا احساس می‌کنند که به آنها کمک می‌کند نت‌ها را تلفظ کنند یا بهتر در حس همه آهنگ‌ها فرو روند.

    3. به دلیل سیستم اتوبوسرانی ما، لازم نیست در هر مسیر جداگانه از افکت‌ها استفاده کنید. می‌توانید یک افکت ایجاد کنید و سپس آن را به مسیرهای کمکی که می‌خواهید تحت تأثیر آن قرار بگیرید، انتقال دهید.

    4. سعی کنید جلوه های مختلفی را به این کانال های کمکی اضافه کنید. من دو ریورب و یک تاخیر را انتخاب کردم. می‌توانید هر طور که می‌خواهید آن را سفارشی کنید، اما سعی کنید هر دو را احساس کنید و تغییرات شنیداری هر افکت را یادداشت کنید.

  4. نام گذاری کانال های صوتی شما

    1. به یاد داشته باشید، قبل از شروع ضبط، بهترین تمرین نامگذاری هر کانال است تا به شما کمک کند همه چیز را سازماندهی کنید.

    2. نامگذاری یک آهنگ آن را در فایل صوتی خام جاسازی می کند، که به کسانی که ممکن است بعداً روی آهنگ های ضبط شده کار کنند (مانند مهندس میکس یا مهندس مسترینگ) نیز کمک می کند.

    3. من همچنین توصیه می‌کنم کانال‌های جلوه‌های خود را نیز نام‌گذاری کنید، بنابراین به راحتی می‌توان به آن‌ها بازگشت و با ضبط آهنگ‌های بیشتری که می‌خواهید افکت‌ها را به آن‌ها انتقال دهید، به آن‌ها بازگشته و اعمال شوند. این همچنین به تمایز آنها از کانال های صوتی کمک می کند.

  5. انتخاب یک پیش آمپر
    1. یک پیش تقویت‌کننده میکروفون، سیگنال میکروفون را برای پردازش توسط تجهیزات دیگر آماده می‌کند. سیگنال‌های میکروفون اغلب ضعیف‌تر از آن هستند که به واحدهایی مانند کنسول‌های میکس و دستگاه‌های ضبط با کیفیت مناسب منتقل شوند. پیش تقویت‌کننده‌ها سیگنال میکروفون را به سطح خط (یعنی سطح قدرت سیگنال مورد نیاز چنین دستگاه‌هایی) افزایش می‌دهند و در عین حال از نویز القایی که در غیر این صورت سیگنال را مخدوش می‌کند، جلوگیری می‌کنند.

    2. ولتاژ خروجی در یک میکروفون پویا ممکن است بسیار پایین باشد، معمولاً در محدوده 1 تا 100 میکروولت. یک پیش تقویت‌کننده میکروفون این سطح را تا 70 دسی‌بل، تا حداکثر 10 ولت افزایش می‌دهد. این سیگنال قوی‌تر برای به حرکت درآوردن مدار یکسان سازی در یک میکسر صوتی، برای ایجاد جلوه‌های صوتی خارجی، و جمع‌بندی با سیگنال‌های دیگر برای ایجاد یک ترکیب صوتی برای ضبط صدا یا برای صدای زنده استفاده می‌شود.

    3. یک پیش تقویت کننده میکروفون نیز بر کیفیت صدای میکس صوتی تأثیر می گذارد. یک پیش تقویت کننده ممکن است میکروفون را با امپدانس کم بارگذاری کند و میکروفون را مجبور کند سخت تر کار کند و بنابراین کیفیت صدای آن را تغییر دهد. یک پیش تقویت کننده ممکن است با افزودن یک ویژگی متفاوت نسبت به پیش تقویت کننده های داخلی میکسر صوتی، رنگ را اضافه کند. برخی از میکروفون ها باید همراه با یک پیش تقویت کننده استفاده شوند تا به درستی کار کنند (به عنوان مثال، میکروفون های خازنی).

    4. شما باید یک پیش آمپلی فایر را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نوع آوازی که ضبط می کنید مطابقت داشته باشد. پیش تقویت‌کننده‌ای که برای یک خواننده با هارمونی‌های متعدد و آوازهای پشته‌ای استفاده می‌کنید ممکن است با یک هنرمند هیپ‌هاپ یا حتی یک ساز زنده متفاوت باشد.
  6. انتخاب کمپرسور مناسب
      1. به سطوح شکل موج در ترتیب دهنده خود نگاه کنید و ببینید چقدر تنوع وجود دارد. اگر نوسان سطح زیادی وجود دارد، ممکن است لازم باشد هنگام ضبط مقداری فشرده‌سازی اضافه کنید، اما هرگز بیشتر از آنچه در نهایت نیاز دارید اضافه نکنید، زیرا پس از اضافه شدن نمی‌توانید آن را حذف کنید.

      2. از یک حمله سریع و زمان رهاسازی در حدود یک ربع ثانیه استفاده کنید، یا اگر کمپرسور پیش تقویت کننده شما دارای یک حالت خودکار باشد. اگر در پری امپ خود کمپرسور ندارید، بدون پردازش ضبط کنید و هنگام میکس از کمپرسور نرم افزاری استفاده کنید.

      3. فشردگی بیش از حد یا نامناسب در این مرحله می‌تواند منجر به یک صدای شلوغ و بی‌جان شود که رفع آن بعداً تقریباً غیرممکن است. همچنین باید در نظر داشت که فشرده‌سازی تأثیرات محیط اتاق را در گذرگاه‌های ساکت‌تر نشان می‌دهد، بنابراین در حالی که ممکن است در یک ضبط پردازش نشده صدای اتاق را نشنید، زمانی که شروع به اضافه کردن فشرده‌سازی کردید ممکن است شروع به نفوذ کند.

ضبط آواز

  1. قرار دادن میکروفون
    1. دیافراگم میکروفون باید جلوی منبع صدا باشد. میکروفون باید در سطح یکنواخت قرار گیرد و صفحه نمایش باید 3 تا 5 اینچ از دیافراگم میکروفون فاصله داشته باشد تا هر گونه ترکیدن از ضبط ما حذف شود.

    2. Floor Roll-off را تنظیم کنید تا از هرگونه صدای کف یا هر صداهای اضافی دیگری که ممکن است هنگام ضبط اتفاق بیفتد مراقبت کند. سوئیچ رول آف به شما امکان می دهد قدرت سیگنال های فرکانس پایینی را که می زند و رگبار ایجاد می کند، کاهش دهید.

    3. در صورت امکان، میکروفون را روی پایه نصب کنید. فقط به خواننده اجازه دهید میکروفون را نگه دارد، در غیر این صورت عملکرد موسیقی او به خطر می افتد. هنگامی که خواننده یک میکروفون را به دست می گیرد، به خصوص اگر یک مدل کاردیوئیدی است، مطمئن شوید که دست خود را از پشت سبد دور نگه داشته است، زیرا انسداد این ناحیه می تواند ویژگی های جهت و تونال میکروفون را تغییر دهد.
  2. ضبط آوازها و هارمونی های پشته ای
    1. بسته به خواننده و همچنین ماهیت آهنگ، ممکن است بخواهید آن اجرای آواز اصلی را دو یا سه برابر کنید. میزان انباشته شدن نیز می تواند بر اساس قسمت خاصی از آهنگ تغییر کند. به طور معمول، شما بیشتر در گروه کر روی هم قرار می‌دهید تا آیه – اما انباشتن در هر دو امر رایج است.

    2. وقتی یک اجرای آوازی را روی هم می‌گذارید، ویژگی‌های اهنگ خاصی وجود دارد که می‌توانید انتظار داشته باشید. گرمتر و کاملتر به نظر می رسد، اما نه به اندازه یک اجرای تک سرب ترکیبی خوب، ترد یا صمیمی. من همیشه هر دو را آزمایش می کنم. بیشتر اوقات من دوست دارم لید انباشته شود، اما همیشه اینطور نیست. نکته جالب این است که می‌توانید ویژگی‌های تونال را با بازی با سطوح حجم به حجم اجراهایی که روی هم می‌گذارید شکل دهید.

    3. اگر تصمیم دارید عملکرد سرنخ خود را انباشته کنید، برای ویرایش بیشتر آماده باشید. اگر سه لید vox را روی هم انباشته کنید، آماده باشید که هر 3 مورد را طی کنید و مطمئن شوید که هیچ ضربه، کلیک یا سایر نویزهای نویز وجود ندارد که مانع از اجرا شود. شما همچنین باید تصمیم بگیرید که کدام برداشت بهترین است و مطمئن شوید که دو مورد دیگر به خوبی با آن مشبک می شوند.

    4. هنگام ضبط هارمونی یا وکال های پشته ای، حتماً به هنرمند پیش از پخش یا مروری از آواز اصلی خود ارائه دهید تا بداند که دوست دارد با چه آوازی دوبل یا نت هماهنگ کند. این همچنین به شما امکان می دهد تعیین کنید به چند آهنگ نیاز دارید و چگونه باید آنها را برچسب گذاری کنید.

    5. آوازهای متحرک به شما امکان می دهد اجرای آواز را پر کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا بگویید که صدا از کجا می‌آید. می‌توانید سازها و صداها را در مکان‌های مختلف قرار دهید تا هارمونی‌ها، ادلب‌ها یا آوازهای پشته‌ای در مکان‌های مختلف صدا برای ایجاد صدایی کامل‌تر برخورد کنند.
  3. ضبط Adlibs
    1. ادلب ها مانند رویه های روی پیتزا هستند. آنها می توانند طعم و رنگ زیادی به اجرای آواز رپ اضافه کنند.

    2. تقویت Adlib زمانی رخ می دهد که یک خواننده عبارات خاصی از یک قطعه آوازی اصلی را دوبله/تقویت می کند - به ویژه کلمات قافیه
  4. ارتباط با خواننده خود
    1. هنگام ضبط باید تا حد امکان خواننده را راحت کنید

    2. سطح اتاق،  فضا و میکروفون را برای هنرمند خود راحت کنید

    3. حتماً هر درخواست هنرمندی برای تنظیم موسیقی یا میکروفون فوراً انجام دهید.

    4. در حین ضبط ارتباط برقرار کنید تا تعداد آوازها، هارمونی ها و ادلب ها را مشاهده کنید که ممکن است در حین حضور هنرمند در غرفه انجام شود.

    5. به خواننده خود اجازه دهید از کجای آهنگ خود مطلع شود تا بتواند به درستی برای اجرای خود آماده شود.

    6. پس از ضبط، مطمئن شوید که آهنگ را با هنرمند گوش می دهید تا تنظیمات را انجام دهید، adlibs یا دو آهنگ را ضبط کنید و همچنین صدا و کیفیت ضبط را قبل از میکس کردن انجام دهید.

    7. به چیزی کمتر از بهترین اجرای آوازی که می توانید داشته باشید بسنده نکنید، و انتظار نداشته باشید که همه آن را در یک نواخت کامل به دست آورید. اغلب اوقات مجبور خواهید بود عباراتی را که نیاز به تکرار دارند را با مشت وارد کنید و بیرون بیاورید، اما اگر آهنگ های کافی دارید، خواننده را مجبور کنید که کل آهنگ را چندین بار انجام دهد و سپس از بهترین قسمت های هر قطعه آهنگی را جمع آوری کند. . شما می توانید این کار را روی نوار با پرتاب قطعات مورد نیاز به یک مسیر یدکی انجام دهید، اما ویرایش هارد دیسک از این نظر بسیار انعطاف پذیرتر است.

در حال اتمام ضبط

  1. جلسه خود را تمیز کنید

    1. قبل از اینکه ضبط خود را برای میکس یا مسترینگ تحویل دهید، صدای اضافی یا شکاف های سکوت را حذف کنید.

    2. مطمئن شوید که تمیزترین صدای ممکن را دارید.

    3. مطمئن شوید که همه آوازهای اصلی، هارمونی ها، adlib ها و آوازهای پشته ای به درستی و با نت مناسب برچسب گذاری شده اند.

    4. گوش های شما و آنچه می شنوید بهترین تعیین کننده برای ضبط شما هستند. مطمئن شوید که سیگنال واضح است، به هرگونه اعوجاج گوش دهید و مطمئن شوید که خیلی بلند نیست.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • تریلر Trailer

  • ضبط آواز رپ Recording Rap Vocals

  • تنظیم فضای ضبط Setting Up Your Recording Space

  • ضبط یک خواننده Recording a Singer

  • انتخاب یک میکروفون Choosing a Microphone

  • درک فیزیک صوتی Understanding Audio Physics

  • اتمام ضبط Finishing the Recording

  • درک فیزیک صوتی (ادامه) Understanding Audio Physics (continued)

  • تنظیم یک جلسه Setting Up a Session

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش بیاموزید چگونه مهندسان گورو جوان برای Jay Z: مقدمه ای بر ضبط صدا
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
44m
9
Skillshare (اسکیل شیر) skillshare-small
28 آذر 1392 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
10,163
4 از 5
ندارد
دارد
دارد
Young Guru

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Young Guru Young Guru

نامزد جایزه گرمی، مهندس افسانه ای صدا

جیمل "گورو جوان" کیتون در طول زندگی حرفه ای درخشان خود، با همکاری با هنرمندانی مانند جی زی، بیانسه، ریک راس، شهرت خود را به عنوان یکی از مشهورترین مهندسان ضبط و میکس در موسیقی امروز به دست آورده است. دریک، تی آی و امینم. گورو جوان که پس از سال‌ها تلاش موفق (آلبوم‌های چند پلاتینیوم و چندین نوبت گرمی) به‌وجود آمده است، اخیراً به‌طور خستگی‌ناپذیر برای ارتقای گفتمان فلسفه مهندسی صدا، علم و فناوری تلاش می‌کند و در مدار سخنرانی کالج به عنوان یکی از موضوعات مهم مطرح می‌شود. سخنرانان برجسته و با وقار، و بیشتر ثابت می کند که چرا او یکی از مهم ترین ذهن ها و صداهای ضروری است. در سفر به این کشور، هوش و فصاحت گورو توسط مکان‌های بسیار چشم‌گیر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، و او را از رسانه‌هایی مانند CNN، فاکس نیوز، بیلبورد و ویلج ویس به رسمیت می‌شناسند.

https://twitter.com/young_guru

https://www.facebook.com/djyoungguru

http://instagram.com/youngguru763

Skillshare (اسکیل شیر)

اسکیل‌شر یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان امکان یادگیری مهارت‌های جدید را فراهم می‌کند. این پلتفرم با ارائه دوره‌های متنوع در زمینه‌هایی از جمله هنر و طراحی، فناوری، کسب و کار، و زندگی موفق، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین به یادگیری بپردازند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سکیل‌شر، ارائه دوره‌های تدریس شده توسط صاحبان مهارت‌ها و افراد موفق در زمینه‌های مختلف است. این امر باعث می‌شود که کاربران از تجربیات و دانش عملی افرادی که در حوزه‌های مورد نظرشان موفق عمل کرده‌اند، بهره‌مند شوند و بهترین اطلاعات را برای بهبود مهارت‌های خود دریافت کنند. به این ترتیب، سکیل‌شر نه تنها یک پلتفرم آموزشی است، بلکه یک جامعه آموزشی است که افراد را به اشتراک گذاری دانش و تجربیات تشویق می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا در مسیر پیشرفت و موفقیت خود ادامه دهند.