آموزش نظریه و مفاهیم برای درک اسکچاپ. دوره اسکچاپ قسمت 1

Theory and concepts to understand Sketchup. Sketchup course. Part1

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

سلام به همه،

در این کلاس ما در مورد مفاهیم کلیدی برای درک نحوه ترسیم صحیح در Sketchup یاد خواهیم گرفت. درک نحوه تفکر برنامه به ما کمک می کند تا بتوانیم به درستی ترسیم کنیم و هر مشکلی را که پیش می آید حل کنیم.

به این ترتیب ما با نگاهی به دو نوع اصلی هندسه در Sketchup شروع خواهیم کرد: خطوط و سطوح. این دو نوع هندسه، بلوک‌های سازنده‌ای هستند که اسکچاپ هر عنصری را در آن می‌سازد. درک نحوه کار آنها و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر امکان ترسیم فوق العاده سریع و به روشی بسیار ساده تر را برای ما فراهم می کند. همیشه می دانیم چرا اتفاقات رخ می دهد و چگونه آنها را به نفع خود تغییر دهیم.

در ادامه ما دو روشی را که Sketchup برای گروه بندی هندسه دارد مشاهده خواهیم کرد: گروه ها و مؤلفه ها. این بخش برای اینکه بتوانید در اسکچاپ ترسیم کنید بسیار مهم است. هر گروه دارای ویژگی های مشترک و خصوصیاتی است. توانایی استفاده هوشمندانه از هر دو در زمان های مناسب، طراحی ما را به ساختاری سازمان یافته و به راحتی قابل تغییر تبدیل می کند. به همین ترتیب، به ما این امکان را می‌دهد که به راحتی مدل‌های دیگران را وقتی به دست ما می‌افتند تفسیر و اصلاح کنیم.

اپیزود سوم درباره ابزار خواهد بود:   outliner . این یکی از ابزارهایی است که کمترین ارزش را برای کاربران دارد و کاربرد بسیار خوبی دارد. در واقع این یک نقشه از هندسه طراحی ما است. این به ما امکان می دهد مدل را در یک نگاه درک کنیم و همچنین می توانیم آن را از Outliner تغییر دهیم، بدون اینکه نیازی به لمس یک خط باشد.

قسمت چهارم به جنبه بسیار خاصی از اسکچاپ می پردازد. چهره های معکوس در اسکچاپ. در این کلاس می‌فهمیم که چرا باید این کار را انجام دهیم و اگر بخواهیم مدل خود را به یک چاپگر سه‌بعدی یا به یک برنامه رندر صادر کنیم که در آن می‌توانیم بافت‌ها و نورها را اعمال کنیم، چگونه باید این کار را انجام دهیم و چگونه از ایجاد مشکل در آینده برای ما جلوگیری کنیم.

امیدوارم این دوره کوتاه به روشن شدن این مفاهیم کمک کند، که به نظر من اگر بخواهیم اسکچاپ را با سهولت و تسلط مدیریت کنیم، مهمترین آنها برای درک هستند.

یک سلام صمیمانه،

معمار

مانوئل گارسیا پالارس

سلام به همه،

در این تمرین نهایی شما باید یک مدل را در Sketchup طبق دستورالعمل های ارائه شده در ویدیوی پایانی این دوره ترسیم کنید. ساختار هندسی نشان داده شده در ویدئو باید تکرار شود و هندسه را به گروه ها، اجزاء و هندسه آزاد تقسیم کند. در عین حال، تمام چهره های موجودات مختلف باید چهره جلویی خود را رو به دوربین داشته باشند تا از مشکلات ناسازگاری ذکر شده در دوره در کلاس شماره 3 جلوگیری شود.

این تمرین به شما کمک می کند تا با تمام عناصر دیده شده در دوره تمرین کنید: خطوط و سطوح، گروه ها و اجزاء، سطوح معکوس و کار با طرح کلی در سطح کلی. هنگامی که با این مفاهیم آشنا شدید، طراحی در اسکچاپ برای شما بسیار آسان تر خواهد بود زیرا دلیل این کارها را درک خواهید کرد.

امیدوارم از دوره خوشتون بیاد و اگر سوالی هم در مورد قسمت تئوری و هم در مورد تمرین نهایی داشتید دریغ نکنید برای من بنویسید و در اسرع وقت به شما پاسخ خواهم داد.

اگر دوره را دوست داشتید، اگر نظر خوبی بگذارید، سپاسگزار خواهم بود.

یک سلام صمیمانه،

معمار،

مانوئل گارسیا پالارس


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • دو نوع ساختار: گروه ها و اجزاء Two types of structures: groups and components

  • ارائه Presentation

  • دو نوع هندسه: خطوط و سطوح Two types of geometry: lines and surfaces

  • یک هواپیما، دو وجه: وجه های معکوس One plane, two faces: reverse faces

  • نقشه نقاشی: طرح کلی The map of the drawing: the outliner

  • تمرین نهایی FINAL EXERCISE

درس ها Lessons

  • تمرین نهایی FINAL EXERCISE

  • یک هواپیما، دو وجه: وجه های معکوس One plane, two faces: reverse faces

  • دو نوع هندسه: خطوط و سطوح Two types of geometry: lines and surfaces

  • نقشه نقاشی: طرح کلی The map of the drawing: the outliner

  • دو نوع ساختار: گروه ها و اجزاء Two types of structures: groups and components

  • ارائه Presentation

نمایش نظرات

آموزش نظریه و مفاهیم برای درک اسکچاپ. دوره اسکچاپ قسمت 1
جزییات دوره
37m
6
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
6
4 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Manuel García Pallarés Manuel García Pallarés

معمار + طراح گرافیک

Hola a tod@s،

Mi nombre es Manuel Pallarés. Soy arquitecto por la universidad de Alcalá de Henares y la Sapienza de Roma. Mi actividad profesionale ha estado ligada tanto a proyectos creativos de diferente índole (سرمقاله، دیسنیو گرافیکو، نقاشی، معماری، معماری...)

او در دانشگاه برتر دیسنیو د وایادولید (ESI) است. También a día de hoy trabajo como profesor en la Escuela Artes Creativas de Madrid e parto cursos en el espacio Culture de La casa Encendida , en Madrid

La verdad es que me encanta enseñar! در صورتی که رضایت کامل را به شما منتقل می کند، یک شخصیت دیگر و یک فرد عادی را از دست می دهد. Me tomo la enseñanza de una manera muy seria . Se lo importante que es un buen profesor en un momento determinado.

Espero que mi pasión por enseñar llegue hasta vosotros a través de estos cursos online y me declaro a vuestra disposición para todo lo que necesitéis.

سلام صمیمانه،

مانوئل پالارس

سلام به همه،

نام من Manuel Pallarés است. من یک معمار از دانشگاه Alcalá de Henares و Sapienza در رم هستم. M فعالیت حرفه‌ای هر دو با پروژه‌های خلاقانه از انواع مختلف (طراحی تحریریه، طراحی گرافیک، محوطه‌سازی، معماری...) مرتبط بوده است، اما من همیشه یک پایم در تدریس بوده‌ام.

من به عنوان معلم در Universidad Superior de Diseño de Valladolid (ESI) کار کرده ام. همچنین امروز به عنوان معلم در مدرسه هنرهای خلاق مادرید کار می کنم و دوره هایی را در فضای فرهنگی La casa Encendida در مادرید تدریس می کنم.

حقیقت این است که من عاشق تدریس هستم! انتقال دانش خود به شخص دیگری و همچنین ما معلمان نیز مایه خرسندی است، زیرا اگر می خواهید چیزی را خوب توضیح دهید، باید کاملاً در مورد آن صحبت کنید. من تدریس را بسیار جدی می گیرم. من می دانم که یک معلم خوب در هر زمان چقدر مهم است.

امیدوارم اشتیاق من به تدریس از طریق این دوره های آنلاین به شما برسد و برای هر آنچه که نیاز دارید خود را در اختیار شما قرار دهم.

یک سلام صمیمانه،

مانوئل پالارس