این دوره با جدیدترین محتوا و جدیدترین تکنیک های مورد استفاده در توسعه بازی مدرن (Unity 2021) ساخته شده است
پروژه تکمیل شده را برای راهنمایی از اینجا دانلود کنید: https://drive.google.com/file/d/1zJzPQ3tAPoQBYmlHqfvSYZ-xRO6WqsoK/view?usp=sharing
بهترین راه برای یادگیری هر چیزی این است که آن را به روشی واقعا سرگرم کننده انجام دهید و این دوره از اینجا سرچشمه می گیرد. اگر میخواهید یاد بگیرید که چگونه این بازیهای باورنکردنی ساخته میشوند، جایی بهتر از این دوره برای شروع وجود ندارد. ما مطمئن شدیم که این دوره همه چیزهایی را دارد که شما را از یک مبتدی (حتی با تجربه کدنویسی صفر) و به آرامی شما را به سطح متوسط میبرد
من پروژه اصلی این دوره را به عنوان یک RPG دو بعدی انتخاب کردم، زیرا نه تنها دارای کتابخانه وسیعی از مفاهیم توسعه بازی است که می توانیم پیاده سازی کنیم و یاد بگیریم، بلکه به این دلیل که بسیار ساده است (مخصوصاً اگر مبتدی هستید) جستجو کنید و سفر توسعه بازی خود را شروع کنید.
همه چیز در این دوره با دقت طراحی، بررسی و بازسازی شده است تا بهترین تجربه ممکن را در اختیار شما قرار دهد و یادگیری خود را تا حد امکان به حداکثر برساند. بنابراین نه تنها زمان بسیار خوبی برای یادگیری خواهید داشت، بلکه با دور شدن از این دوره با ابزارهای زیادی در زرادخانه خود برای ادامه سفر خود در غرب وحشی توسعه بازی، بیشترین ضربه را برای سرمایه خود خواهید داشت.
بخش 1: مقدمه
با دانلود Unity و Visual Studio شروع می کنیم. نصب آنها و اطمینان از کارکرد آنها. سپس اولین کد خود را در سی شارپ ایجاد می کنیم و به رابط Unity عادت می کنیم. در نهایت در مورد طراحی بازی خود و آنچه برای شروع ایجاد یک بازی از ابتدا لازم است صحبت خواهیم کرد
بخش 2: راه اندازی پخش کننده
در این بخش می خواهیم شروع به یادگیری صفحات sprite و نحوه تنظیم آنها کنیم. ما یاد خواهیم گرفت که لایه های مرتب سازی در Unity چه هستند. ما به برخورد دهنده ها و RigidBodies نگاه می کنیم و آنها را به اشیاء بازی خود اضافه می کنیم و می بینیم که چگونه تحت تأثیر فیزیک قرار می گیرد. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه جن های خود را متحرک کنیم. ما حتی خواهیم فهمید که چه درختانی با هم ترکیب میشوند که تا حد زیادی به ما کمک میکند تا دشواری انیمیشن
را کاهش دهیمبخش 3: صحنه مدیریت
در این بخش با مدیر صحنه در یونیتی آشنا می شویم که به ما امکان می دهد چندین سطح را در بازی خود ایجاد کنیم و بین آنها انتقال دهیم. بعلاوه، ما روش بسیار دشواری را یاد خواهیم گرفت تا مطمئن شویم هنگام حرکت در دنیای خود همیشه در موقعیت مناسب قرار می گیریم
بخش 4: Tilemaps Cinemachine
این بخش تکامل بخش قبلی است. جایی که ما از اضافه کردن نقشه ها به عنوان تصویر به رنگ آمیزی آنها با استفاده از مجموعه های کاشی که می توانید خودتان دانلود کرده و سفارشی کنید، حرکت می کنیم. همچنین با Cinemachine که یک ابزار بسیار قدرتمند و مدرن در Unity
است آشنا می شویمبخش 5: گفتگو در بازی
چه بازی ای سیستم گفتگو ندارد. اینجاست که ما NPC های جدید را به بازی خود اضافه می کنیم. ایجاد رابط کاربری در مورد آرایه ها بیاموزید و با معرفی روشی برای تعامل با دنیای اطراف خود که در بخش قبل ایجاد کردیم، زندگی بیشتری به بازی خود بیافزایید
بخش 6: آمار بازیکن
باز هم کدام بازی، به خصوص RPG، برای هر شخصیت آماری ندارد؟ ما قدرت، مانا، سلامت و غیره داریم و یک سیستم تراز و XP را معرفی می کنیم. ما در مورد حلقه ها در سی شارپ یاد می گیریم که یک ابزار بسیار قدرتمند در زبان برنامه نویسی است و واقعاً پایه های شما را می سازد
بخش 7: سیستم منو
این بخش مملو از خلاقیت های هنری است که به این معنی است که شما آزادی کامل خلق کردن خود را دارید. این به این صورت است که ما هیچ چیز جدیدی ایجاد نکردیم اما تمام اطلاعاتی را که تاکنون در نظر گرفتهایم در مقابل بازیکن خود قرار میدهیم و مطمئن میشویم که او میتواند به راحتی به آن اطلاعات دسترسی داشته باشد
بخش 8: سیستم موجودی
این نیز بخشی است که میتوان آن را ADVANCED C# نامید، زیرا ما کدنویسی خود را به سطح بعدی میبریم. با Lists یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند در سی شارپ آشنا می شویم. ما یاد می گیریم که چگونه اقلام را برداریم. آنها را با استفاده از ابزارهای پیشرفته سی شارپ به موجودی خود اضافه کنید و مطمئن شوید که همه اینها به خوبی کار می کنند، به خصوص زمانی که آن موارد را نیز دور می اندازیم. در نهایت ما از آن آیتم ها بر روی شخصیت های خود استفاده می کنیم
بخش 9: خرید سیستم های پول
اکنون که اقلام را می گیریم، می خواهیم آنها را بفروشیم... برای پول! چه کسی پول را دوست ندارد؟ ما یک سیستم پولی را معرفی خواهیم کرد تا اساساً یک اقتصاد ایجاد کنیم. ما یک مغازه با یک مغازه دار در داخل ایجاد می کنیم و می توانیم با پولی که باید بخریم و اقلامی که باید بفروشیم با او معامله کنیم
بخش 10: سیستم جستجو
این قسمت مورد علاقه من از بازی است. زیرا ما شروع به اضافه کردن کوئست ها می کنیم. و این بازی ما را از یک بازی معمولی به و RPG تبدیل می کند. میتوانیم مأموریتها را دریافت کنیم، آنها را کامل کنیم، با آیتمها پاداش بگیریم. برخی از اشیاء فقط پس از تکمیل نوعی جستجو ظاهر می شوند. این یکی واقعا سرگرم کننده است
بخش 11: ذخیره بار
ضروری است که پیشرفت خود را در RPG از دست ندهیم، به همین دلیل سیستم ذخیره و بارگذاری را معرفی می کنیم. ما موقعیت بازیکن خود و دنیایی که او در آن حضور داشت را پیگیری خواهیم کرد. مواردی که در اختیار داریم را به روشی بسیار پیچیده پیگیری خواهیم کرد. و هر چیز دیگری که باید ذخیره و بارگیری شود
بخش 12: موسیقی SFX
زمانی است که با افزودن جلوههای صوتی و موسیقی به این بازی جان بدهید. حالا بازی ما از حالت استاتیک به پویا می رود. ما موسیقی پس زمینه و SFX را اضافه خواهیم کرد. به هر سطح و هر تعامل به ترتیب
بخش 13: منوی اصلی
هر بازی باید منوی اصلی داشته باشد. اما به منوی اصلی پویا نیز نیاز دارد. ما یک منوی ساده با پس زمینه ایجاد می کنیم. اما بخش خروجی این روشی است که ما به بازیکن خود این توانایی را می دهیم که یا از آخرین سیو خود ادامه دهد یا یک بازی جدید شروع کند
بخش 14: راه اندازی سیستم نبرد
تا این مرحله، میتوانم بگویم که ما یک بازی بسیار مناسب داشتهایم. اما اکنون زمان معامله واقعی است. ما دیگر راه نمیرویم و با NPC صحبت نمیکنیم، زمان جنگ فرا رسیده است. ما در حال ایجاد یک سیستم نبرد هستیم. این اولین قدم از یکی از بزرگترین اسکریپت هایی است که من و شما تا به حال خلق کرده ایم. بنابراین کلاه های فکری خود را ببندید و روی صندلی های خود نگه دارید، این یک هیجان انگیز سواری
خواهد بودبخش 15: سیستم حمله دشمن
اکنون که نبردی را با دشمنان آغاز کرده ایم. زمان آن است که به آنها توانایی حمله به ما را بدهیم. ما انتخاب می کنیم که کدام دشمن حمله کند. او چقدر صدمه میزند و ما حتی آن را روی صفحه نمایش میدهیم و میبینیم وقتی بازیکنان ما سلامتی ندارند چه اتفاقی میافتد
بخش 16: سیستم حمله بازیکن
اکنون نوبت بازیکنان ماست که از خود دفاع کنند. ما توانایی مقابله را خواهیم داد. و همچنین توانایی فرار از نبرد. ما از حملات مختلفی مانند اسلش معمولی، استفاده از انواع مختلف جادو و بهعلاوه استفاده از آیتمها در طول نبرد استفاده خواهیم کرد.
بخش 17: پایان سیستم نبرد
متاسفانه بازیسازان همکار من، سفر ما در اینجا به پایان میرسد. ما بازیکنان مرده را کنترل می کنیم. ما جنگجویان مرده را کنترل می کنیم. ما یک صفحه پیروزی ایجاد می کنیم. یک بازی روی صفحه نمایش ما پاداش خود را می دهیم. و این بخش و این دوره را با BANG به پایان می بریم!! با ایجاد یک مبارزه BOSS
آنچه در این دوره خواهید آموخت:
از Visual Studio با Unity به روشی ساده استفاده کنید
چگونه یک محیط توسعه بازی خوب تنظیم کنیم
Unity Engine به روشی ساده و جامع هستند
مبانی سی شارپ به سرگرم کننده ترین راه های ممکن با ایجاد یک بازی
از ورودی بازیکن برای کنترل رفتار بازی خود استفاده کنید
اجزای مختلف را به اشیاء بازی اضافه کنید
گرانش و نیروهای دیگر را به اشیاء بازی اضافه کنید
کاری کنید که اشیاء بازی در بازی ما با یکدیگر تعامل داشته باشند
صفحات sprite را اضافه کنید و آنها را برش دهید
داراییهای کاشی را ایجاد کنید
نحوه ایجاد سطوح از داراییهای کاشی ما
حلال مسائل نینجا شوید و یاد بگیرید که چگونه برای حل هر مشکلی در توسعه بازی و کدنویسی قدم به قدم پیش بروید
انیمیشن ایجاد کنید
پروژه You Class این است که بازی نقش آفرینی خود را با برگه های اسپرایت خود و برخی مکانیک های دیگر ایجاد کنید
مطمئن شوید که دیالوگ قانع کننده ای برای NPC در دنیای خود ایجاد کرده اید.
موارد بیشتری مانند انواع مختلف سلاح ها و سطوح مختلف سلاح (سلاح های چوبی) اضافه کنید
نقشههای متعددی ایجاد کنید که بتوانید با استفاده از مدیریت صحنهای که ما از آن استفاده میکنیم، از آنها استفاده کنید و به آنها بروید و جهان را به هم متصل کنید (حتی میتوانید نقشه بزرگ خود را برای پیگیری همه چیز ایجاد کنید)
در نهایت یک داستان شگفتانگیز برای RPG خود با ماموریتهایی بسازید که برای به پایان رساندن بازی معنی دارند
مهندس نرم افزار :: توسعه دهنده بازی :: Entrepreneur سلام، اسم من مایکل مور است. من یک مهندس نرم افزار از یکی از معتبرترین دانشگاه های خاورمیانه و بنیانگذار DoubleM Dev هستم. من در حدود 11 سالگی کدنویسی را شروع کردم، زمانی که پدرم اولین خطوط من از HTML را به من یاد داد، و هرگز به گذشته نگاه نکرده ام. من یک مهندس نرم افزار با بیش از 10 سال سابقه کار هستم. من بنیانگذار DoubleM GameDev، یک شرکت پیشرو نرم افزار توسعه بازی در خاورمیانه هستم. در طول سالها، من به صدها دانشآموز کمک کردهام تا بازیهای دنیای واقعی بسازند، نحوه کدنویسی را بیاموزند و زندگی خود را برای فرصتهایی در بسیاری از زمینههایی که نیاز به مهارت برنامهنویسی نرمافزاری دارند، تنظیم کنند. و من به شما کمک خواهم کرد که همین کار را انجام دهید. من به سی شارپ، جاوا، سی پلاس پلاس و پایتون تسلط کامل دارم و هدف من این است که همه اینها و موارد دیگر را به روشی سرگرم کننده به شما آموزش دهم. من نمی توانم صبر کنم تا سفر شما را با شما آغاز کنم و در هر قدم شما را همراهی کنم.
نمایش نظرات