آموزش ساخت یک برنامه اندروید با کتابخانه های Jetpack

Building an Android App with Jetpack Libraries

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: Android Jetpack به شما امکان می دهد برنامه هایی پایدار و قابل نگهداری با معماری کاملاً فکر شده ایجاد کنید. کتابخانه های Jetpack به توسعه دهندگان کمک می کند تا روی بهترین روش ها تمرکز کنند ، تکرار را کاهش دهند و کدی را بنویسند که در همه نسخه ها و دستگاه های پشتیبانی شده Android اجرا شود. در این دوره ، مدرس دیوید گاسنر کتابخانه ها و عملکردهای مورد علاقه خود را با استفاده از یک پروژه عملی عملی: ساخت یک برنامه جدید آندروید از ابتدا معرفی می کند. نحوه نمایش لیستی از داده ها ، ایجاد صفحه ای برای ویرایش ، مدیریت داده ها در حافظه ، افزودن داده ها به حافظه پایدار و ویرایش و به روزرسانی سوابق را کشف کنید. در این مسیر ، می توانید یاد بگیرید که چگونه از Navigation ، Room و سایر کتابخانه ها و همچنین ویژگی هایی مانند RecyclerViews ، قطعات و کلاس های مبدل آداپتور و نوع در برنامه های Android خود استفاده کنید. با افزودن کتابخانه های Jetpack ، چقدر می توانید با این مقدار کم کد — و سرعت کار و مقیاس پذیر بودن روند کار برای توسعه — شما بسیار متعجب خواهید شد.
موضوعات شامل:
  • پیکربندی Android Studio
  • افزودن کنترل کننده پیمایش
  • ایجاد یک طرح سفارشی برای لیست
  • اتصال داده ها به RecyclerView
  • ایجاد صفحه ویرایشگر
  • انتقال داده ها به قطعات
  • مدیریت ماندگاری داده ها با اتاق
  • منطق آزمایش پایگاه داده واحد
  • مدیریت داده ها و منطق تجارت
  • افزودن و حذف سوابق از پایگاه داده
  • ویرایش و حذف سوابق

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • کتابخانه های Android Jetpack را کاوش کنید Explore the Android Jetpack libraries

  • آنچه شما باید بدانید What you should know

  • برنامه تمام شده را از Google Play نصب کنید Install the finished app from Google Play

1. شروع کار 1. Getting Started

  • تاریخچه Plain Ol 'Notes The history of Plain Ol' Notes

  • Android Studio را برای این برنامه پیکربندی کنید Configure Android Studio for this app

  • repo فایلهای تمرینی را از GitHub کلون کنید Clone the exercise files repo from GitHub

  • یک نماد راه انداز ایجاد کنید Create a launcher icon

  • سایر گرافیک های مورد نیاز را ایجاد کنید Create other required graphics

2. لیستی از اشیا Data داده را نمایش دهید 2. Display a List of Data Objects

  • یک کنترل کننده پیمایش به فعالیت اضافه کنید Add a navigation controller to the activity

  • یک RecyclerView به قطعه اصلی اضافه کنید Add a RecyclerView to the main fragment

  • یک طرح سفارشی برای ردیف های لیست ایجاد کنید Create a custom layout for list rows

  • یک کلاس موجودیت داده ایجاد کنید Create a data entity class

  • داده های نمونه را برای آزمایش ایجاد کنید Create sample data for testing

  • یک آداپتور RecyclerView ایجاد کنید Create a RecyclerView adapter

  • داده ها را به RecyclerView متصل کنید Bind data to the RecyclerView

3. یک صفحه ویرایشگر ایجاد کنید 3. Create an Editor Screen

  • قطعه دوم را برای ویرایش یادداشت ها اضافه کنید Add a second fragment to edit notes

  • یک رویداد کلیک را روی مورد لیست مدیریت کنید Handle a click event on a list item

  • داده های انتخاب شده را به یک قطعه منتقل کنید Pass selected data to a fragment

  • به مقصد قبلی بروید Navigate up to a previous destination

4. پایداری داده ها را با اتاق مدیریت کنید 4. Manage Data Persistence with Room

  • کلاس داده را به موجودی اتاق تبدیل کنید Turn a data class into a Room entity

  • عملیات پایگاه داده را در DAO پیاده سازی کنید Implement database operations in a DAO

  • یک مبدل نوع سفارشی ایجاد کنید Create a custom type converter

  • یک پایگاه داده SQLite را با Room تعریف کنید Define an SQLite database with Room

  • برای منطق پایگاه داده یک تست واحد ایجاد کنید Create a unit test for database logic

  • چالش: یک تست واحد دیگر برای منطق پایگاه داده اضافه کنید Challenge: Add another unit test for database logic

  • راه حل: یک تست واحد دیگر برای منطق پایگاه داده اضافه کنید Solution: Add another unit test for database logic

5. مدیریت داده و منطق کسب و کار 5. Manage Data and Business Logic

  • یک منوی گزینه به قطعه اصلی اضافه کنید Add an options menu to the main fragment

  • یادداشت های نمونه را به پایگاه داده اضافه کنید Add sample notes to the database

  • از انتخاب موارد RecyclerView پشتیبانی کنید Support selecting RecyclerView items

  • یادداشت های انتخاب شده را از پایگاه داده حذف کنید Delete selected notes from the database

  • چالش: از حذف همه یادداشت ها پشتیبانی کنید Challenge: Support deleting all notes

  • راه حل: از حذف همه یادداشت ها پشتیبانی می کند Solution: Support deleting all notes

6. یادداشت ها را ویرایش و به روز کنید 6. Edit and Update Notes

  • یک یادداشت انتخاب شده را در قسمت ویرایشگر نمایش دهید Display a selected note in the editor fragment

  • یادداشت های موجود را ویرایش کنید Edit existing notes

  • یادداشت های جدید ایجاد کنید Create new notes

  • از طریق تغییرات پیکربندی ، حالت ویرایشگر را حفظ کنید Maintain editor state through configuration changes

  • از طریق تغییرات پیکربندی ، گزینه های یادداشت را حفظ کنید Maintain note selections through configuration changes

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش ساخت یک برنامه اندروید با کتابخانه های Jetpack
جزییات دوره
2h 31m
38
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
1,101
- از 5
ندارد
دارد
دارد
David Gassner
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

David Gassner David Gassner

نویسنده 60+ دوره آموزشی مبتنی بر ویدئو برای توسعه دهندگان نرم افزار دیوید گاسنر نویسنده بیش از 60 دوره آموزش فنی مبتنی بر ویدئو برای توسعه دهندگان نرم افزار است.

دیوید یک مربی ارشد کارکنان است که متخصص در سیستم عامل های توسعه و زبان های برنامه نویسی از جمله Android و Java است. وی در حال حاضر محتوای آموزشی برای توسعه دهندگان اندروید و محتوایی ایجاد می کند که چندین زبان برنامه نویسی از جمله جاوا ، C # ، Visual Basic و Go را پوشش می دهد. وی پیش از این رئیس و بنیانگذار خدمات فنی باردو ، یک ارائه دهنده آموزش شبکه Adobe Solutions بود. وی به عنوان یک متخصص خبره Adobe ، دوره های آموزشی ادوبی را نوشت و آموزش های گسترده ای را در مورد Flex ، ColdFusion ، Dreamweaver و Flash ارائه داد. وی نویسنده کتاب های کتاب مقدس فلکس 3 و کتاب مقدس Flash Builder 4 و Flex 4 بود. وی اخیراً Audio Cues - برنامه ای Android برای اجرای صدا در اجرای زنده - را طراحی و توسعه داده است که در فروشگاه Google Play در دسترس است.