آموزش تسلط بر نقشه برداری UVW در Houdini 16.5

Mastering UVW Mapping in Houdini 16.5

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: بیاموزید که چگونه با استفاده از نقشه برداری UVW بافت ها را روی اشیا 3D سه بعدی در Houdini بکار ببرید و اصلاح کنید. در این دوره ، جوئل بردلی شما را از طریق ابزارهای ماورا UV بنفش موجود در Houdini 16.5 راهنمایی می کند و شرایط خاصی را به اشتراک می گذارد که ممکن است مفید واقع شوند. Joel شروع می کند و توضیح می دهد که نقشه برداری UV چه کاری انجام می دهد ، چرا شما برای مش های خود به آن نیاز دارید و نحوه تنظیم ، آزمایش و تغییر UV. او سپس به سراغ مباحث پیشرفته تری می رود ، مانند طرح ریزی اشعه ماورا بنفش ، بافت و نقشه برداری ذرات. وی همچنین نشان می دهد که چگونه گروه بندی انتخاب ها و ایجاد درز برای نقشه برداری پیچیده اشیا complex و نحوه دوخت خوشه های خاص UV به یکدیگر برای مدیریت بهتر درزها. سرانجام ، Joel نگاهی به مجموعه ابزار قدرتمند بازی سازی می اندازد که می توانید در هنگام کار با Houdini و کیت ابزار نقشه برداری اشعه ماورا بنفش ، بیش از بازی ها از آن استفاده کنید.
موضوعات شامل:
  • اصول نقشه برداری UV
  • کنترل چگونگی کنترل مقیاس نقشه برداری UV
  • نمایش صحیح نقشه های viewport
  • آزمایش و بازنشانی UV ها
  • انتخاب نوع بافت
  • نقشه برداری از NURBS و سطوح Bézier
  • ایجاد درزهای ماورا UV بنفش
  • گروه بندی ، ذخیره سازی و استفاده مجدد از گزینه های درز فرابنفش
  • استفاده از درزها با نقشه برداری پلت
  • انتخاب و دستکاری UV ها
  • دوخت نقاط مشترک
  • نصب مجموعه ابزار بازی سازی

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید بدانید What you should know

  • فایل های تمرینی Exercise files

1. مبانی نقشه برداری UV 1. UV Mapping Basics

  • مختصات UVW چیست؟ What are UVW coordinates?

  • نقشه ها و مقیاس UVW UVW maps and scale

  • تنظیم نمای UV Setting up a UV view

  • نمایش نقشه های نمای صحیح Displaying viewport maps correctly

  • کار با گره UV Unwrap Working with the UV Unwrap node

  • تست UV با گره UV Quick Shade Testing UVs with the UV Quick Shade node

  • نحوه تنظیم مجدد اشعه ماوراء بنفش (حذف ویژگی) How to reset UVs (attribute delete)

2. UV بافت و گزینه های پروژه 2. UV Texture and Project Options

  • انتخاب نوع بافت Choosing a texture type

  • نقشه برداری از NURBS و سطوح بزیر Mapping NURBS and Bézier surfaces

  • مقیاس افست و زاویه Scale offset and angle

  • گره پروژه UV UV Project node

3. UMS Seams ، Pelt و Flatten 3. UV Seams, Pelt, and Flatten

  • ساخت درز UV Making UV seams

  • استفاده از گروه ها برای ذخیره انتخاب درز UV Using groups to store UV seam selections

  • افزودن به گروههای UV که قبلاً ایجاد شده اند Adding to already created UV groups

  • استفاده از درزهای با نقشه برداری پله Using seams with pelt mapping

  • استفاده از درزهایی با گره UV Flatten Using seams with the UV Flatten node

  • گره UV Layout The UV Layout node

4- گره UV Edit 4. The UV Edit Node

  • انتخاب و دستکاری اشعه ماوراء بنفش UV selection and manipulation

  • دوختن نقاط مشترک Sewing shared points

  • انتخاب نرم Soft selection

5. کیت ابزار توسعه بازی 5. Game Development Tool Kit

  • بارگیری کیت ابزار Downloading the tool kit

  • با استفاده از اشعه ماوراء بنفش خودکار تولید شده Using auto-generated UVs

  • UV Stacker UV Stacker

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

آموزش تسلط بر نقشه برداری UVW در Houdini 16.5
جزییات دوره
1h 19m
27
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
5,698
- از 5
دارد
دارد
دارد
Joel Bradley
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Joel Bradley Joel Bradley

3D Artist، Trainer on 3ds Max و Maya

جوئل بردلی ، متعصب سه بعدی ، هنرهای سه بعدی را برای وب ، چاپ و چند رسانه ای و آموزش روی 3ds Max و Maya تولید می کند.

جوئل بردلی یک ژنرال سه بعدی خودآموخته است که از برنامه های طراحی سه بعدی و گرافیکی استفاده می کند او 9 ساله بود ، قبل از حرکت روی 3ds Max ، در برنامه هایی مانند trueSpace و Bryce 3D دندان های خود را بریده بود. او از مهارتهای کسب شده خود برای کار در تعدادی از زمینه های صنعتی ، از جمله تولید محتوا برای وب ، چاپ ، تجسم و چند رسانه ای استفاده کرده است.

در 4 سال گذشته توجه خود را بر روی تولید آموزش تصویری برای برنامه هایی مانند 3ds Max ، Maya ، SketchUp ، Photoshop ، Combustion ، Composite و موارد دیگر.