آموزش تسلط بر نقشه برداری UVW در Houdini 16.5

Mastering UVW Mapping in Houdini 16.5

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: بیاموزید که چگونه با استفاده از نقشه برداری UVW بافت ها را روی اشیا 3D سه بعدی در Houdini بکار ببرید و اصلاح کنید. در این دوره ، جوئل بردلی شما را از طریق ابزارهای ماورا UV بنفش موجود در Houdini 16.5 راهنمایی می کند و شرایط خاصی را به اشتراک می گذارد که ممکن است مفید واقع شوند. Joel شروع می کند و توضیح می دهد که نقشه برداری UV چه کاری انجام می دهد ، چرا شما برای مش های خود به آن نیاز دارید و نحوه تنظیم ، آزمایش و تغییر UV. او سپس به سراغ مباحث پیشرفته تری می رود ، مانند طرح ریزی اشعه ماورا بنفش ، بافت و نقشه برداری ذرات. وی همچنین نشان می دهد که چگونه گروه بندی انتخاب ها و ایجاد درز برای نقشه برداری پیچیده اشیا complex و نحوه دوخت خوشه های خاص UV به یکدیگر برای مدیریت بهتر درزها. سرانجام ، Joel نگاهی به مجموعه ابزار قدرتمند بازی سازی می اندازد که می توانید در هنگام کار با Houdini و کیت ابزار نقشه برداری اشعه ماورا بنفش ، بیش از بازی ها از آن استفاده کنید.
موضوعات شامل:
  • اصول نقشه برداری UV
  • کنترل چگونگی کنترل مقیاس نقشه برداری UV
  • نمایش صحیح نقشه های viewport
  • آزمایش و بازنشانی UV ها
  • انتخاب نوع بافت
  • نقشه برداری از NURBS و سطوح Bézier
  • ایجاد درزهای ماورا UV بنفش
  • گروه بندی ، ذخیره سازی و استفاده مجدد از گزینه های درز فرابنفش
  • استفاده از درزها با نقشه برداری پلت
  • انتخاب و دستکاری UV ها
  • دوخت نقاط مشترک
  • نصب مجموعه ابزار بازی سازی

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید بدانید What you should know

  • فایل های تمرینی Exercise files

1. مبانی نقشه برداری UV 1. UV Mapping Basics

  • مختصات UVW چیست؟ What are UVW coordinates?

  • نقشه ها و مقیاس UVW UVW maps and scale

  • تنظیم نمای UV Setting up a UV view

  • نمایش نقشه های نمای صحیح Displaying viewport maps correctly

  • کار با گره UV Unwrap Working with the UV Unwrap node

  • تست UV با گره UV Quick Shade Testing UVs with the UV Quick Shade node

  • نحوه تنظیم مجدد اشعه ماوراء بنفش (حذف ویژگی) How to reset UVs (attribute delete)

2. UV بافت و گزینه های پروژه 2. UV Texture and Project Options

  • انتخاب نوع بافت Choosing a texture type

  • نقشه برداری از NURBS و سطوح بزیر Mapping NURBS and Bézier surfaces

  • مقیاس افست و زاویه Scale offset and angle

  • گره پروژه UV UV Project node

3. UMS Seams ، Pelt و Flatten 3. UV Seams, Pelt, and Flatten

  • ساخت درز UV Making UV seams

  • استفاده از گروه ها برای ذخیره انتخاب درز UV Using groups to store UV seam selections

  • افزودن به گروههای UV که قبلاً ایجاد شده اند Adding to already created UV groups

  • استفاده از درزهای با نقشه برداری پله Using seams with pelt mapping

  • استفاده از درزهایی با گره UV Flatten Using seams with the UV Flatten node

  • گره UV Layout The UV Layout node

4- گره UV Edit 4. The UV Edit Node

  • انتخاب و دستکاری اشعه ماوراء بنفش UV selection and manipulation

  • دوختن نقاط مشترک Sewing shared points

  • انتخاب نرم Soft selection

5. کیت ابزار توسعه بازی 5. Game Development Tool Kit

  • بارگیری کیت ابزار Downloading the tool kit

  • با استفاده از اشعه ماوراء بنفش خودکار تولید شده Using auto-generated UVs

  • UV Stacker UV Stacker

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش تسلط بر نقشه برداری UVW در Houdini 16.5
جزییات دوره
1h 19m
27
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
5,698
- از 5
دارد
دارد
دارد
Joel Bradley
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Joel Bradley Joel Bradley

3D Artist، Trainer on 3ds Max و Maya

جوئل بردلی ، متعصب سه بعدی ، هنرهای سه بعدی را برای وب ، چاپ و چند رسانه ای و آموزش روی 3ds Max و Maya تولید می کند.

جوئل بردلی یک ژنرال سه بعدی خودآموخته است که از برنامه های طراحی سه بعدی و گرافیکی استفاده می کند او 9 ساله بود ، قبل از حرکت روی 3ds Max ، در برنامه هایی مانند trueSpace و Bryce 3D دندان های خود را بریده بود. او از مهارتهای کسب شده خود برای کار در تعدادی از زمینه های صنعتی ، از جمله تولید محتوا برای وب ، چاپ ، تجسم و چند رسانه ای استفاده کرده است.

در 4 سال گذشته توجه خود را بر روی تولید آموزش تصویری برای برنامه هایی مانند 3ds Max ، Maya ، SketchUp ، Photoshop ، Combustion ، Composite و موارد دیگر.