این دوره با جدیدترین محتوا و جدیدترین تکنیک های مورد استفاده در توسعه بازی مدرن (Unity 2D 2022) ساخته شده است
بهترین راه برای یادگیری هر چیزی این است که آن را به روشی واقعا سرگرم کننده انجام دهید و این دوره از اینجا سرچشمه می گیرد. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه این بازی های باورنکردنی ساخته شده اند، جایی بهتر از این دوره برای شروع وجود ندارد. ما مطمئن شدیم که این دوره همه چیزهایی را که شما نیاز دارید تا شما را از یک مبتدی (حتی با تجربه کدنویسی صفر) هدایت کند و به آرامی شما را به سطح متوسط برساند دارد
من پروژه اصلی این دوره را انتخاب کردم که Roguelike 2 بعدی باشد زیرا نه تنها دارای کتابخانه وسیعی از مفاهیم توسعه بازی است که می توانیم پیاده سازی کنیم و یاد بگیریم، بلکه به این دلیل که بسیار ساده است (به خصوص اگر مبتدی هستید) جستجو کنید و سفر توسعه بازی خود را شروع کنید.
همه چیز در این دوره با دقت طراحی، بررسی و بازسازی شده است تا بهترین تجربه ممکن را در اختیار شما قرار دهد و یادگیری خود را تا حد امکان به حداکثر برساند. بنابراین نه تنها زمان بسیار خوبی برای یادگیری خواهید داشت، بلکه با دور شدن از این دوره با ابزارهای زیادی در زرادخانه خود برای ادامه سفر خود در غرب وحشی توسعه بازی، بیشترین ضربه را برای سرمایه خود دریافت خواهید کرد.
بخش 1: مقدمه
با دانلود Unity و Visual Studio شروع می کنیم. نصب آنها و اطمینان از کارکرد آنها. سپس اولین کد خود را در سی شارپ ایجاد می کنیم و به رابط Unity عادت می کنیم. در نهایت در مورد طراحی بازی خود و آنچه برای شروع ایجاد یک بازی از ابتدا لازم است صحبت خواهیم کرد
بخش 2: راه اندازی دنیای ما
در این بخش می خواهیم شروع به یادگیری صفحات sprite و نحوه تنظیم آنها کنیم. ما یاد خواهیم گرفت که لایه های مرتب سازی در Unity چه هستند. ما به برخورد دهنده ها و RigidBodies نگاه می کنیم و آنها را به اشیاء بازی خود اضافه می کنیم و می بینیم که چگونه تحت تأثیر فیزیک قرار می گیرد. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه جن های خود را متحرک کنیم. ما حتی خواهیم فهمید که چه درختانی با هم ترکیب میشوند که تا حد زیادی به ما کمک میکند تا دشواری انیمیشن
را کاهش دهیمبخش 3: تنظیم مکانیک تیراندازی
در این بخش، گلولههای بازیکنان خود را ایجاد میکنیم، شلیک میکنیم، سپس در جهتی که ماوس به سمت بیرون نشان میدهد، یک شمارنده برای ایجاد شلیک خودکار و افزودن اثرات ضربهای به آن گلولهها داریم. در حین انجام همه این کارها، در مورد پیش ساخته ها و نمونه سازی ها و نحوه دستکاری دنیای بازی خود برای زیباتر جلوه دادن آن خواهیم آموخت
بخش 4: راه اندازی دشمنان
این بخش قسمت قبلی را تکمیل کرد. ما مکانیک تیراندازی خود را ایجاد می کنیم اما اکنون به چیزی نیاز داریم که واقعاً به آن شلیک کنیم. ما دشمنان خود را تنظیم می کنیم و آنها را به سمت بازیکن حرکت می دهیم. ما با افزودن به دشمن و روشهای استفاده، آرایهها و چیزی به نام Coroutine که ما را به عمق سی شارپ میبرد، عمیقتر به انیمیشنها میپردازیم.
بخش 5: ایجاد اتاقها (نقشه کاشی)
تا این لحظه از یک تصویر از پیش ساخته شده برای نمایش نقشه استفاده می کردیم. آن روزها به پایان رسیده است و زمان آن رسیده که ما نقشه خود را بسازیم. در Unity با نقشههای کاشی آشنا میشویم، برخورد دهندههای مختلفی را به آن اضافه میکنیم و با مکانیکی در Unity آشنا میشویم که کمتر کسی میداند که Cinemachine است. همچنین وقتی حلقههای foreach و فهرستها را یاد میگیریم، سهم عادلانهای از C# خواهیم داشت.
بخش 6: جریان سطح
در این بخش با مدیر صحنه در یونیتی آشنا می شویم که به ما امکان می دهد چندین سطح را در بازی خود ایجاد کنیم و بین آنها انتقال دهیم. بعلاوه، ما روش بسیار دشواری را یاد خواهیم گرفت تا مطمئن شویم هنگام حرکت در دنیای خود همیشه در موقعیت مناسب قرار می گیریم
بخش 7: محیط تخریب پذیر
این یکی از سرگرم کننده ترین بخش های دوره است. هر سرکش مکانیک باهوشی دارد و ما نیز مکانیک خود را خواهیم داشت. ما یک مکانیک گردباد اضافه می کنیم، اما نه تنها ما را شکست ناپذیر و کمی سریع می کند، بلکه هر شیء بازی "تخریب پذیر" را در مسیر ما از بین می برد
بخش 8: تیراندازی پیشرفته (سیستم سلاح)
چه چیزی بهتر از داشتن سلاحی برای تیراندازی؟ با داشتن تعداد زیادی از آنها و امکان انتخاب بین آنها در حال حرکت، چندین سلاح را به بازی خود اضافه خواهیم کرد. هر کدام با استفاده از سبک تیراندازی، سرعت و آسیب خاص خود را دارند. با گلوله های مختلف و نرخ شلیک برای هر کدام. نه تنها این، بلکه هر زمان که عکس میگیریم، دوربین خود را تکان میدهیم تا وزن بیشتری به بازی خود اضافه کنیم
بخش 9: سیستم سلامت
در این بخش، سیستم سلامت بازیکن را اضافه خواهیم کرد. ما همچنین با ایجاد یک نوار سلامتی که میتوانیم به وضوح روی بوم آن را ببینیم، آن را تجسم میکنیم. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه می توانیم نوار سلامتی را از طریق اسکریپت به روز کنیم و هر بار که بازیکن ما دچار مرگ می شود، یک صفحه مرگ جالب اضافه کنیم. در نهایت ما میخ هایی را به زمین اضافه می کنیم، هنگامی که بازیکن روی آنها سوار شود آسیب می بیند و کمی از سلامتی خود را از دست می دهد
بخش 10: وانت
در این بخش به پیکاپ ها می پردازیم. از زمین اسلحه برمیداریم سکههایی که با آنها میتوانیم در مغازهها پول بخریم، بستههای بهداشتی که یک بار به درد میخورند، میتوانیم برویم و وانت کنیم و همچنین صندوقی اضافه میکنیم که بتوانیم آن را باز کنیم و از آن اسلحه بگیریم. یک سلاح تصادفی اینجاست که مهارت های C# ما شروع به به ثمر رسیدن می کنند
بخش 11: Music SFX
زمانی است که با افزودن جلوههای صوتی و موسیقی به این بازی جان بدهید. حالا بازی ما از حالت استاتیک به پویا می رود. ما موسیقی پس زمینه و SFX را اضافه خواهیم کرد. به هر سطح و هر تعامل به ترتیب
بخش 12: چندین نوع دشمن (برخی باید حملات غوغایی داشته باشند)
چه چیزی لذت بخش تر از داشتن 1 دشمن است که می تواند شما را بکشد؟ داشتن 4 نوع مختلف از دشمنان که می توانند شما را بکشند. ما سرگردان، گشت زنی، دشمن ترسیده و دشمن اسکلتی عصبانی را خواهیم داشت. این بخش پایه و اساس هوش مصنوعی دشمن ما خواهد بود و درها را به روی روشی که رئیس خود را در بخش آینده پیاده سازی خواهیم کرد باز خواهد کرد
بخش 13: سیستم خرید پول
اکنون که اقلام را می گیریم، می خواهیم آنها را بفروشیم... برای پول! چه کسی پول را دوست ندارد؟ ما یک سیستم پولی را معرفی خواهیم کرد تا اساساً یک اقتصاد ایجاد کنیم. ما یک مغازه با یک مغازه دار در داخل ایجاد می کنیم و می توانیم با پولی که باید بخریم و اقلامی که باید بفروشیم با او معامله کنیم
بخش 14: ایجاد منوها
هر بازی باید منوی اصلی داشته باشد. اما به منوی اصلی پویا نیز نیاز دارد. ما یک منوی ساده با پس زمینه ایجاد می کنیم. اما بخش خروجی این روشی است که ما به بازیکن خود این توانایی را می دهیم که یا از آخرین سیو خود ادامه دهد یا یک بازی جدید را شروع کند. ما همچنین یک صفحه Victory اضافه خواهیم کرد، راهی برای راه اندازی مجدد سطح پس از مرگ و مکانیک Pause/Resume
بخش 15: Boss Battles (Advanced Unity State Machine)
زمان بخش واقعاً سرگرم کننده اینجاست. ما یک جنگ باس فایت ایجاد خواهیم کرد. اما نه هر باس فایت، این باس فایت از یک ماشین دولتی استفاده خواهد کرد. که همچنین در همان زمان انیماتور است. ما از آن شکایت خواهیم کرد تا رئیس را از ایالتی به ایالت دیگر منتقل کنیم، و در هر یک مجموعه حملات متفاوتی خواهد داشت
پاداش بخش 16: ایجاد اتاق (برنامه نویسی شی گرا C# پیشرفته)
به بخش پایانی خود میرسیم که در آن اتاقهای متعددی را ایجاد میکنیم که هر کدام با یک ترفند کوچک سرگرمکننده در مکانیک بازی، یک دشمن تخمگذار تصادفی خواهیم داشت. ما درهایی خواهیم داشت که بسته هستند و فقط یک بار تمام دشمنان را در سطح دلخواه خود نابود می کنیم. و پس از کشتن همه افرادی که در اینجا هستند میتوانیم بین 2 سطح انتخاب کنیم
آنچه در این دوره خواهید آموخت:
از Visual Studio با Unity به روشی ساده استفاده کنید
چگونه یک محیط توسعه بازی خوب تنظیم کنیم
Unity Engine به روشی ساده و جامع هستند
مبانی سی شارپ به سرگرم کننده ترین راه های ممکن با ایجاد یک بازی
از ورودی بازیکن برای کنترل رفتار بازی خود استفاده کنید
اجزای مختلف را به اشیاء بازی اضافه کنید
گرانش و نیروهای دیگر را به اشیاء بازی اضافه کنید
کاری کنید که اشیاء بازی در بازی ما با یکدیگر تعامل داشته باشند
صفحات sprite را اضافه کنید و آنها را برش دهید
داراییهای کاشی را ایجاد کنید
نحوه ایجاد سطوح از داراییهای کاشی ما
حلال مسائل نینجا شوید و یاد بگیرید که چگونه برای حل هر مشکلی در توسعه بازی و کدنویسی قدم به قدم پیش بروید
انیمیشن ایجاد کنید
در پایان این دوره، باید بازی خود را با استفاده از Tilesets ارائه شده یا هر آنچه که خودتان دانلود کرده و میسازید ایجاد کرده باشید.
شما باید حداقل 6 سطح مختلف داشته باشید. 4 نوع دشمنی که قبلاً ایجاد کردهایم + 1 مورد از ساختههای خودتان و 2 سلاح دیگر به دشمنی که اکنون داریم اضافه کنید
در پروژه خود موفق باشید
مهندس نرم افزار :: توسعه دهنده بازی :: Entrepreneur سلام، اسم من مایکل مور است. من یک مهندس نرم افزار از یکی از معتبرترین دانشگاه های خاورمیانه و بنیانگذار DoubleM Dev هستم. من در حدود 11 سالگی کدنویسی را شروع کردم، زمانی که پدرم اولین خطوط من از HTML را به من یاد داد، و هرگز به گذشته نگاه نکرده ام. من یک مهندس نرم افزار با بیش از 10 سال سابقه کار هستم. من بنیانگذار DoubleM GameDev، یک شرکت پیشرو نرم افزار توسعه بازی در خاورمیانه هستم. در طول سالها، من به صدها دانشآموز کمک کردهام تا بازیهای دنیای واقعی بسازند، نحوه کدنویسی را بیاموزند و زندگی خود را برای فرصتهایی در بسیاری از زمینههایی که نیاز به مهارت برنامهنویسی نرمافزاری دارند، تنظیم کنند. و من به شما کمک خواهم کرد که همین کار را انجام دهید. من به سی شارپ، جاوا، سی پلاس پلاس و پایتون تسلط کامل دارم و هدف من این است که همه اینها و موارد دیگر را به روشی سرگرم کننده به شما آموزش دهم. من نمی توانم صبر کنم تا سفر شما را با شما آغاز کنم و در هر قدم شما را همراهی کنم.
نمایش نظرات