لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش یک شخصیت متحرک در بلندر 2.9 ایجاد کنید
Create an Animated Character in Blender 2.9
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
اگر تا به حال خواسته اید شخصیت انیمیشن سه بعدی خود را بسازید ، این دوره برای شما مناسب است. Darrin Lile ، مربی Darrin Lile ، با استفاده از نرم افزار منبع باز - Blender و برنامه رنگی Krita - هر مرحله را طی می کند. او ابتدا با ایجاد شکل ظاهری شخصیت ، نشان دادن چگونگی آوردن تصاویر مرجع ، ایجاد بافت برای لباس ، ایجاد استخوان های شخصیت و ایجاد ، کوتاه و سبک کردن موهای شخصیت خود را شروع می کند. سپس Darrin وارد روند انیمیشن می شود ، و نشان می دهد که چگونه می توان یک ویدیوی مرجع را در رابط Blender تنظیم کرد ، حرکات شخصیت را متحرک کرد و انیمیشن همگام سازی لب را برای یک مسیر گفتگو ایجاد کرد. او دوره را با اضافه کردن موسیقی و جلوه های صوتی به پایان می رساند ، سپس انیمیشن نهایی را به یک فایل ویدیویی ارائه می دهد ، بنابراین شما می توانید آفرینش جدید خود را به اشتراک بگذارید.
سرفصل ها و درس ها
معرفی
Introduction
یک شخصیت متحرک در Blender 2.9 ایجاد کنید
Create an animated character in Blender 2.9
چه چیزی میخواهید بدانید
What you need to know
وارد کردن تصاویر مرجع
Importing reference images
1. مدل سازی شخصیت
1. Modeling the Character
شروع ماسک حلقه
Beginning the Loop mask
تکمیل ماسک Loop
Completing the Loop mask
کشیدن صورت به حالت سه بعدی
Pulling the face into 3D
تنظیم صورت و افزودن چشم
Adjusting the face and adding the eyes
اکسترود کردن پیشانی و بالای سر
Extruding the forehead and top of head
ایجاد پشت و کنار سر
Creating the back and side of the head
اکسترود گردن
Extruding the neck
ایجاد گوش
Creating the ears
ایجاد دهان داخلی
Creating the inner mouth
تنظیم لب و اکستروژن زبان
Adjusting the lips and extruding the tongue
شروع لثه ها
Beginning the gums
مدل سازی دندان های بالا
Modeling the top teeth
دندانها را تمام کنید
Finishing the teeth
اکسترود کردن لگن
Extruding the torso
مدل سازی پاها
Modeling the legs
ایجاد بازوها
Creating the arms
ایجاد انگشت
Creating a finger
اکسترود کردن دست
Extruding the hand
اتصال انگشت شست
Connecting the thumb
اکسترودر پا
Extruding the foot
پایان دادن به پا
Finishing the feet
2. مدل سازی لباس ها
2. Modeling the Clothes
ایجاد پیراهن
Creating the shirt
مدل شلوارک
Modeling the shorts
شروع کفش
Beginning the shoes
ادامه کفش
Continuing the shoes
کفش را تمام کنید
Finishing the shoe
ایجاد بند کفش
Creating the shoelaces
مجسمه سازی
Sculpting the socks
3. نقشه برداری UV
3. UV Mapping
آماده سازی مدل برای نقشه برداری UV
Preparing the model for UV mapping
نقشه برداری UV از پیراهن
UV mapping the shirt
نقشه برداری UV از لباس
UV mapping the clothes
نقشه برداری UV از پاها و بازوها
UV mapping the legs and arms
نقشه برداری UV از سر
UV mapping the head
سازماندهی نقشه UV
Organizing the UV map
نقشه برداری UV از چشم و دندان
UV mapping the eyes and teeth
4. مواد و بافت ها
4. Materials and Textures
ایجاد مواد
Establishing the materials
شروع نقشه رنگ
Beginning the color map
کار روی نقشه رنگ
Working on the color map
ایجاد یک نقشه معمولی در کریتا
Generating a normal map in Krita
بافت چشم
Texturing the eyes
شروع به رنگ آمیزی
Beginning to texture paint
بافت رنگ آمیزی جزئیات پوست
Texture painting the skin details
رنگ آمیزی کک و مک
Painting the freckles
نقاشی راه راه پیراهن
Painting the shirts stripes
5. ایجاد مو
5. Creating Hair
شروع موهای شخصیت
Beginning the character's hair
بافت مو
Texturing the hair
برش و شانه کردن مو
Cutting and combing the hair
ایجاد ابرو
Creating the eyebrows
6. تقلب در شخصیت
6. Rigging the Character
قرار دادن اتصالات دکل
Placing the joints of the rig
تنظیم مفاصل انگشت
Adjusting the finger joints
قرار دادن مفاصل صورت
Placing the joints of the face
ادامه مفاصل صورت
Continuing the face joints
مدل سازی پلک ها
Modeling the eyelids
مرتب کردن مفاصل پلک ها
Arranging the joints of the eyelids
تکمیل MetaRig
Completing the MetaRig
تنظیم تراز دکل
Adjusting alignment of the rig
لایه ها را ریخته و اشیا را کنترل کنید
Rig layers and control objects
اصلاح اشیا control کنترل
Modifying the control objects
اتصال دکل
Binding the rig
والدین چشم ، مو و دندان ها
Parenting the eyes, hair, and teeth
تنظیم اوزان کاراکتر
Adjusting the character weights
اختصاص وزنه به پا
Assigning weights to the leg
پایان دادن به وزن پا
Finishing the leg weights
تنظیم وزنه های تنه
Adjusting the torso weights
اختصاص دادن وزنه برای انگشتان
Assigning weights for the fingers
اختصاص وزنه برای بازو
Assigning weights for the arm
تنظیم وزنه های صورت
Adjusting the weights of the face
ایجاد یک کلید شکل برای چشمک زدن
Creating a shape key for eye blinks
در حال آزمایش دکل
Testing the rig
7. متحرک سازی شخصیت
7. Animating the Character
راه اندازی رابط برای انیمیشن
Setting up the interface for animation
شروع مخاطب
Beginning the contact poses
ادامه موقعیت های تماس
Continuing the contact positions
موقعیت های تماس بیشتر
More contact positions
بالا و پایین رفتن و کاشتن پا
Ups, downs, and planting the feet
کار روی پا
Working on the feet
بازوها ، انگشتان ، شانه ها و سر
Arms, fingers, shoulders, and head
متحرک سازی موج
Animating the wave
ایجاد یک فحش و چشم چشمک زدن
Creating a FaceCam and eye blinks
شروع انیمیشن همگام سازی لب
Beginning the lip-sync animation
ادامه با انیمیشن همگام سازی لب
Continuing with lip-sync animation
ایجاد رندر آزمایشی
Creating a test render
انجام تنظیمات نهایی
Making final adjustments
با استفاده از ویرایشگر نمودار
Using the graph editor
اصلاح وزنه های شلوارک
Fixing the weights of the shorts
اضافه کردن موسیقی و صدا FX
Adding music and sound FX
نمایش نظرات