این کلاس برای کسانی طراحی شده است که هیچ دانش قبلی در برنامه نویسی ندارند و یا قبلاً زبان دیگری (و نه جاوا) خوانده اند.
جاوا یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است و به طور گسترده در حوزه های مختلف استفاده می شود. می توان از آن برای ایجاد برنامه ها، بازی ها و موارد دیگر استفاده کرد...
این کلاس مقدمه ای بر مفاهیم اولیه در برنامه نویسی و جاوا است. این یک کلاس کوتاه است و در عین حال تمام اصول و مواد مورد نیاز برای نوشتن کد خوب در جاوا را پوشش می دهد.
اگر در حین تماشای ویدیوها سؤالی دارید، از من بپرسید!
از اینکه کلاس من را تماشا کردید متشکرم و لذت ببرید!
این پروژه برای ساخت یک ماشین حساب است:
1- از کاربر دو ورودی بخواهید و آنها را ذخیره کنید.
2- از کاربر بخواهید یکی از عملیات های موجود را انتخاب کند.
3- عملیات انتخاب شده را انجام دهید و پاسخ را چاپ کنید.
4- از کاربر بپرسید که آیا می خواهد دوباره امتحان کند.
5- اگر کاربر y را تایپ کند: همه مراحل را تکرار کنید، در غیر این صورت چاپ کنید: "پایان".
این مراحل برای ساخت ماشین حساب کافی است. با این حال، گاهی اوقات کاربر ممکن است چیزی غیر منتظره را به اشتباه تایپ کند. بهتر است اگر برنامه بداند در چنین مواردی چه کاری انجام دهد.
1- هنگام درخواست از کاربر برای انتخاب عملیات: اگر کاربر چیزی غیر از عملیات موجود را تایپ کرده باشد، برنامه باید دوباره شروع شود.
2- وقتی از کاربر میپرسید که آیا میخواهد دوباره امتحان کند: برنامه باید این سؤال را از او بپرسد تا زمانی که یکی از پاسخهای مورد نیاز ما (y یا n) را ارائه کند.
پاداش: همچنین میتوانیم وقتی از کاربر میخواهیم دو ورودی را تایپ کند، از ایجاد استثنای عدم تطابق ورودی جلوگیری کنیم. اگر کاربر چیزی جز یک عدد تایپ کرده باشد، باید این استثنا را مدیریت کنیم و از او بخواهیم که ورودیهای خود را دوباره وارد کند.
مهندس کامپیوتر
سلام هادی هستم. من در حال تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آمریکایی لبنانی (LAU) هستم. من دوست دارم دانش خود را با همه به اشتراک بگذارم و معتقدم که آموزش روشی عالی برای درک هر چیزی است، زیرا باید در مورد چیزی به خوبی آگاه باشید تا بتوانید آن را به ساده ترین روش ممکن آموزش دهید!
نمایش نظرات