در این دوره، تمام اصول اولیه گرههای هندسه، از مفاهیم اولیه و نحوه کار آنها گرفته تا گردشهای کاری پیشرفتهتر و ساختن سیستمهای رویهای را خواهید آموخت.
توضیحات محتوا
مطالعه منابع: در این ویدئو، ما برخی از منابع واقعی را برای درک اجزای مختلف پل و برای دریافت ایده ای از جزئیات مختلفی که باید ایجاد کنیم، تجزیه و تحلیل می کنیم.
مبانی گره های هندسی: در این ویدیو، آموزش آتش سریع در مورد برخی از مفاهیم اولیه گره های هندسی را داریم. این ویدیو با گرههای هندسی راهاندازی میشود.
تنظیمات پروژه: در این ویدئو، تنظیمات پروژه خود را برای بهینه سازی بهتر صحنه برای همه کارهایی که انجام می دهیم (تنظیم رابط کاربری، تنظیمات رندر، نورپردازی جهان، افزونه ها و غیره) تنظیم می کنیم.>
همچنین چند میانبر راحت را یاد خواهید گرفت که در طول دوره از آنها استفاده خواهیم کرد.
ایجاد طنابهای اصلی: در این ویدیو، چهار طناب اصلی را که پل را تشکیل میدهند ایجاد میکنید و منطق پشت گرههای هندسی را درک خواهید کرد.
ضخامت را به طنابها اضافه کنید: در این ویدیو، منحنیهای سادهای را که در ویدیوی قبلی ایجاد کردیم، به یک شبکه سه بعدی واقعی تبدیل میکنید تا توهم ضخامت را ایجاد کنید.
Width Height Controller: در این ویدیو نحوه ایجاد کنترلرهای عرض و ارتفاع را یاد می گیریم تا در آینده بتوانیم آنها را به راحتی تغییر دهیم.
Create The Mounts: در این ویدیو پایه های جانبی را ایجاد می کنیم. کدام قطعات سیمانی روی لبه ها هستند که پل را به هم متصل می کنند.
Create The Wood Pieces: در این ویدیو، ما می خواهیم قطعات چوبی پل را ایجاد کنیم. سپس، مقداری تحریف به آن اضافه می کنیم تا واقعی تر شود. در نهایت، ما یاد خواهیم گرفت که چگونه به Blender بگوییم که آنها را در امتداد پل توزیع کند.
Create The Vertical Ropes: در این ویدیو، ما قصد داریم طناب های عمودی را ایجاد کنیم که پل را کنار هم نگه می دارند. (همچنین برای اینکه افراد برای کناره ها سر نخورند xD). در پایان، ما یاد خواهیم گرفت که چگونه به Blender بگوییم که آنها را در امتداد پل توزیع کند.
Create The Knots: در این ویدیو چند گره ساده در ناحیه ای که طناب های عمودی با طناب های اصلی برخورد می کنند ایجاد می کنیم. در پایان، ما یاد خواهیم گرفت که چگونه به Blender بگوییم که آنها را در امتداد پل توزیع کند.
Create The Lower Ropes: در این ویدیو، ما تعدادی طناب پایینی تابدار و خمیده ایجاد می کنیم که به واقع گرایی بیشتر به پل ما کمک می کند و واقعاً پل ما را شبیه به پلی می کند که در جنگل پیدا می کنید. همچنین، دستهای از گروهها را ایجاد میکنیم تا انعطافپذیری تغییر چندین مقدار را به راحتی داشته باشیم و درخت گره خود را بهتر سازماندهی کنیم.
Create The Lower Ropes Material: در این ویدئو، نحوه ایجاد مواد رویه ای برای طناب ها را یاد خواهیم گرفت.
مواد سیمان چوب را بسازید: در این ویدیو، مواد را برای قطعات چوب با استفاده از برخی بافتهای PBR ایجاد میکنیم و یک ماده رویهای برای سیمان روی پایهها ایجاد میکنیم.
نمای اجمالی نهایی: در این ویدیوی آخر، ما یک نمای پرنده از پل خود میگیریم و مفاهیم ساده و در عین حال بسیار مهمی را که باید هنگام کار با گرههای هندسی در نظر داشته باشید، یاد میگیریم.
در طول این دوره، با ایجاد یک پل رویه ای، اصول اولیه گره های هندسی را یاد خواهید گرفت.
من می دانم که برخی از شما ممکن است بگویید "هی، احمقانه است که چرا من یک دوره آموزشی در مورد پل ها را تماشا می کنم، من نمی خواهم پل ایجاد کنم، می خواهم چیزهای خوب ایجاد کنم و هر گره را یاد بگیرم"
اما باور کنید، این روش خوبی برای یادگیری گرههای هندسه نیست. شما ممکن است کارهایی که هر گره انجام می دهد را به خاطر بسپارید، اما احتمالاً هر زمان که سعی می کنید افکار خود را به سیستم های گره ترجمه کنید، خود را گیر کرده اید.
در اینجا چیزی است که در هر ویدیوی این دوره خواهید آموخت
مطالعه منابع: در این ویدئو، ما برخی از منابع واقعی را برای درک اجزای مختلف پل و برای دریافت ایده ای از جزئیات مختلفی که باید ایجاد کنیم، تجزیه و تحلیل می کنیم.
مبانی گره های هندسی: در این ویدیو، آموزش آتش سریع در مورد برخی از مفاهیم اولیه گره های هندسی را داریم. این ویدیو با گرههای هندسی راهاندازی میشود.
تنظیمات پروژه: در این ویدئو، تنظیمات پروژه خود را برای بهینه سازی بهتر صحنه برای همه کارهایی که انجام می دهیم (تنظیم رابط کاربری، تنظیمات رندر، نورپردازی جهان، افزونه ها و غیره) تنظیم می کنیم.>
همچنین چند میانبر راحت را یاد خواهید گرفت که در طول دوره از آنها استفاده خواهیم کرد.
ایجاد طنابهای اصلی: در این ویدیو، چهار طناب اصلی را که پل را تشکیل میدهند ایجاد میکنید و منطق پشت گرههای هندسی را درک خواهید کرد.
ضخامت را به طنابها اضافه کنید: در این ویدیو، منحنیهای سادهای را که در ویدیوی قبلی ایجاد کردیم، به یک شبکه سه بعدی واقعی تبدیل میکنید تا توهم ضخامت را ایجاد کنید.
Width Height Controller: در این ویدیو نحوه ایجاد کنترلرهای عرض و ارتفاع را یاد می گیریم تا در آینده بتوانیم آنها را به راحتی تغییر دهیم.
Create The Mounts: در این ویدیو پایه های جانبی را ایجاد می کنیم. کدام قطعات سیمانی روی لبه ها هستند که پل را به هم متصل می کنند.
Create The Wood Pieces: در این ویدیو، ما می خواهیم قطعات چوبی پل را ایجاد کنیم. سپس، مقداری تحریف به آن اضافه می کنیم تا واقعی تر شود. در نهایت، ما یاد خواهیم گرفت که چگونه به Blender بگوییم که آنها را در امتداد پل توزیع کند.
Create The Vertical Ropes: در این ویدیو، ما قصد داریم طناب های عمودی را ایجاد کنیم که پل را کنار هم نگه می دارند. (همچنین برای اینکه افراد برای کناره ها سر نخورند xD). در پایان، ما یاد خواهیم گرفت که چگونه به Blender بگوییم که آنها را در امتداد پل توزیع کند.
Create The Knots: در این ویدیو چند گره ساده در ناحیه ای که طناب های عمودی با طناب های اصلی برخورد می کنند ایجاد می کنیم. در پایان، ما یاد خواهیم گرفت که چگونه به Blender بگوییم که آنها را در امتداد پل توزیع کند.
Create The Lower Ropes: در این ویدیو، ما تعدادی طناب پایینی تابدار و خمیده ایجاد می کنیم که به واقع گرایی بیشتر به پل ما کمک می کند و واقعاً پل ما را شبیه به پلی می کند که در جنگل پیدا می کنید. همچنین، دستهای از گروهها را ایجاد میکنیم تا انعطافپذیری تغییر چندین مقدار را به راحتی داشته باشیم و درخت گره خود را بهتر سازماندهی کنیم.
Create The Lower Ropes Material: در این ویدئو، نحوه ایجاد مواد رویه ای برای طناب ها را یاد خواهیم گرفت.
مواد سیمان چوب را بسازید: در این ویدیو، مواد را برای قطعات چوب با استفاده از برخی بافتهای PBR ایجاد میکنیم و یک ماده رویهای برای سیمان روی پایهها ایجاد میکنیم.
نمای اجمالی نهایی: در این ویدیوی آخر، ما یک نمای پرنده از پل خود میگیریم و مفاهیم ساده و در عین حال بسیار مهمی را که باید هنگام کار با گرههای هندسی در نظر داشته باشید، یاد میگیریم.
لطفاً رندرهای نهایی و تصاویر پیشرفت خود را با آپلود آنها در بخش "پروژه شما" با کلاس به اشتراک بگذارید. اگر سوالی دارید یا به نکات بیشتری نیاز دارید، لطفاً به من بگویید! خوشحال می شوم کمک کنم!
هنرمند طراح جلوه های ویژه بصری
سلام، من یاسین هستم،
من یک هنرمند CG هستم که از Blender برای ایجاد Visuals استفاده می کنم. من عمدتاً به ایجاد نماهای سینمایی و محیط های مجازی برای بازی ها و فیلم ها علاقه مند هستم.
نمایش نظرات