آموزش هدف گیری غیر مخرب انیمیشن MOCAP در مایا

Non-destructive Retargeting of MOCAP Animation in Maya

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیویی برای نمایش وجود ندارد.
توضیحات دوره: این دوره ها به شما می آموزد که چگونه می توانید از طریق سیستم Human IK مایا ، هر دکل سفارشی دوتایی را با داده های MOCAP برانید و بدون تغییر عمده در خط لوله یا دانش فنی گسترده ، سرعت انیمیشن را افزایش دهید. نرم افزار مورد نیاز: مایا 2016. گسترش همه بررسی اجمالی دوره 2 متر مکعب هدف گذاری مجدد انیمیشن MOCAP به سکوهای انسان نما سفارشی در مایا دهه هشتم آماده سازی و عیب یابی Watchman Rig برای هدفگذاری مجدد 39 متر 35s پخت انیمیشن و انتقال آن به صحنه شما 15 متر 43s هدف گیری مجدد دکل وکیل دهه 40 هجری آماده سازی داده های انیمیشن ناشی از کلیپ های MOCAP غیر مشخص 17 متر 9 ثانیه متحرک سازی انگشتان انگشت و انگشتان 53 متر 25s به اشتراک گذاری انیمیشن از طریق HIK Definitions Tweaking وکیل انیمیشن 15 متر 47s ارزیابی پس از مرگ پروژه شما 10 متر 13 ثانیه علائم تجاری و نام تجاری اشخاص ثالث ذکر شده در این دوره متعلق به صاحبان مربوطه می باشند و Pluralsight وابسته یا تأیید شده توسط این احزاب نیست.

سرفصل ها و درس ها

بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

هدف گذاری مجدد انیمیشن MOCAP به سکوهای انسان نما سفارشی در مایا Retargeting of MOCAP Animation to Custom Humanoid Rigs in Maya

  • طرح کلی پروژه و ارزیابی کلیپ MOCAP Project Outline and MOCAP Clip Evaluation

  • ارزیابی دکل ها Rigs Evaluation

آماده سازی و عیب یابی Watchman Rig برای هدفگذاری مجدد Preparing and Troubleshooting Watchman Rig for Retargeting

  • طرح کلی پروژه و تهیه ژست T Project Outline and T-pose Preparation

  • تعریف اسکلت HIK از بازوها و معمولاً مسائل تکراری HIK Skeleton Definition of the Arms and Commonly Recurring Issues

  • تعریف اسکلت انسانی IK را کامل کنید Complete the Human IK Skeleton Definition

  • تعریف ریگ سفارشی برای کنترل های اصلی Custom Rig Definition for the Main Controls

  • عیب یابی با تعریف Rig و ترفندهای تعریفی اسکلت Rig Definition Troubleshooting and Skeleton Definition Tweaking

  • مسائل مشترک با سکوهای سفارشی در HIK Common Issues with Custom Rigs Within the HIK

  • قرار دادن جلوه های ساختگی برای زانوها و آرنج ها Placing Dummy Effectors for Knees and Elbows

  • آزمون مجدد مشکلی: مشکلات مجموعه شخصیت ها Problematic Retargeting Test: Character Sets Issues

  • بررسی و حذف مجدد مجموعه های کاراکتر Character Sets Removal and Retargeting Check

  • هدفگذاری مجدد MOCAP با موفقیت در Watchman Rig Successful MOCAP Retargeting on Watchman Rig

پخت انیمیشن و انتقال آن به صحنه شما Baking the Animation and Transferring It to Your Scene

  • انیمیشن را پخته و با استفاده از ATOM آن را صادر کنید Bake the Animation and Exporting It Using ATOM

  • انیمیشن را در صحنه متحرک خود وارد کرده و ارزیابی کنید Import and Assess the Animation into Your Animated Scene

  • عیب یابی انیمیشن وارد شده با لایه های انیمیشن: بازوها Troubleshoot the Imported Animation with Animation Layers: Arms

  • عیب یابی انیمیشن وارد شده با لایه های انیمیشن: پا Troubleshoot the Imported Animation with Animation Layers: Feet

هدف گیری مجدد دکل وکیل Retargeting the Lawyer Rig

  • آماده سازی T-Pose برای وکلای وکیل T-pose Preparation for the Lawyer Rig

  • Lawyer Rig Custom Skeleton Definition و IK Effectors Prep Lawyer Rig Custom Skeleton Definition and IK Effectors Prep

  • ریگ وکیل تعریف دکل سفارشی Lawyer Rig Custom Rig Definition

  • IK پاپ ، وارد کردن یک کلیپ Mocap غیر مشخص IK Pops, Importing a Non-characterized Mocap Clip

آماده سازی داده های انیمیشن ناشی از کلیپ های MOCAP غیر مشخص Preparing Animation Data Coming from Non-characterized MOCAP Clips

  • تعریف IK اسکلت انسانی برای کلیپ MCCAP خودسرانه Human IK Skeleton Definition for Arbitrary MOCAP Clip

  • اشتراک یک تعریف اسکلت با استفاده از قالب فایل FBX Sharing One Skeleton Definition Using FBX File Format

  • ذخیره یک تعریف اسکلت HIK در یک فایل خارجی Saving an HIK Skeleton Definition to an External File

  • بارگذاری اسکلت HIK روی اسکلت غیر مشخص Loading an HIK Skeleton onto a Non-characterized Skeleton

متحرک سازی انگشتان انگشت و انگشتان Retargeting Toe and Finger Animations

  • ارزیابی انگشتان پا ریگ قبل از هدف گذاری مجدد از طریق گره ها Evaluating Rig Toes Before Retargeting via Nodes

  • هدف گذاری مجدد انیمیشن انگشتان پا از طریق Node Editor Retargeting Toe Animation via Node Editor

  • ارزیابی دکل انگشتی Finger Rig Evaluation

  • تکمیل مجدد انیمیشن دستی انگشتی Manual Finger Animation Retargeting Completion

  • جمع آوری داده ها برای ساخت اسکریپت برای خودکار سازی مجدد انگشتان Collecting Data to Build a Script to Automate Finger Retargeting

  • مسدود کردن اسکریپت Retargeting Blocking Out the Retargeting Script

  • تکمیل اسکریپت اتصال دهنده انگشت Finger Connector Script Completion

  • تغییر انگشتان دست چپ از طریق اسکریپت اتصال دهنده Left Hand Fingers Retargeting Through Connector Script

  • انگشتان دست راست از طریق اسکریپت اتصال دهنده دیگر دوباره هدف گیری می شوند Right Hand Fingers Retargeting Through Another Connector Script

  • خرابی اسکریپت اتصال دهنده دست راست Right Hand Connector Script Breakdown

  • استفاده مجدد از انگشتان روی Singer Rig از طریق اسکریپت سفارشی Retargeting Fingers on Singer Rig via Custom Script

  • استفاده از اسکریپت سفارشی و تنظیم نیمه اول Custom Script Usage and First Half Setup

  • تکمیل و هدفگذاری مجدد اسکریپت سفارشی Custom Script Setup Completion and Retargeting

  • ارزیابی مجدد Singer Rig Finger Retargeting Singer Rig Finger Retargeting Postmortem Evaluation

به اشتراک گذاری انیمیشن از طریق HIK Definitions Tweaking وکیل انیمیشن Sharing Animation via HIK Definitions Tweaking Lawyer Animation

  • انیمیشن وکیل خود را پخته و صادر کنید Bake and Export Your Lawyer Animation

  • انیمیشن را بین دو دکل سفارشی مشخص شده به اشتراک بگذارید Share Animation Between Two Characterized Custom Rigs

  • انیمیشن وکیل خود را به صحنه وارد کرده و دکل را تغییر مکان دهید Import Your Lawyer Animation into a Scene and Reposition the Rig

  • انیمیشن را از طریق لایه های انیمیشن تغییر دهید Tweak the Animation Through Animation Layers

ارزیابی پس از مرگ پروژه شما Postmortem Assessment of Your Project

  • گیرهای اصلی کار با انیمیشن متحرک انسانی IK Mocap Main Catches of Working with Human IK Mocap Animation Retargeting

  • محورها و چرا ممکن است ایده خوبی برای تغییر آنها نباشد Pivots and Why It May Not Be a Good Idea to Change Them

  • زمینه های بهبود Areas of Improvement

نمایش نظرات

آموزش هدف گیری غیر مخرب انیمیشن MOCAP در مایا
جزییات دوره
3h 0m
46
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
13
4.6 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Amedeo Beretta Amedeo Beretta

کارگردان انیمیشن/مدرس


سلام، نام من Amedeo Beretta است و از سال 2003 در تولید انیمیشن می‌پردازم و به دانش‌آموزان و متخصصان آموزش می‌دهم. من روی ویژگی‌های VFX و CGI کامل، سریال‌ها، آگهی‌های تلویزیونی، بازی‌های ویدیویی و ویدیوهای تبلیغاتی کار کردم.

من در انیمیشن کاراکترها تخصص دارم، اما به عنوان یک متخصص عمومی شروع کردم و مهارت‌های خود را در هنر مفهومی، مدل‌سازی سه بعدی، بافت‌سازی، ریگ کردن، سایه‌زنی، رندرینگ و ترکیب‌بندی توسعه دادم.

کارنامه‌های من عبارتند از پل، جان کارتر، و سیاره 51، کارهایی که در شرکت‌های برنده جایزه مانند Double Negative، Scanline VFX، و Ilion Animation Studios انجام شده است.

برای دیدن کارهای بیشتر من به اینجا سر بزنید!