لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش شروع با هودینی (دوره سطح ورودی)
Getting started with houdini (entry level course)
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
درک مفهوم اصلی قبل از ایجاد قرقره نمایشی FX از VEX نترسید، شما از ابتدا مفهوم کدنویسی vex را یاد خواهید گرفت شما دانش کاملی در مورد نحوه استفاده از هودینی خواهید داشت. Houdini در این دوره، یاد خواهید گرفت که چگونه از Houdini، یک نرم افزار سه بعدی استفاده کنید، حتی اگر کاملا مبتدی باشید. ما همه چیز را از اصول اولیه پوشش خواهیم داد، مانند نحوه شروع Ho پیش نیازها: بدون نیاز به دانش قبلی هودینی بدون دانش برنامه نویسی (من برنامه نویسی و برنامه نویسی را از ابتدا سطح صفر آموزش خواهم داد) مفهوم اساسی هر نرم افزار سه بعدی
برای دریافت کد تخفیف در اینستاگرام (@alex_tumyang) پیامک کنید.
دوره ضروری سطح مبتدی هودینی برای fx
در این مقدمه جامع، من اصول Houdini را ابهام زدایی خواهم کرد زیرا اکثر مردم حداقل 5 سال برای یافتن شغل در houdini fx تلاش می کنند. اینترنت هنوز در سال 2024 آموزش راهنمای صحیح کافی در مورد houdini fx ندارد. این دوره کاملاً گام به گام ساختار یافته است تا مجبور نباشید سالها درگیر شوید و دورههای بیشتری را در اینترنت جستجو کنید.
در طول دوره، شما اصول اولیه گردش کار مبتنی بر گره هودینی را یاد خواهید گرفت که به شما امکان می دهد شبیه سازی های شگفت انگیز و انیمیشن های جذاب ایجاد کنید. من شما را از طریق رابط بصری راهنمایی می کنم و به شما یاد می دهم که چگونه نرم افزار را به طور موثر هدایت کنید.
با شروع با اصول اولیه، نحوه ایجاد و دستکاری هندسه، اعمال بافتها و متریالها، و کاوش در دنیای نورپردازی و سایهزنی را خواهید یافت. همچنین هنر سیستمهای ذرات، شبیهسازی سیال، و دینامیک بدن سفت و سخت را کشف خواهید کرد، و تجربه عملی در ایجاد جلوههای واقعی به دست خواهید آورد.
من شما را از طریق تمرینها و پروژههای عملی راهنمایی میکنم و به شما فرصتی میدهم تا دانش جدید خود را به کار ببرید و مهارتهای خود را توسعه دهید. در پایان دوره، شما یک پایه محکم در هودینی خواهید داشت و برای رها کردن خلاقیت خود در دنیای جلوه های بصری مجهز خواهید شد.
سرفصل ها و درس ها
تریلر
Trailer
تریلر
Trailer
درک گردش کار و ماهیت هودینی
Understanding Houdini's workflow & nature
مقدمه
Introduction
رابط کاربری
The User Interface
دسکتاپ ها و پروژه ها
Desktops and Projects
ایجاد و تبدیل هندسه
Creating and Transforming Geometry
با استفاده از ابزارهای تبدیل تعاملی
Using The Interactive Transform Tools
ترتیب ابزار Handle و Viewport
The Handle Tool and Viewport Arrangement
درک حالت نمایش ایجاد از تب
understanding display mode create from tab
چندین هندسه را در یک پوشه جغرافیایی ایجاد کنید
create multiple geometry in one geo folder
انتخاب نقاط ابتدایی، رئوس
selecting points primitive, vertices
پرچم های قالب و رندر
template and render flags
مفهوم اصلی ویژگی قسمت 1
basic concept of attribute part 1
مفهوم اصلی ویژگی قسمت 2
basic concept of attribute part 2
ایجاد گروه قسمت 1
creating group part 1
ایجاد گروه قسمت 2
creating group part 2
ایجاد گروه قسمت 3
creating group part 3
ایجاد گروه قسمت 4
creating group part 4
اولین رندر شما در هودنی
your first render in houdni
استفاده از مواد
applying material
استفاده از مواد بر اساس گروه
applying materal based on group
گروه ترویج
group promote
دونات
donut
مفهوم رندر اولیه
basic render concept
نمای شبکه و درک زمینه ها
The Network View and Understanding Contexts
درک بیشتر زمینه ها
Further Understanding Contexts
نردبان ارزش
value ladder
مدل وارداتی در هودینی
importing model in houdini
درک مقیاس صحنه و بعد شی
understanding scene scale and object dimension
گره را در عمل ویرایش کنید
edit node in practise
بیان
expression
پلی اکسترود در عمل
polyextrude in practise
ایجاد چرخ قسمت 1
creating wheel part 1
ایجاد چرخ قسمت 2
creating wheel part 2
ایجاد چرخ قسمت 3
creating wheel part 3
ایجاد چرخ قسمت 4
creating wheel part 4
چرخ را تقسیم کنید و بچرخانید
subdivide wheel and rotate
استفاده از عبارات برای متحرک کردن چرخش چرخ
Using Expressions to Animate Wheel Rotation
ویرایش رابط پارامتر
Editing the Parameter Interface
چرخ کپی
duplicating wheel
افزودن صفات عادی Vertex
Adding Vertex Normal Attributes
افزودن ویژگیهای uv و ارتقای ویژگیها
adding uv attributes and promoting attributes
ایجاد گروه برای استفاده از مواد
creating group for applying material
گروه پیشرفته
advanced group
استفاده از مواد روی چرخ
applying material to wheel
بررسی گروه اولیه ماشین
checking the primitive group of the car
استفاده از مواد برای خودروها بر اساس گروه
applying material to cars based on groups
مانترا دوربین چراغ ها
lights camera mantra
اصلاح مواد موجود
modifying existing material
ادغام صحنه های مختلف
merging different scene
فریم کلیدی
keyframe
اولین شبیه سازی دینامیک شما
your first dynamics simulation
حالت اولیه و هندسه برخورد
initial state and collision geometry
اصطکاک و جهش ویژگی فیزیکی RBD
RBD physical property friction and bounce
باعث افتادن خودرو از ساختمان
making the car fall from building
تنظیم پرش و اصطکاک
adjusting bounce and friction
شکستگی شیشه و خروجی نهایی
fracture glass and final output
مقدمه ای بر VEX
Introduction to VEX
مقدمه
Intro
متغیر و ویژگی
variable and attribute
ویژگی گره های رو به پایین به گره ها جریان می یابد
attribute flows downward nodes to nodes
دستکاری متغیر و ویژگی
manipulating variable and attribute
لیستی از نام ها و توابع ویژگی های از پیش تعریف شده
list of predefined attributes names and functions
ویژگی ها و عملکردها در عمل
attributes and functions in practise
تابع chramp
chramp function
تناسب و عملکرد رند
fit and rand function
آشنایی بیشتر با ویژگی ها و توابع
getting more familiar with attributes and functions
درک اگر و غیره
understanding if and else
تغییر رنگ با if و else
color change with if and else
تمرین اگر و غیره بیشتر
practising if and else more
ایجاد عملکرد سفارشی خودمان از ابتدا
creating our own custom function from scratch
کنسول printf houdini
printf houdini console
درک آرایه
understanding array
برای حلقه ها قسمت 1
for loops part 1
برای حلقه ها قسمت 2
for loops part 2
برای هر حلقه
forEach loop
در حالی که حلقه ها
while loops
انتقال ویژگی ها از جزئیات به نقاط
transfaring attributes from detail to points
اجرا بر روی ویژگی های اولویت و سرعت
run over priority and veclocity attributes
بالا بردن
hoisting
کپی به نقاط، مقیاس، شناسه ptnum
copy to points, scale, id ptnum
ساختمان پراکنده
scatter building
نتیجه گیری
conclusion
مقدمه ای بر VOP
Introduction to VOP
مقدمه ای بر VOP و اولین قدم شما در آن
Introdcution to VOP and your first step in it
دستکاری، کنترل و متحرک کردن پارامتر vop
Manipulating, controlling and animating vop parameter
اشیاء را با نویز جابجا کنید
Displace objects with noise
ویژگی ترویج و پلی اکسترود
attribute promote and poly extrude
نویز worley، محدوده گروهی و اکستروژن
worley noise, group range and extrusion
تقسیم، عدد صحیح به شناور، کنترل خروجی با نقشه قسمت 1
Division, integer to float, controlling extusion with map part 1
تقسیم، عدد صحیح به شناور، کنترل خروجی با نقشه قسمت 2
Division, integer to float, controlling extusion with map part 2
ایجاد برق اولیه
creating basic electric
ایجاد، حذف، ترویج پیوند، از نقشه و نمای کلی
create, delete, promote bind, from map and overview
صفت رنگ دستی و صفت پراکندگی bu
hand paint attribute and scattering bu attribute
کنترل کپی های پراکنده با VOP
controlling the scattering copies with VOP
مقدمه ای بر پیش شکستگی
Introduction to Pre-fracture
شکستگی هنری قابل هدایت با بولی
art directable prfracture with boolean
گره شکست مواد Rbd توضیح داده شده قسمت 1
The Rbd Material Fracture Node Explained Part 1
گره شکست مواد Rbd توضیح داده شده قسمت 2
The Rbd Material Fracture Node Explained Part 2
شکستن برج مخزن آب
Fracturing the water tank tower
شیشه شکسته
glass fractured
شکستگی چوب
wood fracture
نمای انفجاری rbd
rbd exploded view
خرد کردن
chipping
مش سفارشی
custom mesh
رفع اشیاء پیش ساخته شفاف
fixing transparent prefacture objects
مقدمه ای بر RBD
Introduction to RBD
نمای کلی سیم کارت RBD با shelf.mp4
RBD sim overview with shelf.mp4
حالت اولیه و برخورد
inital state andn collision
خواص فیزیکی RBD
RBD physical properties
ایجاد محدودیت با منوی قفسه
creating constraint with shelf menu
محدودیت با شکستگی مواد RBD
constraint with RBD material Fracture
حل کننده RBD sop
The RBD sop solver
اپراتور پیکربندی RBD
RBD configure operator
ثبات و برخورد
constaint and collision
محدودیت چندگانه
multiple constraint
نیروها
forces
شبیه سازی RBD هدایت شده
guided RBD simulation
پارامترهای سیم کارت هدایت شده rbd
guided rbd sim parameters
آماده سازی اشیاء بسته بندی شده
Preparinig packed objects
تنظیم ویژگی فعال
Set active attribute
ثابت ساختمان
building constaint
تعریف مجدد محدودیت
redefining constraint
حذف محدودیت با متحرک کردن جعبه حذف
deleting constraint by animating delete box
محدودیت متحرک
animating constraint
هندسه برخورد
collision geometry
ضربه زدن به شی
hit object
قطعات transfor گره و کش سیم کارت
The transfor pieces node and caching the sim
مقدمه ای بر ذرات
Introduction To Particles
هندسه انتشار و پارامترهای منبع یابی
Emission Geometry And Sourcing Parameters
نیروها
forces
جرم
mass
تنظیم ویژگی زندگی از Sops
Setting Life Attribute From Sops
رنگ و آلفا
Color And Alpha
Pscale و رندر ذرات
Pscale And Rendering Particles
راه اندازی سریع Rbd
Quick Rbd Setup
انتشار از هندسه قطع شده
Emission From Disconnected Geometry
زمان ترکیب هندسه سریع حرکت
Time Blending Fast Moving Geometry
انتشار بر حسب سرعت
Emission By Speed
انتشار بر اساس فاصله
Emission By Distance
انتشار بر حسب زمان
Emission By Time
نمونه گیری هندسه
Instancing Geometry
اضافه کردن رنگ و مواد تصادفی
Adding Random Color And Materials
اضافه کردن اسپین به ذرات
Adding Spin To Particles
تصادفی سازی موارد
Randomizing Instances
راه اندازی
setup
منبع غلات
grain source
تنظیم دانه
setting up the grain
هندسه برخورد
collision geometry
توده دانه و نیرو
grain clump and force
کش، رنگ، نور و رندر
cache, color, light and render
معرفی Pyro Sparse
Introduction to Pyro Sparse
مروری بر این دروس
overview of this lessons
گشت سریع به ابزار قفسه pyro پراکنده و از پیش تنظیم شده
quick tour to sparse pyro shelf tool and preset
منبع دود قسمت 1 منبع پیرو
Smoke sourcing part 1 pyro source
منبع دود قسمت 2 سرعت نقطه
Smoke sourcing part 2 point velocity
دود منبع بخش 3 حجم ویژگی های شطرنجی
Smoke sourcing part 3 volume rasterize attributes
مبانی حل کننده Pyro قسمت 1
Pyro solver basics part 1
مبانی حل کننده Pyro قسمت 2
Pyro solver basics part 2
مبانی حل کننده Pyro قسمت 3
Pyro solver basics part 3
مسیرهای گرد و غبار قسمت 1
Dust trails part 1
آماده سازی هندسه منبع قسمت 1
preparing source geometry part 1
آماده سازی هندسه منبع قسمت 2
Preparing the source geometry part 2
پراکندگی بر اساس منطقه
Scattering by area
چگالی منبع و دما
Sourcing density and temperature
ایجاد یک شبکه pyro پراکنده
Creating a dop sparse pyro network
محو شدن منبع چگالی و محدود کردن اندازه دامنه
Fade density source and limit domain size
شبیه سازی گرد و غبار
Dust simulation shaping
افزودن برخورد
adding collision
ایجاد ویژگی burn
Creating the burn attribute
ایجاد ویژگی دما، مقیاس p، نقطه پراکندگی و غیره
Creating the temperature attribute, pscale, scatter point etc
ایجاد آتش با حل کننده pyro
Creating fire with the pyro solver
افزودن نیروها و ریزحل کننده ها
Adding forces and microsolvers
توسعه نگاه آتش
Fire look development
گسترش آتش
Spreading fire
انتشار دود از شعله
emitting smoke from flame
مقدمه ای بر دانه های مخملی
Introduction To Vellum Grain
منبع پوشش
vellum source
شبیه سازی دانه های پوششی
vellum grain simulation
منبع پوشش رویه ای
procedural vellum source
آماده سازی VDB برای برخورد
preparing VDB for collision
شبیه سازی دانه
grain simulation
تنظیم ویژگی ها
setting attributes
انتقال صفت
attribute transfer
حل کننده sop قسمت 1
sop solver part 1
حل کننده sop قسمت 2
sop solver part 2
ذخیره سازی
caching
نور و مواد بخش 1
lighting and material part 1
نور و مواد بخش 2
lighting and material part 2
مانترا
mantra
تعیین اندازه با pscale
fixing size with pscale
مقدمه ای بر FLIP
Introduction to FLIP
اولین راه اندازی شما از شبیه سازی مایع
your first set up of Liquid Simulation
منبع یابی با اشیاء SOP
Sourcing with SOP objects
افزودن جغرافیای برخورد برای آب
Adding collision geo for water
تنظیم پویا گرید دامنه و اضافه کردن کشیدن به سیم کارت
dynamically adjusting domain grid and adding drag to sim
اضافه کردن سرعت نقطه
Adding point velocity
فشرده و کش روی دیسک
compress and cache to disk
مش بندی
Meshing
لیوان را با آب پر کنید
fill glass with water
برخورد با شیشه
collision with glass
به طور مداوم آب را جریان دهید تا لیوان را با آب پر کنید
continously flow water to fill glass with water
کش کردن و مش بندی سیم کارت آب
caching and meshing water sim
هندسه موثر بر آب با سرعت ورودی
geometry affecting water with incoming velocity
منبع اقیانوس
ocean source
راه اندازی rbd collision برای splash.hip
rbd collision setup for splash.hip
ایجاد splash و افزودن تنظیمات مهم.hip
creating splash and adding important settings.hip
افزودن نیرو و ذخیره کش به دیسک
adding forces and caching to disk
بارگیری در حافظه پنهان و بررسی نتایج
Loading in the cache and review results
درک آب سفید
understanding white water
ایجاد حجم انتشار از ابتدا
creating emit volume from scratch
ایجاد حجم انتشار با گره آب سفید
creating emit volume with white water node
راه اندازی حل کننده آب سفید
white water solver setup
روشن کردن ویژگی حباب، فوم، اسپری
turning on bubble, foam, spray attribute
دستکاری فوم
manipulating foam
استفاده از vex ساده برای کنترل مناطق خاصی از شبیه سازی
Using simple vex to control certain areas of the simulation
ذخیره آب سفید
caching white water
نمایش نظرات
Udemy (یودمی)
یودمی یکی از بزرگترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین است که به میلیونها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دورههای متنوع و کاربردی را فراهم میکند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینههای مختلف از فناوری اطلاعات و برنامهنویسی گرفته تا زبانهای خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه میدهد. با استفاده از یودمی، کاربران میتوانند به صورت انعطافپذیر و بهینه، مهارتهای جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.
یکی از ویژگیهای برجسته یودمی، کیفیت بالای دورهها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد میدهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و میتوانند به بهترین شکل ممکن از آموزشها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین، به افراد امکان میدهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارتهای مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.
نمایش نظرات