شروع با هودینی (دوره سطح ورودی)

Getting started with houdini (entry level course)

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: درک مفهوم اصلی قبل از ایجاد قرقره نمایشی FX از VEX نترسید، شما از ابتدا مفهوم کدنویسی vex را یاد خواهید گرفت شما دانش کاملی در مورد نحوه استفاده از هودینی خواهید داشت. Houdini در این دوره، یاد خواهید گرفت که چگونه از Houdini، یک نرم افزار سه بعدی استفاده کنید، حتی اگر کاملا مبتدی باشید. ما همه چیز را از اصول اولیه پوشش خواهیم داد، مانند نحوه شروع Ho پیش نیازها: بدون نیاز به دانش قبلی هودینی بدون دانش برنامه نویسی (من برنامه نویسی و برنامه نویسی را از ابتدا سطح صفر آموزش خواهم داد) مفهوم اساسی هر نرم افزار سه بعدی


برای دریافت کد تخفیف در اینستاگرام (@alex_tumyang) پیامک کنید.


دوره ضروری سطح مبتدی هودینی برای fx

در این مقدمه جامع، من اصول Houdini را ابهام زدایی خواهم کرد زیرا اکثر مردم حداقل 5 سال برای یافتن شغل در houdini fx تلاش می کنند.
اینترنت هنوز در سال 2024 آموزش راهنمای صحیح کافی در مورد houdini fx ندارد.
این دوره کاملاً گام به گام ساختار یافته است تا مجبور نباشید سال‌ها درگیر شوید و دوره‌های بیشتری را در اینترنت جستجو کنید.

در طول دوره، شما اصول اولیه گردش کار مبتنی بر گره هودینی را یاد خواهید گرفت که به شما امکان می دهد شبیه سازی های شگفت انگیز و انیمیشن های جذاب ایجاد کنید. من شما را از طریق رابط بصری راهنمایی می کنم و به شما یاد می دهم که چگونه نرم افزار را به طور موثر هدایت کنید.

با شروع با اصول اولیه، نحوه ایجاد و دستکاری هندسه، اعمال بافت‌ها و متریال‌ها، و کاوش در دنیای نورپردازی و سایه‌زنی را خواهید یافت. همچنین هنر سیستم‌های ذرات، شبیه‌سازی سیال، و دینامیک بدن سفت و سخت را کشف خواهید کرد، و تجربه عملی در ایجاد جلوه‌های واقعی به دست خواهید آورد.

من شما را از طریق تمرین‌ها و پروژه‌های عملی راهنمایی می‌کنم و به شما فرصتی می‌دهم تا دانش جدید خود را به کار ببرید و مهارت‌های خود را توسعه دهید. در پایان دوره، شما یک پایه محکم در هودینی خواهید داشت و برای رها کردن خلاقیت خود در دنیای جلوه های بصری مجهز خواهید شد.


سرفصل ها و درس ها

تریلر Trailer

  • تریلر Trailer

درک گردش کار و ماهیت هودینی Understanding Houdini's workflow & nature

  • مقدمه Introduction

  • رابط کاربری The User Interface

  • دسکتاپ ها و پروژه ها Desktops and Projects

  • ایجاد و تبدیل هندسه Creating and Transforming Geometry

  • با استفاده از ابزارهای تبدیل تعاملی Using The Interactive Transform Tools

  • ترتیب ابزار Handle و Viewport The Handle Tool and Viewport Arrangement

  • درک حالت نمایش ایجاد از تب understanding display mode create from tab

  • چندین هندسه را در یک پوشه جغرافیایی ایجاد کنید create multiple geometry in one geo folder

  • انتخاب نقاط ابتدایی، رئوس selecting points primitive, vertices

  • پرچم های قالب و رندر template and render flags

  • مفهوم اصلی ویژگی قسمت 1 basic concept of attribute part 1

  • مفهوم اصلی ویژگی قسمت 2 basic concept of attribute part 2

  • ایجاد گروه قسمت 1 creating group part 1

  • ایجاد گروه قسمت 2 creating group part 2

  • ایجاد گروه قسمت 3 creating group part 3

  • ایجاد گروه قسمت 4 creating group part 4

  • اولین رندر شما در هودنی your first render in houdni

  • استفاده از مواد applying material

  • استفاده از مواد بر اساس گروه applying materal based on group

  • گروه ترویج group promote

  • دونات donut

  • مفهوم رندر اولیه basic render concept

  • نمای شبکه و درک زمینه ها The Network View and Understanding Contexts

  • درک بیشتر زمینه ها Further Understanding Contexts

  • نردبان ارزش value ladder

  • مدل وارداتی در هودینی importing model in houdini

  • درک مقیاس صحنه و بعد شی understanding scene scale and object dimension

  • گره را در عمل ویرایش کنید edit node in practise

  • بیان expression

  • پلی اکسترود در عمل polyextrude in practise

  • ایجاد چرخ قسمت 1 creating wheel part 1

  • ایجاد چرخ قسمت 2 creating wheel part 2

  • ایجاد چرخ قسمت 3 creating wheel part 3

  • ایجاد چرخ قسمت 4 creating wheel part 4

  • چرخ را تقسیم کنید و بچرخانید subdivide wheel and rotate

  • استفاده از عبارات برای متحرک کردن چرخش چرخ Using Expressions to Animate Wheel Rotation

  • ویرایش رابط پارامتر Editing the Parameter Interface

  • چرخ کپی duplicating wheel

  • افزودن صفات عادی Vertex Adding Vertex Normal Attributes

  • افزودن ویژگی‌های uv و ارتقای ویژگی‌ها adding uv attributes and promoting attributes

  • ایجاد گروه برای استفاده از مواد creating group for applying material

  • گروه پیشرفته advanced group

  • استفاده از مواد روی چرخ applying material to wheel

  • بررسی گروه اولیه ماشین checking the primitive group of the car

  • استفاده از مواد برای خودروها بر اساس گروه applying material to cars based on groups

  • مانترا دوربین چراغ ها lights camera mantra

  • اصلاح مواد موجود modifying existing material

  • ادغام صحنه های مختلف merging different scene

  • فریم کلیدی keyframe

  • اولین شبیه سازی دینامیک شما your first dynamics simulation

  • حالت اولیه و هندسه برخورد initial state and collision geometry

  • اصطکاک و جهش ویژگی فیزیکی RBD RBD physical property friction and bounce

  • باعث افتادن خودرو از ساختمان making the car fall from building

  • تنظیم پرش و اصطکاک adjusting bounce and friction

  • شکستگی شیشه و خروجی نهایی fracture glass and final output

مقدمه ای بر VEX Introduction to VEX

  • مقدمه Intro

  • متغیر و ویژگی variable and attribute

  • ویژگی گره های رو به پایین به گره ها جریان می یابد attribute flows downward nodes to nodes

  • دستکاری متغیر و ویژگی manipulating variable and attribute

  • لیستی از نام ها و توابع ویژگی های از پیش تعریف شده list of predefined attributes names and functions

  • ویژگی ها و عملکردها در عمل attributes and functions in practise

  • تابع chramp chramp function

  • تناسب و عملکرد رند fit and rand function

  • آشنایی بیشتر با ویژگی ها و توابع getting more familiar with attributes and functions

  • درک اگر و غیره understanding if and else

  • تغییر رنگ با if و else color change with if and else

  • تمرین اگر و غیره بیشتر practising if and else more

  • ایجاد عملکرد سفارشی خودمان از ابتدا creating our own custom function from scratch

  • کنسول printf houdini printf houdini console

  • درک آرایه understanding array

  • برای حلقه ها قسمت 1 for loops part 1

  • برای حلقه ها قسمت 2 for loops part 2

  • برای هر حلقه forEach loop

  • در حالی که حلقه ها while loops

  • انتقال ویژگی ها از جزئیات به نقاط transfaring attributes from detail to points

  • اجرا بر روی ویژگی های اولویت و سرعت run over priority and veclocity attributes

  • بالا بردن hoisting

  • کپی به نقاط، مقیاس، شناسه ptnum copy to points, scale, id ptnum

  • ساختمان پراکنده scatter building

  • نتیجه گیری conclusion

مقدمه ای بر VOP Introduction to VOP

  • مقدمه ای بر VOP و اولین قدم شما در آن Introdcution to VOP and your first step in it

  • دستکاری، کنترل و متحرک کردن پارامتر vop Manipulating, controlling and animating vop parameter

  • اشیاء را با نویز جابجا کنید Displace objects with noise

  • ویژگی ترویج و پلی اکسترود attribute promote and poly extrude

  • نویز worley، محدوده گروهی و اکستروژن worley noise, group range and extrusion

  • تقسیم، عدد صحیح به شناور، کنترل خروجی با نقشه قسمت 1 Division, integer to float, controlling extusion with map part 1

  • تقسیم، عدد صحیح به شناور، کنترل خروجی با نقشه قسمت 2 Division, integer to float, controlling extusion with map part 2

  • ایجاد برق اولیه creating basic electric

  • ایجاد، حذف، ترویج پیوند، از نقشه و نمای کلی create, delete, promote bind, from map and overview

  • صفت رنگ دستی و صفت پراکندگی bu hand paint attribute and scattering bu attribute

  • کنترل کپی های پراکنده با VOP controlling the scattering copies with VOP

مقدمه ای بر پیش شکستگی Introduction to Pre-fracture

  • مقدمه Introduction

  • ویژگی نام the name attribute

  • حجم در مقابل سطح Surface Vs volume

  • ایجاد الگو با voronoi create pattern with voronoi

  • ایجاد آجر با Voronoi Creating Bricks With Voronoi

  • خوشه بندی سلول های ورونوی Clustering Voronoi Cells

  • اضافه کردن جزئیات داخلی adding interior detail

  • ایجاد خرده چوب creating wood splinter

  • شکستگی هنری قابل هدایت با بولی art directable prfracture with boolean

  • گره شکست مواد Rbd توضیح داده شده قسمت 1 The Rbd Material Fracture Node Explained Part 1

  • گره شکست مواد Rbd توضیح داده شده قسمت 2 The Rbd Material Fracture Node Explained Part 2

  • شکستن برج مخزن آب Fracturing the water tank tower

  • شیشه شکسته glass fractured

  • شکستگی چوب wood fracture

  • نمای انفجاری rbd rbd exploded view

  • خرد کردن chipping

  • مش سفارشی custom mesh

  • رفع اشیاء پیش ساخته شفاف fixing transparent prefacture objects

مقدمه ای بر RBD Introduction to RBD

  • نمای کلی سیم کارت RBD با shelf.mp4 RBD sim overview with shelf.mp4

  • حالت اولیه و برخورد inital state andn collision

  • خواص فیزیکی RBD RBD physical properties

  • ایجاد محدودیت با منوی قفسه creating constraint with shelf menu

  • محدودیت با شکستگی مواد RBD constraint with RBD material Fracture

  • حل کننده RBD sop The RBD sop solver

  • اپراتور پیکربندی RBD RBD configure operator

  • ثبات و برخورد constaint and collision

  • محدودیت چندگانه multiple constraint

  • نیروها forces

  • شبیه سازی RBD هدایت شده guided RBD simulation

  • پارامترهای سیم کارت هدایت شده rbd guided rbd sim parameters

  • آماده سازی اشیاء بسته بندی شده Preparinig packed objects

  • تنظیم ویژگی فعال Set active attribute

  • ثابت ساختمان building constaint

  • تعریف مجدد محدودیت redefining constraint

  • حذف محدودیت با متحرک کردن جعبه حذف deleting constraint by animating delete box

  • محدودیت متحرک animating constraint

  • هندسه برخورد collision geometry

  • ضربه زدن به شی hit object

  • قطعات transfor گره و کش سیم کارت The transfor pieces node and caching the sim

مقدمه ای بر ذرات Introduction To Particles

  • هندسه انتشار و پارامترهای منبع یابی Emission Geometry And Sourcing Parameters

  • نیروها forces

  • جرم mass

  • تنظیم ویژگی زندگی از Sops Setting Life Attribute From Sops

  • رنگ و آلفا Color And Alpha

  • Pscale و رندر ذرات Pscale And Rendering Particles

  • راه اندازی سریع Rbd Quick Rbd Setup

  • انتشار از هندسه قطع شده Emission From Disconnected Geometry

  • زمان ترکیب هندسه سریع حرکت Time Blending Fast Moving Geometry

  • انتشار بر حسب سرعت Emission By Speed

  • انتشار بر اساس فاصله Emission By Distance

  • انتشار بر حسب زمان Emission By Time

  • نمونه گیری هندسه Instancing Geometry

  • اضافه کردن رنگ و مواد تصادفی Adding Random Color And Materials

  • اضافه کردن اسپین به ذرات Adding Spin To Particles

  • تصادفی سازی موارد Randomizing Instances

  • راه اندازی setup

  • منبع غلات grain source

  • تنظیم دانه setting up the grain

  • هندسه برخورد collision geometry

  • توده دانه و نیرو grain clump and force

  • کش، رنگ، نور و رندر cache, color, light and render

معرفی Pyro Sparse Introduction to Pyro Sparse

  • مروری بر این دروس overview of this lessons

  • گشت سریع به ابزار قفسه pyro پراکنده و از پیش تنظیم شده quick tour to sparse pyro shelf tool and preset

  • منبع دود قسمت 1 منبع پیرو Smoke sourcing part 1 pyro source

  • منبع دود قسمت 2 سرعت نقطه Smoke sourcing part 2 point velocity

  • دود منبع بخش 3 حجم ویژگی های شطرنجی Smoke sourcing part 3 volume rasterize attributes

  • مبانی حل کننده Pyro قسمت 1 Pyro solver basics part 1

  • مبانی حل کننده Pyro قسمت 2 Pyro solver basics part 2

  • مبانی حل کننده Pyro قسمت 3 Pyro solver basics part 3

  • مسیرهای گرد و غبار قسمت 1 Dust trails part 1

  • آماده سازی هندسه منبع قسمت 1 preparing source geometry part 1

  • آماده سازی هندسه منبع قسمت 2 Preparing the source geometry part 2

  • پراکندگی بر اساس منطقه Scattering by area

  • چگالی منبع و دما Sourcing density and temperature

  • ایجاد یک شبکه pyro پراکنده Creating a dop sparse pyro network

  • محو شدن منبع چگالی و محدود کردن اندازه دامنه Fade density source and limit domain size

  • شبیه سازی گرد و غبار Dust simulation shaping

  • افزودن برخورد adding collision

  • ایجاد ویژگی burn Creating the burn attribute

  • ایجاد ویژگی دما، مقیاس p، نقطه پراکندگی و غیره Creating the temperature attribute, pscale, scatter point etc

  • ایجاد آتش با حل کننده pyro Creating fire with the pyro solver

  • افزودن نیروها و ریزحل کننده ها Adding forces and microsolvers

  • توسعه نگاه آتش Fire look development

  • گسترش آتش Spreading fire

  • انتشار دود از شعله emitting smoke from flame

مقدمه ای بر دانه های مخملی Introduction To Vellum Grain

  • منبع پوشش vellum source

  • شبیه سازی دانه های پوششی vellum grain simulation

  • منبع پوشش رویه ای procedural vellum source

  • آماده سازی VDB برای برخورد preparing VDB for collision

  • شبیه سازی دانه grain simulation

  • تنظیم ویژگی ها setting attributes

  • انتقال صفت attribute transfer

  • حل کننده sop قسمت 1 sop solver part 1

  • حل کننده sop قسمت 2 sop solver part 2

  • ذخیره سازی caching

  • نور و مواد بخش 1 lighting and material part 1

  • نور و مواد بخش 2 lighting and material part 2

  • مانترا mantra

  • تعیین اندازه با pscale fixing size with pscale

مقدمه ای بر FLIP Introduction to FLIP

  • اولین راه اندازی شما از شبیه سازی مایع your first set up of Liquid Simulation

  • منبع یابی با اشیاء SOP Sourcing with SOP objects

  • افزودن جغرافیای برخورد برای آب Adding collision geo for water

  • تنظیم پویا گرید دامنه و اضافه کردن کشیدن به سیم کارت dynamically adjusting domain grid and adding drag to sim

  • اضافه کردن سرعت نقطه Adding point velocity

  • فشرده و کش روی دیسک compress and cache to disk

  • مش بندی Meshing

  • لیوان را با آب پر کنید fill glass with water

  • برخورد با شیشه collision with glass

  • به طور مداوم آب را جریان دهید تا لیوان را با آب پر کنید continously flow water to fill glass with water

  • کش کردن و مش بندی سیم کارت آب caching and meshing water sim

  • هندسه موثر بر آب با سرعت ورودی geometry affecting water with incoming velocity

  • منبع اقیانوس ocean source

  • راه اندازی rbd collision برای splash.hip rbd collision setup for splash.hip

  • ایجاد splash و افزودن تنظیمات مهم.hip creating splash and adding important settings.hip

  • افزودن نیرو و ذخیره کش به دیسک adding forces and caching to disk

  • بارگیری در حافظه پنهان و بررسی نتایج Loading in the cache and review results

  • درک آب سفید understanding white water

  • ایجاد حجم انتشار از ابتدا creating emit volume from scratch

  • ایجاد حجم انتشار با گره آب سفید creating emit volume with white water node

  • راه اندازی حل کننده آب سفید white water solver setup

  • روشن کردن ویژگی حباب، فوم، اسپری turning on bubble, foam, spray attribute

  • دستکاری فوم manipulating foam

  • استفاده از vex ساده برای کنترل مناطق خاصی از شبیه سازی Using simple vex to control certain areas of the simulation

  • ذخیره آب سفید caching white water

نمایش نظرات

شروع با هودینی (دوره سطح ورودی)
جزییات دوره
21.5 hours
216
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
358
4.7 از 5
دارد
دارد
دارد
Alex Tumyang
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Alex Tumyang Alex Tumyang

من houdini fx را آموزش می دهم